You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #347595 Wysłany: 22 Mar 2010, 15:32; 
 Temat postu: JTD pomiary przepływu powietrza i otwarcia zaworu EGR
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Witam

Mam pytanie do wszystkich posiadaczy kropki z silnikiem 1.9 JTD oraz kabla do diagnozy przez Fiat ecu scan. Od roku walczę z brakiem mocy mojej kropki i teraz po zakupie tego kabla sam chciałbym rozwiązać zagadkę. Chciałbym porównać dane mojej kropki z innymi. I dane są następujące:
1. Otwarcie zaworu EGR cały czas wskazuje 1%. Dziwne, bo wyczytałem gdzieś, że powinno się zmieniać wraz ze zmianą obrotów silnika.
2. Intake air quantity jest na poziomie 230mg i praktycznie się nie zmienia po przygazowaniu. To też na pewno nie jest dobrze. Co ciekawe po osiągnięciu przez silnik mniej więcej 70 stopni wywala błąd P0101 i przepływ powietrza wynosi cały czas około 600mg.

Jak te dane wyglądają u Was? Dzięki z góry za wszelką pomoc!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #347607 Wysłany: 22 Mar 2010, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14400
Pomógł: 128
mjunski napisał(a):
po osiągnięciu przez silnik mniej więcej 70 stopni wywala błąd P0101 i przepływ powietrza wynosi cały czas około 600mg.

P0101 to błąd: "Mass or Volume Air flow Circuit Range/Performance Problem", czyli można powiedzieć iż komp nie jest w stanie określić ile powietrza dostaje silnik, tak to chyba można przetłumaczyć.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #347811 Wysłany: 22 Mar 2010, 23:38; 
 Temat postu:
nie wiem jak wyglada to u mnie (parametry) ale błąd p0101 to błąd związany z przepływomierzem.

możliwe przyczyny takiego błędu to:
- uszkodzony przepływomierz
- wyciek powietrza za przepływomierzem w układzie dolotowym
- zabrudzony filtr powietrza
- uszkodzone okablowanie przepływomierza

skoro piszesz że auto nie ma mocy to ja przyjrzałbym się przepływomierzowi.

czy wymieniałeś przepływomierz lub przynajmniej odłączyłeś przepływomierz i sprawdziłeś czy auto wtedy nie jeździ lepiej?


Góra
  
 
 
 Post #347895 Wysłany: 23 Mar 2010, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 09 Sty 2009,
Posty: 74
Przepływomierz wymieniłem, ale to nic nie dało. Z nieszczelnym układzie dolotowym to auto nie miałoby mocy cały czas, a jest tak, że auto idzie dobrze dopiero po zagrzaniu do około 70 stopni. Filtr powietrza nowy. Z tym okablowaniem to jest tak, że błąd byłby cały czas, nawet gdybym go wykasował to pojawiłby się jeszcze raz, a tak nie jest.

Myślę nad wyczyszczeniem EGR lub jego zaślepieniem. Czytałem trochę o tym zaślepieniu tylko na przykładzie alfy romeo i tak się zastanawiam czy procedura jest taka sama. Tam w opisie było napisane o 2 miejscach, w których trzeba wstawić blaszkę. Zaślepiał ktoś może z forumowiczów egr w JTD?

_________________
1.9 JTD 2001r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO