You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #313096 Wysłany: 30 Lis 2009, 20:37; 
 Temat postu: regulacja obrotow po wymianie silniczka krokowego.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
witam mam kilka pytam. chodzi mo glownie o wyregulowanie obrotow silnika po wymianie silniczka krokowego na biegu jalowym sa za duze ok 1100-1200 obr/min czy da sie je podregulowac dodam ze mam pelny wtrysk na silniku 1.2 75km 8v? jeszcze przy odpalaniu obroty skacza pd 3-4 tys ale nagle spadaja przy starym silniczku z magnetti bylo ok 1.5-2 obr przy odpalaniu ale chyba to ma zwiazek z ta wlasnie wymiana dobrze mysle? jest to silniczek firmy hart. z gory dzieki za odp.

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #313108 Wysłany: 30 Lis 2009, 20:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
krakra88 a skąd wiesz że nie czujnik temp silnika nie jest walnięty to on podaje wynik do ECU który steruje krokowcem ssaniem itp.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313110 Wysłany: 30 Lis 2009, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
czujnik jest napewno ok na starym silniczku krokowym nie mialem tak wysokich obratow chodzi mi tylko o ich zmniejszenie

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313117 Wysłany: 30 Lis 2009, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
jeśli na starym było ok to po co go wymieniałeś ?? Jak napisałeś jest to nieoryginalny silniczek więc pewnie dlatego. Ale co do obrotów w oplach można je regulować z pozycji ECU w 1.1 nie ma takiej opcji ale to muszą się inni wypowiedzieć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313229 Wysłany: 01 Gru 2009, 00:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Co do regulacji obrotów przez ECU to moge się nie zgodzić. Ja byłem raz po wymianie na komputerze i miałem robioną adaptację, silnik sam regulował sobie obroty biegu jałowego.

Cytuj:
pozycji ECU w 1.1 nie ma takiej opcji


Kiko pamiętaj że Euroscan to narzędzie niezbyt rozbudowane, praktycznie służy po to żeby kasować i odczytywać błędy z ECU :wink: Jeśli chcesz wykonać adaptację podzespołów to niestety trzeba podjechać na coś bardziej profesjonalnego.

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313396 Wysłany: 01 Gru 2009, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
czyli recznie tego niw zrobie? a ile mniej wiecej moze to kosztowac i moze ktos podpowie gdzies w sosnowcu lub myslowicach udac sie do warsztatu?

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313406 Wysłany: 01 Gru 2009, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
devon58 nie tyle na coś profesjonalnego co trzeba zmienić dane programowalne na scalakach (tylko trzeba rozmontować ECU wymontować scalak co wg lepiej się udać do specjalistów tak jak mówisz) np odcinka moment wtrysku stopień wyprzedzenia wszystko idzie zrobić podobno programatorem do scalaków
euroscan to raczej pomocnik w naprawie ale w oplu euroscan daje możliwość modyfikacji dawki kąta i innych parametrów pracy
krakra88 myślę że się da np przez spiłowanie o 1-2mm obudowy krokowca lub obudowy wtrysku ale wtedy po wymianie na inny obroty spadną niżej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313436 Wysłany: 01 Gru 2009, 21:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Yyy troche nie czaje bo u mnie nic w ECU programowane nie było. Euro ma gdzieś moj sterownik i nie chce się z nim łączyć ale u mechanika co zakupił sobie oryginalny fiatowski sprzęcik wszystko chodzi jak należy :shock:

Ja tam bym się bał grzebać komuś przy takich ustawieniach za pomocą Euroscana :wink:

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313465 Wysłany: 01 Gru 2009, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Lut 2009,
Posty: 151
Z tego co wiem to obrotów w punciaku się nie reguluje komputer sam to zrobi chyba że coś jeszcze padło, radził bym podjechać i zczytać błędy bo jeśli silniczek jest sprawny i właściwy to wszystko ma grać i kropka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313489 Wysłany: 01 Gru 2009, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Jeżeli rzeczywiście tak jest to jestem ciekawy co takiego diagnosta robił że obroty silnika delikatnie wzrastały i malały kilka razy po czym ustabilizowały sie na innym poziomie niż miałem przed podłączeniem? może ktoś wie?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313568 Wysłany: 02 Gru 2009, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Moim zdaniem ten silniczek Hart jest nic nie warty. Po włożeniu sprawnego silniczka nic nie trzeba regulować, można ze 2-3 razy tylko przekręcić zapłon żeby się wysunął do max położenia i schował i można odpalać. A na pewno dobry typ ci sprzedali? Z tego co pamiętam to powinien być B18.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313579 Wysłany: 02 Gru 2009, 12:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
devon58 ale to na LPG czy benie bo LPG mają swoje sterowniki to może się dać. http://www.allegro.pl/item825562893_ory ... _7_km.html Tym scalakiem można wyregulować parametry w sklepach dostępny jest sam scalak za 30zł i opis jak zaprogramować


Góra
 Profil  
 
 
 Post #313718 Wysłany: 02 Gru 2009, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Kiko napisał(a):
devon58 ale to na LPG czy benie bo LPG mają swoje sterowniki to może się dać.


Hehe no pewnie że na benzynie. Nie martw się temat mojego LPG mam na tyle obcykany że już mi bokami wychodzi.

Nie chodzi o chip ale widzę że raczej nikt nie będzie posiadał potwierdzonych informacji co do funkcji dostępnych za pomocą profesjonalnego sprzętu diagnostycznego. :wink:

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321925 Wysłany: 30 Gru 2009, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
jeszcze mam taki problem: na biegu jalowym mam 1300 obrotow i utrzumuje sie ten stan a siniczek jak pisalem jest nowy czy jak podepne sie do komputera to wyreguluje w jakis sposob te obroty czy to juz wina silniczka krokowego? czy moze kupic jakis inny silniczek krokowy moze doradzicie cos z alegro za rozsadna cene?

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #321962 Wysłany: 30 Gru 2009, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 17 Sty 2008,
Posty: 361
tylko jak stary był dobry to po co wymieniałeś go Kolego?? załóż tamten i problem zniknie

_________________
Punto 97r 1.2 75 KM SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322134 Wysłany: 31 Gru 2009, 00:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 12 Wrz 2008,
Posty: 30
Czasami jak silnik krokowy się zdestabilizuje w Punto pomaga po prostu odłączenie aku : ostatnio miałem tak:

stoję na skrzyżowaniu i obroty na jałowym zaczynają mi się destabilizować później podjeżdżam na parking przy CH wrzucam luz i silnik skacze od 500- 2000 prawie zgasł najgorsze że nim rzucało poleciałem po preparat do czyszczenia wtrysku lecz to nic nie pomogło wiec chcąc coś zrobić na następny dzień przy autku odłączyłem aku i po 2 h włączyłem auto poszedłem na kawek czekając aż się rozgrzeje i ku memuy zdziwieniu wszystko z obrotami gra

Ps paliwa miałem full bak pompa nie padła od paliwa bo dolewam przeciw zamarzacie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322170 Wysłany: 31 Gru 2009, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Paź 2008,
Posty: 143
Pomógł: 1
wlasnie stry byl zepsutu przeciez dobrego bym nie wymienial ale reset silniczka nie pomaga dalej to samo wiec co radzicie

_________________
Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #322916 Wysłany: 03 Sty 2010, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 30 Sie 2009,
Posty: 57
Tak jak wyżej napisał 2rotor silniczki oferowane na rynku w niskich cenach są nic nie warte.

Ostatnio sam miałem problemy z obrotami i zanim jeszcze wyczyściłem krokowca podjechałem do motoryzacyjnego i pozwolili mi na próbę podłączyć zamiennik - chyba Hart. Jako, że u mnie to pięć sekund roboty, założyłem na moment nówkę. Efekt masakra. Obroty nie do opanowania. Pierwsza sprawa, że mimo katalogu wychodziło, że to właśnie ten silniczek, różnił się on z wyglądu. Trzpień nie był owinięty sprężyną tak jak w oryginale. Także nie polecam nowych silniczków wątpliwych firm. Już lepiej dobra używka z tego samego silnika. Mi oferowano na szrocie takową za 50 zł lecz po zamontowaniu okazało się, że mój jest dokładnie w takiej samej kondycji i wymaga po prostu czyszczenia.

Pozdrawiam

_________________
Cabrio Bertone 1.6 ELX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #330672 Wysłany: 29 Sty 2010, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Jasło
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 31
Mam takie pytanie; czym czyscicie silnik krokowy bo ja WD popsikałem wacikiem powycierałem brudy ale kiepska jest poprawa, i czy wystepuje jakas uczszelka pomiedzy tym silniczkiem a miejscem gdzie jest wkrecony?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO