|
Obecny czas: 18 Maj 2025, 08:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Rajdowy |
#325488 Wysłany:
11 Sty 2010, 22:36; Temat postu: Punto GT, bov, podciśnienia. Pomoc! |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Witam, posiada ktoś może schemat podciśnień w punto gt? Mianowicie chodzi o podłączenie bova. Co z czym w którym miejscu, dlaczego i poco. Będę strasznie wdzięczny. Pomimo podłączenia bova The sun motorsport nadal przy niskim i średnim doładowaniu słyszę brzydką i nie pożądaną hienę... Brak dzwięku pssst.
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BARTEKcoupe |
#325612 Wysłany:
12 Sty 2010, 11:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
podłączony jest do trójnika obok serwa. Trójnik jest wpięty w przewód do zegarów. Możesz go wpiąć pod kolektor dolotowy, ważne jest aby widział podciśnienie po zamknięciu przepustnicy.
Bov może też mieć sprężynę nieodpowiedniej twardości.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#325642 Wysłany:
12 Sty 2010, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
hm zamówiłem już miększa sprężynę, ale to nie zmienia faktu, że przy maksymalnym dmuchaniu i tak się nie otwiera. Podcienienie bierze z kolektora. Na trójnik pozakładałem nawet zipy, żeby mieć pewność szczelności, wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnień i dalej nic...
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#325717 Wysłany:
12 Sty 2010, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#325852 Wysłany:
12 Sty 2010, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Nie, niestety się nie otwiera.
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#325854 Wysłany:
12 Sty 2010, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
spróbuj założyć seryjny lub jakiś inny jak masz możliwoć bo może coś z nim nie halo 
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Szefo444 |
#325922 Wysłany:
13 Sty 2010, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
Siema
Mam ten sam zawór upustowy i u mnie chodzi bez żadnego problemu. Powiedz dokładnie z czym masz problem i gdzie masz podłączony ten zawór, najlepiej jakbyś dodał jakieś zdjęcie.
Jak coś służę pomocą.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#325927 Wysłany:
13 Sty 2010, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Zawór hula w innym aucie, wydaje mnie się, że źle podłączyłem podciśnienia, po dzwonku jaki miałem jesienią pękło mi kilka podciśnienia, hamując lewą nogą i dodając gazu, serwo bierze podciśnienie z kolektora tak jak turbo i przy dzwonku podciśnienia pękły. Wymieniłem je na szybkiego i widocznie źle je podłączyłem, dzisiaj zrobię zdjęcia i powrzucam wszystkie podciśnienia. Będę cholernie wdzięczny za pomoc. Śnieg leży trzeba kręcić kierownikiem, ale nie chcę zabić turbawki.
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
Szefo444 |
#326086 Wysłany:
13 Sty 2010, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
Czekamy na zdjęcia. Bo z Twojego opisu nie bardzo można coś zrozumieć...  Także jak dodasz zdjęcia to na pewno coś pomożemy... 
_________________ Punto GT 1.4 Turbo custom
Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...
Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#326906 Wysłany:
17 Sty 2010, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
Szefo444 |
#327000 Wysłany:
17 Sty 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 17 Mar 2009, Posty: 204
|
Rajdowy To co zaznaczyłeś na czerwono na pierwszym zdjęciu są to wężyki od spalin które idą do filtra węglowego. Chodzi tu trochę o ekologie.
Powiedz mi czy w ogóle Ty wsadziłeś w główną rurę korek który dostałeś razem z bovem.
Bo mam rozumieć że teraz w ogóle Ci się nie otwiera Bov?? Bo napisałeś że masz jakiś problem ale do końca nie wiem z czym??
_________________ Punto GT 1.4 Turbo custom
Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...
Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET
Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#327116 Wysłany:
19 Sty 2010, 02:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Ok, super czyli jedna rzecz rozwiązana. Tak zaślepiłem korkiem. Dokładnie, teraz w ogóle się nie otwiera. Czy jest to bieg jałowy, czy jest pod obciążeniem wszystko idzie w filtr powietrza lub uderza o łopatki. Pytanie czy dobrze, mam podpięte podciśnienia. [ Dodano: 19 Sty 2010 02:50 ]Posiada ktoś to po angielsku, bo po polsku pewnie nigdy nie wyszło.
http://gtzack.altervista.org/download/e ... O%20GT.pdf
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
BARTEKcoupe |
#327383 Wysłany:
19 Sty 2010, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna Rejestracja: 23 Mar 2008, Posty: 1138
|
podciśnienia wyglądają na dobrze podpięte. U mnie ten wężyk z pierwszej foty mam wpięty w trójnik. Masz jakiś wskaźnik doładowania?? Trzeba by sprawdzić czy jest podciśnienie w kolektorze, jeśli nie to gdzieś jest dziurka na przewodach. może być też krokowy rąbnięty i otwiera się na max. z tego powodu może też być twardy hamulec.
_________________ Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#327391 Wysłany:
19 Sty 2010, 12:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
hm wskaźnika niestety żadnego nie mam, prócz fabrycznego w zegarach, ale mogę ściągnąć to podciśnienie i po prostu przyłożyć palca, zawsze zasysał, przynajmniej jak kiedyś próbowałem przy niewielkim dodawaniu gazu. Jeśli chodzi o twardy hamulec, to muszę zmartwić każdego posiadacza Gieteka. Wystarczy odkręcić gieteka tak aby wskoczyło ciśnienie i spróbować do hamować się lewą nogą, trzymając gaz i wciskając hamulec. Pedał hamulca będzie twardy i nie będzie hamulców, ponieważ serwo nie ma ciśnienia. Kiedy tylko puścimy nogę z gazu, turbawka opadnie i od razu będziemy mieli serwo i hamulec. Niestety do przejeżdżania zakrętów potrzebuję hamulca i lewej nogi tak samo jak i doładowania. Już teraz wiem, że konieczny jest powiększenie komory podciśnienia w kolektorze o dodanie dodatkowej puszki z podciśnieniem. Jesienią kilka miesięcy temu na treningu troszkę mi nie wydało i popsułem gieteka, zahaczyłem o betonowy mostek.
Tak było przed, prawie igła.
A tak już było po....
Połamałem, wahacz, dwa drążki kierownicze, koła, snaki się skrzywiły, wyrwało pół oś ze skrzyni wraz z simeringiem, dwa przeguby, pompa hamulcowa, chłodnica, intercooler, lampa, migacz, dwa błotniki...
(przegub wewnętrzny bo nigdzie nie mogłem znaleźć pasuje od 1.9TDpII cała pół oś pasuje z wieloklinami, pompa hamulcowa to zwykłe 1.2 te same oznaczenia, taka sama pompa hamulcowa czy to z abs'em czy bez.
Sanki pasują od 1.6, wahacz również)

_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#327439 Wysłany:
19 Sty 2010, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Ten problem występuje nie tylko w GT . Nawet w autach N/A jeśli cały czas trzymamy gaz w podłodze to hamując lewą po kilku nadepnięciach hamulca kończy się podciśnienie i hamulec słabnie . Ale faktycznie w autach doładowanych jest to szczególnie uciążliwe .
Dołożenie dodatkowej komory połączonej z kolektorem nic nie da .
Jeśli w kolektorze będzie nadciśnienie to w dodatkowej komorze również więc serwo dalej nie będzie działało . Musiał byś podłączyć komorę za zaworkiem zwrotnym podciśnienia po stronie serwa ale to i tak nie wyeliminuje całkowicie problemu tylko trochę go opóźni .
W rajdówkach rozwiązuje się to w ten sposób , że po prostu odłącza się serwo i jeździ cały czas bez wspomagania . Tylko wtedy jest pewność , że hamulec hamuje cały czas z taką samą siłą .
Jeśli chcesz mieć cały czas wspomaganie to musisz kombinować coś z elektryczną pompą podciśnienia .
_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#327458 Wysłany:
19 Sty 2010, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Wiem, że w sierrze jest elektryczna pompa, ale jeszcze nie udało mnie się jej zdobyć i zgłębić jej działania.
To fakt, w rajdówkach bardzo często odłączają serwo, tak jak był pewien okres gdzie odchodzili od wspomagań kierowniczych, ze względu na mniejszy wachlarz możliwości ustawienia kół. Co nie zmienia faktu, że trzeba bardzo dobrze kręcić kółkiem, uczyłem się jeździć na maluchu, tam naprawdę trzeba było się nakręcić, co innego było na wąskiej listwie.
Do sedna, wszystko jest pięknie kiedy prędkości nie przekraczają 120km, ale lecą odcinkiem mam niewiele czasu na podjęcie decyzji i depnięcie w hamulec. Kiedy mam serwo szybciej i efektywniej używam hamulca. Wurce to całkiem inna bajka, ale tam pełen skręt to nieco ponad 180 stopni. Hamulec wystarczy dotknąć by zblokować koła.
Tak na marginesie, kolega buduje 80cupe quattro 2.2T 20V. A to Twoje audi nie jest czasem pomarańczowe? 
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
80quattro |
#327537 Wysłany:
19 Sty 2010, 21:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Błażej
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ustroń Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 188 Pomógł: 1
|
Nie . Moje Audi jest srebrne . To całkowity oryginał bez żadnych przeróbek .
W rajdówkach odłącza się serwo aby uzyskać lepsze czucie hamulca oraz właśnie po to aby nie było żadnych niespodzianek podczas hamowania lewą . Sam też kiedyś poszedłem w plener przez to , że chciałem podeprzeć się lewą a nie było już podciśnienia .
Tutaj masz taki prosty schemat podłączenia wężyków od sterowania turbo w PGT .
BOV - a podłączasz tam gdzie oryginalnie jest Dump Valve .

_________________ Fiat Punto GT Fiat Punto II 1.2 Fiat Grande Punto Sport T-jet. Audi A4 Quattro 1.8 T
|
|
Góra |
|
 |
Rajdowy |
#327553 Wysłany:
19 Sty 2010, 21:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 25 Paź 2008, Posty: 120
|
Dzięki Ci wielkie kolego! o takie coś mi właśnie chodziło proste jak budowa cepa ale wszystko jest jak na dłoni, wczoraj znalazłem coś podobnego w gorszej jakości i słabiej opisane. Jeszcze raz dzięki, jak już ogarnę cały temat, to na pewno napiszę czy udało się czy też nie.
_________________ Fiat Punto Diesel 95' 44kw:D - sprzedane Fiat Punto GT3 Turbo 99' - sprzedane Fiat Punto GT2 Turbo 96' rally hill climb
topic20452.html ________________________________________
Audi A8 D3 4.2V8 F1 Quattro + Punto GT2 Rally Hill Climb
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 18 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|