You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 06:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #317510 Wysłany: 15 Gru 2009, 19:05; 
 Temat postu: Korek spustowy Oleju- Jaki gwint?
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Polanka Wielka
Rejestracja: 13 Lut 2008,
Posty: 68
Witam. Mam problem z korkiem spustowym od oleju w Punto 1.9JTD. Jest problem go odkręcić bo w warsztacie objechali kluczem gwint na korku. Juz pod czas poprzedniej wymiany był z nim problem i musiałem kupować nowy a ze tylko w serwisie to płaciłem za niego ponad 40zł Teraz juz nie chce drugi raz tego robi wiec myślę sobie sam taki dorobić ale potrzebuje skok gwintu średnice i długość. Wie ktoś coś możne na ten temat?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #317574 Wysłany: 15 Gru 2009, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
nic nie kupuj tylko stuninguj stary korek tzn.dospawaj większą nakrętkę do korka i już (ja tak mam w swoim bo torx był objechany i nie było wyjścia)

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317663 Wysłany: 16 Gru 2009, 09:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin
Rejestracja: 13 Maj 2008,
Posty: 47
No Name napisał(a):
nic nie kupuj tylko stuninguj stary korek tzn.dospawaj większą nakrętkę do korka i już (ja tak mam w swoim bo torx był objechany i nie było wyjścia)


dokładnie mam tak samo zrobione, przyspawana większa nakrętka, chyba na klucz 19. Jak zobaczyłem, że ten korek w ASO kosztuje ponad 40 zl to dałem sobie spokój z kupowaniem. Z tego co wiem można kupić zamienniki (duuuużo taniej), tylko najlepiej kupować taki zamiennić mająć przy sobie oryginał.

_________________
1.9 JTD z 2001r - 232 kkm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317676 Wysłany: 16 Gru 2009, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Polanka Wielka
Rejestracja: 13 Lut 2008,
Posty: 68
No właśnie o to chodzi:) tylko ze jest problem go odkręci i boje się ze jak go odkręca w warsztacie to i tak nic do niego nie będzie. i dlatego chciałem dospawać ta nakrętkę w nowym korku albo dorobić sobie nowy w pracy:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317711 Wysłany: 16 Gru 2009, 15:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień
Rejestracja: 29 Mar 2007,
Posty: 499
Jak porządnie ją przyspawasz do tego który masz w aucie to powinno puścić bo się cała nakrętka razem z korkiem nagrzeje

_________________
Było>>>1.9 JTD<<<
Było>>>GP 1.4 <<<
Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<<
Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317970 Wysłany: 17 Gru 2009, 14:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Polanka Wielka
Rejestracja: 13 Lut 2008,
Posty: 68
Wszystko ok:) odkręcone przy pomocy majzla i młotka:) i przyspawane nowa nakrętka, Dziekii wszystkim za info.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #317976 Wysłany: 17 Gru 2009, 14:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Wydaje mi się, że jest tam gwint M20*1.5, może jakaś śrubę zwykłą. O ile pamiętam, to wkręciłem tą śrubę w filtr... oleju. Jak jadę wymieniać olej to biorę ze sobą imbus 6 na 1/2". Ludzie wsadzają tam gwiazdkę a to wystarczy, żeby objechać w środku śrubę.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #318004 Wysłany: 17 Gru 2009, 17:42; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
Korka sie mocno nie przykręca :| do oporu plus troszeczkę, a nie na chama :? Później nie ma takich kfiatków. Zalecany moment wg książki to 22Nm bodajże a to jest malutko ;)

[ Dodano: 17 Gru 2009 16:42 ]
Jak Thomasowi-leonowi zmieniałem olej to przy odkręcaniu dynamometryk kliknął ustawiony na ponad 200Nm :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO