You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #307090 Wysłany: 11 Lis 2009, 13:38; 
 Temat postu: Biała maź na korku wlewu oleju,ubytek płynu chłodniczego.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 02 Lip 2009,
Posty: 94
Witam. Mam pewnien problem, od jakiegoś czasu ubywa mi plynu chłodniczego w zbiorniczku, cały czas dolewam i znika, jednak żadnego widocznego ubytku, kapania czy coś w tym stylu nie ma. Jednak otworzyłem korek wlewu i jest taka biała maź pod korkiem, nie w jakiś gigantycznych ilościach, ale jest. Co z tym zrobić, co to może być, proszę o pomoc :)

_________________
Fiat Punto Sx 1,6; 95 r :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #307095 Wysłany: 11 Lis 2009, 13:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR
Rejestracja: 05 Sty 2009,
Posty: 1252
ta biała maź to właśnie twój płyn kolego :) najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelki pod głowica ...

_________________
Twardo i nisko...jak mówi Pismo...
Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu :)
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307116 Wysłany: 11 Lis 2009, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
jeżeli to maź a nie sól i do tego robisz tyko krótkie dystanse na tyle że silnik się nie zagrzewa a samochód nie jest garażowany i w nocy jest zimno to...
możliwe że to tylko parafina z oleju się wytrąca a płyn może tracisz z nagrzewnicy która cieknie.Sprawdź jeszcze czy w płynie chłodniczym nie widać plamek tłustego oleju na powierzchni.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307154 Wysłany: 11 Lis 2009, 17:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 02 Lip 2009,
Posty: 94
Co do plam to nie widziałem, gdyż poziom był min, a jak dolałem to niby było ok.Starałem się dziś namacalnie wszystko sprawdzić od góry i niby jest wsztko ok i na nagrzewnicy i na przewodach, jeszcze na dniach sprawdzę spod spodu. Nie chciałbym nie potrzebnie wydawać kasę na tą uszczelkę. Dzięki za pomoc i czekam na sugestie ;)

_________________
Fiat Punto Sx 1,6; 95 r :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #307196 Wysłany: 11 Lis 2009, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
jak jest to UPG, to nie jest 'tylko' uszczelka
dochodzi jeszcze planowanie glowicy i sprawdzenie jej szczelnosci

nie masz problemow z zapalaniem? nie dymi?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310559 Wysłany: 22 Lis 2009, 17:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Podlacze sie pod temat... To co kolega napisal. ubywa plynu chlodniczego, brak wyciekow ale i rowniez brak jakiejkolwiek mazi czy plam tlustych w zbiorniczku. Jak jeszcze bylo cieplo na dworzu (w okolicach 20-30stopni) to strasznie kopcil z rury... Teraz jak go rozgrzewam po nocy to w miejscu gdzie spaliny leca na podloze powstaje jakby mokra plama.
Dodam ze zap*.. na benzynie az milo.

Jakies sugestie?

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310587 Wysłany: 22 Lis 2009, 18:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jeżeli ubywa płynu, to albo wycieka, albo pożera go silnik, albo dostaje się do oleju. Sprawdż poziom oleju. Wyciek należy sprawdzić po ostrej jeżdzie, zanim nie płyn nie zdąży odparować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310593 Wysłany: 22 Lis 2009, 18:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Wyciekow nie ma (sprawdzalem kilkakrotnie), do oleju tez nie idzie bo to monitoruje co kilka dni... Czyli zostaje opcja uszczelki pod glowica?

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310656 Wysłany: 22 Lis 2009, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
To może byc UPG albo nagrzewnica. Jesszcze ile Tobie tego płynu ucieka?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310663 Wysłany: 22 Lis 2009, 21:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lodz
Rejestracja: 29 Paź 2008,
Posty: 489
Litr Paraflu na jakies 8tys km tak mniej wiecej

Tak piszecie nagrzewnica... to moze miec zwiazek z parujacymi strasznie szybami?

_________________
Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310695 Wysłany: 22 Lis 2009, 22:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Krosno
Rejestracja: 08 Cze 2009,
Posty: 235
Tak ma to związek z parującymi szybami jak włączas ogrzewanie jest taki dziwny zapach, jak nie sprawdzałaś jeszcze nagrzewnicy to jeszcze na nia popatrz. A jak tam nie bedzie wycieku to pozostaje juz tylko UPG.Ja miałem to nieszczęście że poszła mi nagrzewnica i UPG, oraz uczelniacze zaworów oraz pierścienie olejowe i wtedy uciekał mi jeszcze olej. Ale silniczek już zrobiony i narazie autko sprawuje się bardzo dobrze :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310871 Wysłany: 23 Lis 2009, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 28 Lut 2008,
Posty: 30
To i ja się podłącze pod temat:

Przez 1,5roku niedolewałem nigdy płynu, poziom utrzymywał się równo z poziomem MAX. W ostatni weekend zauwazyłem (a kontroluje to śr. co 2tyg),ze poziom spadł do MIN. Więc w te pędy poleciałem na stacje po płyn i dolałem do ponad MAX. Wczoraj zrobiłem w trasie 200km i poziom sie ciągle utrzymywał.
Dziś rano na zimnym silniku poziom spadł o ok 3-4cm. Przejechałem kawałek, silnik sie odpowiednio nagrzał, odkręciłem korek wlewu do chłodnicy, syknęło i poziom podskoczył o te 3-4cm. Po południu sytuacja się powtórzyła (poziom płynu na zimnym silniku spadł, na nagrzanym po odkreceniu korka znowu sie podniósł). Szyby mi nie parują, auto się zagrzewa tak jak do tej pory, szybko i bez problemu. Poziom oleju ciągle ten sam, żadnej mazi niema, wycieków też nie zauważyłem.
Zobaczymy co przyniosą kolejne dni. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310876 Wysłany: 23 Lis 2009, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
Kolego nie zagląda się do układu chłodzenia na gorącym silniku bo wtedy przy odrobinie pecha można jedynie sprawdzić swoją wytrzymałość na ból a nie poziom płynu, który jest miarodajny tylko na zimno bo na gorąco płyn się rozszerza i zawsze go będzie więcej niż na zimno


Góra
 Profil  
 
 
 Post #310881 Wysłany: 23 Lis 2009, 19:09; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 28 Lut 2008,
Posty: 30
nigdy mi sie to nie zdarzyło ale dzięki za rade, człowiek uczy sie całe życie :wink:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO