You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 23 Maj 2025, 06:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #317446 Wysłany: 15 Gru 2009, 15:03; 
 Temat postu: Pokrywa zaworow - dokrecanie
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Gru 2009,
Posty: 22
Witam. sporo jest na forum o wymianie uszczelki pod pokrywa zaworow oraz wyciekow oleju spod niej. Sa tez tematy, w ktorych opisywane sa nieprzyjemne historie z zerwanymi gwintami podczas przykrecania srub.
Poniewaz dysponuje kluczem dynamometrycznym to mam pytanie jakim wlasciwe momentem nalezy dokrecic te cztery sruby od pokrywy.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #317465 Wysłany: 15 Gru 2009, 16:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Te śruby wystarczy dosłownie lekko dokręcić. Pokrywa orginalnie ma stopki na ktorych się wspiera. Aby zlikwidować wycieki piłuje się stopki i wtedy tym bardziej pokrywę przykręca sie z wyczuciem, bo przetniesz uszczelkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317652 Wysłany: 16 Gru 2009, 01:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
czech22 napisał(a):
Te śruby wystarczy dosłownie lekko dokręcić. Pokrywa orginalnie ma stopki na ktorych się wspiera. Aby zlikwidować wycieki piłuje się stopki i wtedy tym bardziej pokrywę przykręca sie z wyczuciem, bo przetniesz uszczelkę.


Bzdura jakich mało! Trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym wg. wskazań podanych w książce i z dokładną kolejnością (każda śruba ma przypisany numer dokręcania). Jeśli nie masz ksiązki, to Ci jutro podam co i jak.

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317697 Wysłany: 16 Gru 2009, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Masiu napisał(a):
Jeśli nie masz ksiązki, to
ściągnij z downloadu...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317708 Wysłany: 16 Gru 2009, 15:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Masiu tu chodzi o uszczelkę zaworów nie głowicy
20Nm dla m8 i 10Nm dla m6 a w rzeczywistości to taki klucz jest guzik warty dokręca się do wyczuwalnego opru, przykład dokręcanie głowicy tylko w fazie 1 dokręca się ją z momentem 30Nm a potem o obroty 90*
więc takie klucze są mało przydatne przy takich naprawach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317734 Wysłany: 16 Gru 2009, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jak bedziesz zakladal uszczelke to dokrecaj z wyczuciem i na obydwa polkola daj sobie sylikon to nic nie bedzie cieklo ja tak zrobilem i mam spokuj :)

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317748 Wysłany: 16 Gru 2009, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ja krecilem na oko ;)
robilem to pierwszy raz i nic nie pourywalem

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317749 Wysłany: 16 Gru 2009, 19:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Kolego Masiu zanim kogokolwiek będziesz krytykował, to zastanów się nad tym co czytasz. Sruby pokrywy dociągają kilkumilimetrową uszczelkę gumową i praktycznie można je dokręcić szczypcami. Żadne klucze dynamometryczne nieprzydatne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317801 Wysłany: 16 Gru 2009, 22:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
A ty zanim ocenisz innych, to zapoznaj się dokładnie z tematem. Gdybyś szanowny kolego uważnie przeczytał wszytkie posty, doszedł byś do prostego wniosku, że byłem w błędzie sądząc, że chodzi tutaj o uszczelkę pod głowicą... Spokojnych 8)

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317819 Wysłany: 16 Gru 2009, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
czech22, Masiu, nie dogryza sobie na wzajem.
czech22, jakby nie trzeba to by nie był opisany moment jakim dociagać. A jest?? Jest...
Masiu, wystarczyło by napisać należy i nikt by się nei czepiał.

Jest sporo osób które potrafia dokręcić z wyczuciem. Czasami takie dokręcenie starczy, czasami zawodzi.

Kiko, takiś cwaniak? Dokręć głowicę na oko z dobrym skutkiem. Jak Ci się uda to wtedy możesz mówić o niskiej przydatności takich narzędzi Tobie w tego typu naprawach..

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317887 Wysłany: 17 Gru 2009, 01:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
dzikidaniel a umiesz czytać to przeczytaj sobie w tej zacnej książce od zacnego auta 30Nm jest po to by uszczelka się równo rozłożyła a potem jak byk pisze dokręcać po 90* czyli na "chama"
wymieniałem w cholerę uszczelek pod głowicą w 126p (serwis po KJS) i fso rover (remont) w punto też wymieniałem i mechanik powiedział "Dopie***ć na chama" teraz robili mi w serwisie opla uszczelkę jakoś nie używali klucza dynamometrycznego
Nie wiem czy pokrywa łożysk wału rozrządu to nie są te nakładki na wałku rozrządu co go trzymają
Image

PS dzikidaniel dokręć coś kluczem dynamometrycznym wg książki np głowice w PN to się okaże te śruby odkręcasz palcami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317892 Wysłany: 17 Gru 2009, 02:37; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Kiko napisał(a):
jak byk pisze dokręcać po 90* czyli na "chama"

Wg mnie jednak 90* to nie to samo co na chama... ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317913 Wysłany: 17 Gru 2009, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Kiko, Ty piszesz ze dynamo niepotrzebne. Potem jak to ładnie ująłeś piszesz że jest po to by ładnie rozłożył uszczelkę. Raz dokręcisz na chama i się okaże że głowica pękła. Po to masz dynam by wiedzieć kiedy dokręcić o te 90 stopni czyż nie? A to że widziałeś że pan Mietek robi bez to akurat nie jest żadna podstawa. Zresztą nie bez powodu są powiadania o "fachowca" jak widać... No i nie moja sprawa po ilu kkm będziesz UPG wymieniać...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317964 Wysłany: 17 Gru 2009, 14:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 07 Mar 2009,
Posty: 946
STax napisał(a):
Wg mnie jednak 90* to nie to samo co na chama...

I tyle w tej kwestii :)

A Kiko Tobie powiem tylko tyle, że skoro na warsztacie nie urzywali klucza dynamometrycznego - to powodzenia :) Pseudofachowcy od siedmiu boleści. Z całym szacunckiem ku Twojej wypowiedzi i Twojego zdania - ale skoro sztab inżynierów i specjalistów skonstruował samochód z książką w której są opisane momenty dokręcania i szereg różnych napraw - to uwierz mi na słowo - nie dla zabawy :) Wesołych :P

[ Dodano: 17 Gru 2009 13:20 ]
P.S.
Cytuj:
PS dzikidaniel dokręć coś kluczem dynamometrycznym wg książki np głowice w PN to się okaże te śruby odkręcasz palcami.


Skoro Ty po takim dokręceniu odkręcisz śruby palcami :) To zapraszam na ring z Pudzianowskim - będziesz miał duże szanse.

_________________
Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318025 Wysłany: 17 Gru 2009, 18:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Masiu dobra widze że tu sami znawcy i fachowcy wszystko wiedzący
mam wyjeb*ane na to jak się zjebie auto dostało gwarancję na naprawę więc wali mnie to a wyście widzieli fachowców jak miałem praktyki w mercedesie t tam dopiero było pro zamiast uszczelki dawali silikon wys temp
i inkasowali 500zł i to jest partactwo. Jak wam żal dupę ściska że robię przy silnikach od kiedy miałem 16lat(uczyłem się na polonezach i maluchach od dziadka), aha wspomnę że nikt nie pamięta że głowice się dokręca co 10tyś km no i sprawdźcie jak wasza głowica jest dokręcona z jakim momentem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318134 Wysłany: 17 Gru 2009, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ciekawe jak sprawdzić dokręcenie głowicy. Powiedz jak skoro masz taki staż. Zresztą staż stażem a wiedza i umiejętności to co innego...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318240 Wysłany: 18 Gru 2009, 10:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Gru 2009,
Posty: 22
widze, ze zainicjowalem szeroka dyskusje na inny temat. Dzis natomiast kupilem silikon wysokotemperaturowy i nowa uszczelke pod pokrywe zaworow. Mam pytania:
1) czy silikon klasc na calej dugosci uszczelki (widzialem, ze oryginalnie byl tylko po bokach) oraz
2) czy powininen byc polozony tylko od trony pokrywy a strona od glowicy ma byc czysta

Prosze o porade tych, ktorzy taka wymiane juz dokonali i widza efekty.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318241 Wysłany: 18 Gru 2009, 10:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Przejedź palcem by nałożyć cienką warstwę silikony i na pokrywę i na głowice w miejscu gdzie będzie leżeć uszczelka. I pamiętaj CIENKĄ!!!

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318246 Wysłany: 18 Gru 2009, 10:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
ja nakladalem palcem, cieniutko na calej dlugosci, tylko na uszczelce

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318250 Wysłany: 18 Gru 2009, 11:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Bochnia/Kraków
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
dzikidaniel skoro znawco masz klucz dynamometryczny nawet taki prosty z prętem i skalą to jak odkręcasz to chyba musi być moment obrotowy, jak jesteś pudzian to musisz używać kluczy dynamometrycznych


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318253 Wysłany: 18 Gru 2009, 11:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Tylko że odkręcając pierw natrafisz na opór a po tym oporze już idzie lekko. Ten opór bankowo będzie szedł w parze z większą siłą podczas gdy dokręcajac ta siła będzie sporo mniejsza. Podstawy fizyki się kłaniają...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO