You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 29 Kwi 2025, 09:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #318696 Wysłany: 20 Gru 2009, 00:05; 
 Temat postu: Ile płynu chłodzącego?
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dolny Śląsk
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 10
Witam Wszystkich!
Wymieniałem dzisiaj płyn w układzie chłodzenia silnika.Kropek 55s,silnik 1,1litra.
Stosując się do rad jak wymienić płyn,spuściłem a nastepnie zalałem nowy płyn.Układ został odpowietrzony.
Teraz mam pytanie :ile płynu jest potrzebne na wymianę?
Mi udało sie spuścić 4litry i tyleż nalałem.Czy taka ilość jest normalną ilością?
Pytam ponieważ pierwszy raz robiłem wymianę w Kropku.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #318702 Wysłany: 20 Gru 2009, 00:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 27 Sty 2008,
Posty: 1148
Pomógł: 5
Gdzies tu jest to opisane. Sprawdz na miarce czy jest dobrze zalane. Oczywiscie sprawdzaj to po tym jak bedzie otwarty termostat i woda pojdzie w duzy obieg.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319055 Wysłany: 21 Gru 2009, 11:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Max to 4,6 litra. Sprawdzaj jeszcze przez kilka dni stan, bo może się jeszcze odpowietrzać i poziom opadnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319106 Wysłany: 21 Gru 2009, 14:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
czech22 napisał(a):
Max to 4,6 litra. Sprawdzaj jeszcze przez kilka dni stan, bo może się jeszcze odpowietrzać i poziom opadnie.


Nie może być takiego czegoś jak samo-odpowietrzanie przez parę dni.
Odpowietrza się zawsze na wysokich obrotach na nagrzanym silniku(dokładnie otwarty termostat) tak długo aż płyn zacznie lecieć ciurkiem z odpowietrzników i trzeba poświęcić na to te parę litrów paliwa. Po za tym zalewanie na pozycję max w zbiorniku powoduje tylko dłuższe rozgrzewanie samochodu(objętość cieczy).

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319595 Wysłany: 22 Gru 2009, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
barthezz dwa razy wymienialem plyn i zawsze mialem taką sytuację, że poziom płynu przez kilka dni nieco opadał. Oczywiscie nie odpowietrzałem tak jak Ty to robisz.Po ogólnym odpowietrzeniu i załączeniu wentylatora zostawilem to samo sobie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319596 Wysłany: 22 Gru 2009, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
barthezz napisał(a):
trzeba poświęcić na to te parę litrów paliwa

:hahaha: to ja nie wiem jak długo masz odpalony ten samochód lub jak długo na obrotach trzymasz :hahaha:
nie trzeba wysokich obrotów ... przegazować owszem,ale nie na obrotach non stop ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319933 Wysłany: 23 Gru 2009, 21:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
Thomas napisał(a):
barthezz napisał(a):
trzeba poświęcić na to te parę litrów paliwa

:hahaha: to ja nie wiem jak długo masz odpalony ten samochód lub jak długo na obrotach trzymasz :hahaha:
nie trzeba wysokich obrotów ... przegazować owszem,ale nie na obrotach non stop ....


Jak trzymasz przez +/-3 minuty na 4-5k obrotów to trochę paliwa poleci w wydech, tak samo jak byś trzymał przez 20 minut na biegu jałowym. Po za tym na biegu jałowym pompa cieczy nie wytwarza takiego ciśnienia jak pod wysokimi obrotami i bardzo wątpię, że dałoby radę wypchnąć całe powietrze.

Róbcie jak uważacie, ja nie mam później żadnych problemów z opadającymi płynami czy bulgoczącymi nagrzewnicami, a układów chłodzenia robiłem już paręnaście.

PS. Silnik benzynowy spala około 3L na godzinę przy obrotach jałowych, ale to szczegół.

_________________
Z poważaniem


Ostatnio edytowany przez barthezz 23 Gru 2009, 21:57, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #319935 Wysłany: 23 Gru 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
barthezz napisał(a):
Jak trzymasz przez +/-3 minuty na 4-5k obrotów to trochę paliwa poleci w wydech,

powiedz mi po co ??!!
nie kumam po co tak długo trzymasz na takich obrotach to jest zupełnie bez sensu ..... no chyba,że tak lubisz ...

barthezz napisał(a):
Róbcie jak uważacie, ja nie mam później żadnych problemów z opadającymi płynami czy bulgoczącymi nagrzewnicami, a układów chłodzenia robiłem już paręnaście.


i wzajemnie bo jakoś już robiłem też nieraz i tak jak robisz to jest zupełnie niepotrzebne ... chodzi mi o trzymanie na tak wysokich obrotach tak długo ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319938 Wysłany: 23 Gru 2009, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
Thomas napisał(a):
powiedz mi po co ??!!



Po to żeby:

1. termostat się szybciej otworzył,
2. jeśli jest już otwarty to żeby załączył się wiatrak chłodnicy,
3. żeby wypchnąć w 100% całe powietrze.

Sprawdzam za jednym zamachem cały układ chłodzenia i nie bawię się w szukanie pojedynczych rzeczy, bo nie ma czasu często jak jest dużo do roboty, a klient przyjechał tylko na wymianę płynu.
Nie pracuję w korporacjach, gdzie jest sztywna roboczogodzina i specjalnie się wszyscy grzebią by jak najwięcej firma zarobiła. Po za tym podałem zakres +/- 3 minuty, więc nie jest to sztywna wartość. Wierz mi, raz miałem przypadek, że długo nie leciał płyn z odpowietrzników bo jakieś paprochy wpierw wypadały i nawet nieco dłużej trzeba było trzymać na obrotach. Tak to jest jak się chce pozornie zaoszczędzić i wsypać prochu.

_________________
Z poważaniem


Ostatnio edytowany przez barthezz, 23 Gru 2009, 22:10, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #319943 Wysłany: 23 Gru 2009, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
barthezz napisał(a):
Thomas napisał:
powiedz mi po co ??!!



Po to żeby:

1. termostat się szybciej otworzył,
2. jeśli jest już otwarty to żeby załączył się wiatrak chłodnicy,
3. żeby wypchnąć w 100% całe powietrze.


to samo może się stać ,gdyż odpalisz silnik ,spokojnie poczekasz ...
nie wlewać całego płynu za jednym razem ,ale wlać powiedzmy ok 2,5-3 L i resztę uzupełniać w czasie pracy silnika podczas odpowietrzania .... wszystko da się zrobić bez gazowania takiego jak podajesz ... niczym mnie nie przekonujesz ... przegazować mogę ,ale później ... albo w trakcie raz na jakiś czas na chwilę ,ale bez przesady ...
barthezz napisał(a):
Sprawdzam za jednym zamachem cały układ chłodzenia i nie bawię się w szukanie pojedynczych rzeczy

ja robiąc bez takiego gazowania,a jedynie czasowego przegazowania zrobię to samo .... długotrwałe trzymanie na obrotach nic Ci nie da ;) poza większym spalaniem i jedynie szybszym nagrzaniem ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO