|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krakra88 |
#313096 Wysłany:
30 Lis 2009, 20:37; Temat postu: regulacja obrotow po wymianie silniczka krokowego. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
witam mam kilka pytam. chodzi mo glownie o wyregulowanie obrotow silnika po wymianie silniczka krokowego na biegu jalowym sa za duze ok 1100-1200 obr/min czy da sie je podregulowac dodam ze mam pelny wtrysk na silniku 1.2 75km 8v? jeszcze przy odpalaniu obroty skacza pd 3-4 tys ale nagle spadaja przy starym silniczku z magnetti bylo ok 1.5-2 obr przy odpalaniu ale chyba to ma zwiazek z ta wlasnie wymiana dobrze mysle? jest to silniczek firmy hart. z gory dzieki za odp.
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Kiko |
#313108 Wysłany:
30 Lis 2009, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
krakra88 a skąd wiesz że nie czujnik temp silnika nie jest walnięty to on podaje wynik do ECU który steruje krokowcem ssaniem itp.
|
|
Góra |
|
 |
krakra88 |
#313110 Wysłany:
30 Lis 2009, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
czujnik jest napewno ok na starym silniczku krokowym nie mialem tak wysokich obratow chodzi mi tylko o ich zmniejszenie
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#313117 Wysłany:
30 Lis 2009, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
jeśli na starym było ok to po co go wymieniałeś ?? Jak napisałeś jest to nieoryginalny silniczek więc pewnie dlatego. Ale co do obrotów w oplach można je regulować z pozycji ECU w 1.1 nie ma takiej opcji ale to muszą się inni wypowiedzieć.
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#313229 Wysłany:
01 Gru 2009, 00:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Co do regulacji obrotów przez ECU to moge się nie zgodzić. Ja byłem raz po wymianie na komputerze i miałem robioną adaptację, silnik sam regulował sobie obroty biegu jałowego.
Cytuj: pozycji ECU w 1.1 nie ma takiej opcji
Kiko pamiętaj że Euroscan to narzędzie niezbyt rozbudowane, praktycznie służy po to żeby kasować i odczytywać błędy z ECU  Jeśli chcesz wykonać adaptację podzespołów to niestety trzeba podjechać na coś bardziej profesjonalnego.
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
krakra88 |
#313396 Wysłany:
01 Gru 2009, 20:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
czyli recznie tego niw zrobie? a ile mniej wiecej moze to kosztowac i moze ktos podpowie gdzies w sosnowcu lub myslowicach udac sie do warsztatu?
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#313406 Wysłany:
01 Gru 2009, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
devon58 nie tyle na coś profesjonalnego co trzeba zmienić dane programowalne na scalakach (tylko trzeba rozmontować ECU wymontować scalak co wg lepiej się udać do specjalistów tak jak mówisz) np odcinka moment wtrysku stopień wyprzedzenia wszystko idzie zrobić podobno programatorem do scalaków
euroscan to raczej pomocnik w naprawie ale w oplu euroscan daje możliwość modyfikacji dawki kąta i innych parametrów pracy
krakra88 myślę że się da np przez spiłowanie o 1-2mm obudowy krokowca lub obudowy wtrysku ale wtedy po wymianie na inny obroty spadną niżej
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#313436 Wysłany:
01 Gru 2009, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Yyy troche nie czaje bo u mnie nic w ECU programowane nie było. Euro ma gdzieś moj sterownik i nie chce się z nim łączyć ale u mechanika co zakupił sobie oryginalny fiatowski sprzęcik wszystko chodzi jak należy
Ja tam bym się bał grzebać komuś przy takich ustawieniach za pomocą Euroscana 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#313465 Wysłany:
01 Gru 2009, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Z tego co wiem to obrotów w punciaku się nie reguluje komputer sam to zrobi chyba że coś jeszcze padło, radził bym podjechać i zczytać błędy bo jeśli silniczek jest sprawny i właściwy to wszystko ma grać i kropka
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#313489 Wysłany:
01 Gru 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Jeżeli rzeczywiście tak jest to jestem ciekawy co takiego diagnosta robił że obroty silnika delikatnie wzrastały i malały kilka razy po czym ustabilizowały sie na innym poziomie niż miałem przed podłączeniem? może ktoś wie?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#313568 Wysłany:
02 Gru 2009, 11:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Moim zdaniem ten silniczek Hart jest nic nie warty. Po włożeniu sprawnego silniczka nic nie trzeba regulować, można ze 2-3 razy tylko przekręcić zapłon żeby się wysunął do max położenia i schował i można odpalać. A na pewno dobry typ ci sprzedali? Z tego co pamiętam to powinien być B18.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#313579 Wysłany:
02 Gru 2009, 12:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#313718 Wysłany:
02 Gru 2009, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Kiko napisał(a): devon58 ale to na LPG czy benie bo LPG mają swoje sterowniki to może się dać.
Hehe no pewnie że na benzynie. Nie martw się temat mojego LPG mam na tyle obcykany że już mi bokami wychodzi.
Nie chodzi o chip ale widzę że raczej nikt nie będzie posiadał potwierdzonych informacji co do funkcji dostępnych za pomocą profesjonalnego sprzętu diagnostycznego. 
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
krakra88 |
#321925 Wysłany:
30 Gru 2009, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
jeszcze mam taki problem: na biegu jalowym mam 1300 obrotow i utrzumuje sie ten stan a siniczek jak pisalem jest nowy czy jak podepne sie do komputera to wyreguluje w jakis sposob te obroty czy to juz wina silniczka krokowego? czy moze kupic jakis inny silniczek krokowy moze doradzicie cos z alegro za rozsadna cene?
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#321962 Wysłany:
30 Gru 2009, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
tylko jak stary był dobry to po co wymieniałeś go Kolego?? załóż tamten i problem zniknie
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Sams0n |
#322134 Wysłany:
31 Gru 2009, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 12 Wrz 2008, Posty: 30
|
Czasami jak silnik krokowy się zdestabilizuje w Punto pomaga po prostu odłączenie aku : ostatnio miałem tak:
stoję na skrzyżowaniu i obroty na jałowym zaczynają mi się destabilizować później podjeżdżam na parking przy CH wrzucam luz i silnik skacze od 500- 2000 prawie zgasł najgorsze że nim rzucało poleciałem po preparat do czyszczenia wtrysku lecz to nic nie pomogło wiec chcąc coś zrobić na następny dzień przy autku odłączyłem aku i po 2 h włączyłem auto poszedłem na kawek czekając aż się rozgrzeje i ku memuy zdziwieniu wszystko z obrotami gra
Ps paliwa miałem full bak pompa nie padła od paliwa bo dolewam przeciw zamarzacie
|
|
Góra |
|
 |
krakra88 |
#322170 Wysłany:
31 Gru 2009, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Paź 2008, Posty: 143 Pomógł: 1
|
wlasnie stry byl zepsutu przeciez dobrego bym nie wymienial ale reset silniczka nie pomaga dalej to samo wiec co radzicie
_________________ Punto I, 1.2 S, 75KM, Kolor: Blue Capri.
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#322916 Wysłany:
03 Sty 2010, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
Tak jak wyżej napisał 2rotor silniczki oferowane na rynku w niskich cenach są nic nie warte.
Ostatnio sam miałem problemy z obrotami i zanim jeszcze wyczyściłem krokowca podjechałem do motoryzacyjnego i pozwolili mi na próbę podłączyć zamiennik - chyba Hart. Jako, że u mnie to pięć sekund roboty, założyłem na moment nówkę. Efekt masakra. Obroty nie do opanowania. Pierwsza sprawa, że mimo katalogu wychodziło, że to właśnie ten silniczek, różnił się on z wyglądu. Trzpień nie był owinięty sprężyną tak jak w oryginale. Także nie polecam nowych silniczków wątpliwych firm. Już lepiej dobra używka z tego samego silnika. Mi oferowano na szrocie takową za 50 zł lecz po zamontowaniu okazało się, że mój jest dokładnie w takiej samej kondycji i wymaga po prostu czyszczenia.
Pozdrawiam
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
mireek111 |
#330672 Wysłany:
29 Sty 2010, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jasło Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 31
|
Mam takie pytanie; czym czyscicie silnik krokowy bo ja WD popsikałem wacikiem powycierałem brudy ale kiepska jest poprawa, i czy wystepuje jakas uczszelka pomiedzy tym silniczkiem a miejscem gdzie jest wkrecony?
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|