|
Obecny czas: 02 Maj 2025, 06:17
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
adam1984r |
#334721 Wysłany:
11 Lut 2010, 10:19; Temat postu: momenty dokręcania |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
witam mam pytanie m ktoś moze momenty dokręcani srub silnika 1.1 chodzi mi o jakas rozpiske wystkich jego podzespołów a naj bardziej o koła rozrządu napinacza i pompy wody pozdrawiam dziekuje za informacje  miłego dnia:)
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#334725 Wysłany:
11 Lut 2010, 10:27; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Koło zębate wału rozrządu - 70Nm
Napinacz - 28Nm
Śruba pompy cieczy - 8Nm
Nakrętka mocowania pompy cieczy - 10Nm
Dane wg książki WKŁ.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#334733 Wysłany:
11 Lut 2010, 10:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
o wielkie dzeki a jeszcze moment koła pasowego wału korbowego ładny kolor kropka mam taki sam  jak sie spisuje ? [ Dodano: 11 Lut 2010 09:50 ]a ma jeszcze zapytanie jakie kolega doradzi czesci pasek pompa i napinacz ?? dziekuje za porade 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#334736 Wysłany:
11 Lut 2010, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Koło wału korbowego - 100Nm
Co do punta, to już 13 rok sprawuje sie super
Rozrząd - w sumie nie wiem jaką firmę doradzić, osobiście bym chyba SKF brał.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#334738 Wysłany:
11 Lut 2010, 11:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
i jeszcze takie małe zapytanie ile odczekac po nałozeniu silikonu na pompę przed jej przyłorzeniem do bloku a pózniej w dokręceniu na maksa chodzi mi o odstepy czasu??  dziekuje  za pomoc [ Dodano: 11 Lut 2010 10:18 ]mój młodszy ostatni rocznik  tez chodzi jak rakieta  mi radzili pompe ruwiles czy cos takiego i pasek getsa ??
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#334741 Wysłany:
11 Lut 2010, 11:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Proponuje pasek-continental, pompa-hepu, napinacz-skf.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#334752 Wysłany:
11 Lut 2010, 11:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Cytuj: Proponuje pasek-continental, pompa-hepu, napinacz-skf.
W sumie też dobra opcja.
Co do samej pompy, to jak mi padła to kupiłem jakąś tanią, i pochodziła miesiąc  węc kupiłem oryginalną, fiatowską i śmiga już z 60tys km (4 lata). Z silikonem to poczekać chwileczkę, żeby wysechł na brzegach (tak żeby się do obiegu wody nie dostały jakieś kawałeczki) i potem założyć pompę i przykręcić.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#334805 Wysłany:
11 Lut 2010, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
acha czyli nie odrazu przykładac do bloku ok  to poczekam chwile nie bo niewiem ile dociagac tą pompe wiem ze tam jest rowek na sylikon czy po dokręceniu on ma sie stykac z blokiem czy sylikon ma tworzycz wyrzszą poduszke ??? przepraszam ze pytam o takie rzeczy ale czasmi jest to bardzo istotme a niemam za wielkiego doswiadczenia z silikonem wsumie w autac jest więcej gotowych uszczelek fiat uwielbia jednak sylikon 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#334900 Wysłany:
11 Lut 2010, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jak z tatą zmienialiśmy te pompy, to robiliśmy tak, że kładliśmy silikon w ten rowek i potem palcem przejechać, żeby był równo z płaszczyzną styku, w sumie na tych płaszczyznach które przylegają na wszelki wypadek też został rozprowadzony cieniutką warstwą.
Aha, używaliśmy silikonu wysokotemperaturowego (czerwonego).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#335433 Wysłany:
14 Lut 2010, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
jeszcze mam takie małe pytanie czy faktycznie ten kat wyprzedzenia na kole zamachowym ma byc ustawiony na zero stopni a przeciez pisze ze kat jest 7 stopni druga rzecz to nie moge sie do patrzyc wogóle tego znaku czy coś kolega doradzi w tej kwesti ??
bo patrzac na znak na kole zebatym na wale w zględem obudowy to jest to dlamnie nie dokładne ustawienie
dziękuje za pomoc 
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#335530 Wysłany:
14 Lut 2010, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Wycięcie na kole powino się pokryć z zerem. Tak jest dokładniej. Poza tym u mnie nie ma znaku przy kole z wału i musialem ustawić tak jak napisalem. Aby dojrzeć to wycięcie na wale musialem zdjać akumulator. Oczywiście musisz zdjąć gumową zaślepkę. Na walku są dość dokładne znaki, więc nie powinno być problemu.
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#335540 Wysłany:
14 Lut 2010, 18:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
acha dziekuje  bede jutro próbował [ Dodano: 14 Lut 2010 17:01 ]chodziło mi o silnik 1.1 spi ok to ustawie na 0 dziekuje za informacje raz jeszcze  a w 1,2 jest tak samo ??
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#335587 Wysłany:
14 Lut 2010, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Mam silnik 1,2 i ustawienie rozrzadu przed wymianą paska bylo tak jak opisalem. Z literatury wynika, że 1,1 i 1.2 8v maja te same ustawienia. Są to silniki o mocy 55 kM, 60 kM i 75 kM. Ważne aby nie kręcić wałem w przeciwną stronę. Pasek również nie może być naciągnięty ani za mocno, ani za slabo.
Również przyłączam się do pytania do bardziej wtajemniczonych,jak to się wszystko ma do 7 stopniowego wyprzedzenia otwarcia zaworu dolotowego. Z czego to się bierze.
|
|
Góra |
|
 |
adam1984r |
#336064 Wysłany:
16 Lut 2010, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Lut 2010, Posty: 27
|
ja tez jeszcze raz sie dołanczam do tego pytania skad sie to bierze zero a nie siedem stopni ?????
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#336119 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Z tego co się dowiedziałem, 7 stopniowe wyprzedzenie ustawione jest na krzywkach. Z kolei tak jak pisalem ustawia sie na O, a skala dotyczy silników starszej generacji i dotyczy ustawiania zapłonu.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 15 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|