You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #331134 Wysłany: 31 Sty 2010, 18:46; 
 Temat postu: Nierówna praca silnika, brak mocy po urwaniu się mocowania
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 22 Mar 2009,
Posty: 81
Urwało się mocowanie górne silnika 1.2 16V podczas jazdy (oparło się na kole zębatym rozrządu i zostało trochę przez nie „przeszlifowane”). Zaholowałem auto do garażu, przykręciłem z powrotem mocowanie, ale pojawił się problem: silnik nie ma mocy i jest okropnie głośny, coś jakby w nim klepie/rzęzi.
Czy jest możliwość, że przeskoczył mi o jeden lub kilka zębów pasek rozrządu?
Co może być inną przyczyną tej dolegliwości?

_________________
Fiat Punto 1,2 16V SX --> http://fiatpunto.com.pl/topic14682.html
ImageImage
ImageImage


Góra
 Profil  
 

 
 Post #331136 Wysłany: 31 Sty 2010, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
Osobiście pierwsze co mi przyszło do głowy to przeskok paska. Nic innego mi nie przychodzi na myśl. To klepanie to pewnie zawory, ale mam nadzieję, że się nie pokrzywiły, i że nie spotkały się z tłokami :/
Pierw należy na nowo ustawić koła zębate na pasku. Osobiście bym nie odpalał silnika, tylko od razu dobrał się do zaworów by sprawdzić czy są całe.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331141 Wysłany: 31 Sty 2010, 18:59; 
 Temat postu: Re: Nierówna praca silnika, brak mocy po urwaniu się mocowan
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
KCarlos napisał(a):
Czy jest możliwość, że przeskoczył mi o jeden lub kilka zębów pasek rozrządu?

wielce prawdopodobne
nie odpalaj, na lawete i do dobrego mechaniora

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331153 Wysłany: 31 Sty 2010, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
I sugeruję na wstępie zapytać czy meches ma blokady do tego silnika bo jak nie to zapomnij że Ci dobrze ustawi. Jak nie ma to szukać innego. A jak ktoś ma trochę pojęcia to blokadę wkręcana w głowicę można sobie samemu zrobić u tokarza a ustawić tłoki np za pomocą szpilek silnika od malucha. Sprawdzone empirycznie ;)

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331159 Wysłany: 31 Sty 2010, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 22 Mar 2009,
Posty: 81
Tak też zrobię. Niestety odpalałem już silnik, straty mogą więc być spore.
Dziękuję za szybką pomoc.

_________________
Fiat Punto 1,2 16V SX --> http://fiatpunto.com.pl/topic14682.html
ImageImage
ImageImage


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331166 Wysłany: 31 Sty 2010, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
KCarlos napisał(a):
Tak też zrobię. Niestety odpalałem już silnik, straty mogą więc być spore.
Dziękuję za szybką pomoc.


Z reguły pogięte 12-16sztuk zaworów, prowadnice do wymiany. Przy okazji wiadomo UPG nowa i parę dodatkowych uszczelek wraz z nowym rozrządem więc trochę PLN może się uzbierać :/

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331193 Wysłany: 31 Sty 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
zrob jakies zdjecie zerwanej poduszki
sruby pekly czy co?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #331511 Wysłany: 01 Lut 2010, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Karol
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 22 Mar 2009,
Posty: 81
Nie wiem czemu urwały się śruby. Przypuszczam, że jak latem mechanik wymieniał UPG, coś źle przykręcił. 3 gwinty zostały w bloku i tylko jedną z nich znalazłem jeszcze w mocowaniu.
Tak wyglądało mocowanie:
Image
A tak wygląda śruba:
Image

Pytałem się już w dwóch warsztatach, ale jak słyszą 1.2 16V, to z miejsca odmawiają :/

_________________
Fiat Punto 1,2 16V SX --> http://fiatpunto.com.pl/topic14682.html
ImageImage
ImageImage


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO