|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 13:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek_ost |
#360722 Wysłany:
29 Kwi 2010, 19:14; Temat postu: Wentylator się nie włacza. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
Wiem że takich tematów tutaj jest już z pięć, jednak w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Nie włącza się wentylator.
- płyn chłodniczy w prawidłowej ilości
- przewody przekazują napięcie
- przewód gumowy przekazujący płyn chłodniczy z chłodnicy do silnika i przewód z silnika do chłodnicy gorący.
- wentylator spięty na krótko - działa
- czujnik cieczy chłodzącej wymieniony 2 razy ( za drugim razem sprawdzałem czy są wskazania omo mierzem... i wynik pozytywny, wskazania są)
- termostat wymieniony
wentylator dalej się nie uruchamia po osiągnięciu 3/4 skali, a nawet podchodząc pod czerwone pole.
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AndyPol |
#360724 Wysłany:
29 Kwi 2010, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Hej.  Sprawdź sobie, czy na kablach zasilających wentylator jest prawidłowe napięcie w czasie, kiedy powinien załączyć się wentylator. Rzuć okiem na wtykę, może nie ma prawidłowego łączenia ( korozja itp). Sprawdź czy załącza włącznik wentylatora. Pozdro. [ Dodano: 29 Kwi 2010 18:30 ]Kiedyś miałem taki przypadek, że napięcie na wtyczce było prawidłowe a jak nią poruszyłem to spadało do 8V i niżej( wtedy wentylator nie pracował).  Pomogło ponowne wykonanie połączeń we wtyczce. Czasem trzeba pewne rzeczy sprawdzić kilka razy. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#360777 Wysłany:
29 Kwi 2010, 21:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
A układ chłodzenia odpowietrzony?
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek_ost |
#360813 Wysłany:
29 Kwi 2010, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
woncki napisał(a): A układ chłodzenia odpowietrzony? zapytam jutro kolegę który wymieniał nagrzewnice Ale wydaje mi się że punto samo odpowietrza układ za pomoca zbiorniczka?! [ Dodano: 29 Kwi 2010 21:28 ]AndyPol napisał(a): Hej.  Sprawdź sobie, czy na kablach zasilających wentylator jest prawidłowe napięcie w czasie, kiedy powinien załączyć się wentylator. Rzuć okiem na wtykę, może nie ma prawidłowego łączenia ( korozja itp). Sprawdź czy załącza włącznik wentylatora. Pozdro. [ Dodano: 29 Kwi 2010 18:30 ]Kiedyś miałem taki przypadek, że napięcie na wtyczce było prawidłowe a jak nią poruszyłem to spadało do 8V i niżej( wtedy wentylator nie pracował).  Pomogło ponowne wykonanie połączeń we wtyczce. Czasem trzeba pewne rzeczy sprawdzić kilka razy. 
na wtyczkach jest cos ponad 12v ... wiec chyba tak jak powinno być. Napięcie jest na wszystkich przewodach. i wtyczkach.
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#360819 Wysłany:
29 Kwi 2010, 22:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli jest prawidłowe napięcie na wtyczce wentylatora po załączeniu przez włącznik, to powinien się obracać.  Nic go nie blokuje? Obraca się łatwo? Czy trzeba wkładać trochę siły? Nie zacina się przy obracaniu ręką? Trochę to dziwne. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#360822 Wysłany:
29 Kwi 2010, 22:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Układ sam się odpowietrza z łagodnego zapowietrzenia. W przypadku, gdy wymieniałeś nagrzewnicę sposzczony był cały płyn i wymagane jest "ręczne" odpowietrzenie całego układu.
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek_ost |
#360871 Wysłany:
30 Kwi 2010, 08:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
AndyPol napisał(a): Jeśli jest prawidłowe napięcie na wtyczce wentylatora po załączeniu przez włącznik, to powinien się obracać.  Nic go nie blokuje? Obraca się łatwo? Czy trzeba wkładać trochę siły? Nie zacina się przy obracaniu ręką? Trochę to dziwne.  wentylator samodzielnie odpala w przypadku zwarcia wtyczki podłączonej do termo włącznika. Nie potrzebuje użycie siły, wstrząśnięcia przed użyciem. Nie jest blokowany niczym, pracuje w ciągu bez zacięć a przy obrocie ręka robi jakiś jeden lub dwa obroty. [ Dodano: 30 Kwi 2010 07:07 ]woncki napisał(a): Układ sam się odpowietrza z łagodnego zapowietrzenia. W przypadku, gdy wymieniałeś nagrzewnicę sposzczony był cały płyn i wymagane jest "ręczne" odpowietrzenie całego układu.
dowiem się czy był odpowietrzamy
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#360918 Wysłany:
30 Kwi 2010, 13:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Podłączę się pod temat. Termostat na silniku wymieniałem w zeszłym roku. Gdy wskaźnik dochodzi przed połowę skali wentylator się załącza. Po tym pierwszym uruchomieniu wentylatora zaczyna się już częstsze uruchamianie wentylatora skutecznie działa aby wskaźnik nie osiągnął powyżej połowy. Dziwne jest to że gdy stoję to się ten wentylator włącza dość często a przecież takich upałów jeszcze nie ma. Czy to wina czujnika na chłodnicy czy może też termostat na silniku?
Z góry dzięki za pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#360946 Wysłany:
30 Kwi 2010, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
zby |
#361010 Wysłany:
30 Kwi 2010, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Gru 2009, Posty: 46
|
Podłącze się.
Dziś zagotował mi się układ chłodniczy, niestety. Diagnoza na szybko jakiegoś przejezdnego mechanika to czujnik w wentylatorze. Zrobienie zwarcia wsuwką dało efekt, dojechałem do celu. Teraz mam jednak pytanie co muszę wymienić i jakiego rzędu jest to wydatek?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#361012 Wysłany:
30 Kwi 2010, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
zby |
#361029 Wysłany:
30 Kwi 2010, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Gru 2009, Posty: 46
|
kurcze, bo jest problem też w kwestii, że w długi łikend mechaniki nie pracują, sklepy z częściami zamknięte, a jakoś trzeba wrócić do domu...
jak wygląda taki czujniczek? to jest to w czym było robione zwarcie czy jakaś inna część o trudniejszym dostępie?
http://www.allegro.pl/item1010631259_cz ... _fiat.html takie cuś?
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek_ost |
#361101 Wysłany:
01 Maj 2010, 09:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
Tak kolego to jest ten czujnik. Zwróć uwagę żeby czujnik był dedykowany dla twojego silnika. Ja zakupiłem do CC ( w sklepie powiedzieli że będzie działać tylko ciut później się uruchomi), - diagnosta mi powiedział że to może być przyczyna dlaczego mi się nie uruchamia wentylator. W wtorek muszę go wymienić na dedykowany, i zdam raport co i jak.
PS. koszt takie czujnika u mnie to 35 zł.
Polecam Ci samemu wymienić wymienić czujnik. Potrzeba tylko płaski klucz 29 i spokojnie wymienisz sam. Wymieniaj na zimnym silniku i płynie przy zakręconym korku to nie będzie dużej utraty płynu, aczkolwiek napewno będzie trzeba dolać.
DODANO
zby napisał(a): to jest to w czym było robione zwarcie czy ?
Tak kolego. Wyciągasz wtyczkę, wkładasz kawałek drucika lub kabelka i wentylator działa. Ja u siebie mam wpięty długi przewód z głośnika, jak przekraczam połowę skali wskaźnika temperatury zpinam przewody i uruchamiam wentylator. Przydaje się wyłącznie w trybie miejskim, bo po za terenem zabudowanym jadąc 80-120km/h silnik się chłodzi powietrzem ( mniej więcej połowa skali wskaźnika temperatury)
Minus mojego druciarstwa tz. prowizorki to przewód jest za cienki i mocno sie grzeje. Wiec moge go używać raczej krótko trwale.
Nie polecam mieć cały czas uruchomionego wentylatora, bo można spowodować nie dogrzanie silnika
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
Ostatnio edytowany przez Krzysiek_ost, 01 Maj 2010, 10:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
zby |
#361115 Wysłany:
01 Maj 2010, 10:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Gru 2009, Posty: 46
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek_ost |
#361874 Wysłany:
04 Maj 2010, 18:43; Temat postu: PROBLEMÓW CIĄG DALSZY |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
z godnie z rada dwóch diagnostów, czujnik wymieniłem na odpowiedni, dedykowany a wentylator nadal się nie uruchamia
i o co tu chodzi?
ktoś mi podpowiada że może uszczelka pod głowicą... tylko gdzie reszta objawów ???
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
|
|
Góra |
|
 |
juma |
#362008 Wysłany:
04 Maj 2010, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Lut 2009, Posty: 151
|
Krzysiek_ost napisał(a): ktoś mi podpowiada że może uszczelka pod głowicą... tylko gdzie reszta objawów ???
Gdyby to była uszczelka to wiatrak by się włączał a samochód i tak by się grzał i to dużo szybciej niż zwykle tak że zaczął bym od uruchomienia wiatraka można zrobić osobny obwód dla niego przez bezpiecznik i czujnik na chłodnicy i powinien śmigać jak nowy . Pól godziny roboty i z głowy.
_________________ PUNTO 1.2 75KM
A MIAŁO BYĆ TAK PIĘKNIE...
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek_ost |
#363869 Wysłany:
11 Maj 2010, 08:31; Temat postu: ---- wentylator uruchamia się ---- |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
Więc temat został w końcu rozpracowany.
Po serii wymian czujników, termostatu i bezpieczników, postanowiłem spuścić cały płyn z układu chłodzącego, wyczyścić część układu ( chłodnika i gumy).
Manewry udane, po odpowietrzeniu wentylator odpala  -
jedyny szczegół to kiedyś wentylator uruchamiał się zaraz po przekroczeniu połowy, teraz mniej więcej w 3/4 skali wskaźnika.
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#363889 Wysłany:
11 Maj 2010, 11:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
1. Patrz moje poprzednie posty
2. W 3/4 skali oznacza, że jest jeszcze lekko zapowietrzony. Często kontroluj poziom płynu. W miarę konieczności nawet codziennie przez jakiś czas.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#363890 Wysłany:
11 Maj 2010, 11:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Krzysiek_ost: możliwe że czujnik jest nieodpowiedni i dlatego tak późno włącza wentylator, albo po prostu pokazuje więcej niż jest faktycznie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Mapak |
#363910 Wysłany:
11 Maj 2010, 12:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Czarny Dunajec Rejestracja: 06 Maj 2010, Posty: 20
|
Ja miałem podobny problem. Bezpiecznika Ci nie wywala?
_________________ Fiat Punto I 95' ELX 75KM 1.2 3D
|
|
Góra |
|
 |
Krzysiek_ost |
#363993 Wysłany:
11 Maj 2010, 18:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Strzelce Opolskie Rejestracja: 07 Gru 2009, Posty: 123
|
woncki napisał(a): W 3/4 skali oznacza, że jest jeszcze lekko zapowietrzony no to będę jeszcze próbować odpowietrzyć STax napisał(a): możliwe że czujnik jest nieodpowiedni Tym razem jest już ok. Orginalny był z Punta dwa miałem z CC 900... a teraz mam znów do punta.. wiec czujnik chyba już ok Mapak napisał(a): Bezpiecznika Ci nie wywala?
jest ok 
_________________
nowy wóz=>
topic19515.html
|
|
Góra |
|
 |
cichy872 |
#364805 Wysłany:
14 Maj 2010, 13:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: piastów Rejestracja: 30 Kwi 2010, Posty: 294
|
jak by Ci poszła upg to by pynu ubywao, raczej nie to, może termo włącznik szaleje, skoro wentylator przy podłączeniu na krótko działa, czujniki są oki, to może już być tylko to
_________________ szczęśliwy posiadacz fiata punto elx/75
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|