|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 23:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slawoos |
#369238 Wysłany:
28 Maj 2010, 22:00; Temat postu: zmiana oleju z syntetycznego na półsyntetyk |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 24
|
Witam kolegów. Obecnie jestem przed zmianą oleju. Do tej pory jeździłem na syntetyku Mobil 0W-40. W ciągu 10 tysięcy moje punto HGT łyknęło ponad 3 litry. Przyznam co prawda, że HaGieTa nie jest zbyt delikatnie jeżdżona i czasem zdarza się podkręcić obroty. Swoje robi też eksploatacja na gazie i drobne pocenie się uszczelki pod głowicą. Nie dziwię się, że trochę podciąga więc oleju, ale zastanawiam się czy nie warto zmienić na trochę gęstszy półsyntetyk. Np na Castrola Magnateca czy coś podobnego??Największe zmartwienie to oczywiście wariator. Czy lepiej dolać te 3 litry na 10 tysięcy i mieć pewność, że wariat jest lepiej smarowany czy też różnice między wspomnianymi olejami są niezauważalne dla czasu życia tegoż wariatora?co sądzicie?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
fajgi |
#369516 Wysłany:
29 Maj 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
slawoos napisał(a): Przyznam co prawda, że HaGieTa nie jest zbyt delikatnie jeżdżona i czasem zdarza się podkręcić obroty. Swoje robi też eksploatacja na gazie i drobne pocenie się uszczelki pod głowicą.
19 miesięcy = 3 litry dolanego oleju ??? przy jakim średnim przebiegu rocznym ??? moim zdaniem dużo je oleju..zmień UPG.....to pewnie jest główna przyczyna zjadania oleju...
_________________ Twardo i nisko...jak mówi Pismo... Ojciec niestety kupił Goilfa MK IV, bo kropka skasował mu gówniarz....a ja obecnie. Polo 6N mojego projektu
|
|
Góra |
|
 |
ManowaR |
#369518 Wysłany:
29 Maj 2010, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
w instrukcji do 1.2 mam napisane, że może jeść 300 gram oleju na tysiąc km.... tak że 3 litry na 10 tys dla trochę innego silnika, którym jeszcze się i dobrze jeździ nie jest dużo. A gęstszy - 0 - gęstość przy niskich temperaturach - żima, etc. 40 - przy wisokich. Dla tego silnika, podobnie, warto sprobować 5w50
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#369519 Wysłany:
29 Maj 2010, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
ManowaR |
#369520 Wysłany:
29 Maj 2010, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
No a ja mam tak w instrukcji czy książce serwisowej (nie pamiętam) zapisane 
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#369521 Wysłany:
29 Maj 2010, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
W instrukcji fiatowskiej tego nie kojarzę, więc pewnie chodzi o jakieś "sam naprawiam", WKŁ, itp
Tymi pozycjami niestety radził bym się nie sugerować, tzn nie brać wszystkich informacji jako 100% pewne, bo jest tam sporo błędów.
Abstrahując, wydaje mi się, że 3l oleju na 10tys km. w jakimkolwiek aucie to chyba dużo za dużo. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ManowaR |
#369522 Wysłany:
29 Maj 2010, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
No zależy, w BMW starszych 0.5 litry na 1000 km to jest norma... nie wiem, jak jest w nowszych, ale jak jest coś mocnego i daje mu się pokręcić, to olej leci, chociaż zależy od konstrukcji silnika... ale autor tematu pisał, że leciał mu zpod uszczelki itp.
|
|
Góra |
|
 |
slawoos |
#369560 Wysłany:
30 Maj 2010, 09:19; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: rzeszów Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 24
|
dzieki za wszystkie odpowiedzi. poczytalem na innym poscie ze kolega zmienil wlasnie mobila na castrola 5W40 i ubytki oleju ustaly.ja wiec planuje najpierw zmiane oleju,a jesli ubytki beda podobne to wtedy UPG czy pierscienie na tlokach.a powiedzcie:czy zmiana UPG wiaze sie z koniecznoscia ponownej wymiany oleju czy mozna zalac ten co byl?tak pytam na wypadek gdybym po kilku tysiacach na nowym oleju zdecydowal sie na wymiane uszczelki.
|
|
Góra |
|
 |
ManowaR |
#369567 Wysłany:
30 Maj 2010, 10:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Lepiej zalać nowy, ale, jak na tym co był przejechano niedużo, i potrafisz go akuratnie zlać w czysty zbiornik, to można wlać ponownie. Ja bym zalał nowy, nie tak dużo ten olej kosztuje.
Ale można sprobować nie 5w40 (to jest też nie półsyntetyczny, ale syntetyczny  ) a 5w50, i jeśli nie masz problemów z silnikiem, to zużycie zrobi się mniejsze 100%.
Bo 0w40 i 5w40 jest prawie jednakowo gęsty przy temperaturze pracy silnika.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#369568 Wysłany:
30 Maj 2010, 10:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
dokładnie lepiej zalać nowy,napisałeś że pod UPG się poci i tak myślę że może ją wydmuchać za jakiś czas
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|