|
Obecny czas: 23 Maj 2025, 06:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
1977andrzej |
#317446 Wysłany:
15 Gru 2009, 15:03; Temat postu: Pokrywa zaworow - dokrecanie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Gru 2009, Posty: 22
|
Witam. sporo jest na forum o wymianie uszczelki pod pokrywa zaworow oraz wyciekow oleju spod niej. Sa tez tematy, w ktorych opisywane sa nieprzyjemne historie z zerwanymi gwintami podczas przykrecania srub.
Poniewaz dysponuje kluczem dynamometrycznym to mam pytanie jakim wlasciwe momentem nalezy dokrecic te cztery sruby od pokrywy.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#317465 Wysłany:
15 Gru 2009, 16:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Te śruby wystarczy dosłownie lekko dokręcić. Pokrywa orginalnie ma stopki na ktorych się wspiera. Aby zlikwidować wycieki piłuje się stopki i wtedy tym bardziej pokrywę przykręca sie z wyczuciem, bo przetniesz uszczelkę.
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#317652 Wysłany:
16 Gru 2009, 01:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
czech22 napisał(a): Te śruby wystarczy dosłownie lekko dokręcić. Pokrywa orginalnie ma stopki na ktorych się wspiera. Aby zlikwidować wycieki piłuje się stopki i wtedy tym bardziej pokrywę przykręca sie z wyczuciem, bo przetniesz uszczelkę.
Bzdura jakich mało! Trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym wg. wskazań podanych w książce i z dokładną kolejnością (każda śruba ma przypisany numer dokręcania). Jeśli nie masz ksiązki, to Ci jutro podam co i jak.
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#317697 Wysłany:
16 Gru 2009, 14:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Masiu napisał(a): Jeśli nie masz ksiązki, to ściągnij z downloadu...
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#317708 Wysłany:
16 Gru 2009, 15:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
Masiu tu chodzi o uszczelkę zaworów nie głowicy
20Nm dla m8 i 10Nm dla m6 a w rzeczywistości to taki klucz jest guzik warty dokręca się do wyczuwalnego opru, przykład dokręcanie głowicy tylko w fazie 1 dokręca się ją z momentem 30Nm a potem o obroty 90*
więc takie klucze są mało przydatne przy takich naprawach
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#317734 Wysłany:
16 Gru 2009, 17:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#317748 Wysłany:
16 Gru 2009, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ja krecilem na oko
robilem to pierwszy raz i nic nie pourywalem
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#317749 Wysłany:
16 Gru 2009, 19:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Kolego Masiu zanim kogokolwiek będziesz krytykował, to zastanów się nad tym co czytasz. Sruby pokrywy dociągają kilkumilimetrową uszczelkę gumową i praktycznie można je dokręcić szczypcami. Żadne klucze dynamometryczne nieprzydatne.
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#317801 Wysłany:
16 Gru 2009, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
A ty zanim ocenisz innych, to zapoznaj się dokładnie z tematem. Gdybyś szanowny kolego uważnie przeczytał wszytkie posty, doszedł byś do prostego wniosku, że byłem w błędzie sądząc, że chodzi tutaj o uszczelkę pod głowicą... Spokojnych 
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#317819 Wysłany:
16 Gru 2009, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
czech22, Masiu, nie dogryza sobie na wzajem.
czech22, jakby nie trzeba to by nie był opisany moment jakim dociagać. A jest?? Jest...
Masiu, wystarczyło by napisać należy i nikt by się nei czepiał.
Jest sporo osób które potrafia dokręcić z wyczuciem. Czasami takie dokręcenie starczy, czasami zawodzi.
Kiko, takiś cwaniak? Dokręć głowicę na oko z dobrym skutkiem. Jak Ci się uda to wtedy możesz mówić o niskiej przydatności takich narzędzi Tobie w tego typu naprawach..
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#317887 Wysłany:
17 Gru 2009, 01:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
dzikidaniel a umiesz czytać to przeczytaj sobie w tej zacnej książce od zacnego auta 30Nm jest po to by uszczelka się równo rozłożyła a potem jak byk pisze dokręcać po 90* czyli na "chama"
wymieniałem w cholerę uszczelek pod głowicą w 126p (serwis po KJS) i fso rover (remont) w punto też wymieniałem i mechanik powiedział "Dopie***ć na chama" teraz robili mi w serwisie opla uszczelkę jakoś nie używali klucza dynamometrycznego
Nie wiem czy pokrywa łożysk wału rozrządu to nie są te nakładki na wałku rozrządu co go trzymają
PS dzikidaniel dokręć coś kluczem dynamometrycznym wg książki np głowice w PN to się okaże te śruby odkręcasz palcami.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#317892 Wysłany:
17 Gru 2009, 02:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#317913 Wysłany:
17 Gru 2009, 10:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Kiko, Ty piszesz ze dynamo niepotrzebne. Potem jak to ładnie ująłeś piszesz że jest po to by ładnie rozłożył uszczelkę. Raz dokręcisz na chama i się okaże że głowica pękła. Po to masz dynam by wiedzieć kiedy dokręcić o te 90 stopni czyż nie? A to że widziałeś że pan Mietek robi bez to akurat nie jest żadna podstawa. Zresztą nie bez powodu są powiadania o "fachowca" jak widać... No i nie moja sprawa po ilu kkm będziesz UPG wymieniać...
|
|
Góra |
|
 |
Masiu |
#317964 Wysłany:
17 Gru 2009, 14:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 07 Mar 2009, Posty: 946
|
STax napisał(a): Wg mnie jednak 90* to nie to samo co na chama... I tyle w tej kwestii  A Kiko Tobie powiem tylko tyle, że skoro na warsztacie nie urzywali klucza dynamometrycznego - to powodzenia  Pseudofachowcy od siedmiu boleści. Z całym szacunckiem ku Twojej wypowiedzi i Twojego zdania - ale skoro sztab inżynierów i specjalistów skonstruował samochód z książką w której są opisane momenty dokręcania i szereg różnych napraw - to uwierz mi na słowo - nie dla zabawy  Wesołych [ Dodano: 17 Gru 2009 13:20 ]P.S. Cytuj: PS dzikidaniel dokręć coś kluczem dynamometrycznym wg książki np głowice w PN to się okaże te śruby odkręcasz palcami.
Skoro Ty po takim dokręceniu odkręcisz śruby palcami  To zapraszam na ring z Pudzianowskim - będziesz miał duże szanse.
_________________ Fiat Punto I, 96', 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#318025 Wysłany:
17 Gru 2009, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
Masiu dobra widze że tu sami znawcy i fachowcy wszystko wiedzący
mam wyjeb*ane na to jak się zjebie auto dostało gwarancję na naprawę więc wali mnie to a wyście widzieli fachowców jak miałem praktyki w mercedesie t tam dopiero było pro zamiast uszczelki dawali silikon wys temp
i inkasowali 500zł i to jest partactwo. Jak wam żal dupę ściska że robię przy silnikach od kiedy miałem 16lat(uczyłem się na polonezach i maluchach od dziadka), aha wspomnę że nikt nie pamięta że głowice się dokręca co 10tyś km no i sprawdźcie jak wasza głowica jest dokręcona z jakim momentem
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#318134 Wysłany:
17 Gru 2009, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ciekawe jak sprawdzić dokręcenie głowicy. Powiedz jak skoro masz taki staż. Zresztą staż stażem a wiedza i umiejętności to co innego...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
1977andrzej |
#318240 Wysłany:
18 Gru 2009, 10:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Gru 2009, Posty: 22
|
widze, ze zainicjowalem szeroka dyskusje na inny temat. Dzis natomiast kupilem silikon wysokotemperaturowy i nowa uszczelke pod pokrywe zaworow. Mam pytania:
1) czy silikon klasc na calej dugosci uszczelki (widzialem, ze oryginalnie byl tylko po bokach) oraz
2) czy powininen byc polozony tylko od trony pokrywy a strona od glowicy ma byc czysta
Prosze o porade tych, ktorzy taka wymiane juz dokonali i widza efekty.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#318241 Wysłany:
18 Gru 2009, 10:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Przejedź palcem by nałożyć cienką warstwę silikony i na pokrywę i na głowice w miejscu gdzie będzie leżeć uszczelka. I pamiętaj CIENKĄ!!!
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#318246 Wysłany:
18 Gru 2009, 10:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ja nakladalem palcem, cieniutko na calej dlugosci, tylko na uszczelce
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
Kiko |
#318250 Wysłany:
18 Gru 2009, 11:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Bochnia/Kraków Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
dzikidaniel skoro znawco masz klucz dynamometryczny nawet taki prosty z prętem i skalą to jak odkręcasz to chyba musi być moment obrotowy, jak jesteś pudzian to musisz używać kluczy dynamometrycznych
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#318253 Wysłany:
18 Gru 2009, 11:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Tylko że odkręcając pierw natrafisz na opór a po tym oporze już idzie lekko. Ten opór bankowo będzie szedł w parze z większą siłą podczas gdy dokręcajac ta siła będzie sporo mniejsza. Podstawy fizyki się kłaniają...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|