You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 17:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #341659 Wysłany: 06 Mar 2010, 00:01; 
 Temat postu: Silniki Fiat Group
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Zna ktoś stronkę z opisem silników 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0 20V , 2,4 20V.

Głownie interesuje mnie odpowiedź na pytanie czy istnieje pokrewieństwo między tymi motorami, wiem że między 2.0 20V i 2,4 20V na pewno ale czy 2.0 R5 jest rozwinięciem 2.0 R4 ? a 2.0 R4 jest rozwierconym 1.8 ?

Acha i czy silnik 2.0 TS z Alfy to ten sam motor co 2.0 R4 z Lanci czy Fiata ?

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #341674 Wysłany: 06 Mar 2010, 00:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
20V jest całkiem inną jednostka niż 16V, więc nie są pokrewne (inne wykorbienie choćby). 2.4 to rozwiercone 2.0 20V.
Co do 16V to myślę że są to spokrewnione silniki z rodziny DOHC. Link do wiki z DOHC i wiki z silnikami Fiata

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341714 Wysłany: 06 Mar 2010, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Dziękuję za odpowiedź i linki :) Myślałem że jednostka 2.0 R5 powstała przez ,,dodatnie,, do 2.0 R4 jednego cylindra tak jak to było np w przypadku silników 1.9 i 2.4 JTD ;)

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341773 Wysłany: 06 Mar 2010, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ale 2.4JTD to też rozwiercone 2.0 20V więc to nie jest przerobione 1.9 JTD. R5 to osobna rodzina. 1.9JTD też bazuje na 16V z benzyny i 8V też z benzyniaka.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341850 Wysłany: 06 Mar 2010, 17:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Czytałem że 1.9 i 2.4JTD to silniki z jednej rodziny i 2.4 JTD niczym szczególnym się nie różni poza dodanym jednym cylindrem.

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341931 Wysłany: 06 Mar 2010, 20:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Różni się. Blok w 2.4 JTD jest identyczny jak w benzyniakach 20V.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #342959 Wysłany: 09 Mar 2010, 15:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Silnik T.Spark 16V w Alfach (od 1995) ma identyczny blok w wersjach od 1.4 do 1.8, wersja 2.0 ma nieco większą średnicę tłoka.
Różnicę w pojemnościach osiągnięto zmieniając skok tłoka.
Wersja 1.4 jest krótkoskokowa (skok tłoka krótszy niż średnica), wersja 2.0 jest tzw. długoskokowa.
Wersje 1.4 103 KM i 1.6 120 KM praktycznie niczym się nie różnią (poza pojemnością).
Wersja 1.8 140-144 KM ma ponad wersje słabsze, dolot z tzw. zmienną geometrią.
Wersja 2.0 150-155 KM ponad wersję 1.8 ma dodatkowo w bloku 2 wałki wyrównoważające.

Ta generacja silników T.Spark różniła się od starszej tym, że miała blok żeliwny, alu głowicę 16 zaworową, rozrząd paskowy i często padający wariator nowego typu, sterowany ciśnieniem oleju i zaworem elektromagnetycznym.

Była jeszcze wersja "eko" 1.6 o mocy 105 KM, pozbawiona wariatora i krócej się kręcąca. Początkowo silniki 1.4 i 1.6 miały dolot aluminiowy. Od Alfy 147 we wszystkich wersjach był już dolot z tworzywa.

Silniki 16V stosowane w grupie Fiata (m.in. Punto II HGT 1.8, Bravo GT 1.8 ) od drugiej połowy lat 90tych oparte były na tych właśnie żeliwnych blokach, które miała Alfa T.Spark (za wyjątkiem silnika 1.6 16V 103 KM montowanego w Bravo/Marei).

Miałem ten silnik T.Spark 1.6 120 KM w Alfie.
Fantastyczna jednostka.
Wbrew opiniom spalająca tyle co konkurencja, ale za to jak się kręcił...
Odcinał powyżej 7 tys. obr. no i ten dźwięk: na niskich obrotach cicho świszcząco-wyjący, na wysokich rasowo (jak na rzędówkę) ryczący. Z seryjnym wydechem, bez żadnych modyfikacji. Miałem wrażenie, jakby coś żyło pod maską (nie to co teraz: kle, kle, kle... - sorki GP).
Silnik ciągnął do odcięcia.

Ciekawostką jest, że każdy z silników T.Spark 16V inaczej brzmi.
Najfajniej chyba jednak 2.0


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343155 Wysłany: 09 Mar 2010, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
daras dziekuje bardzo za informacje :)

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #343357 Wysłany: 10 Mar 2010, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 1970
Pomógł: 1
Może mam gdzieś jeszcze (muszę poszukać) jakiś manual do tego silnika, to jakbyś potrzebował - pisz PW.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO