|
Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:31
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
robert87 |
#319180 Wysłany:
21 Gru 2009, 17:47; Temat postu: Nagrzewnica, termostat czy jeszcze coś innego |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czechowice-Dziedzice Rejestracja: 07 Wrz 2009, Posty: 33
|
Witam mam problem z kropkiem. (1,9 JTD 2001 rok)
Od jakiegoś czasu (czytaj od 3 tygodni) w czasie jazdy kontrolka od temperatury silnika nigdy nie doszła do granicy optymalnej czyli 90st.
Na obrazku powyżej zaznaczyłem wartość optymalną jako OPT, a to poniżej to jest wartość jaką udaje mi się teraz uzyskiwać w czasie jazdy i to nawet długiej (wczoraj byłem w krk a to jest 45 km w jedną stronę i to autostradą średnio 120 km/h i nic wskazówka nie drgnęła powyżej pierwszego pogrubienia.
Płyn chłodniczy jest wlany tyle co zawsze odkąd pamiętam nic nie ubyło a dawniej tego problemu nie było.
Powietrze dmucha zimne bądź letnie jeśli się troszkę kropka przyciśnie to temp podskoczy ale nieznacznie.
Wiem że ostatnich kilka dni było dość mroźne, lecz pierwsze oznaki były jeszcze przy temp około +10 stopni na polu. Włożyłem między chłodnicę kawałek kartonu lecz nawet to nie pomogło.
Mógłby ktoś coś doradzić i od razu powiedzieć gdzie ten problem występuje fizycznie pod maską
W sklepie orientowałem się i ceny zarówno termostatu czy nagrzewnicy to kwota niecałe 200PLN.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#319181 Wysłany:
21 Gru 2009, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
możliwe że zaciął się termostat w pozycji otwartej
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
robert87 |
#319185 Wysłany:
21 Gru 2009, 18:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czechowice-Dziedzice Rejestracja: 07 Wrz 2009, Posty: 33
|
|
Góra |
|
 |
Ryszard_M |
#320411 Wysłany:
25 Gru 2009, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tarnobrzeg Rejestracja: 01 Sty 2009, Posty: 22
|
Cytat z instrukcji obsługi "
W normalnych warunkach wskazówka
powinna wskazywać środkowe
wartości skali (od 1/4 do 3/4 skali,
w zależności od warunków pracy", a więc niekoniecznie musi być dokładnie na środku skali. Ale jak wskazówka ruszy się z dolnego położenia, to ciecz w układzie chłodzenia ma już ~ 60 st.C i powinno dmuchać ciepłym powietrzem, u mnie tak jest. Może masz zapowietrzony układ chłodzenia, sprawdź też górny wąż przy chłodnicy czy jest zimny przy niedogrzanym silniku, jak ciepły, to znaczy, że termostat nie jest sprawny.
|
|
Góra |
|
 |
superges |
#320416 Wysłany:
25 Gru 2009, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2009, Posty: 67
|
Ja też tak miałem, od jakiegoś czasu wskazówka nie przekraczała 1/4. Wymieniłem termostat i w ciągu 10km mam 1/2 skali i zmniejszyło się spalanie.
W ciemno stawiam zgrzewkę finlandi, że jak zainwestujesz w nowy termostat to problem zniknie. Mój termostat za szybko się otwierał.
_________________ Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#320499 Wysłany:
26 Gru 2009, 01:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
Mialem to samo, termostat do wymiany
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
_twardy_ |
#320561 Wysłany:
26 Gru 2009, 14:02; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 87
|
Potwierdzam - trzeba zainwestować w nowy termostat
_________________ 1.9 JTD 2000r. Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#320733 Wysłany:
27 Gru 2009, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
Termostat na 100%. Często sie psuje w JTD. Wszyscy piszą, że wymieniali i ja, żeby być oryginalnym napiszę, że też wymieniałem  . Poprostu wada fabryczna tego motoru. Znajduje się po prawej stronie silnika(stojąc przodem do maski), tak trochę w głębi. Idzie do niego cala sieć przewodów gumowych, takze powinieneś zauważyć. Poszukaj jeszcze tematu o wymianie termostatu, może tam będzie jakaś fotka.
|
|
Góra |
|
 |
lilijka |
#321529 Wysłany:
29 Gru 2009, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Paź 2008, Posty: 30
|
a mniej więcej jaki jest koszt samego termostatu + wymiana (sama nie dam rady  ) i o ile mniej więcej spadnie spalanie, też mam 1,9 jtd 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#321530 Wysłany:
29 Gru 2009, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
uki1906 napisał(a): Termostat na 100%. Często sie psuje w JTD. Wszyscy piszą, że wymieniali i ja, żeby być oryginalnym napiszę, że też wymieniałem  . Poprostu wada fabryczna tego motoru. Znajduje się po prawej stronie silnika(stojąc przodem do maski), tak trochę w głębi. Idzie do niego cala sieć przewodów gumowych, takze powinieneś zauważyć. Poszukaj jeszcze tematu o wymianie termostatu, może tam będzie jakaś fotka.
jaka wada fabryczna?
termostat zuzywa sie tak samo jak opony czy klocki?
ich zuzycie tez jest wada fabryczna?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
uki1906 |
#322515 Wysłany:
02 Sty 2010, 13:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 16 Lut 2008, Posty: 215 Pomógł: 1
|
greg505 napisał(a): jaka wada fabryczna?
A taka, że wiekszość z forumowiczów, którzy posiadają JTD wymieniało termostat. Po drugie Fiat zastosował nietypowe rozwiązanie poprzez scalenie obudowy z termostatem, jeśli tak to można nazwać.
|
|
Góra |
|
 |
WWL |
#323379 Wysłany:
04 Sty 2010, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 18
|
Witam wszystkich, jestem nowym forumowiczem, na wstępie chciałbym się przywitać
Nie chcę zaczynać nowego tematu, więc podepnę się tutaj.
Posiadam takie samo punto co kolega Robert (silnik, rocznik) i objawy mialem dokładnie te same, zmieniłem termostat i fakt wskazówka wędruje grzecznie na 1/2 skali i ani drgnie, ale ogrzewanie znikło. W zeszłą zimę walił gorącym aż miło, a teraz lekko ciepłe to pojawia sie po 40km
Płynu mi nie ubywa, nagrzewnica nie jest (chyba) zapchana, bo oba przewody (zasilanie i powrót) są w miare gorące (no ten dolny ciut mniej gdybym miał sie czepiać). układ odpowietrzałem,ale powietrza tam raczej nie było.
I teraz moje pytanie:
- czy to może być coś wciąż z termostatem?
- czy to może być klapka od ciepłego powietrza na nagrzewicy? (po 3 godzinach nieustannej jazdy jakby lepiej grzał, wiec to chyba odpada bo gdyby to byla klapka to grzanie cały czas byloby slabe)
- czy faktycznie to może być problem z nagrzewnicą??
Dodam że przejżałem forum w tą i spowrotem i nie znalazłem odpowiedzi, czy ktoś mogłby może z własnego doświadczenia powiedzieć w którym miejscu szukac przyczyny mojego codziennego dwugodzinowego zamarzania w aucie?
Aha, silnik sie dogrzewa(na to wskazuje wskaznik temp.) ale spalanie jest na poziomie 17,1 km/l.
Z góry dziękuję za odpowiedź, przepraszam za taką powieść i gratuluję tym co dotarli do końca tego posta 
_________________ ______________________________
Punto II; 1,9 JTD; 01'
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#323441 Wysłany:
04 Sty 2010, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
WWL napisał(a): spalanie jest na poziomie 17,1 km/l to to spalanie spoko! ok 6l na 100km WWL napisał(a): Płynu mi nie ubywa, nagrzewnica nie jest (chyba) zapchana, bo oba przewody (zasilanie i powrót) są w miare gorące (no ten dolny ciut mniej gdybym miał sie czepiać). układ odpowietrzałem,ale powietrza tam raczej nie było, zmieniłem termostat i fakt wskazówka wędruje grzecznie na 1/2 skali
jeśli to prawda to ja bym sprawdził jednak czy działa dobrze pokrętło na konsoli i klapka rugulująca dopływ ciepłego/zimnego powietrza
|
|
Góra |
|
 |
WWL |
#323559 Wysłany:
05 Sty 2010, 11:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 18
|
No wlasnie nie chce mi sie wierzyc ze to klapka może być, bo ogrzewanie co prawda powoluteńku,ale sie zwiększa podczas jazdy, a w przypadku klapki to chyba nie mialo by znaczenia jak długo jade bo cały czas grzało by tak samo
No ale i tak pewnie bede musiał to sprawdzić, więc mam pytanie, czy któryś z kolegów dostawał się już do tej klapki? co tam trzeba rozebrać?
PS. dziś ciut cieplej było na dworzu, wiec nawet bez rękawiczek udało mi się jechać 
_________________ ______________________________
Punto II; 1,9 JTD; 01'
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#323563 Wysłany:
05 Sty 2010, 12:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
WWL poszukaj ktoś już coś tam grzebał na forum z tego co pamiętam to chyba ipIV
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#323568 Wysłany:
05 Sty 2010, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
WWL napisał(a): No wlasnie nie chce mi sie wierzyc ze to klapka może być, bo ogrzewanie co prawda powoluteńku,ale sie zwiększa podczas jazdy, a w przypadku klapki to chyba nie mialo by znaczenia jak długo jade bo cały czas grzało by tak samo No ale i tak pewnie bede musiał to sprawdzić, więc mam pytanie, czy któryś z kolegów dostawał się już do tej klapki? co tam trzeba rozebrać? PS. dziś ciut cieplej było na dworzu, wiec nawet bez rękawiczek udało mi się jechać 
wydaje mi sie ze rezystor ci padl i dlatego nie grzeje, mialem podobny problem dwa lata temu, albo spawasz albo wymieniasz na nowy  fachowiec cos z 80-100 zl wzial za to 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
WWL |
#324168 Wysłany:
07 Sty 2010, 10:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 18
|
Mialem wczoraj dzien mysliciela i tak:
 po pierwszym piwie stwierdzilem że to nie wina nagrzewnicy (choc tu akurat mam watpliwosci) bo przewody od nagrzewnicy po przejechaniu 30 km są oba gorące,
 po drugim piwie stwierdzilem że nie uszczelka bo nie ubywa płynu chłodzącego, po trzecim zaczynałem już wykluczać klapke na nagrzewnicy, bo teraz jak sie niby pojawi ciepłe powietrze z nawiewu podczas jazdy, a wrzuce luz i jade tak ze 100-150m do swiatel, to cieplo znika i pojawia sie zimne powietrze no i jak sie zwiekszy dmuchawe z 2 na 3 to tez robi sie zimne, wiec klapka raczej nie ma tu zadnego znaczenia.
 przy trzecim piwie osiecilo mnie także, że to nie może byc rezystor, ponieważ on odpowiada chyba za dmuchawe (czy sie myle?).
No i jestem w kropce (doslownie i w przenosni). Zastanawia mnie tylko czy sprawdzanie nagrzewnicy jedynie po ciepłocie przeowdów to wiarygodny sposob? da się jeszcze jakoś to sprawdzić?
W sobote mam zamiar rozbierać konsole(nie wiem gdzie te klapki bo nie znalazłem info na ten temat, ale bede grzebał do bólu) i może bede probował przepłukac nagrzewnice pod cisnieniem i zalac od nowa i odpowietrzyc zeby to takze wykluczyc.
Panowie, wiem że sporo osob ma z tym problemy, wiec jeżeli coś komus jeszcze do głowy przychodzi...piszcie proszę, bo wszyscy jestesmy po swietach, po nowym roku i kaski brakuje a na mechaników wywalac to chyba nikomu sie nie opłaca...z góry dziękuję:)
_________________ ______________________________
Punto II; 1,9 JTD; 01'
|
|
Góra |
|
 |
barciol |
#324613 Wysłany:
09 Sty 2010, 16:25; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 08 Sty 2010, Posty: 1
|
WWL mam ten sam problem co ty. Na jutro jestem umówiony z mechanikiem i zobaczymy co wyczaruje.
Pozdrawiam [ Dodano: 09 Sty 2010 15:25 ]DIAGNOZA MECHANIKA: NAGRZEWNICA DO WYMIANY.
Z tego co sie orientowałem to koszt nowej nagrzewnicy wynosi 140-200 zł w zależności od wersji (Valeo lub Magnetti Mareli) + 350-400 zł usługa. Trzeba niestety rozebrać kokpit samochodu żeby sie do niej dostac  W sumie cały koszt ma mnie wynieść ok 600 zł  W ASO za nagrzewnice życzą sobie 400 zł+600 zł wymiana. Może ktoś zna kogoś z okolic Poznania kto wymieni to taniej ??
|
|
Góra |
|
 |
WWL |
#325592 Wysłany:
12 Sty 2010, 09:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 04 Sty 2010, Posty: 18
|
barciol a odpowietrzałeś go dokładnie? Ja sie dowiedziałem, ze mechanicy jak wstawiali termostat, to pozniej nie odpowietrzyli układu (bo się sam odpowietrzy) i chyba się ciut pomylili, bo ja teraz 3 dzień z rzędu go odpowietrzam i jest coraz lepiej z ogrzewaniem. Nie ma fajerwerków ale grzeje lepiej.
Odpowietrzaj go ustawiając auto na górce przodem i przegazowuj tak do 2,5 tys obr. tak jak bylo to gdziieś na forum opisane. Sprobuj, dokup odpowiedniego płynu. Ja zrobie dziś ze 200km i po powrocie zamierzam dalej odpowietrzać bo ciagle jakby schodzi powietrze z układu.
_________________ ______________________________
Punto II; 1,9 JTD; 01'
|
|
Góra |
|
 |
falcon-r |
#325742 Wysłany:
12 Sty 2010, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: LLE Rejestracja: 31 Paź 2008, Posty: 26
|
Miałem podobne objawy jak założyciel tematu. Stwierdziłem że to wina termostatu który zawiesił się w pozycji otwartej. Główne objawy to takie że temperatura rosła stojąc w korku/na światłach, a malała jadąc i że po 20km nigdy nie wskazywało więcej niż dwie przedziałki.
ASO wymieniło za: termostat 68,91 + uszczelka 9,50 + zacisk torro 2,39 + usługa (robocizna) 54,18 = 134,98zł
A teraz po kilku km mam jedna druga wskaźnika temperatury i co za tym idzie cieplej.
_________________ Pierwsza miłość: fiat 126p - tęsknię
Sentyment: Polonez Caro 1,6 GLI - lubiłem
Posiadam: Punto II 1,2 elx 16V (2000) - szanuje
|
|
Góra |
|
 |
robert87 |
#326046 Wysłany:
13 Sty 2010, 21:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Czechowice-Dziedzice Rejestracja: 07 Wrz 2009, Posty: 33
|
tak to termostat wymieniony został przez kolegę i teraz wszystko śmiga jak należy ciepełko w kabinie jest po przejechaniu 2-3 kilometrów. Za termostat z obudową (gdyż bez się kupić nie da) zapłaciłem 230 zł a dzwoniłem do ASO Fiata na zakopiance w Krakowie to mi powiedzieli 450 za sam termostat. Już nigdy tam nie zadzwonię.
Przy okazji wymieniłem cały płyn chłodniczy na nowy - wlałem Paraflu wlałem coś około 3 litry może troszkę ponad. (kupiłem 4 litry i jeszcze zostało troszkę)
Więc jak będzie ktoś miał podobne objawy to od razu wymieniać termostat.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
Punciara |
#328776 Wysłany:
23 Sty 2010, 23:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 30
|
Podłącze sie pod temat.
Dziś auto odpaliłam po raz pierwszy po paru dniach (bez problemu jak na diesla). Aby go troszkę rozgrzać przejechałam się wokół miasta. Zauważyłam podobny problem, temperaturka dochodzi do 1/4 skali na niskich obrotach. Ale jak troszkę przycisnęłam kropka (tak >150 km/h na "4" biegu to wskazówka podniosła się do 1/2 skali. Zwalniając jak obroty spadły to i wskaźnik spadła do 1/4. Kiedyś tak nie miałam, czy wysokie czy niskie obroty to zawsze temperaturka była w granicach 1/2 skali. Obstawiam POMPĘ WODY. Termostat chyba nie bo generalnie ładnie grzeje jak na takie mrozy. Będę wdzięczna za podpowiedzi.
_________________ Fiat Punto 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|