|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
remind |
#325351 Wysłany:
11 Sty 2010, 14:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
639 wlej trochę benzyny do baku tak z 10-20% i pojeźdź nim trochę. Zobacz czy po tym szarpie. A lampka gaśnie od razu po usunięciu wadliwej świecy ( tzn. się nie miga ). Więc została ci do wymiana świeca pod pompą. Ale zdejmowali ci kolektor , czy koleś tylko tak chciał wymienić tą świecę zręcznymi rączkami. Za egr się nie bierz, jak masz zaślepiony to generalnie nie ma co robić go.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mentor_13 |
#325353 Wysłany:
11 Sty 2010, 14:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
u mnie jak wymieniali ostatnią świecę to demontowali pompę
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325354 Wysłany:
11 Sty 2010, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13 u mnie ściągali kolektor. Ale to jak u ciebie musieli zdejmować koło, żeby świecę wymienić to gratuluje mechanizatorów  Mam nadzieje, że wymienili przy okazji rozrząd. Może tak ustawili pompę, że przestawiasz kąta wtrysku jest poza zakresem i dlatego pali się check engine.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325363 Wysłany:
11 Sty 2010, 15:33; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
nie patrzyłem i na ręce
koleś mówił że pompę musiał ściągać
nie mam powodów żeby mu nie wierzyć
co do lampki to na pewno nie to - świece wymieniałem 1,5 roku temu
co do lamki są dwie możliwości albo dostaje lewe powietrze
albo to kwestia EGR-a
jak odkopie punto - stoi zasypane na parkingu to zaślepię ten EGR i sprawdzę
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325364 Wysłany:
11 Sty 2010, 15:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13 nawet na egr z odłączoną wtyczką nie świeci się kontrolka na czerwono. "Lewe powietrze" to też nie spowoduje zaświecenia się czegokolwiek. Są tylko błędy w kompie nie powodujące zapalenia się kontrolki. Na razie odczytaj błędy w komputerze , będziesz wiedział w którym kierunku iść...
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325368 Wysłany:
11 Sty 2010, 16:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
dzwoniłem do fiata w zielonej górze
zaśpiewali mi za diagnostykę 122zł
czy to normalna cena?
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325369 Wysłany:
11 Sty 2010, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13 jak masz euroscan to odczytaj sobie błędy i będziesz wiedział co się stało. No chyba że wolisz żeby to samo zrobili na examinerze za 122zł brutto. Cena normalna.
Szczerze to nadal nie dowierzam, żę trzeba wymontować pompę żeby wymienić świece [ Dodano: 11 Sty 2010 15:18 ]639 wymieniali ci świece bez zdejmowania kolektora?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325390 Wysłany:
11 Sty 2010, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
niestety mój euroscan na usb nie wykazuje za wiele
jedyne co mogę odczytać:
nie wiem czy to punto jest takie oporne na ten interfejs
rozmawiałem z kolesiem jeździ 206 i tym kablem odczytuje wszystko
do VW wystarczy interfejs za 40 zł i można nawet zmienić sposób sterowania szybami
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325399 Wysłany:
11 Sty 2010, 18:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13 no cyrk, mi normalnie pokazuje jak są błędy, można odczytać i skasować kilka punto w dieslu podłączałem. I to właśnie ten scanmaster ELM.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325412 Wysłany:
11 Sty 2010, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325418 Wysłany:
11 Sty 2010, 19:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Wydaje mi się że taki też powinien działać, jak swój podłącze przez usb to mi działa również tak samo. Może te interfejsy z allegro jakieś podróbki, skoro nie działa.
Poniżej zrzut z programu, elegancko czyta błędy i kasuje się równie elegancko.

_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325431 Wysłany:
11 Sty 2010, 20:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
ten screen z laptopa podłączonego z autem euroscanem usb?
czy na sucho tylko interfejs z kompem
ps jaka to wersja scan mastera?
ps
po przeanalizowaniu powyższego raportu jest tam jeden błąd
Freeze Frame Data (Mode 02)
Trouble Code P0018
jak ktoś ma opis tego błędu będę wdzięczny
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325470 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
1.4-2.0 na pewno jest to.
Jeśli masz euroscan ELM327 to powinno to działać. Euroscanem na RS-232 ale działa tak samo przez przejściówkę USB>RS-232. Kogoś punto 1.9D podłączałem przez to i skasowałem błędy też bez problemu.
P0018 Crankshaft Position - Camshaft Position Correlation Bank 2 Sensor A ?
Nie ma co sobie brać tego do głowy, odczytać błędy, skasować błędy i pojeździć.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325472 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
znalazłem na forum alfy gościa z podobnym problemem
Witam
W mojej 166 2.4jtd ecu pokazuje błąd P0018 ale nie mam pojęcia co to może być. Samochód po złapaniu temperatury po wejściu na wysokie obroty potrafi zgasnąć. Jak ostygnie to wszystko wraca do normy. Czy to może by czujnik położenia wałka rozrządu??
i ciekawa odpowiedz forumowicza
Błąd P0018 - błąd synchronizacji czyli uszkodzony czujnik położenia kątowego wałka rozrządu/ wału korbowego - w JTD na podstawie twojego opisu stawiam na ten drugi. On siada dopiero po rozgrzaniu a nie podejrzewam że mierzyłes go jak był ciepły
sytuacja z przed miesiąca niestety nie doczekała finału na forum
napisałem PW i czekam na odp.
w punto mamy wyżej opisany czujnik w sumie nie drogi
Generator impulsów wału korbowego
BOSCH
0 281 002 214 0 281 002 214 125,97 zł
myślę ze mogę się pokusić na jego wymianę we własnym zakresie
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325476 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jak jeteś pewien że to taki czujnik to mam używany sprawny. Ale to na priv.
Ale to nie odczytuj błędów z ramek zamrożonych, tylko z tego okna co na moim zrzucie.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
Ostatnio edytowany przez remind, 11 Sty 2010, 22:18, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325478 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
poczekam co mi ten koleś napisze
na razie i tak auto zasypane na parkingu
jutro jade po łopate do castoramy po po południu jest mi potrzebne
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325479 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
mentor_13
łopat już nie ma, u mnie w Hajnówce to nawet nie ma trzonków, na szczęście miałem 30 letnią łopatę do węgla, metalową. Idealna do odśnieżania.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#325565 Wysłany:
12 Sty 2010, 01:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
remind nie mów ze ta łopatą skrobiesz tez szyby
a co do Twego pytania to wymienił bez zdejmowania kolektora. mały był to i małe dłonie miał ten naprawiacz.
zobaczę z ta benzynką ale to dopiero jak wyjeżdżę cały zbiornik a tankowałem w piątek po robocie a mam na razie najechane 114km. ale na przyszły weekend naleje mu tak z 6l Pb.
remind moze głupie pytanie ale o ile mogę przeciagnąc wymianę oleju?
mam zmienic za 3,5 tys km ale w tym trybie co teraz katuje punciaka to przejadę ten dystans za ok 6 doo 7 tygodni. pytam bo starsznie drogo krzysza za wymianę i chciałem wymienic w kraju.
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#325600 Wysłany:
12 Sty 2010, 10:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
639 napisał(a): remind nie mów ze ta łopatą skrobiesz tez szyby a co do Twego pytania to wymienił bez zdejmowania kolektora. mały był to i małe dłonie miał ten naprawiacz. zobaczę z ta benzynką ale to dopiero jak wyjeżdżę cały zbiornik a tankowałem w piątek po robocie a mam na razie najechane 114km. ale na przyszły weekend naleje mu tak z 6l Pb. remind moze głupie pytanie ale o ile mogę przeciagnąc wymianę oleju? mam zmienic za 3,5 tys km ale w tym trybie co teraz katuje punciaka to przejadę ten dystans za ok 6 doo 7 tygodni. pytam bo starsznie drogo krzysza za wymianę i chciałem wymienic w kraju. pozdroo
zalezy jaki masz zalany i przy jakim przebiegu zmieniales ostatniej. Remind chyba co 20 tys zmienia  Ja poczatkowo co 10 tys bo jakos tyle sredniorocznie na poczatku robilem, ostatnio zmienilem po 14 tys. Teraz mam chyba juz z 10 tys przejechaane od ostatniej wymiany, a wymienie jak mi wyadnie czyli w maju 2010 przed przegladem rejestracyjnym. Ekstremisci na full syntetyku co 30 tys wymieniaja, ale dla mnie szkoda silnika by bylo., bo ja glownie na krotkich dystansach jezdze. Jak robisz glownie trasy to mozna zaryzykowac 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325640 Wysłany:
12 Sty 2010, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
639
myślę że można, ale trzeba pilnować poziomu oleju. Ja akurat mam syntetyk i wali mi niezłe z uszczelniacza wału to tak nawet 1L wychodzi na 20kkm dolewek. Ale czekam aż sprzęgło padnie z naprawami. samochód ganiam praktycznie w trasach i to bardzo długich, to przeciągam wymianę. Ale zastanawiam się czy na lato nie zalać 10w40 mobil 1 bo cena jest sympatyczna 11zł/l... + filtr 8zł ... ~50zł wymiana oleju w domu:)
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#325693 Wysłany:
12 Sty 2010, 16:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
remind napisał(a): 639
myślę że można, ale trzeba pilnować poziomu oleju. Ja akurat mam syntetyk i wali mi niezłe z uszczelniacza wału to tak nawet 1L wychodzi na 20kkm dolewek. Ale czekam aż sprzęgło padnie z naprawami. samochód ganiam praktycznie w trasach i to bardzo długich, to przeciągam wymianę. Ale zastanawiam się czy na lato nie zalać 10w40 mobil 1 bo cena jest sympatyczna 11zł/l... + filtr 8zł ... ~50zł wymiana oleju w domu:)
ja uzywam 10w40 shella, zreszt o tym pisalem kiedys. W grudniu przejechalem 1700-1800 km wiec jak dla mnie rekord miesiaca (na paliwo tez wyszlo rekordowo
Ja razie zbieram na wieksze naprawy, zastanawiam sie co pojdzie pierwsze: amortyzatory tylne, sprzeglo, tlumik koncowy czy luzy w ukladzie kierowniczym
Mam nadzieje ze nie wszystko na raz 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325813 Wysłany:
12 Sty 2010, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325877 Wysłany:
13 Sty 2010, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
@remind
jakie masz ustawienia połączenia w scanmasterze?
jak bedziesz sie podłączał daj printscreena zakładki start
ps samochód odkopany i dzisiaj jazda bez zadnego błędu
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#325878 Wysłany:
13 Sty 2010, 01:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
mentor_13 |
#325880 Wysłany:
13 Sty 2010, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 08 Paź 2008, Posty: 67
|
u mnie jakaś lipa z protokołem
łączy się jak niżej w ogólnym oknie
ale już w oknie protokołu alfy nie chce
sprawdze jeszcze przy manualnie ustawionych protokołach komunikacji
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|