|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 18:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
blizniak |
#323655 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:32; Temat postu: Alternator - orginał czy zamiennik |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2009, Posty: 12
|
niestety dziś okazało się, że muszę wymienić alternator w swoim kropku i teraz mam pytanie do forumowiczów, czy wykładać grubą kasę na wyrób MAGNETI MARELLI, czyli teoretycznie fabryczny, czy może jakiś zamiennik chociażby za 200-250 zł z allegro? czy miał ktoś z was do czynienia z tego typu zamiennikami?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#323657 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Regenerowany. Podrób nie bierz. Albo szarpnij się na oryginał.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
krzysiuus |
#323663 Wysłany:
05 Sty 2010, 18:45; Temat postu: |
|
|
ja mam MAGNETI MARELLI, na sprzedaż jak chcesz. stan bdb
altek był w punciaku:
1.1 benzyna
oznaczenia na nim:
14V
A115l-65A
jakby co to pisz na PW
|
|
Góra |
|
 |
_Sandro_ |
#323697 Wysłany:
05 Sty 2010, 20:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 19 Paź 2009, Posty: 73
|
Cytuj: Regenerowany. Podrób nie bierz.
Zgadzam sie, sam wybralem cos takiego i nie mam z nim problemow
_________________
|
|
Góra |
|
 |
blizniak |
#323729 Wysłany:
05 Sty 2010, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2009, Posty: 12
|
tak się zastanawiam, czy oznaką niepoprawnie działającego alternatora nie powinna być świecąca się kontrolka? bo u mnie takiego symptomu nie ma, natomiast diagnozę zepsutego alternatora elektromechanik postawił na podstawie ładowania na biegu jałowym wynosiło 11,8-11,9V, może jednak przyczyna leży gdzie indziej?
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#323733 Wysłany:
05 Sty 2010, 22:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Regulator do wymiany a nie alternator.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#323839 Wysłany:
06 Sty 2010, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Regulator do benzynowca to w ASO ok 60zl (diesel 100A 120) ja miałem urwana jedna szczotkę, wiec prawdopodobnie u ciebie wystarczy wymienić regulator:)
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#324296 Wysłany:
07 Sty 2010, 19:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Przy kupnie chociazby regenerowanego masz wiele podzespołów nowych. Do tego gwarancja. Cena podobna do naprawianego.
|
|
Góra |
|
 |
blizniak |
#324297 Wysłany:
07 Sty 2010, 19:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2009, Posty: 12
|
mam jeszcze jedno pytanie, może ktoś mi wyjaśni o co chodzi z napięciem alternatora i dlaczego MM ma 14V a np zamiennik Lauber 12V?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#324299 Wysłany:
07 Sty 2010, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
To co przeczytałeś to 12v będzie napięciem w sieci, tzn takie jakie daje akumulator. Natomiast 14v to napięcie jakie wytwarza sprawny alternator.
|
|
Góra |
|
 |
blizniak |
#326222 Wysłany:
14 Sty 2010, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Sie 2009, Posty: 12
|
no i alternator wymieniony, w starym obudowa pęknięta w 3 miejscach 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#326231 Wysłany:
14 Sty 2010, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|