|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#372554 Wysłany:
09 Cze 2010, 22:30; Temat postu: Regeneracja alternatora 1.2 8V - kilka pytań. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cześć. Dziś, z racji że miałem trochę wolnego czasu, postanowiłem przekonserwować alternator.
Po przestudiowaniu "poradnika" z punto.org.pl poszedłem do auta. Otóż okazało się, że w tym poradniku napisana jest tak naprawdę kupa.
Pierwsze schody, odkręcenie przewodów. Oczywiście jak to w Fiacie takie rzeczy projektował idiota.  Kabel od "-" przykręcony zwyczajnie, aczkolwiek po 9latach zapieczony jak cholera, OK, obciąłem, natomiast kabel od "+" nakręcony jest na gwintowany trzpień, czyli jest trzpień, tulejka, śruba kontrująca, złączka kabla, śruba. To wszystko tak się zespoliło, że trzpień kręcił się w kółko, musiałem obciąć. Dlaczego nie był zamontowany jakoś na stałe? Nie wiadomo.
Teraz tak, jak się konkretnie/fachowo będzie nazywał "+" kabel, który idzie od alternatora do aku i gdzie taki nabyć? (Kraków lub internet) najlepiej gotowy, ewentualnie same złączki.
Jak już miałem alternator w ręce zacząłem go rozbebeszać. Pomijam kwestię tego, że niektóre elementy trzymają się na mini śrubeczkach krzyżakowych, rzecz jasna pozapiekanych.  Jakoś udało mi się to rozkręcić.
Teraz tak, szczotek jest jeszcze ~1cm więc ich chyba nie będę wymieniał.
Tu kolejny absurd z tamtego poradnika, koleś każe przytrzymywać szczotki jakimiś nitkami przy składaniu altka itp, chyba nie wpadł na to żeby zdjąć obudowę/przykrywkę ze szczotkotrzymacza.  Ale nie ważne.
Zdjąłem regulator napięcia, szczorkotrzymacz etc i teraz pytanie; czym rozłożyć obudowę na dwie części tak, żeby jej nie uszkodzić? Jutro ewentualnie z tym powalczę.
Cały altek postanowiłem rozebrać po tym jak miałem pewnego dnia po deszczu takie jazdy, że wył jak dziki aż w końcu się zatrzymał. Niby po wymianie paska na nowy wszystko ustało, ale jednak wole przygotować kropkę porządnie do wakacyjnego wypadu. Niestety przychodzi taki czas, że trzeba zacząć w kropku grzebać.
Wracając do tematu, wirnik chodzi lekko, nie ma żadnych luzów, jak się nim pokręci to robi swobodnie kilka obrotów, nic nie ociera itp więc łożyska wydaja się być OK.
Nie wiem czy uda się je wybić w domowych warunkach nie uszkadzając obudowy, ale jbc to gdzie takie łożyska można nabyć?
Co ewentualnie mogło spowodować owe wycie i zatrzymanie alternatora?
W razie gdyby (odpukać) coś poszło nie tak i np. obudowa prysła jak mydlana bańka, to macie jakieś opinie o tych tanich alternatorach z allegro?  Ktoś może używa? Patrzyłem tak po aukcjach i na jednej koleś sprzedał np 20sztuk.
Dzwoniłem do pobliskiego sklepu, na DENSO zawołali 800zł, za MM 1200zł  Za jakiś "zamiennik" 600zł (pewnie to samo co na allegro), na wszystkie tylko rok gwarancji więc zasadniczo to na jedno wychodzi.
Myślałem też o regeneracji, około ~300zł, ale miesiąc gwarancji mnie raczej za zadowala za taka kwotę.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Zbychu |
#372585 Wysłany:
09 Cze 2010, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372601 Wysłany:
10 Cze 2010, 00:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372609 Wysłany:
10 Cze 2010, 00:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Zbychu napisał(a): Ja kupiłem rok temu takie coś i jak do tej pory wszystko śmiga. http://www.allegro.pl/item1038810057_al ... ancji.htmlA powiedz mi jak jest z kontrolką ładowania? Bo kiedyś na forum czytałem, że właśnie w tych tanich altkach były takie jaja, że kontrolka ładowania gasła zanim uruchomiony został silnik.  mariuz napisał(a):
O. Wysłałem zapytanie jak z gwar. Ciekawe co odpisze.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372612 Wysłany:
10 Cze 2010, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
buladag napisał(a): jak jest z kontrolką ładowania? Bo kiedyś na forum czytałem, że właśnie w tych tanich altkach były takie jaja, że kontrolka ładowania gasła zanim uruchomiony został silnik. 
kolega kupił do SC najtańszy i zapomniałem zwrócić uwagę na to...
Ojciec do SC kupił troszkę droższy wzmacniany i sprawdzę na dniach na 100%, ale na 95% jest ok.
Ten najtańszy po miesiącu zaczął się sypać (pulsujące światło w kabinie - prawdopodobnie padła dioda). Ale sprzedał tak auto i się nie martwił 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372615 Wysłany:
10 Cze 2010, 00:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
mariuz napisał(a): Ojciec do SC kupił troszkę droższy wzmacniany
Masz może jakieś namiary? Bo chyba altki są takie same 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Zbychu |
#372636 Wysłany:
10 Cze 2010, 08:47; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
buladag napisał(a): A powiedz mi jak jest z kontrolką ładowania? Bo kiedyś na forum czytałem, że właśnie w tych tanich altkach były takie jaja, że kontrolka ładowania gasła zanim uruchomiony został silnik. Przez rok zrobiłem ok 15kkm w tym dużo na krótkich odcinkach i nie było żadnych problemów, kontrolka też działa jak należy. mariuz napisał(a): Ten najtańszy po miesiącu zaczął się sypać (pulsujące światło w kabinie - prawdopodobnie padła dioda).
Zawsze może się trafić jakiś szajs, nawet nowy ze sklepu czasem pada. U mnie w oryginalnym pękła obudowa i coś się zjarało jak wjechałem w rzekę płynącą jezdnią w czasie ulewy.
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372645 Wysłany:
10 Cze 2010, 09:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
buladag napisał(a): mariuz napisał(a): Ojciec do SC kupił troszkę droższy wzmacniany Masz może jakieś namiary? Bo chyba altki są takie same  Lokalny motoryzacyjny z tego co pamiętam, ale spytam gdzie i za ile dokładnie [ Dodano: 10 Cze 2010 09:53 ]Zbychu napisał(a): U mnie w oryginalnym pękła obudowa i coś się zjarało jak wjechałem w rzekę płynącą jezdnią w czasie ulewy.
Oryginalne miały tendencję do pękania. Stąd zamienniki są reklamowane jako "wzmacniane"
Mój kontakt z "kałużą" wytrzymał. Tylko potem piszczały łożyska albo coś innego w altku (na pewno nie pasek, bo brzmiało zupełnie inaczej) Swoją drogą ciekawe ile cm mi zabrakło do wlotu powietrza 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372677 Wysłany:
10 Cze 2010, 13:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Jakbyś zalał całkiem wodą alternator to by się spalił na 100%, włącznie z częścią bezpieczników w aucie.
Dziś rozpołowiłem mój, obudowa przetrwała, wymieniłem łożyska, jutro go poskładam, może zdobęde skąś ten kabel + alternatora jak nie to będę musiał połatać ten co jest i zobaczymy co z tego wyjdzie.
[ Dodano: 10 Cze 2010 13:13 ] PS: koleś od tego regenerowanego MM za 189zł odpisał, że daje 12miesięcy gwarancji.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372681 Wysłany:
10 Cze 2010, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372700 Wysłany:
10 Cze 2010, 14:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372706 Wysłany:
10 Cze 2010, 14:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372708 Wysłany:
10 Cze 2010, 14:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
mariuz napisał(a): znowu zaczął piszczeć, znowu przestał
Też tak miałem i w sumie nie wiem co było przyczyną.
Z tą wodą nie chodzi mi że musiał pęknąć tylko o to że jakbyś go zalał to zrobiłbyś zwarcie co za tym idzie alternator i/lub bezpieczniki by się spaliły i nie ma innej możliwości bo nie jest on jakoś wodoodporny. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372710 Wysłany:
10 Cze 2010, 14:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372712 Wysłany:
10 Cze 2010, 14:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Skoro mówisz że woda do połowy drzwi to musiało go zalać.  Jak tylko pochlapało to nic mu nie powinno być. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372714 Wysłany:
10 Cze 2010, 14:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372823 Wysłany:
10 Cze 2010, 20:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
No i alternator rozpołowiony, łożyska profilaktycznie wymienione, jedno kosztowało 18zł  Z wybijaniem poszło gładko.
W środku wszystko wyczyszczone, uzwojeń nie ruszałem, żeby gdzieś nie uszkodzić lakieru, jeszcze zrobi się zwarcie będzie większy problem.
Jutro wyjmę ten nieszczęsny kabel + i spróbuje go połatać, końcówki miedziane już kupiłem.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#372858 Wysłany:
10 Cze 2010, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#372862 Wysłany:
02 Lip 2010, 08:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
mhm. ja własnie poskładałem altek, jutro zbadam czy działa ok.
[ Dodano: 10 Cze 2010 23:04 ]
BTW odkryłem chyba co pewnego dnia zblokowało alternator. Na blachach ferromagnetycznych w jednym miejscu widać "obtarcie". Prawdopodobnie coś tam podeszło (jakieś błoto? kamyczki?), stąd wycie.
[ Dodano: 11 Cze 2010 23:32 ]
No i git, altek wpakowany do auta, działa.
Wymiana łozysk, wyczyszczenie wszystkiego złożenie do kupy, koszt - 30zł.
Koszt w ASo, 350zł. [ Dodano: 12 Cze 2010 00:26 ]
Stare łożyska. [ Dodano: 02 Lip 2010 08:01 ]Jedno łożysko to NSK 6203dg a drugie to Koyo 6003rdd-u
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
irass |
#378171 Wysłany:
02 Lip 2010, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sląsk Rejestracja: 26 Maj 2010, Posty: 19
|
A wymieniałeś komutator ? Jak były głębokie wżery wyślizgane przez szczotki to trzeba wymieniać ,a jak płytkie wypolerować drobnym papierem ściernym
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#378193 Wysłany:
02 Lip 2010, 16:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Nie wymieniałem, ale wyczyściłem delikatnie papierem ściernym, nie było nawet dużych rowków.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
radencin |
#378284 Wysłany:
02 Lip 2010, 23:50; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Cze 2010, Posty: 54
|
alterantor wyl bo sie nagrzal i spuchl stojan/wirnik wiec obcieral o wewnetrzna stone obudowy
jak mocno spuchnie to poprostu sie zatrzymuje i sie pali, rozsadzajac przy tym obudowe
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#378285 Wysłany:
20 Lip 2010, 22:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Aktualnie zastanawiam się nad kupnem nowego, gdybym pomykał po mieście tylko to czekałbym az ten padnie całkiem, ale szykuje się trasa poza granica Polski.
Nowa obudowa wraz z uzwojeniem (bo tylko to można by tam jeszcze wymienić) to koszt 130zł + wysyłka.
Cały alternator z roczną gwarancją 313zł. (AES) [ Dodano: 20 Lip 2010 22:43 ]A i tak dla potomnych na przyszłość, jak ktoś będzie odkręcał plusowy przewód alternatora, to na złączce nad rozrusznikiem nie ma on iść tak jak nakazuje logika w dół jako kontynuacja kabla idącego z akumulatora:
(Tak ma nie iść) - strzałką zaznaczona śruba
A znów do góry, tak jak to zaznaczyłem na zdjęciu:
Ma iść tak. - strzałka zaznaczona śruba
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|