|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Necol |
#170221 Wysłany:
17 Wrz 2008, 17:44; Temat postu: Termostat? |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 2
|
Witam. Mam problem w moim Punto II `02 1.9 jtd . Dopóki bylo ciepło to powiedzmy wszystko było ok. Niestety teraz gdy temperatura na zewnatrz spadła silnik nie bardzo łapie temperature po przejechaniu 20 km wskazówka ledwo dochodzi do drugiej kreski i ogrzewanie slabo daje. Wydaje mi się że to termostat. Mozecie mi podpowiedzieć gdzie go kupię w okolicach Katowic i jakiego rzędu jest to kwota?
Aha trudno go wymienić samemu?
Pozdro.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dziara |
#170238 Wysłany:
17 Wrz 2008, 19:20; Temat postu: :) |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Limanowa Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 416
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#170244 Wysłany:
17 Wrz 2008, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Tak to bedzie termostat. Ja u siebie wymienialem sam w zeszlym roku, ile dalem nie pamietam ale napewno wiecej niz 50zl bo w jtd kupujesz nie tylko sam termostat ale i caly osprzet (obudowe, rurki, stelaz) Chyba kolo 200zl za zamiennik. Co do wymiany niestety nie jest latwo ze wzgledu na ilosc miejsca. Termostat jest po prawej stronie bloku silnika, musisz poodpinac nwszystkie rurki i odkrecic sruby. Po wymianie laczysz wszystkie rurki jak wczesniej w starym i uzupelniasz plyn chlodniczy. Pojedz gdzies nagrzej silnik i sprawdz poziom, w razie czego jeszcze dolej plynu. U mnie pomoglo i teraz grzeje sie na max po paru kilometrach. Zycze powodzenia i pozdrawiam:)
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#170247 Wysłany:
17 Wrz 2008, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Necol |
#171546 Wysłany:
21 Wrz 2008, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 2
|
Dzięki za informację. Wczoraj spróbowałem nastepującej rzeczy:
Zaraz po uruchomieniu silnika wwlączam ogrzewanie na maxa i czekam. Ujechałem dwa kilometry wskazóka temperatury leży na zero a powietrze leci jakby ciepłe. Z każdym kilometrem cieplejsze a wskazówka dalej na zero. Dopiero po przejechaniu powiedzmy 7 może 8 kilometrów wskazówka zaczyna szybko podnosić sie do pewnego pułapu a później wskazuje już powiedzmy "dobrą temperaturę. Potwierdzi mi ktoś moje przypuszczenia że może to czujnik temeratury? Jesli tak to pytanie czy wymienia się go samego czy może razem z termostatem?
|
|
Góra |
|
 |
neiroth |
#173083 Wysłany:
24 Wrz 2008, 14:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
z tego co wiem czujnik znajduje sie w obudowie termostatu i jest jego intergalna czescia wiec najprawdopodobniej bedziesz musial go wymienic nawet jesli sam termostat jest sprawny.
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
 |
dymoman |
#309587 Wysłany:
19 Lis 2009, 10:39; Temat postu: Jeszcze o wskaźniku temperatury |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: podkarpackie Rejestracja: 19 Lis 2009, Posty: 2
|
[... Dopiero po przejechaniu powiedzmy 7 może 8 kilometrów wskazówka zaczyna szybko podnosić sie do pewnego pułapu a później wskazuje już powiedzmy "dobrą temperaturę. Potwierdzi mi ktoś moje przypuszczenia że może to czujnik temeratury? ....]
W instrukcji obsługi do Fiata jest napisane: Wskaźnik temperatury zaczyna wskazywać temperaturę płynu chłodzącego po osiągnięciu przez płyn temperatury około 50 oC , koniec cytatu i tematu jak rozumiem... Czujnik pewnie masz dobry.[/b]
Napiszę coś jeszcze o odpowietrzaniu kropka...
Jak już wymienicie płyn, to należy na zimnym silniku poluzować odpowietrzniki [[ znajdują się one na chłodnicy i na przewodach biegnących do nagrzewnicy, pomiędzy silnikiem i grodzią ]],do momentu, aż przestanie wychodzić powietrze, a zacznie wypływać płyn i wtedy je dokręcić, ewentualnie w razie potrzeby uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Następnie zapalić silnik, i poczekać aż osiągnie normalną temperaturę pracy (połowa skali), ponownie ostrożnie poluzować odpowietrzniki i analogicznie jak wyżej, jak zacznie wypływać czysty płyn, dokręcić je, ewentualnie w razie potrzeby uzupełnić płyn w zbiorniczku wyrównawczym i w zasadzie jest po odpowietrzaniu. Przez najbliższe kilka dni, sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku pod maską i często patrzeć na zegar od temperatury na desce roździelczej w kokpicie!!!
_________________ W lesie jest pięknie...
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#309683 Wysłany:
19 Lis 2009, 18:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Necol napisał(a): Wydaje mi się że to termostat. Dobrze Ci się wydaje i nie ma się co bawić w odpowietrzanie. Napewno będzie to termostat. Necol napisał(a): i jakiego rzędu jest to kwota? Od okolo 180zl za Behra(najtańsza opcja). Za Verneta płaciłem coś koło 240zł, zaś wahler będzie droższy o jakieś 20-30zł. Oryginał to koszt bodajże niecałych 300zł lub troszkę więcej niż 300zł-dokładnie nie pamiętam. Necol napisał(a): Aha trudno go wymienić samemu?
Nie nalezy to do rzeczy najłatwiejszych, jest tam mało miejsca, ale jak miałeś styczność z mechaniką, to napewno dasz radę.
|
|
Góra |
|
 |
syncmaster87 |
#309780 Wysłany:
19 Lis 2009, 22:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Polanka Wielka Rejestracja: 13 Lut 2008, Posty: 68
|
Jestem świeżo po wymianie i powiem ze nie Jest latwo:/ Koszt termostatu to w granicy 250zł Gates ale sa tańsze. Wymiana masakryczna dojście koszmarne a do tego jeszcze całość na stelażu z metalowa blacha... Mi zeszło z tym 4 godziny roboty:/ i to jeszcze ze znajomym mechanikiem. Trzeba mieć sprytne ręce:) i odpowiedni sprzęt i bardzo dużo cierpliwości. Musisz przygotować nowe opaski zaciskowe chyba ze ma sie specjalne szczypce:) do zapinania tych oryginalnych ale i tak lepiej mieć nowe w zapasie. Największy problem jest dostać się do tej dolnej śruby jest na niej stelaż z blachy ja musiałem go porządnie wygiąć bo nie byłem w stanie go odkrecic:/.
życze powodzenie i cierpliwości:)
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#309814 Wysłany:
19 Lis 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Nie straszcie forumowiczów, że ciężko się wymienia termostat w JTD/D. Wystarczy spuścić płyn, odkręcić akumulator, zdjąć przewody ( to najcięższe ) i odkręcić termostat. Parę lat temu wymieniałem, nie było aż tak dużo roboty. Niesprawny termostat można poznać po tym, że
1. gruba rura wychodząca z termostatu robi się ciepła zanim na cyferblacie będzie 88st. ( czyli do połowy). Ta rura robi zrobi się ciepła dopiero jak nagrzeje się silnik do wskazanej temperatury.
2. jedziemy, jedziemy a spada nam temperatura co widać na cyferblacie
U mnie w temp. ~0st jadąc wolno, stojąc w korku i z pełnym ogrzewaniem silnik można nagrzać do ok 2-3 kresek.
Nagrzanie silnika zimą to obecnie ok 5km-7km z pełnym ogrzewaniem. Ale jak się da trochę po gazie to tak 2-3km.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|