You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #306228 Wysłany: 08 Lis 2009, 17:06; 
 Temat postu: Nieodpala na zimnym silniku, dziwny dźwiek przy odpalaniu.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Maj 2008,
Posty: 21
Witam mam problem z odpalaniem Punciaka na zimnym silniku. W momencie przekręcenia kluczyka i zapaleniu się marchewki, z pod maski wydobywa się jakieś dziwne wycie. Oczywiście potem nie odpala. Trzeba kręcić drugi raz. Odpali ale po dodaniu gazu gaśnie. Dopiero za trzecim razem jest dobrze. Czy ktoś ma pomysł co to możne być?

Zrobiłem też filmik który przedstawia sytuację.
LINK:
http://w505.wrzuta.pl/film/6SmleKmQSOc/ ... aniu_wycie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #306245 Wysłany: 08 Lis 2009, 17:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
bardzo slabo slychac,
czy ten dzwiek nie dochodzi czasem z tyly?
byla by to pompa paliwa

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306258 Wysłany: 08 Lis 2009, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Maj 2008,
Posty: 21
Nie to na 100% nie pompa. Po otwarciu maski słychać wyraźnie że to z komory silnika te wycie. A gdy siedzi się w środku słychać to jakby z za deski rozdzielczej. Pompę słychać cichutko swoja droga gdy silnik jest ciepły i wtedy wyraźnie słychać ja z tyłu. Poza ty te dwa dźwięki można wyraźnie odróżnić. Zjawisko występuje tylko wtedy kiedy auto odpalam rano albo po dłuższym postoju np 4 - 5 godz.
Wiem że jakość dźwięku na filmiku jest słaba dlatego żeby wyraźnie go słychać trzeba podgłośnić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306282 Wysłany: 08 Lis 2009, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
dalem na maksa
ten dzwiek pojawia sie jak chcesz zakrecic rozrusznikiem, czy wczesniej, od razu po wlaczeniu zaplonu?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306311 Wysłany: 08 Lis 2009, 19:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Maj 2008,
Posty: 21
Przekręcam kluczyk, zapala się kontrolka wtrysku (marchewa) i jednocześnie słychać ten dźwięk (wycie). Marchewka gaśnie dźwięk też ustaje. Tak to wygląda.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306631 Wysłany: 09 Lis 2009, 21:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
no to tak się dzieje jak pompka pompuje oktan,aczkolwiek jak się pompka kończy to wyraźnie wyje,a jak wysiądziesz z samochodu to na wysokości tylnych siedzeń nie słychać takiego piszczenia?? jak dla mnie to w momencie jak się pali wtrysk to jedyny dźwięk jaki może być to tylko od pompki,nic innego nie ma prawa piszczeć,wyć ani nic

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306691 Wysłany: 09 Lis 2009, 23:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Maj 2008,
Posty: 21
Temat pompy zostawmy na boku. Pompa jest sprawna. Wycie słychać wyraźnie z komory silnika. Kumpel stał przy otwartej masce i potwierdził. Wyje gdzieś z pod obudowy filtra. Osobiście stawiam na regulator ciśnienia paliwa który jest na listwie wtryskowej. Albo sama listwa jest zapowietrzona. To są jedynie moje przypuszczenia. Mechanikiem nie jestem i się tak na tym nie znam., a problem jest uciążliwy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306735 Wysłany: 10 Lis 2009, 01:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
PiotrekGda1 twoje przypuszczenia prawdopodobnie są słuszne. Ze schematu wynika że po załączeniu zapłonu komputer wykonuje wstępny krótki test podzespołów wykorzystując przekaźnik podwójny do którego podłączone są:

-pompa paliwa
-elektrozawor recyrkulacji par paliwa
-listwa wtryskowa
-cewki

I w tym kierunku szukałbym usterki z czego cewki oraz inne czujniki których nie wymieniłem raczej nie wyją :wink:

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306746 Wysłany: 10 Lis 2009, 04:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
łot kurde ale ognień,nawet nie przypuszczałem że te samochody były aż takie zaawansowane technologicznie jak na swoje lata...

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO