|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:57
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
garu47 |
#319692 Wysłany:
22 Gru 2009, 23:37; Temat postu: Odpalanie na pych, krokowiec oraz gdzie jest odma? Zdjęcia. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
Witam serdecznie po dłuższej przerwie.
Chciałbym poznać Wasze sugestie po krótkiej historyjce, która się dziś wydarzyła.
Autko stało na mrozie 3 doby nieodpalane z powodu naszej nieobecności. W wyniku tego akumulator miał dość i z rozrusznika nie odpalił. Odpalił natomiast doskonale po krótkim popchnięciu na 2 metrach. Pozostawiłem go tak na około 5 minut i pojechałem do tankować. Na trasce niestety zaczęło mi kilka razy szarpać autem. Wtedy zatrzymałem się i stwierdziłem, że obroty wariują pomiędzy 2000, a około 500 (prawie do zgaśnięcia). Zdarzało się też, że utrzymywał równiutkie 2000 ale po jakiejś chwili znów wariował.
Podczas półrocznej eksploatacji zauważyłem, że Punciak ma czasem odchyły kilkuminutowe i lubi powachlować obrotami, lecz aż taka sytuacja po raz pierwszy.
1. Czy zaszkodziłem mu np przestawiając mu rozrząd przez odpalenie na pych? Jakie są objawy przestawienia się rozrządu o np 1 ząbek???
2. Czy to jednak sprawa np krokowego silniczka? Lub odmy? Sam silnik mimo obrotów chodzi gładko i przyjemnie dla ucha. Odpala n pyk. Nie kopci, nie dymi, nie wydaje podejrzanych dźwięków.
3. Gdzie w 1,6 MPI 16V znajduje się krokowy silnik? Jakby można jakieś zaznaczenie mi narysować na załączonym zdjęciu.
Zastanawiające jest to, że stało się to po tym postoju, wyładowaniu aku i odpaleniu na pych. Mam nadzieje, żę nie zrobiłem mu kuku z głupoty.
Jutro spróbuję go odłączyć od akumulator, posprawdzam kable. Co jeszcze sugerujecie?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
Ostatnio edytowany przez garu47 23 Gru 2009, 20:12, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#319801 Wysłany:
23 Gru 2009, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
1. Może się zdażyc że odpalając na puch pasek przeskoczy. Dlatego nie należy tak zapalać auta...
2. Musisz sam ocenić. Nikt z forum na odległość tego za Ciebie nie zrobi.
3. Wiesz w ogóle w teorii gdzie znajduje się krokowy? Chyba nie bo na zdjeciu nie ma kolektora dolotowego, a w nim właśnie jest krokowiec.
PS. W Puncie nie było 1.6 16V...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#319811 Wysłany:
23 Gru 2009, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
dzikidaniel napisał(a): 1. Może się zdażyc że odpalając na puch pasek przeskoczy. Dlatego nie należy tak zapalać auta... 2. Musisz sam ocenić. Nikt z forum na odległość tego za Ciebie nie zrobi. 3. Wiesz w ogóle w teorii gdzie znajduje się krokowy? Chyba nie bo na zdjeciu nie ma kolektora dolotowego, a w nim właśnie jest krokowiec.
PS. W Puncie nie było 1.6 16V...
Otóż wyobraź sobie, że były
Zerknij sobie.
Co do krokowego i przepustnicy już się zorientowałem gdzie są. Jakby ktoś miał jakieś pomysły i własne doświadczenia w tym temacie to bardzo chętnie poczytam. O 1,6 16V MPI jest dosłownie parę postów.
Pozdrawiam.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#319812 Wysłany:
23 Gru 2009, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
garu47 napisał(a): Otóż wyobraź sobie, że były Very Happy Zerknij sobie.
W tej książce nie ma nic o 1.6.
"1.6 90"
a na fotce jest 1.6 8V 90.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#319814 Wysłany:
23 Gru 2009, 14:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Nie było. W książce jest wiele błędów. 1.6 to identyczna konstrukcja jak 1.4T z GTka. W MK1 nie było 1.6 16V i taki posty są po prostu błędne. Zresztą ze zdjecia widać że masz jeden wałek rozrządu a w 16V są 2...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#319816 Wysłany:
23 Gru 2009, 14:46; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
dzikidaniel napisał(a): Nie było. W książce jest wiele błędów. 1.6 to identyczna konstrukcja jak 1.4T z GTka. W MK1 nie było 1.6 16V i taki posty są po prostu błędne. Zresztą ze zdjecia widać że masz jeden wałek rozrządu a w 16V są 2...
Jakby istotnie moja to nie była 16V, to nie byłaby wcale zła wiadomość. Lecz koledzy z forum w którymś z moich postów uświadomili mi, że jednak mam 16V (nie ten ze zdjęcia oczywiście, choć z wyglądu taki sam). Potem zorientowałem się, że mp na allegro jest dziwnie mało części do 16 - 16V, co wydało mi się dość podejrzane.
Czyli jesteś absolutnie pewien, że mam 1,6. MPI 8V?. Będzie mi łatwiej szukać części.
Mój silnik to ten:
Dzięki.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#319820 Wysłany:
23 Gru 2009, 14:55; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Absolutnie. [ Dodano: 23 Gru 2009 13:55 ]garu47 napisał(a): Będzie mi łatwiej szukać części.
Kupowałbyś niepasujące części.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#319823 Wysłany:
23 Gru 2009, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
ipIV napisał(a): Absolutnie. [ Dodano: 23 Gru 2009 13:55 ]garu47 napisał(a): Będzie mi łatwiej szukać części. Kupowałbyś niepasujące części.
Pytanie tylko skąd w ogóle oni (sprzedający) myślą, że mają części do 16V
Wczoraj szukając np krokowca z oryginalnego osprzętu silnika 16V znalazłem takie 3 czy 4 na Alle...
A nie wiesz przypadkiem, czy skoro te silniki o których pisałeś to praktycznie ta sama konstrukcja, to czy osprzęt też może pasować? Mam na myśli krokowy silnik, czy też wszelkie czujniki, przepływomierz itp.
Martwię się jednak, że ty odpaleniem na popych mogłem coś nabroić. Co prawda odpalił dosłownie po dwóch metrach delikatnego pchania i chodził czyściutko, ale te wariujące obroty.... może coś się zastało
Bardzo mi pomogłeś, przepraszam, pomogliście.
Jeszcze raz dzięki.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#319840 Wysłany:
23 Gru 2009, 16:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Musisz po eperze bądź po katalogach (np Intercars) sprawdzać czy są pasujace.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#319871 Wysłany:
23 Gru 2009, 17:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
Dzięki, tak będę robił.
1. Czy mógłby ktoś z Was jeszcze raz looknąć na to zdjęcie, czy zaznaczony żółtą obwódką element to silnik krokowy w moim motorze?
2. No i sprawa druga, który z wężyków to może być odma?
Pozdrawiam
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#320002 Wysłany:
24 Gru 2009, 08:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#320026 Wysłany:
24 Gru 2009, 11:07; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
nickoo napisał(a): odma to ten wąż od silnika do filtra powietrza u ciebie na zdjęciu z tyłu silnika idzie w lewo tem czarny.
Czy mówisz o tym wężu zaznaczonym na zdjęciu? Jeśli tak, to dokąd on idzie?

_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#320075 Wysłany:
24 Gru 2009, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#320146 Wysłany:
24 Gru 2009, 16:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
to co zaznaczył garu47 jest odmą. Nie wprowadzać ludzi w błąd. 1.4t i 1.6 w mk1 są bliźniaczymi konstrukcjami i nie mają nic wspólnego z 1.1 8v, 1.2 8v i 1.2 16v
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
garu47 |
#321055 Wysłany:
03 Sty 2010, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 30 Sie 2009, Posty: 57
|
BARTEKcoupe napisał(a): to co zaznaczył garu47 jest odmą. Nie wprowadzać ludzi w błąd. 1.4t i 1.6 w mk1 są bliźniaczymi konstrukcjami i nie mają nic wspólnego z 1.1 8v, 1.2 8v i 1.2 16v
Dzięki za oświecenie.
Z prawej strony obudowy filtra powietrza od strony silnika, na dole jest dziurka w którą powinno coś wchodzić czy jest to tylko jakiś pic na wodę z innej opcji?
Co do samej odmy, gdzie powinna dalej iść, bo łączy się potem z jakimś innym wężem i za cholery nie widać dokąd biegnie. Czy ma to związek z tą dziurką w obudowie filtra? Czy w tym silniku odma idzie gdzieś całkiem indziej?
No i sprawa wyjaśniająca dla posiadaczy silników 1,6 8V. Położenie silniczka krokowego w tym silniku jest wprost wymarzone. Jest zaznaczony na drugim zdjęciu powyżej. Jego zdjęcie jest bajecznie proste. Nie wiem jak u innych ale u mnie jest przykręcony już dwoma zwykłymi śrubkami nr 8 i 7.
Prosiłbym jeszcze Ciebie BARTEKcoupe o wyjaśnienie sprawy tej odmy, gdyż słyszałem, że czasem się z nią coś kombinuje w celu poprawienia kultury pracy. Oczywiście nie wiem czy problem mnie dotyczy bo nie wiem kompletnie jak ułożona jest w moim silniku.
Acha i jeszcze jedno. Czy ktoś wie czy można cały krokowy silniczek zamoczyć w benzynie ekstrakcyjnej aby go wypłukać osadów? Na trzpieniu mojego krokowca jest sprężyna więc to ułatwiło by sprawę. Tak robiłem w Volviaku i silniczek był całkowicie szczelny. Czy tu też tak można?
Dziękuję i pozdrawiam [ Dodano: 03 Sty 2010 13:05 ]Witam serdecznie.
Może napiszę co zrobiłem i jakie to dało efekty:
1. Odłączyłem akumulator, zdjąłem krokowca i tylko prowizorycznie wyczyściłem z osadu (jakby sadzy) trzpień, który u mnie dodatkowo jest zaopatrzony w sprężynę. Potem wyczyściłem ile się dało miejsce w którym jest osadzony wraz z kanalikiem wlotowym.
2. Podkręcałem wszystkie opaski zaciskowe w układzie powietrznym, a jedno miejsce obkleiłem dokładnie taśmą bo wydało się podejrzane (wylot z filtra).
Efekt: obroty ustabilizowały się na tyle, że tylko co jakieś 20 sekund słychać małe zawahanie w granicach 1000 do 1100 obrotów. Wcześniej było znacznie gorzej. Reasumując nie mam pojęcia co z powyższych zabiegów przyniosło efekt. Mam jeszcze zamiar dobrać się do przepustnicy i ją także na ile to możliwe wyczyścić. Zobaczymy.
Wszystkiego Dobrego W Nowym Roku.
_________________ Cabrio Bertone 1.6 ELX
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|