You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #372666 Wysłany: 10 Cze 2010, 12:13; 
 Temat postu: Silnik 1.9 JTD 85KM
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Genewa
Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 208
Mam takie pytanie, mamy Kropasa 1.2 60V, ale brakuje nam w nim klimy. Pojawiła się możliwość kupienia całkiem ładnie wyposażonej wersji 1.9 JTD 85 KM. Auto ma naturlane 161 tyś km. Na bieżąco serwisowane (ASO we Francji).
Mam trochę mieszane uczucia do tego diesla. Czy jest się czego bać? Czemuś szczególnie przyjrzeć? Coś co lubi się wysypać, turbina, wtryski jakieś newralgicznie miejsca? Głównie chodzi mi o silnik, bo reszta będzie taka sama pewnie jak w 1.2.

_________________
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #372876 Wysłany: 10 Cze 2010, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Ostróda/Kajkowo
Rejestracja: 11 Mar 2008,
Posty: 53
mam takiego kropa i powiem ci, że bez osłona pod silnikiem będzie tragedia. lekka kałuża i alternator nie działa. jak wszystko sprawne, to samochodzik na lata. tylko za radą mojego znajomego mechanika "ganiam" silnik. ogólnie nie lubi zbyt niskich obrotów, bo to podobno źle wpływa na turbine. a na trasie prędkości rzędu 140-150 nie są zbyt wielkim problemem dla kropa. Mój jak na razie skończył żywot, stoi w garażu i czeka od 2 miesięcy na reanimację, więc nie powiem Ci co mi padło, a przebieg jest podobny.

_________________
My metal god so angry, again.
Punto 1.9 JTD SX


Góra
 Profil  
 
 
 Post #372886 Wysłany: 10 Cze 2010, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
GPS
Awatar użytkownika

Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich
Rejestracja: 07 Lis 2008,
Posty: 2783
Pomógł: 2
jesli auto jakos silnikowo nie zmeczone, papiery na przebieg to ino latać, i z własnego doświadczenia powiem Ci, że od 3tyg mam JTD, i róznica w jezdzie jest maskarycznie fajniejsza :)

_________________
Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd :)

check >> topic12808-925.html << check


Góra
 Profil  
 
 
 Post #373479 Wysłany: 13 Cze 2010, 08:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Genewa
Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 208
Dziękuję za odpowiedzi. Mam nadzieję, że auto okaże się naprawdę wartę swoich pieniędzy, przy bliższej inspekcji. A jak jest z wtryskami? Mają jakąś swoją granicę 200 tyś np? Wiem, że to ciężko ocenić, bo sporo zależy od paliwa/stylu jazdy, ale chodzi mi tak około.

Przy okazji to jest CR gen I czy gen II ?

_________________
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #373809 Wysłany: 13 Cze 2010, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 25
Autko mało pali, silnik elastyczny, po autostradzie można spokojnie 130/140 km/h ciągiem jechać (chociaż nie polecam powyżej 100, bo zużycie strasznie rośnie przez opory powietrza).

Mój ma coś koło 190 tyś. jeżdżę od 178 tyś. Miał (ma) ukrytą wadę - trudności z odpalaniem przy ujemnych temperaturach (żaden komp tego nie pokarze), prawdopodobnie pompa CR do regeneracji/wymiany (ok. 750zł). Przy okazji szukania przyczyn usterki został bardzo dokładnie przediagnozowany i znaleźli jeszcze dwie rzeczy: zawór pompy CR (500zł), czujnik temp. płynu chłodzącego (ok. 60zł). Poza tym miałem element układu wspomagania do wymiany ale o tym wiedziałem przy zakupie.
Serwisowany czy nie na początek lepiej wymienić mu rozrząd, wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry. Udanego zakupu :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #373895 Wysłany: 14 Cze 2010, 13:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Jeśli wtrsyki i pompa są dobrze traktowane(jakość paliwa), to 200 kkm nie bedzie dla układu czymś wielkim. Sprawdź termostat i przepływomierz. Ja swoje JTD mam już 2 lata i poza wymienionym termostatem, odpukać nic się nie dzieje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #374410 Wysłany: 15 Cze 2010, 23:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 19 Gru 2009,
Posty: 65
Jak moi poprzednicy, polecam bardzo samochód z tym silnikiem. Dużą zaletą jest przyspieszenie przydatne zarówno w mieście jak i na długich trasach oraz niskie spalanie. Z mojego doświadczenia proponuje sprawdzić stan przedniego zawieszenia. JTD to duży silnik więc ten mechanizm może się zużyć. U mnie konieczna była wymiana amortyzatorów. Oprócz tego przy wymianie paska rozrządu proponuje sprawdzić stan paska klinowego i jego napinacza. A na zimę radze uzbroić się w nowy akumlator. Więcej grzechów JTD nie pamiętam, swojego mam od roku i przejechałem nim 11 tysięcy. Obecny stan licznika 143 300.

_________________
Poccnr ;)
http://fiatpunto.com.pl/topic19727.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO