|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pyzacz |
#362099 Wysłany:
05 Maj 2010, 10:55; Temat postu: Kropek kopci na biało |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
Czesc. Nie mam szczescia chyba do mojego kropka, bo ciagle cos mu dolega. Punto 1.2 75 rocznik 94, przejechalem nim 30tys.
W sumie zawsze dolewalem olej do niego i na te 30tys moze wlalem 10-12l.
Miesiac temu wymienilem czujnik oleju, jakby bardziej sucho sie na silniku zrobilo. Ale od tego czasu na wolnych obrotach zapala sie kontrolka oleju, przy dodaniu minimalnie gazu kontrolka znika. Po przejechaniu ok 500km kontrolka zapala sie czasem i przy 1600 obrotach ale bez gazu, gdy dodam znika.
Auto od 2-3 miesiecy jakby troszke zaczelo bardziej kopcic, od wczoraj juz jest to az nadto widoczne. Przy dodaniu gazu kopci jak dobry parowoz. Pod korkiem zbiera sie biala maz, nie az mocno intensywnie ale jednak.
Woda w chlodnicy byla zima wymieniana pod kreske teraz napewno ubylo tak z pol litra - litr.
Pytanie czy to bedzie uszczelka glowicy glowicy czy jeszcze cos?
A drugie pytanie - ostatnio jadac w trasie tak 110 bez puszczania gazu przez dobre 30km po wrzuceniu na luz obroty zamiast opasc wzrastaja do 2.5-3.5 tys. Az glupio jak czasem wjade do Szczecina i wyje na swiatlach. Dopiero wylacze go kilka razy depne na pedal gadu i wraca do normy. Linka gazu do wymiany?
Bede wdzieczny za info - Pozdrawiam!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#362116 Wysłany:
05 Maj 2010, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Można by się zapytać, czy Twój samochód jeżdzi na benzynie, czy na oleju.
Tak poważnie, to wydaje mi się, że silnik wymaga remontu i dobrego mechanika. To, że kontrolka się zapala, jest winne zbyt niskie ciśnienie oleju, spowodowane zużyciem silnika.Bardzo niebezpieczny jest ubytek płynu. Może dostawać się do oleju i wtedy również nie będziesz miał smarowania. Wzrastanie obrotów może być spowodowane uszkodzeniem jednego z czujników. To może wykazać komputer. Tak ,że warto wybrać się do mechanika i niech dokładnie sprawdzi silnik i zdecyduje, co z nim zrobić. Gdyby okazało się, że konieczny remont, to warto obejrzeć się za innym używanym.
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#362119 Wysłany:
05 Maj 2010, 12:01; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#362136 Wysłany:
05 Maj 2010, 13:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#362265 Wysłany:
05 Maj 2010, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
mam nadzieje ze tylko na tym sie skonczy
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#362266 Wysłany:
05 Maj 2010, 20:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#362431 Wysłany:
06 Maj 2010, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
a co z ta kontrolka oleju?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#362439 Wysłany:
06 Maj 2010, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#362454 Wysłany:
06 Maj 2010, 15:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
hehe pisalem ze olej dolewam co jest rownoznaczne z tym ze kontroluje jego poziom 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#362471 Wysłany:
06 Maj 2010, 16:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
posti |
#362587 Wysłany:
06 Maj 2010, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 28 Lut 2009, Posty: 639
|
miala maz w oleju oznacza przedostawanie sie plyny chlodzacego do ukladu olejowego. zazwyczaj a w sumie tylko moze to oznacacz wymiane Uszczeli pod Glowica. tak jak juz tu wyzej wspominali
_________________ "Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson
Moje obecne Punto - topic24359.html
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#362617 Wysłany:
06 Maj 2010, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
pyzacztak jak pisałem, kontrolka może świecić z powodu zbyt niskiego ciśnienia. Warto to sprawdzić, bo przemawia za tym bardzo duże zużycie oleju.
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#362729 Wysłany:
07 Maj 2010, 15:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
W poniedzialem zacznie sie akcja wymiany UPG, zobaczymy co to bedzie 
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#362731 Wysłany:
07 Maj 2010, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#364812 Wysłany:
14 Maj 2010, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
UPG wymienione juz nie dymi. Przy okazji olej i filtr oleju wymieniony oraz czujnik oleju. Niestety kontrolka oleju swieci sie na wolnym obrotach...
|
|
Góra |
|
 |
cichy872 |
#364817 Wysłany:
14 Maj 2010, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: piastów Rejestracja: 30 Kwi 2010, Posty: 294
|
to na bank jest ciśnienie oleju jak powiedział kolega, zauważyłem że kropki bardzo nie lubią gazu
_________________ szczęśliwy posiadacz fiata punto elx/75
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#364852 Wysłany:
14 Maj 2010, 18:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
Mozna z tym jezdzic? czy wymaga interwencji?
|
|
Góra |
|
 |
Mapak |
#364868 Wysłany:
14 Maj 2010, 18:49; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Czarny Dunajec Rejestracja: 06 Maj 2010, Posty: 20
|
pyzacz
Jeśli można wiedzieć, ile Cię kosztowała ta wymiana?
_________________ Fiat Punto I 95' ELX 75KM 1.2 3D
|
|
Góra |
|
 |
pyzacz |
#364872 Wysłany:
14 Maj 2010, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Ińsko Rejestracja: 09 Mar 2009, Posty: 26
|
u dobrego znajomego wymiana UPG + wymiana oleju 200zl - uszczelka w sklepie 65zl
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#381412 Wysłany:
18 Lip 2010, 21:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Czy ja dobrze rozumiem skrót, że to uszczelka pod głowicą?
Swoją drogą ile wchodzi oleju do 1.2 8V?
Czeka mnie to samo prawdopodobnie. Po zapaleniu jest chyba ok, zacznę gazować do 3-4k to strasznie kopci na biało. Oleju mi ubyło sporo, dwa miesiące temu miałem stan. Sprawdziłem niedawno, a tam bagnet ledwo dotykał. Wlałem mu litr i teraz prawie ma stan.
Jakieś podpowiedzi?
widoczny wyciek jest tylko pod plastikiem z prawej strony silnika http://img06.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1090069236
nie wiem co tam się znajduje  jednak auta są moją słabą stroną
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381421 Wysłany:
18 Lip 2010, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
staH napisał(a): widoczny wyciek jest tylko pod plastikiem z prawej strony silnika http://img06.allegroimg.pl/photos/orygi ... 1090069236 nie wiem co tam się znajduje jednak auta są moją słabą stroną Tam są cewki, a cieknie ci oring (czy simering? nigdy nie rozróżniam  ) cewek właśnie. Koszt paru złotych. staH napisał(a): Po zapaleniu jest chyba ok, zacznę gazować do 3-4k to strasznie kopci na biało. Oleju mi ubyło sporo, dwa miesiące temu miałem stan. Sprawdziłem niedawno, a tam bagnet ledwo dotykał. Wlałem mu litr i teraz prawie ma stan. Raczej uszczelka pod głowicą, ale wiesz 100% pewności to ci nikt nie da póki nie rozbierze  staH napisał(a): Swoją drogą ile wchodzi oleju do 1.2 8V?
3,8l chyba
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#381429 Wysłany:
18 Lip 2010, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
3,8litra? czyli jak kupie 4l to starczy. good
wiem, że pytania nooba ale już wcześniej się tłumaczyłem
czy z wymianą uszczelki pod głowicą wiążę się wymiana oleju i jego filtra czy to nie jest jakaś zależność? (wymienić i tak muszę bo już prawie 15k mam no i uzupełnić stan trzeba  ale pytać muszę żeby jakieś pojęcie na przyszłość było)
czyli mniej więcej powinienem się zmieścić w 300-400zł o ile to ta uszczelka
może nawet w końcu hamulce zrobię
a właśnie, jeśli już miałem tak mało oleju (przypomnę - bagnet zanurzał się tylko czubkiem a może 1-2mm, w każdym bądź razie tyle co nic, to czy powinna wtedy świecić jakaś kontrolka?)
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#381430 Wysłany:
18 Lip 2010, 21:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Lepiej najpierw wymienić uszczelkę i przy okazji, albo zaraz po wymianie olej, żeby nie jeździć na tym wymieszanym z płynem chłodniczym.
Przy wymianie upg warto pomyśleć nad wymianą rozrządu, robota jest w sumie jedna, tylko dochodzą koszty paska, napinacza i ew. pompy wody (pompa nie jest konieczna, ale też jest zalecana).
No i praktycznie konieczne jest splanowanie głowicy (chociaż to już trzeba ją obejrzec by ocenić czy nie można sie bez niego obejść).
staH napisał(a): czyli mniej więcej powinienem się zmieścić w 300-400zł o ile to ta uszczelka Zależy gdzie to bedziesz robił, samemu to nawet w 200-300zł sie zmiescisz, w jakimś warsztacie upg+rozrząd myslę że koło 600-800zł skasują. Ja w ASO za samo upg 700zł płaciłem [ Dodano: 18 Lip 2010 20:55 ]staH napisał(a): a właśnie, jeśli już miałem tak mało oleju (przypomnę - bagnet zanurzał się tylko czubkiem a może 1-2mm, w każdym bądź razie tyle co nic, to czy powinna wtedy świecić jakaś kontrolka?)
Powinna, jak przekręcisz kluczyk, ale jeszcze nie zapalisz silnika to świecą się 2 - jedna od ładowania, a druga od ciśnienia oleju i własnie ta powinna się też palić jak jest taki niski poziom. Chyba że jeszcze trochę brakowało i by się zapaliła 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#381435 Wysłany:
10 Lis 2010, 17:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Pasek był wymieniony jakieś 15k km temu także wydaje mi się, że to jest zbędne.
Ciekawe jak mi wyjdzie z tym splanowaniem głowicy, czy będzie potrzebne.
Chce jak najmniej wkładać w punciaka bo mam go w planach trzymać jakieś dwa lata jeszcze. (został rok szkoły i mniej więcej po 8-9miesiącach pracy będę w stanie kupić inne auto - takie mam teraz przekonanie  ) Szczególnie dlatego, że się wpakowałem w trochę trupka.
Dzięki za info [ Dodano: 10 Lis 2010 16:54 ]i problem pojawił się znowu
teraz płyn niezbyt ubywa a kopci na biało jak popaprany... i też nie zawsze.. nie rozumiem tego
stan płynu mam
upg wymieniona może miesiąc czy dwa miesiące temu (i był spokój - ostatnio znowu coś się zaczęło)
kto to zrozumie? [ Dodano: 10 Lis 2010 17:06 ]i do tego szybko się grzeje kiedy tak kopci
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|