|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 19:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ralf |
#374500 Wysłany:
16 Cze 2010, 12:36; Temat postu: Dusi się przy dodawaniu gazu "do dechy"... |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
Witam,
Moje punto strasznie dusi się przy dodawaniu gazu, jeśli robię to wolno, bardzo wolno to problem jest mniejszy, a gdy wciskam na full to przydusza go strasznie i ledwo idzie chociażby na dwójce. Powiedziano mi, że problem może wynikać ze starych już świec lub przewodów, lub filtra powietrza, ponieważ szukam przedniej części jego obudowy, Widać na wierzchu goły filtr.
(samochód kupiony zaniedbany, do zrobienia, sporo wymieniłem, jeżdżę by sprawdzić czy są kolejne mankamenty) wiem, że obudowa to podstawa, bo może brać za dużo powietrza, ale czy to może być jednym z powodów ułomności opisanej wyżej??
[ Dodano: 16 Cze 2010 12:36 ] za dużo powietrza, gorącego w dodatku*
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#374501 Wysłany:
16 Cze 2010, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ralf napisał(a): lub filtra powietrza, ponieważ szukam przedniej części jego obudowy, Widać na wierzchu goły filtr
Jeśli filtr jest szczelnie zamocowany to brak obudowy nie jest to problemem, natomiast jeśli gdzieś są nieszczelności to może go dusić.
Sprawdź to, a potem właśnie świece wydają się dobrym strzałem.
[ Dodano: 16 Cze 2010 11:54 ]
Nawet tak zamontowany filtr
 
nie powoduje duszenia się auta, jeśl szczelnie dolega do pozostałej części obudowy 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#374504 Wysłany:
16 Cze 2010, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
no właśnie nie dolega szczelnie  (jeszcze). A o jakie nieszczelności jeszcze może chodzić? Wiem, że mam na pewno do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów ponieważ nie ma ciągłości i strasznie leje, ale czy ona też ma wpływ? Jak wyjeżdżałem od mechanika po wymianie sprzęgła i przednich wahaczy to silnik chodził na 3 cylindrach, po rozgrzaniu, wszystko wróciło do normy, powiedział, że to pewnie świecie. Więc tu może kryć się problem.
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#374505 Wysłany:
16 Cze 2010, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Heh, musisz zacząć po kolei eliminować te rzeczy, bo inaczej nigdy nie dojdziesz do tego co jeszcze jest zepsute. A oleju nie pali? Może uszczelka pod głowicą też padła?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
0125gd |
#374531 Wysłany:
16 Cze 2010, 17:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: GDAŃSK Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 84
|
ralf napisał(a): to silnik chodził na 3 cylindrach, po rozgrzaniu, wszystko wróciło do normy, to mnie zastanowiło, ale odpowiedź chyba dał kolega niżej zadając pytanie: STax napisał(a): Może uszczelka pod głowicą też padła?
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#374548 Wysłany:
16 Cze 2010, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ja bym podmienil sonde lambda
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#374570 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
najpierw muszę dorwać tę obudowę filtra powietzra gdzieś, tylko taka na allegro przykładowo kosztuje 120zł  dość sporo jak na ten element, potem wymienię uszczelkę od pokrywy zaworów i sprawdzę świece, które na pewno już daaaaawno nie były wymieniane, z resztą pewnie jak przewody. Słyszałem coś o tej sondzie lambda, jakie objawy mogą się pojawiać gdy takowa już pada?
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#374580 Wysłany:
16 Cze 2010, 20:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
ile ci pali?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#374687 Wysłany:
17 Cze 2010, 00:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
musiałbym sprawdzić, ponieważ do tej pory zrobiłem nim może ż 30 km, powrót od mechanika, i jazda sprawdzająca. wyjeżdżę bak do cna zaleję i zobaczymy. na pewno spalanie będzie spore przy takim zbieraniu się z miejsca.
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#374745 Wysłany:
17 Cze 2010, 12:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Sonda głównie wpływa na spalanie.
Sprawdź naprawdę tę uszczelkę pod głowicą, bo jak mi padła to właśnie tak auto sie dusiło chwilami.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#374831 Wysłany:
17 Cze 2010, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sonda glownie wplywa na dawke paliwa
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#375052 Wysłany:
18 Cze 2010, 19:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
a jestem w stanie sam sprawdzić czy uszczelka pod głowicą już powoli pada? Poza tym dziś zauważyłem, że trymają mi hamulce z przodu  ale to już mniejszy problem... mam nadzieję 
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#375145 Wysłany:
18 Cze 2010, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
p
ralf napisał(a): Poza tym dziś zauważyłem, że trymają mi hamulce z przodu
do wymiany najprawdopodobniej przewody hamulcowe gómowe
_________________ Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty  topic20164.html

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem 
Czy masz już darmowe Assistance?
|
|
Góra |
|
 |
ManowaR |
#375206 Wysłany:
19 Cze 2010, 12:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
Sprawdź pompę benzynową... i kontakty na niej, i czy nie jest umorusany czymś jej filtr (tam taka sobie siateczka).
W kropkach to jest bardzo proste - bardzo wygodnie ją się zdejmuje, tylko musi sie to robić przy otwartych drzwiach samochodu i z przewiewem, by nie zatruć się benzyną.
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#375501 Wysłany:
20 Cze 2010, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
hmmm... o tym nie pomyślałem, a propo głowicy, to z tego co wiem uszczelka była wymieniana jakieś pół roku temu,do tego głowica była splanowana... więc to raczej odpada, zostają świece, przewody wn. i ta pompa 
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
ManowaR |
#375504 Wysłany:
20 Cze 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 15 Maj 2010, Posty: 166
|
A także można sprawdzić przewód nie hamulcowy, lecz ten co idzie od silnika do urządzenia wspomagającego... nie wiem, jak to nazwać  W sumie, to czy nigdzie nie ssie powietrze przez niego.
|
|
Góra |
|
 |
ralf |
#376116 Wysłany:
26 Cze 2010, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Bełchatów Rejestracja: 17 Maj 2010, Posty: 32
|
Jeśli chodzi o to zamulenie, to wczoraj gdy wieczorem otworzyłem maskę zauważyłem, że w dwóch miejscach na przewodach WM pezeskakuje iskra i to bardzo mocno, myślę, że to może być powodem tego że nie przepala wszystkiego gdy wciśnie mu się gaz do spodu. [ Dodano: 26 Cze 2010 00:23 ]i przy cewce jest jakieś przebicie, nawet je dobrze widać patrząć z boku, gdy pojawia się tam iskra silnik od razu inaczej pracuje, czyli tak jakby na jeden gar nie palił, więc niebawem wymianiam cewkę, kable i świece. O rezultatach powiadomię 
_________________ Punto 1.2 MPI 95' 75 KM REACTIVATION
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#376727 Wysłany:
26 Cze 2010, 12:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
NismoEudezet |
#396120 Wysłany:
15 Wrz 2010, 20:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 22 Sie 2010, Posty: 21
|
Miałem taki sam problem . Przy wymianie rozrządu wyjąłem silniczek krokowy i go przeczyściłem oraz miałem rozprute od góry :OO złącze elastyczne układu wydechowego ( zaraz przy portkach ),to wstawiłem nowe . Po wszystkim problemu nie ma . Dodam również że wcześniej miałem źle ustawiony rozrząd i zostały wymienione uszczelniacze
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|