|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
krzycho1976 |
#244795 Wysłany:
23 Kwi 2009, 07:53; Temat postu: świerszcz pod maską |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
witajcie moje pytanie dotyczy punto 55 1.1 1996 r. przy uruchamianiu zimnego silnika piszczy pasek - chyba alternatora (pasek rozrządu wymienilem w zeszkym roku łącznie z napinaczami pompą wodna itd). czy wymiana tego paska jest skomplikowana - jak wyregulowaćpotem naciag ? wiem pytanie moze banalne ale to moj pierwszy samochod  i kazdy od czegos zaczynal
pozdrawiam
PS. czy może coś jeszcze powodowac t irytujace piszczenie poza paskiem alternatora?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
slivka |
#244801 Wysłany:
23 Kwi 2009, 08:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 259
|
jak przy odpalaniu to napweno pasek alternatora, moze wystarczy tylko naciagnac bo jak wymieniales rozrzad to ktos za slabo to zrobil?
nowy pasek to koszt ok 35 zł bosha no i wymiana sprowadza sie do poluzowania sruby od naciagu widac ja stojac przy prawym kole auta:)
dobrze miec druga osobe ktora jakims stylem od lopaty sie zaprze i bedzie caly czas naciagac:)
_________________ WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków
|
|
Góra |
|
 |
krzycho1976 |
#355387 Wysłany:
13 Kwi 2010, 13:51; Temat postu: altek |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 62
|
witaj
ja mialem takie objawy przy peknietej obudowie alternatora - pasek mial naciag ok rolke ok a swierszczyło. pomogla wymiana alternatora. po peknieciu obudowa przestaje byc wspolosiowa i wirnik moze pocierac o przesynieta obudowe stad piski.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#355487 Wysłany:
13 Kwi 2010, 19:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Hej.  Możesz zdemontować pasek alternatora na chwilkę. Uruchomić silnik i zobaczyć, co się dzieje, gdy nie pracuje alternator. W ten sposób wyeliminujesz jedno urządzenie. Jeśli piski będzie słychać nadal, trzeba szukać dalej.  Pozdrawiam. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#355687 Wysłany:
14 Kwi 2010, 10:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
To na pewno piszczy pasek z alternatora. Jednak nie można zbyt mocno go naciągać, bo przedwcześnie zużyjesz łożyska. Jeżeli piszczy tylko przy uruchamianiu, to proponuje to tak pozostawić. Nic się nie stanie. Jednak jak zdecydujesz się na wymianę, to bardzo prosta sprawa. Alternator na 3 śrubach [ poluzować]. Do tego będziesz musiał odkręcić czujnik prędkości obrotowej wału, bo nie przełożysz paska. To wszystko. Przy naciąganiu potrzebny kawałek drewna, np od szczotki drucianej. Włożyć między alternator i głowicę i naciągnąć, nie za mocno.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|