You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 02:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #305556 Wysłany: 05 Lis 2009, 23:25; 
 Temat postu: REGULACJA ZAWORÓW PUNTO II
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 05 Lis 2009,
Posty: 2
Witam wszystkich!!

Potrzebuję rady specjalisty. Mialm problem ze silnikiem w moim fiacie oddałem samochód do serwisu, a tam facet na dzieńdobry bez oglądania stwierdził, ze to wina niewyregulowanych zaworów. Z tego co wiem regulacja zaworów we fiacie jest automatyczna (popychacze hydrauliczne). Gość skasował za regulację 100.
CHCIAŁEM SIĘ DOWIEDZIEĆ, CZY REGULACJA RĘCZNA JEST MOŻLIWA WE FIACIE, CZY POPROSTU FACET MNIE NACIĄGNĄŁ??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #305561 Wysłany: 05 Lis 2009, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
w silnikach 8 zaworowych sie reguluje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305565 Wysłany: 05 Lis 2009, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 05 Lis 2009,
Posty: 2
MAM FIATA PUNTO II Z 2000 R 1,2 SILNIK 44KW (DOMNIEMAM, ŻE JEST 8 ZAWOROWY)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305570 Wysłany: 05 Lis 2009, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
tak jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #305854 Wysłany: 07 Lis 2009, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: łodzkie
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 28
Witam

Po czym poznać, że zawory wymagają regulacji??Silnik 1.2 8V Nierówna praca silnika, jakieś charakterystyczne dźwięki? Czy grozi jazda z niewyregulowanymi zaworami?

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306089 Wysłany: 08 Lis 2009, 10:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Szczególnie na zimnym silniku słychać klekotanie coś jak w dieslu (zależy to od luzów jakie są)
Jazda z niewyregulowanymi zaworami powoduje przede wszystkim zmniejszenie kultury pracy silnika, i w jakimś stopniu pogorszeniem parametrów silnika (są to wartości niewielkie)
Na dłuższą metę przez dziesiątki tyś km bo nie od razu wszystko na skutek rozklekotania może się zużyć i w konsekwencji konieczna będzie naprawa głowicy. Ale nie zawsze jest to sprawa indywidualna ludzie czasem nie wiedzą że trzeba to robić i nic. 8zaworowe silnik FIRE są nie wysilone i trwałe więc sporo zniosą.
pozdrawiam.

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306235 Wysłany: 08 Lis 2009, 17:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: I-sza stolica
Rejestracja: 24 Lip 2009,
Posty: 207
też robiłem regulację w moim starym pII 1.2 8v ale przy przebiegu 310 tys km :E

_________________
moja kropa -->> http://fiatpunto.com.pl/topic17100.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306287 Wysłany: 08 Lis 2009, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 30
waldasnn napisał(a):
też robiłem regulację w moim starym pII 1.2 8v ale przy przebiegu 310 tys km Szczerbol


Kurcze, a ja myślałem że mój kropek jest zajeżdżony (przebieg 175 000 km), ale twój to chyba bije wszystkie kropki na głowę.

Ja regulację zrobiłem przy regulaminowych 160 tyś. km (i chyba pierwszą).
W ASO zapłaciłem 61 PLN za regulację i 32 za uszczelkę pokrywy zaworów (wymiana uszczelki jest poniekąd wymuszona, bo po co wsadzać starą), razem 93 PLN. Tak więc ali.lub nie naciągnęli cię na kasę (za bardzo, bo pewnie można to zrobić taniej).

_________________
Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Image
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308420 Wysłany: 15 Lis 2009, 14:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 19
Stukot przy zimnym sillniku to chyba norma? Zanim sie przesmaryje.
ja mam 100 000 km i nie dotykałem zaworów poniewaz tak mi poradzono.
jeżeli do regulacji zabierze sie partacz to wiecej szkody narobić może.
ale oczywiscie sa zwolennicy wskazan ksiażki serwisowej gdzie regulacja sugerowana jest co 40 000.
Macie jakies swoje doswiadczenie, podzielcie się. :roll: :>

_________________
1.2 8V GOLAS 2002r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308424 Wysłany: 15 Lis 2009, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Stukot to jak najbardziej norma i moim zdaniem nie odpowiada za to smarowanie ale sterowanie elektroniczne, bo wystarczy że odpalisz-zgasisz-odpalisz i stukotu nie będzie. Interwał między czynnościami może trwać 2 sekundy, a w tym czasie silnik nie zostanie na bank przesmarowany, tak więc to raczej wina elektroniki...

Co do samej regulacji to zrobiłem już od zakupu (używany) 50 tys., ale nie palę się do regulacji. Myślę, że jeszcze ze 30 tys. naciągnę nim się zdecyduje - na razie silnik chodzi dobrze - "nic nie stuka, nic nie puka" :) - więc myślę, że szkoda pieniędzy i zachodu

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 
 
 Post #308495 Wysłany: 15 Lis 2009, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: I-sza stolica
Rejestracja: 24 Lip 2009,
Posty: 207
z ciekawości w nowym clio 1.2 16V na lpg musze regulować co 30 tys km
bo inaczej zaczyna chodzić nierówno i źle zapala
p.s. regulacja w serwisie renault (żeby nie stracić gwarancji) kosztuje 450 zł :cry: :!: :twisted:

[ Dodano: 15 Lis 2009 18:47 ]
Krzysztof K. napisał(a):
waldasnn napisał:
też robiłem regulację w moim starym pII 1.2 8v ale przy przebiegu 310 tys km Szczerbol


Kurcze, a ja myślałem że mój kropek jest zajeżdżony (przebieg 175 000 km), ale twój to chyba bije wszystkie kropki na głowę.

tego punto już nie mam :E
a FL ma dopiero 112 tys km :D

_________________
moja kropa -->> http://fiatpunto.com.pl/topic17100.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309008 Wysłany: 17 Lis 2009, 13:09; 
 Temat postu:
no ja tez mam silnik z regulacją reczna (1.9 JTD)

jak jest zimny to też słyszę klekotanie ale to diesel i zanim się rozgrzeje to chyba normalne - ciekaw jestem na ile zwykly mechanik jest w stanie to poprawnie wyregulować czy może lepiej zlecic to do ASO


Góra
  
 
 
 Post #309020 Wysłany: 17 Lis 2009, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
jackyl napisał(a):
no ja tez mam silnik z regulacją reczna (1.9 JTD)


a JTD się w ogóle reguluje ?? :shock:

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309040 Wysłany: 17 Lis 2009, 16:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 87
pawel18 napisał(a):
jackyl napisał(a):
no ja tez mam silnik z regulacją reczna (1.9 JTD)


a JTD się w ogóle reguluje ?? :shock:


Si

_________________
1.9 JTD 2000r.
Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309185 Wysłany: 17 Lis 2009, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
to dobrze wiedzieć tylko jak odróżnić kiedy klekota jak diesel a kiedy ma nie wyregulowane zawory mój chyba cały czas tak samo klekocze odkąd go kupiłem :? Jak można ustalić czy nie są wyregulowane ?? :)

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309286 Wysłany: 18 Lis 2009, 10:47; 
 Temat postu:
pytanie dobre ale niestety odpowiedzi nie znam - chyba najpewniej co 40 tys km (tak zaleca książka obsługi) wyregulować zawory i mieć swiety spokój


Góra
  
 
 
 Post #309331 Wysłany: 18 Lis 2009, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: z nad morza
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 52
Mój nie klekocze nawet jak zimny, chodzi kulturalnie jak diesel ale nie klekocze, w porównaniu do volkswagenowskich 1,9tdi to dzień a noc.
(chyba że jak będzie -10 to zacznie ale jak na razie jest super, mam go dopiero od czerwca)

_________________
Punto 1,9D + seicento 900


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309491 Wysłany: 18 Lis 2009, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jaworzyna Śl (50km Wrocław)
Rejestracja: 26 Gru 2008,
Posty: 347
to mam jeszcze takie pytanko czy mogli byście doradzić czy oddać gdzieś na regulację do zwykłego mechanika czy raczej do fiata ??

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic12805.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #309561 Wysłany: 19 Lis 2009, 01:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA
Rejestracja: 12 Kwi 2008,
Posty: 87
pawel18 napisał(a):
to dobrze wiedzieć tylko jak odróżnić kiedy klekota jak diesel a kiedy ma nie wyregulowane zawory mój chyba cały czas tak samo klekocze odkąd go kupiłem :? Jak można ustalić czy nie są wyregulowane ?? :)


U mnie były regulowane przy okazji innych prac...
I tylko minimalnie odbiegało od normy:)
Różnicy w pracy silnika nie mogłem się "dosłuchać"

[ Dodano: 19 Lis 2009 01:18 ]
pawel18 napisał(a):
to mam jeszcze takie pytanko czy mogli byście doradzić czy oddać gdzieś na regulację do zwykłego mechanika czy raczej do fiata ??


Najlepiej do kogoś kto już grzebał przy tych silnikach:) NIekoniecznie musi to być aso:)

_________________
1.9 JTD 2000r.
Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #311543 Wysłany: 25 Lis 2009, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Nowy Sącz
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 45
ja nie wierze ze ci wyregulowali za 93 złote bo jedna płytka kosztuje ok8 złotych co daje 64 zł nastepnie uszczelka pokrywy zaworów org jakies 20-25 a gdzie regulacja ?? w aso w nowym sączu biora za to ok 250 zł u mnie na warsztacie jakies 150

_________________
Czarne Punto sporting 1.2 16v i wytrzeszcz gał gosci w ns z golfów bmw calibr <kocham to> :D:D 11 s 0-100 jak narazie + -
Moj sportas:
http://fiatpunto.com.pl/topic18007.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #311552 Wysłany: 25 Lis 2009, 23:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
pewnie w aso powiedzieli ci ze trzeba wymienic wszystkie plytki, pewnie stad taka cena...

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #311733 Wysłany: 26 Lis 2009, 19:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: lubelskie
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 30
griszans napisał(a):
ja nie wierze ze ci wyregulowali za 93 złote bo jedna płytka kosztuje ok8 złotych co daje 64 zł nastepnie uszczelka pokrywy zaworów org jakies 20-25 a gdzie regulacja ?? w aso w nowym sączu biora za to ok 250 zł u mnie na warsztacie jakies 150


Jeśli dobrze rozumiem definicję regulacji luzów zaworowych, to jest to sprawdzenie luzów i ewentualne ich ustawienie. Jeżeli luzy są poprawne nie ma konieczności wymiany płytek, więc się za nie nie płaci. U mnie luzy były poprawne, więc zapłaciłem tylko za regulację (sprawdzenie) i uszczelkę.
Prawdopodobnie, jeśli wymieniałbym wszystkie płytki to zapłaciłbym: 60 za regulację (robocizna - zapłata dla mechanika) + 65 za płytki + 30 za uszczelkę = razem 155PLN
Reszta to zarobek dla ASO.
Chyba, że regulacja polega na wymianie wszystkich płytek jak leci, bez sprawdzania czy luzy są dobre czy złe....

_________________
Punto II SX 1,2 8V LPG 2000r. Przebieg 275 054 km i już nie wzrośnie.
Image
Dacia Sandero 1,2 16V LPG 75. Przebieg 000 010 km i powoli rośnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #329118 Wysłany: 25 Sty 2010, 11:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 20 Lut 2009,
Posty: 138
a w punto 1.8 reguluje sie zawory?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380253 Wysłany: 12 Lip 2010, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Wrz 2008,
Posty: 118
a mi stukaja zawory (chyba to zawory) najbardziej przy ruszaniu powoli lub jak dodam nagle gazu wtedy jak mam otwarte szyby to jakbym wbijal mlotkiem gwozdzie do metalu ;)
trzeba sie za to wziac

_________________
Fiat Punto II 99/00 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #380321 Wysłany: 13 Lip 2010, 12:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 16 Lip 2009,
Posty: 86
a ja mam pytanie, czy 1.9D też się reguluje zawory?? bo na zimnym silniku strasznie mi pukają jak dodam gazu więcej.

_________________
Fiat Punto II 2001r. czarny, 3D, 1.9D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO