|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:30
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Cinas |
#315795 Wysłany:
09 Gru 2009, 21:43; Temat postu: WYCIEKŁ OLEJ POMOCY |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Witam
Mam pytanie:
Wymieniłem olej w silniku, następnego dnia podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju.Przejechałem jeszcze ok 200-300m.
Okazało się, że założyli zły filtr oleju(mój punto to rok 2000 ale okazało się, że silnik był przełożony z 2004r.A od 2003r. były inne filtry.) i przez niego wyciekł olej.
Do samego zatrzymania zostawiałem za sobą ślad oleju, więc może nie jechałem zupełnie bez oleju.
Po tym kupiłem odpowiedni filtr oleju, założyłem, wlałem olej i wygląda, że wszystko jest ok.
Czy silnik mógł się uszkodzić?Raczej się nie zatarł, ale czy mogło się uszkodzić coś innego?
Jak to sprawdzić???
Proszę o odpowiedż.
Z góry dziękuje.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
skoro |
#315809 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 26 Maj 2009, Posty: 35
|
nikt Ci chyba jednoznacznie nie odpowie - zależy ile km przejechałeś, czy jeździłeś po płaskim terenie czy po wzniesieniach, nie wiadomo w jakim tempie oleju ubywało. teoretycznie najprędzej powinno go zabraknąć na górze silnika (rozrząd) więc można luknąć pod pokrywę zaworów i zobaczyć czy tam da się coś złego zauważyć. tak mnie się wydaje
_________________ Fiat Punto II; 1.2 8V
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315814 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
za smarowanie silnika jest odpowiedzialna pomapa oleju, wiec póki smok który jest umieszczony w misce oleju siegał do poziomu oleju i udawało mu sie zassać olej to było wszystko ok, a kontrolka cisnienia oleju jest połaczona z czujnikiem cisnienia oleju wiec jak juz sie zaswieciła to oznaczało ze cisnienie na magistrali było juz za małe czyli wniosek ze smok juz nie pobierał tyle oleju ile powinien, i teraz pytanie jak długo jechałes z zapaloną kontrolką???
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315818 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Z zapaloną kontrolką jechałem ok 1 minuty, ale gdy tylko zobaczyłem, że się świeci jechałem wolno na niskich obrotach.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#315824 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Cinas Wiesz, nie da się kupić nie odpowiedniego filtru oleju, wszystkie mają taki sam gwint do fiata. Do mojego np. da się wkręcić filtr od passata 1.9TDI. Może filtr był słabo dokręcony, dlatego wyciekło.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315828 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
czyli jechałes ok 1 minuty tak!
jezeli ak to nie masz sie czego obawiac
mówie to z doświadczenia!
mozesz smigać dalej i sie nie przejmowac o ile zalałeś oleju ile trzeba i zmieniłeś filtr na odpowiedni,
ps, zmień moze mechanika 
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315847 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Wielkie dzięki jaguar15!!!
Właśnie na to czekałem!!!
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315855 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
spoko,
OGIEŃ NA TŁOK
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315857 Wysłany:
09 Gru 2009, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Filtr był zły.
Do 2003r.(czyli do face liftingu) miał większą średnicę i był krótszy.
Natomiast po 2003r.(po FL) średnica była troszkę mniejsza i filtr był dłuższy o ok. 2cm.
Mi założyli ten starszy czyli o większej średnicy, dlatego uszczelka nie przylegała tak jak powinna-miała mniejszą powierzchnię styku.I przy wyższym ciśnieniu...olej papa...
[ Dodano: 09 Gru 2009 22:54 ] Jeszce raz wielkie dzięki jaguar15 za to, że tak szybko zareagowałeś...
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315867 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
słuchaj to kto to ci zakładał ze tego nie zauważył, przecież ten ktoś chyba nie zmieniał pierwszy raz filtra oleju, powinien coś czuć.
ale i tak masz szczęście ze tak się skończyło, bo jakby to przypadło na jakąś "kobietę", (nikogo nie chce obrazić) to może już by było po silniku, dobrze ze tak szybko stanąłeś
pozdro
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315887 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Ja później porównałem te filtry i różnica w średnicy jest bardzo mała, a filtr kupiłem sam na podstawie rocznika produkcji.
Dopiero po wycieku sprawdziłem po numerze silnika, że jest to nowszy silnik czyli musiał być wymieniany.
Szkoda, że poprzedni właściciel nic mi nie powiedział...
[ Dodano: 09 Gru 2009 23:31 ] A stanąłbym szybciej ale akurat jechałem w takim miejscu, że nie było gdzie stanąć.Dlatego dość mocno się przestraszyłem, ze coś mogło sie...zepsuć...
Poza tym nie spodziewałem się aż tak grubej akcji jak zgubienie całego oleju.
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315892 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
mądry polak po szkodzie, no i widzisz jestes juz mądrzejszy o tą informacje, ba , nawet sam do tego doszedłeś,tylko jakim kosztem 
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#315895 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Cinas gubienie oleju - to nawet przy niewielkim wycieku widać pod samochodem. 4-4.5L to musi gdzieś przecież uciec. A te filtry , wszystkie mają ten sam gwint 1.5x20 więc wszystkie pasują. Różnią się co najwyżej długością. Być może różne jest ciśnienie otwarcia zaworu, o ile występuje. Uszczelki są wszędzie o tej samej średnicy.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315898 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Koszt dość spory.
Musiałem dokupić nowy filtr w miejscu które jest czynne po 17 (Feu Vert)czyli drogo 28zł.I litr oleju też drogo 35zł.(wcześniej kupiłem taki sam za 75zł. za 4L.
No i spora nerwówka z której dopiero ty mnie wyleczyłeś.
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315900 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
moze poprostu on ci nie dokrecił tego filtra tak jak trzeba,
bo tak jak pisze remind jezeli filtr miałby mieć gwint 1.5x20, czyli jak weżmiesz suwmiarkę to średnica wewnętrzna w filtrze powinna wynosić 20mm, a nie sądze ze punto to jakiś anglik i ma calowe otwory i gwinty, wiec jezeli byłby wiekszy to na 21mm lub taki standard, a 1 mm to juz jest różnica! [ Dodano: 09 Gru 2009 22:43 ]Cytuj: No i spora nerwówka z której dopiero ty mnie wyleczyłeś.
słuchaj tez miałem taką nerwówkę jak mi sie zapaliła lampka od cisnienia oleju
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315903 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:45; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Remind co ty piszesz!!!
Nie każdy ma diesla tak jak ty.Ja mam 1.2 8V i oleju wchodzi 2.8L
A w filtrze gwint może być taki sam ale inna średnica całego filtra a tym samym uszczeli która jak jest większa to nie przylega tak jak powinna.
Od wewnątrz przylega za mało, a z zewnątrz wystaje poza miejsce do którego ma przylegać.
[ Dodano: 09 Gru 2009 23:45 ] Remind co ty piszesz!!!
Nie każdy ma diesla tak jak ty.Ja mam 1.2 8V i oleju wchodzi 2.8L
A w filtrze gwint może być taki sam ale inna średnica całego filtra a tym samym uszczeli która jak jest większa to nie przylega tak jak powinna.
Od wewnątrz przylega za mało, a z zewnątrz wystaje poza miejsce do którego ma przylegać.
|
|
Góra |
|
 |
jaguar15 |
#315905 Wysłany:
09 Gru 2009, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 178
|
zgadzam sie z CINASEM [ Dodano: 09 Gru 2009 22:48 ]Cinas napisał(a): .I litr oleju też drogo 35zł.(wcześniej kupiłem taki sam za 75zł. za 4L
Widzisz ty wlałeś litr i gitara , miałeś juz stan, tak wywnioskowałem, a mi uciekło wszystko co do kropelki 
_________________ ex-Punto II 1,2 8v 60KM-skończyło się ex-Punto II 1,9 JTD 85KM Nobody Punto II 1,9 JTD Sporting remap 120KM BMW E38 728iA BMW E30 M52B28TU M-technic 2 Wartburg 353 Dużo gazu i sprzęgło odrazu!
|
|
Góra |
|
 |
Cinas |
#315912 Wysłany:
10 Gru 2009, 00:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 27 Lip 2009, Posty: 8
|
Nie, to nie taka gitara...
Na wymiane kupiłem 4L, weszło ok. 2,5.
Po tym jak wyciekło dolałem reszte czyli ok. 1.5, plus dokupiony litr.
[ Dodano: 10 Gru 2009 00:06 ] czyli też prawie co do kropelki
[ Dodano: 10 Gru 2009 00:13 ] Gdyby ktoś potrzebował.
To filtry Filtron
od 6/99 do 6/03 model OP 537/1
od 7/03 do końca punto2 model OP 545/2
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|