|
Obecny czas: 29 Kwi 2025, 09:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sergeant |
#318696 Wysłany:
20 Gru 2009, 00:05; Temat postu: Ile płynu chłodzącego? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Dolny Śląsk Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 10
|
Witam Wszystkich!
Wymieniałem dzisiaj płyn w układzie chłodzenia silnika.Kropek 55s,silnik 1,1litra.
Stosując się do rad jak wymienić płyn,spuściłem a nastepnie zalałem nowy płyn.Układ został odpowietrzony.
Teraz mam pytanie :ile płynu jest potrzebne na wymianę?
Mi udało sie spuścić 4litry i tyleż nalałem.Czy taka ilość jest normalną ilością?
Pytam ponieważ pierwszy raz robiłem wymianę w Kropku.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tacowski |
#318702 Wysłany:
20 Gru 2009, 00:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Gdzies tu jest to opisane. Sprawdz na miarce czy jest dobrze zalane. Oczywiscie sprawdzaj to po tym jak bedzie otwarty termostat i woda pojdzie w duzy obieg.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#319055 Wysłany:
21 Gru 2009, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Max to 4,6 litra. Sprawdzaj jeszcze przez kilka dni stan, bo może się jeszcze odpowietrzać i poziom opadnie.
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#319106 Wysłany:
21 Gru 2009, 14:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
czech22 napisał(a): Max to 4,6 litra. Sprawdzaj jeszcze przez kilka dni stan, bo może się jeszcze odpowietrzać i poziom opadnie.
Nie może być takiego czegoś jak samo-odpowietrzanie przez parę dni.
Odpowietrza się zawsze na wysokich obrotach na nagrzanym silniku(dokładnie otwarty termostat) tak długo aż płyn zacznie lecieć ciurkiem z odpowietrzników i trzeba poświęcić na to te parę litrów paliwa. Po za tym zalewanie na pozycję max w zbiorniku powoduje tylko dłuższe rozgrzewanie samochodu(objętość cieczy).
_________________ Z poważaniem
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#319595 Wysłany:
22 Gru 2009, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
barthezz dwa razy wymienialem plyn i zawsze mialem taką sytuację, że poziom płynu przez kilka dni nieco opadał. Oczywiscie nie odpowietrzałem tak jak Ty to robisz.Po ogólnym odpowietrzeniu i załączeniu wentylatora zostawilem to samo sobie.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#319596 Wysłany:
22 Gru 2009, 19:17; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#319933 Wysłany:
23 Gru 2009, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
Thomas napisał(a): barthezz napisał(a): trzeba poświęcić na to te parę litrów paliwa  to ja nie wiem jak długo masz odpalony ten samochód lub jak długo na obrotach trzymasz nie trzeba wysokich obrotów ... przegazować owszem,ale nie na obrotach non stop ....
Jak trzymasz przez +/-3 minuty na 4-5k obrotów to trochę paliwa poleci w wydech, tak samo jak byś trzymał przez 20 minut na biegu jałowym. Po za tym na biegu jałowym pompa cieczy nie wytwarza takiego ciśnienia jak pod wysokimi obrotami i bardzo wątpię, że dałoby radę wypchnąć całe powietrze.
Róbcie jak uważacie, ja nie mam później żadnych problemów z opadającymi płynami czy bulgoczącymi nagrzewnicami, a układów chłodzenia robiłem już paręnaście.
PS. Silnik benzynowy spala około 3L na godzinę przy obrotach jałowych, ale to szczegół.
_________________ Z poważaniem
Ostatnio edytowany przez barthezz 23 Gru 2009, 21:57, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#319935 Wysłany:
23 Gru 2009, 21:57; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
barthezz napisał(a): Jak trzymasz przez +/-3 minuty na 4-5k obrotów to trochę paliwa poleci w wydech, powiedz mi po co ??!! nie kumam po co tak długo trzymasz na takich obrotach to jest zupełnie bez sensu ..... no chyba,że tak lubisz ... barthezz napisał(a): Róbcie jak uważacie, ja nie mam później żadnych problemów z opadającymi płynami czy bulgoczącymi nagrzewnicami, a układów chłodzenia robiłem już paręnaście.
i wzajemnie bo jakoś już robiłem też nieraz i tak jak robisz to jest zupełnie niepotrzebne ... chodzi mi o trzymanie na tak wysokich obrotach tak długo ...
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#319938 Wysłany:
23 Gru 2009, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
Thomas napisał(a): powiedz mi po co ??!!
Po to żeby:
1. termostat się szybciej otworzył,
2. jeśli jest już otwarty to żeby załączył się wiatrak chłodnicy,
3. żeby wypchnąć w 100% całe powietrze.
Sprawdzam za jednym zamachem cały układ chłodzenia i nie bawię się w szukanie pojedynczych rzeczy, bo nie ma czasu często jak jest dużo do roboty, a klient przyjechał tylko na wymianę płynu.
Nie pracuję w korporacjach, gdzie jest sztywna roboczogodzina i specjalnie się wszyscy grzebią by jak najwięcej firma zarobiła. Po za tym podałem zakres +/- 3 minuty, więc nie jest to sztywna wartość. Wierz mi, raz miałem przypadek, że długo nie leciał płyn z odpowietrzników bo jakieś paprochy wpierw wypadały i nawet nieco dłużej trzeba było trzymać na obrotach. Tak to jest jak się chce pozornie zaoszczędzić i wsypać prochu.
_________________ Z poważaniem
Ostatnio edytowany przez barthezz, 23 Gru 2009, 22:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#319943 Wysłany:
23 Gru 2009, 22:09; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
barthezz napisał(a): Thomas napisał: powiedz mi po co ??!!
Po to żeby:
1. termostat się szybciej otworzył, 2. jeśli jest już otwarty to żeby załączył się wiatrak chłodnicy, 3. żeby wypchnąć w 100% całe powietrze. to samo może się stać ,gdyż odpalisz silnik ,spokojnie poczekasz ... nie wlewać całego płynu za jednym razem ,ale wlać powiedzmy ok 2,5-3 L i resztę uzupełniać w czasie pracy silnika podczas odpowietrzania .... wszystko da się zrobić bez gazowania takiego jak podajesz ... niczym mnie nie przekonujesz ... przegazować mogę ,ale później ... albo w trakcie raz na jakiś czas na chwilę ,ale bez przesady ... barthezz napisał(a): Sprawdzam za jednym zamachem cały układ chłodzenia i nie bawię się w szukanie pojedynczych rzeczy
ja robiąc bez takiego gazowania,a jedynie czasowego przegazowania zrobię to samo .... długotrwałe trzymanie na obrotach nic Ci nie da  poza większym spalaniem i jedynie szybszym nagrzaniem ...
_________________ Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly <-- Klik  "A passion for perfection" Punto II FL 1.2 16V Butterfly II <-- KLIK 
<-- Punto II FL 1.2 16V Essence Of Shine  https://www.facebook.com/EssenceOfShine/
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|