|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kufell |
#329995 Wysłany:
28 Sty 2010, 00:23; Temat postu: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Panowie już ten problem nęka mnie od jakiegoś czasu jako, że mamy zimę tęgą stał on się bardziej odczuwalny niż przy wyższych temperaturach. Zaczęło się w lato pewnie część z Was temat kojarzy, po odpięciu akumulatora na wyjeździe w celu sprawdzenia altka. Kropek przyświrował, nie trzymał obrotów gasł, gaz się wyczulił, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu silnik się dławił, trzeba było pulsacyjnie wkręcać powyżej 1000 obr. i dopiero można było płynnie dodawać gazu. To tak z grubsza wyglądało, szukaliśmy rozwiązania, wymieniliśmy świece, przepustnicę z krokowcem, kable, lambdę. Są to objawy spieprz**** centralki, niewątpliwie dochodzę do takiego wniosku. Tylko teraz tak po przejechaniu 300km wszystko wraca do 'normy' silnik zaczyna pracować normalnie, nie trzeba pompować obrotów itd. powyższe objawy ustają. Ale kiedy znów wyjmę akumulator... Pam pa ram! Znów to samo, zostało to potwierdzone naukowo na jesieni kiedy to podładowywałem akumulator ze względu na średnią dynamikę odpalania (nie chciał od strzała!  ) No i kolejne 300km katorgi choć przyznaję, że i do tego się przyzwyczaiłem. To tak z grubsza wygląda sytuacja...
Teraz pytanie czy tą centralkę da się naprawić?
Czy od razu mam szukać nowej?
Czy bardziej opłaci mi się kupić drugi akumulator i w razie konieczności wymieniać akumulatory?
Aha należy nadmienić, iż żeby doszło do ponownego 'przyświrowania' akumulator musi zostać odpięty na czas powyżej magicznego progu 15 minut.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#329999 Wysłany:
28 Sty 2010, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
a sprawdzałeś inny akumulator, albo czy podłączałeś kropka do kompa
I jeszcze jedno: czy świeci się kontrolka silnika 
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#330009 Wysłany:
28 Sty 2010, 00:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Nie podpinałem innego akumulatora, nie świeci się kontrolka silnika, po podpięciu pod kompa został wykazany błąd immo ale został usunięty. Po tym fakcie został podpięty jeszcze raz w celu sprawdzenia czy wszystko gra z tym immo i już żadnych błędów nie było później.
A może to wina Body kompa?
Już sam nie wiem bo w końcu wygląda na to, że sterowanie centralki się kasuje po tych 15 minutach. Czyli raczej wina by leżała po stronie Body, bo to on powinien pamiętać parametry sterowania centralką.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#330132 Wysłany:
28 Sty 2010, 15:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
jeżeli dojdziesz, że to centralka, polecam gościa w Redzie....naprawia centralki ( chyba 300 zł kosztuje ) i po tym nie trzeba nic programować bo w sumie dostajesz swoją naprawioną  miałem tam oddać ale u mnie okazało się, że cymbały w ASO niedokładnie dopchnęli przewody na świece i dławił się....
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#330861 Wysłany:
30 Sty 2010, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Kufell napisał(a): Nie podpinałem innego akumulatora, nie świeci się kontrolka silnika, po podpięciu pod kompa został wykazany błąd immo ale został usunięty. Po tym fakcie został podpięty jeszcze raz w celu sprawdzenia czy wszystko gra z tym immo i już żadnych błędów nie było później. A może to wina Body kompa? Już sam nie wiem bo w końcu wygląda na to, że sterowanie centralki się kasuje po tych 15 minutach. Czyli raczej wina by leżała po stronie Body, bo to on powinien pamiętać parametry sterowania centralką.
Jak by ci się chciało do pabianic podjechac bym ci podpiął do kompa i reset autoadaptacji zrobił 
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#330947 Wysłany:
30 Sty 2010, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Mówisz?  Kuszące gorzej jak się zrobi reset i d*** znów 300 kilosów katorgi co o Tym myślisz? Bo do Pabianic podjechać to nie problem. Wysłałem wiadomość do speców którzy się zajmują naprawą centralek i body compów ale jeszcze nie odpowiedzieli mi na pytanie co się mogło kopnąć.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#330950 Wysłany:
30 Sty 2010, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Kufell napisał(a): Mówisz?  Kuszące gorzej jak się zrobi reset i d*** znów 300 kilosów katorgi co o Tym myślisz? Bo do Pabianic podjechać to nie problem. Wysłałem wiadomość do speców którzy się zajmują naprawą centralek i body compów ale jeszcze nie odpowiedzieli mi na pytanie co się mogło kopnąć.
Nic się nie zepsuje, a być może pomoże. Spróbować można. Zawsze tez można pokombinować i spróbować jakąś diagnostyke tym sprzętem zrobić.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#330951 Wysłany:
30 Sty 2010, 22:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#330952 Wysłany:
30 Sty 2010, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Kufell napisał(a): Kupowałeś kabelek u ELTAKa?  bo w sumie też bym sobie zakupił taki sprzęt generalnie problem był by rozwiązany na wypadek skasowania ustawień mógłbym je przywrócić czy nie tak ? 
Tak. W eltaku dziś kupiłem kabelek. Generalnie jak skasujesz autoadaptacje to nic nie przywracasz. Adaptuje się od początku. Ale najważniejsze że można odczytac kody błędów i diagnostyke porobić.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#330954 Wysłany:
30 Sty 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Adaptuje się od początku ale sam mam nadzieję ?  Bo u mnie w przypadku odpięcia akumulatora to on nie sam się adaptuje, właściwie to pod moją czujną kontrolą w trakcie 'jazdy' przez te 300km. Ale powiem Ci, że coś z tą autoadaptacją może być na rzeczy bo znajomy z ASO coś wspominał o tym jak się go podpytywałem o rozwiązanie problemu.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
Lupus |
#330958 Wysłany:
30 Sty 2010, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice Rejestracja: 29 Maj 2007, Posty: 536
|
Kufell napisał(a): Adaptuje się od początku ale sam mam nadzieję ?  Bo u mnie w przypadku odpięcia akumulatora to on nie sam się adaptuje, właściwie to pod moją czujną kontrolą w trakcie 'jazdy' przez te 300km. Ale powiem Ci, że coś z tą autoadaptacją może być na rzeczy bo znajomy z ASO coś wspominał o tym jak się go podpytywałem o rozwiązanie problemu.
No to wpadaj do pabianic i próbujemy, albo kupuj kabelek i walcz.  A jak się wyzeruje autoadaptacje to teoretycznie powinien od razu ładnie śmigać.
_________________ Tu był podpis
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#330969 Wysłany:
30 Sty 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Będę walczyć do sklepu mam bliżej niż do Pabianic  Kurde, żeby jeszcze nie ta sesja... Ahh chroniczny brak czasu na cokolwiek. Ale jakoś dam radę chyba ...  Dzięki za pomoc, opiszę co z tych zabiegów wynikło.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
yobi |
#408180 Wysłany:
29 Paź 2010, 21:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lis 2007, Posty: 11
|
jak i czym wyzerować tą autoadaptację?
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#413320 Wysłany:
17 Lis 2010, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
hmmm... ciekawi mnie to bo identyczny problem mam tylko że u mnie to zaczyna się dziać jak paliwko zbliża sie do rezerwy - rezerwa u mnie to dwie kreski nad lampka
dajcie linka gdzie i jaki kabelek kupić no i program 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#537196 Wysłany:
14 Sty 2012, 21:32; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
Heh trochę czasu minęło  Ale jako, że wróciłem do problemu w sensie znów się zje***o. Dzisiaj w stanie wzburzenia, w końcu się zmobilizowałem i podpiąłem kropka pod kompa, zrobiłem autoadaptację wyszło na to, że no cóż zabieg ten był równoznaczny z odpięciem akumulatora na 1h. No i zaczęła się heca po odpaleniu, nie trzymał obrotów i gasł przegazowałem go trochę i już teraz trzyma obroty. Jedną rzeczą jaką udało mi się ustalić jest fakt, że ECUScan wykazał niezaprogramowaną centralkę. No to chyba wychodzi na to, że czas na wymianę ECU zgadza się? Jeszcze takie pytanie, czy ktoś podłączając kropka 1.2 8V pod Fiat ECU Scan, miał problem pt. "Invalid ISO Code"? Co więcej na pierwszym ekranie mam podany Hardwere number, ale już wersja to: "00". To samo z Softwere number jest podany, a wersja oprogramowania to "0000". Co więcej numer homologacji: "000000". Coś nie gra z tym ECU nie?
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#537900 Wysłany:
16 Sty 2012, 01:14; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Kufell |
#537985 Wysłany:
16 Sty 2012, 16:16; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Wrz 2008, Posty: 578 Pomógł: 3
|
"invalid iso code" już zdołałem wyjaśnić, pierwsze egzemplarze kropków z 2000 roku zostały wypuszczone z nieco innym ECU niż reszta. Dlatego w Fiat ECU Scan wyrzuca "invalid iso code", bo niby komputer jest niekompatybilny z wybraną wersją pojazdu. Twórca programu miał się temu zagadnieniu przyjrzeć ale jako, że okazało się to niepotrzebne gdyż program spełnia swoją pełną funkcjonalność bez kompatybilnego iso code dla tych wersji, dał sobie spokój. Heh to z masami to już słyszałem od kilku mechaników, ale mogę je sprawdzać codziennie i niczego nowego nie zauważę. Nie na tym polega problem, odcinam się od wszelkich przesłanek uszkodzeń mechanicznych, które mogą powodować wyżej opisane objawy. KLUCZOWE DLA PROBLEMU JEST ODPIĘCIE ZASILANIA, BĄDŹ DOKONANIE AUTOADAPTACJI (czyt. powrót do fabrycznych ustawień, których jak się okazuje nie ma) Niech mi ktoś wytłumaczy co mogło spowodować uszkodzenie pamięci: EPROM bądź EEPROM? Bo wychodzi na to, że właśnie to przydarzyło się w moim kropku. Niby po odłączeniu zasilania powinna trzymać dane a nie trzyma (chodzi tutaj o mapy wtrysku - te fabryczne) co najciekawsze trzyma za to przebieg itp. dane. Mamy na forum jakiegoś speca od elektroniki, w sumie dla speca taki ECU z Punto II to pikuś... Niby mógł bym załatwić sobie wgranie fabrycznych map wtrysku, ale co to da jak wgram odepnę akumulator i znów nastąpi utrata danych? Najpewniej tak będzie, bo po czasie problemy znikają bo na podstawie stylu jazdy są tworzone przez ECU nowe mapy, które są przekazywane do pamięci EEPROM i z tej pamięci zniknąć nie powinny przecież? a znikają.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
flooti |
#550827 Wysłany:
20 Lut 2012, 21:31; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 33
|
Uszkodzenie pamięci mogło być spowodowane nagłą zmianą napięcia, światłem UV, zmieną temperatury, zmianą wilgotności, albo czasem. Ilość cykli odczytu/zapisu nawet w tych kościach na pewno nie jest nieskończona. Nic nie jest wieczne  Ale skoro mówisz, że inne dane trzyma, to pamięci raczej odpadają, nawet jeśli są to osobne kości, w osobnych obwodach to są w tym samym miejscu i powinno się z nimi dziać do samo. Na logikę przynajmniej. To mówisz, że po usunięciu danych adaptacji jest to samo co po odpięciu klem?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#550846 Wysłany:
20 Lut 2012, 22:12; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
flooti |
#552547 Wysłany:
25 Lut 2012, 23:24; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 33
|
Masz rację, nie pomyślałem  Nie wiem czemu uznałem, że albo się psuje całkiem albo wcale  Zero albo jeden 
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#552601 Wysłany:
26 Lut 2012, 02:31; Temat postu: Re: Centralka wtrysku uszkodzona? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 21 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|