|
Obecny czas: 09 Maj 2025, 06:39
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maxell |
#31792 Wysłany:
18 Lip 2007, 10:34; Temat postu: montaż tylko wskaźnika temperatury płynu chłodzącego w punto |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
 witam
w związku z tym że jestem od kilku dni psiadaczem fiata punto 1,1 zupełnego golasa a poprzednio jeździłem uniaczem który posiadał wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, przydałby mi się ten wskaźnik do mojej kropki nie chcę ładować się w koszty i kupować nowych zegarów, ani brać te z tuningów tylko mam taki z nysy tobym go zamotował tylko jak a może są jakieś tanie do 20 zł i czy wskaźnik temperatury podłącza się pod 12 v i czujnik czy tylko p[rzez kompa  podpowiedzcie coś [ Dodano: 06 Lip 2007 14:47 ]no tak ale chodzi mi tylko o podłączenie samego zegara do czujnika temperatury tak z czystej przezorności i pazerności zarazem [ Dodano: 18 Lip 2007 10:34 ]No dobra poserfowałem trochę i można to zrobić w ten sposób w rurkę wkręcam czyjnik temperatury od ursusa i rurkę tę umieszczam w przewodzie nagrzewnicy przed nią cięgnę kabelki do wnętrza samochodu monyję czegar też ciągnikowy w chromowanej ubwódce podłączam gdzieś do plusa np deski rozdzielczej i może zadziała.
Ale lepiej kupić zegary z obrotkiem i zamontować w mijsce obecnej ubogiej dechy
|
|
Góra |
|
 |
|
|
żółtek |
#34097 Wysłany:
19 Lip 2007, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Kwi 2007, Posty: 23
|
Może wykorzystaj wskaznik stanu paliwa +czujnik rezystancyjny i przełącznik.Wskaznik miałby dwie funkcje.
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#34157 Wysłany:
20 Lip 2007, 01:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
jesteś w stanie wstawić jakieś foto z Twoich działań ?? jestem ciekaw wyglądu
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
żółtek |
#34172 Wysłany:
20 Lip 2007, 09:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Kwi 2007, Posty: 23
|
To tylko pomysł.Ja zmieniłem budziki i mam problem z głowy.Rozwiązanie 2 w 1 jest realne ,tanie i proste w wykonaniu.Nie umię rysować schematów przy pomocy komputera.
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#34379 Wysłany:
21 Lip 2007, 15:05; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
to rozwiązanie z wskaźnikiem temperatury by mi odpowiadało bo kropka jest zagazowana instalka lovato bez kompa i dobrze byłoby wiedzieć w zimie kiedy przerzucić z bęzyny na gaz po rozgrzaniu się temperatury a i awaria termostatu by była szybsza do wykrycia może kolego "żółtek" jakiś namiar na plik może pdf jak podłączyć i obawa czy czujnik zwierny nie daje sygnału do kompa wydaje mi się że nie z góry dzięki
|
|
Góra |
|
 |
Niepoprawny |
#34452 Wysłany:
22 Lip 2007, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Maj 2007, Posty: 28
|
Nic gotowego nie znajdziesz.Pomysł żółtego polega na tym aby zastąpić wskażnik stanu paliwa na uniwersalny wskażnik temperatury.Chyba można to zrobić zakładają ,że rezystancja cewki ustroju pomiarowego miliamperomierza /wskażnika stanu paliwa, jest taka sama jak wskaznika temperatury /.Zastępujac czujnik temperatury na termistorowy/taki jaki jest stosowany w układach pomiaru temperatury/ można wyskalować charakterystyczne punkty, istotne do okreśnia stanu temperatury p
łynu chłodzącego silnik.Oczywistym jest zastosowanie przełącznika który dzieliłby funkcje tego przyrządu.W przypadku zastosowania róznych organów pomiarowych /o różnych rezystancjach/należałoby dobrać rezystor ograniczajacy prąd płynacy przez miernik.Zastosowanie ustroju ilorazowego w tego typu wskaznikach komplikuje nieco cały zabieg.
|
|
Góra |
|
 |
byleyaki |
#34455 Wysłany:
22 Lip 2007, 00:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 16
|
Przecięcie przewodu do czujnika pływkowego w zbiorniku to mały Pikuś i wstawienie przełącznika ,ale czy ktos może to sprawdzić jak zareaguje wskaznik paliwa?
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#34479 Wysłany:
22 Lip 2007, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
zamienianie wskaznika poziomu paliwa na wskaznik temp uwazam za kiepski pomysl...
poziom paliwa mialby byc przelaczany ze wskazaniami temperatury ?czy tez calkowicie usunac wskazanie paliwa na koszt temperatury?
nie wiadomo czy jest to w ogole wykonalne...
teoretycznie wszystko mozna zrobic, praktycznie moze sie okazac ze koszta sa niewspolmierne do otrzymanych wynikow
czy nie lepiej kupic za 60-70 zl zegary od wersji elx i miec oryginalne wskazniki?
|
|
Góra |
|
 |
żółtek |
#34494 Wysłany:
22 Lip 2007, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 24 Kwi 2007, Posty: 23
|
Chyba koszty takiej przeróbki nie są większe od kosztów zakupu nowych budzików.Po pierwsze w jednym i w drugim przypadku musimy kupić nowy czujnik temperatury/rezystancyjny koszt max.30 zł/. Nowe zegary wymagają pokonanie problemu podłączenia obrotomierza i kosztują chyba więcej niż 80 zł.Dodatkowym kosztem jest zakup przełącznika dwustanowego/koszt max 15zł/ oraz kawałka przewodu.Osobiście uzupełniłbym ten obwód o lampkę /diodę LED/sygnalizacyjną ,informującą o tym co mierzymy.Dla ambitnych istnieje możliwość wykorzystania np wskaznik optyczny sygnalizujący przekroczenie dopuszczalnej temperatury,bądz inny nie używany w zestawie wskazników.
Oczywiście ten temat może być interesujący tylko dla tz majsterkowiczów o ile jest możliwy do wykonania. Cześć pracy.
|
|
Góra |
|
 |
maxell |
#34610 Wysłany:
23 Lip 2007, 08:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: mazowieckie Rejestracja: 06 Lip 2007, Posty: 57
|
widzę koledzy że wskazanie temperatury można uzyskać na różne sposoby pójdę chyba w kierunku podłączenia czujnika w rurce i wmontowanie jej w przewód idący od małego obiegu silnika dochodzi koszt czujnika i ciekawe czy przegwintuje bo gwint może być stozkowy i nie koniecznie metryczny tak się składa że znalazłem zegar staroć mera pafal Wt W-2WP (kąt 55 st.) z 86 roku taki co działa na czujnik bimetaliczny bo wskazówka jest na 100 stopniach gdy mam go w ręku nie wiem tylko jak go podłączyć styłu ma dwie śruby jedna z ozn .73 druga 7,3 podłaczałem pod akumelator tak na pałę to wskazówka wychyliła się
|
|
Góra |
|
 |
tbeza |
#34627 Wysłany:
23 Lip 2007, 09:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
zegary z temp i obrotkiem mozna kupic taniej trzeba tylko poszukac... a problem z obrotomierzem polega na przeciagnieciu przewodu z deski rozdzielczej do kompytera i wpieciu sie pod pin nr 23...
jezeli ktos to zrobi to super chetnie to zobacze ale cos mnie sie wydaje ze ten problem zostanie rozwiazany jedynie na forum a nie w praktyce
niemniej jednak zycze powodzenia
|
|
Góra |
|
 |
Niepoprawny |
#34952 Wysłany:
24 Lip 2007, 18:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Maj 2007, Posty: 28
|
Mam nieodparte wrazenie ,że do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają się prądy w obu cewkach,ale stosunek prądów pozostaje nie zmieniony co ma niezwykle istotne znaczenie w instalacjach samochodowych.Rezystancja obwodów miernika to ok. 2 x155 omów z czego wynika że max. prąd w obwodzie pomiarowym wyniesie ok.0.08 A .Włączenie dowolnego czujnika a nawet zwarcie jest niegrożne.Rezystancja czujnika termistorowego wynosi przy 0*C 10k omów ,20*C 5komów,40*C 2.5 komów,60*C 0 .Dla kolejnych wartości wskazań można w łatwy sposób wykonać estetyczną skalę obok istniejącej.Może ta informacja pomoże zainteresowanemu w rozwiązaniu problemu.Moja sugestia to przeprowadzenie eksperymentu polegającego na prowizorycznym zastąpieniu w obwodzie czujnika poziomu paliwa na czujnik termistorowy stosowany normalnie w tego typu silniku.Zakładam że nie chodzi o doktorat i tyle teorii wystarczy.Powodzenia
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|