|
Obecny czas: 30 Kwi 2025, 06:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krystek132 |
#307090 Wysłany:
11 Lis 2009, 13:38; Temat postu: Biała maź na korku wlewu oleju,ubytek płynu chłodniczego. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lip 2009, Posty: 94
|
Witam. Mam pewnien problem, od jakiegoś czasu ubywa mi plynu chłodniczego w zbiorniczku, cały czas dolewam i znika, jednak żadnego widocznego ubytku, kapania czy coś w tym stylu nie ma. Jednak otworzyłem korek wlewu i jest taka biała maź pod korkiem, nie w jakiś gigantycznych ilościach, ale jest. Co z tym zrobić, co to może być, proszę o pomoc 
_________________ Fiat Punto Sx 1,6; 95 r
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fajgi |
#307095 Wysłany:
11 Lis 2009, 13:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
ta biała maź to właśnie twój płyn kolego  najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelki pod głowica ...
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#307116 Wysłany:
11 Lis 2009, 14:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
jeżeli to maź a nie sól i do tego robisz tyko krótkie dystanse na tyle że silnik się nie zagrzewa a samochód nie jest garażowany i w nocy jest zimno to...
możliwe że to tylko parafina z oleju się wytrąca a płyn może tracisz z nagrzewnicy która cieknie.Sprawdź jeszcze czy w płynie chłodniczym nie widać plamek tłustego oleju na powierzchni.
|
|
Góra |
|
 |
krystek132 |
#307154 Wysłany:
11 Lis 2009, 17:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 02 Lip 2009, Posty: 94
|
Co do plam to nie widziałem, gdyż poziom był min, a jak dolałem to niby było ok.Starałem się dziś namacalnie wszystko sprawdzić od góry i niby jest wsztko ok i na nagrzewnicy i na przewodach, jeszcze na dniach sprawdzę spod spodu. Nie chciałbym nie potrzebnie wydawać kasę na tą uszczelkę. Dzięki za pomoc i czekam na sugestie 
_________________ Fiat Punto Sx 1,6; 95 r
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#307196 Wysłany:
11 Lis 2009, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jak jest to UPG, to nie jest 'tylko' uszczelka
dochodzi jeszcze planowanie glowicy i sprawdzenie jej szczelnosci
nie masz problemow z zapalaniem? nie dymi?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#310559 Wysłany:
22 Lis 2009, 17:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
Podlacze sie pod temat... To co kolega napisal. ubywa plynu chlodniczego, brak wyciekow ale i rowniez brak jakiejkolwiek mazi czy plam tlustych w zbiorniczku. Jak jeszcze bylo cieplo na dworzu (w okolicach 20-30stopni) to strasznie kopcil z rury... Teraz jak go rozgrzewam po nocy to w miejscu gdzie spaliny leca na podloze powstaje jakby mokra plama.
Dodam ze zap*.. na benzynie az milo.
Jakies sugestie?
_________________ Fiat Punto 1.2 75KM 1995r - Szerszeń
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#310587 Wysłany:
22 Lis 2009, 18:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli ubywa płynu, to albo wycieka, albo pożera go silnik, albo dostaje się do oleju. Sprawdż poziom oleju. Wyciek należy sprawdzić po ostrej jeżdzie, zanim nie płyn nie zdąży odparować.
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#310593 Wysłany:
22 Lis 2009, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
Misiu |
#310656 Wysłany:
22 Lis 2009, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 08 Cze 2009, Posty: 235
|
To może byc UPG albo nagrzewnica. Jesszcze ile Tobie tego płynu ucieka?
|
|
Góra |
|
 |
karolbednarski |
#310663 Wysłany:
22 Lis 2009, 21:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Lodz Rejestracja: 29 Paź 2008, Posty: 489
|
|
Góra |
|
 |
Misiu |
#310695 Wysłany:
22 Lis 2009, 22:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krosno Rejestracja: 08 Cze 2009, Posty: 235
|
Tak ma to związek z parującymi szybami jak włączas ogrzewanie jest taki dziwny zapach, jak nie sprawdzałaś jeszcze nagrzewnicy to jeszcze na nia popatrz. A jak tam nie bedzie wycieku to pozostaje juz tylko UPG.Ja miałem to nieszczęście że poszła mi nagrzewnica i UPG, oraz uczelniacze zaworów oraz pierścienie olejowe i wtedy uciekał mi jeszcze olej. Ale silniczek już zrobiony i narazie autko sprawuje się bardzo dobrze 
|
|
Góra |
|
 |
Kajo |
#310871 Wysłany:
23 Lis 2009, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 28 Lut 2008, Posty: 30
|
To i ja się podłącze pod temat:
Przez 1,5roku niedolewałem nigdy płynu, poziom utrzymywał się równo z poziomem MAX. W ostatni weekend zauwazyłem (a kontroluje to śr. co 2tyg),ze poziom spadł do MIN. Więc w te pędy poleciałem na stacje po płyn i dolałem do ponad MAX. Wczoraj zrobiłem w trasie 200km i poziom sie ciągle utrzymywał.
Dziś rano na zimnym silniku poziom spadł o ok 3-4cm. Przejechałem kawałek, silnik sie odpowiednio nagrzał, odkręciłem korek wlewu do chłodnicy, syknęło i poziom podskoczył o te 3-4cm. Po południu sytuacja się powtórzyła (poziom płynu na zimnym silniku spadł, na nagrzanym po odkreceniu korka znowu sie podniósł). Szyby mi nie parują, auto się zagrzewa tak jak do tej pory, szybko i bez problemu. Poziom oleju ciągle ten sam, żadnej mazi niema, wycieków też nie zauważyłem.
Zobaczymy co przyniosą kolejne dni. 
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#310876 Wysłany:
23 Lis 2009, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Kolego nie zagląda się do układu chłodzenia na gorącym silniku bo wtedy przy odrobinie pecha można jedynie sprawdzić swoją wytrzymałość na ból a nie poziom płynu, który jest miarodajny tylko na zimno bo na gorąco płyn się rozszerza i zawsze go będzie więcej niż na zimno
|
|
Góra |
|
 |
Kajo |
#310881 Wysłany:
23 Lis 2009, 19:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 28 Lut 2008, Posty: 30
|
nigdy mi sie to nie zdarzyło ale dzięki za rade, człowiek uczy sie całe życie 
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|