|
Obecny czas: 02 Cze 2025, 14:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
silentner |
#313691 Wysłany:
02 Gru 2009, 19:48; Temat postu: Punto 1.1 pali na 3 cylindry... |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
Witam!
Kolejny problem z Puntem. Dziś po odpaleniu na benzynie silnik, troszkę się rozgrzał. Dodałem gazu aby włączył się LPG. Włączył się, ale w tym momencie zaczął się jakby dławić i zgasł. Po tym odpaliłem samochód ponownie i zapalił. Niestety sprawia wrażenie jakby palił tylko na 3 cylindry. Jeździ normalnie, ale brakuje mu mocy. Żadna kontrolka się nie świeci. Czyżby świeca któraś? Kable?
Proszę o pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Melon |
#313770 Wysłany:
02 Gru 2009, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
Hmm mi to wygląda na coś albo z brakiem zapłonu albo brakiem sprężania
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#313954 Wysłany:
03 Gru 2009, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
a czym to może być spowodowane? u mnie potrafi palić na trzy gary ale tylko jak jest zimny po nocy,i to też nie zawsze występuje ale jak już to u mnie ten nie pracujący gar włącza się jak dodam delikatnie gazu i przytrzymam ,mocniejsze dodanie gazu powoduje odłączenie cylindra jak również praca na biegu jałowym...te dwa przypadki są powiązane?? mnie się wydaje że to wina przewodów/świec bo jak się rozgrzeje to ejst miodzio
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
voodzia |
#313959 Wysłany:
03 Gru 2009, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Sie 2009, Posty: 131
|
Uszczelka pod glowica zdycha. Kiedys tipo tez palilo mi na 3 cylindry na zimnym i czwarty wlanczal sie po chwili. Jezdzilem tak dalej i po czasie dodatkowo zaczelo sie bulgotanie w ukladzie chlodzenia zaraz po odpaleniu zimnego auta i jak mechanik zdjal glowice to sie okazalo ze byl przedmuch na uszczelce.
|
|
Góra |
|
 |
pablos123 |
#313974 Wysłany:
03 Gru 2009, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Gru 2007, Posty: 11
|
Pół roku temu na takie objawy jak opisuje Silentner wymieniałem cewkę wysokiego napięcia (ok 70zł) Można to robić samemu.
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#314034 Wysłany:
03 Gru 2009, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
voodzia a jak to jest że silnik na zimnym nie jest katowany,jak również się nie przegrzewa i tak ot co uszczelka pada?? u mnie te objawy pojawiły się jak zaczęło być mocno chłodno w nocy hmm,a co ciekawe dziś był przymrozek i odpalił elegancko...te cewki też coś tak mi świtają...
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#314045 Wysłany:
03 Gru 2009, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
ale cewki to by raczej za dwóch cylindrach iskry nie było i problem był by stały bo cała cewka jako taka jest zalana żywicą .
świece wykręć zobacz jaki jest ich stan, przewody WN możesz wymienić.
a ogólnie doszukiwał bym się przyczyn w instalacji gazowej skoro po przełączeniu na gaz gaśnie a na benie chodzi, może masz wode w butli która podczas przymrozku zmienia stan skupienia
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#314047 Wysłany:
03 Gru 2009, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ja mam bardzo bardzo rzadko podobnie, też raczej w chłodniejsze dni. Pali na 3 gary jak go nie utrzymam gazem to zgaśnie, ale jak go leciutko przegazuje to pracuje normalnie. Stawiam na to że po prostu sie gubi gdzieś iskra, stawiam na kable lub cewki.
|
|
Góra |
|
 |
silentner |
#314083 Wysłany:
04 Gru 2009, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Z tymże muszę jedną rzecz sprostować. Chodzi na 3 cylindry niezależnie od temperatury silnika, obrotów oraz tego na jakim paliwie aktualnie pracuje.
Namierzyłem, że dotyczy to 2 cylindra patrząc od lewej strony (zaraz po prawej od korka wlewu oleju). Jutro postaram się wymienić świece, zobaczymy czy będzie ok. Kable akurat prawie na pewno są w porządku, sprawdzałem dziś wieczorem.
pozdrawiam
[ Dodano: 04 Gru 2009 17:34 ] i już po wizycie u mechanika. A więc cewka zapłonowa. Koszt wymiany z robocizną 120zł więc tragedii nie ma.
Ale to już ostatni tydzień z moim Kropkiem... przesiadam się
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#314273 Wysłany:
04 Gru 2009, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
silentner napisał(a): Ale to już ostatni tydzień z moim Kropkiem... przesiadam się
na?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
silentner |
#314403 Wysłany:
05 Gru 2009, 01:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#314406 Wysłany:
05 Gru 2009, 01:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Zdrajca 
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#314474 Wysłany:
05 Gru 2009, 13:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#314515 Wysłany:
05 Gru 2009, 17:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
silentner napisał(a): Megane Coupe 2000r., 1.6
Twardziel :]
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#314517 Wysłany:
05 Gru 2009, 17:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
2rotor czego tak mówisz? ja przed zakupem punta rozważałem też zakup właśnie takiej meganki. Punto wygrało, części tańsze, dla mnie ładniejsze, i oszczędniejszy silnik a za to osiągami podobny do meganki z o wiele większym silnikiem.
|
|
Góra |
|
 |
silentner |
#315168 Wysłany:
07 Gru 2009, 23:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Węgrów Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 26
|
zanim jednak pożegnam się ze swoim Punto muszę przebrnąć przez jeszcze jedną trudność...
Jak pisałem wcześniej wymieniona została cewka zapłonowa. Kable WN na pewno są dobre. Ale... Otóż Punto kiedy jadę na lpg niestety jak gdyby szarpie podczas silnego dodawania gazu. Obroty są równe na biegu jałowym, również gdy dodaję raptownie gazu nie przerywa na luzie.
Gdy samochód jest zimny problem pojawia się już na 2 biegu. Na 1 i luzie jest dobrze. Gdy już się rozgrzeje to szarpanie jest na 3-5 biegu.
Na benzynie też nie ma tego problemu. Samochód prawidłowo przyspiesza, bez żadnego szarpania.
Nie wiem w czym problem. Instalacja gazowa a może świece? Może jakieś pomysły?
Aha. Instalacja założona w kwietniu 2008r. II generacja Stag 300. Przejechałem na niej ok. 25.000km.
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#315266 Wysłany:
08 Gru 2009, 01:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Jak na paliwie śmiga- sam zdiagnozowałeś - lpg do regulacji.
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#315657 Wysłany:
09 Gru 2009, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
albo może przewody nieprzystosowane do aut z LPG?? wtedy na oktanie będzie ok a na LPG gorzej...przerabiałem to w swoim było tak samo
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|