|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 13:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
FragMasterBf2 |
#375615 Wysłany:
21 Cze 2010, 13:03; Temat postu: Jakie typowe doległości kropka przy 170-180 tys? |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 21 Cze 2010, Posty: 2
|
Witam! Kropek, o którym mowa to II z końca 99r, silnik 1.2 8V na LPG 2 generacji. Ostatnie 50tys. nabite na LPG(tylko odpalanie na benzynie) w małym mieście, wcześniej głównie trasa. Noszę się z zamiarem wyjazdu za granicę i tu rodzą się moje wątpliwości, co do tego czy kropek podoła. Trasa o jakiej mówimy to było by 1700km w jedną stronę, codziennie przez 3 tygodnie 100km i powrót 1700km, czyli razem jakieś 5500km. Z listy rzeczy, które muszę wymienić, to amortyzator przód(wiem, że powinno się dwa, ale jeden ma 17% a drugi 70%, więc dysproporcja duża nie będzie), uszczelka pod pokrywą zaworów, wentylator chłodnicy, no i myślę, że sprzęgło przy tym przebiegu trzeba wymienić, bo jeśli było wymieniane, to nie później niż przy 120tys. Rozrząd robiony jakieś 40 tys temu. Skrzynia rozleciała się parę tysięcy temu i mechanik wsadził używkę od punta I. Reszta jest sprawna. Myślę, że jak zrobię to co napisałem, to z rzeczy do popsucia się, zostają tylko wewnętrzne części silnika, a te wydaje mi się, że zużywają się w podobnym stopniu u wszystkich, dlatego pytam, czy są jakieś przypadłości tego silnika, które wychodzą przy ok 170-180 tys przebiegu? A jeszcze odnośnie regulacji zaworów, nie było nic z nimi robione od dawna, jednak nic nie dzwoni. Czy regulacja jest ważna(brak regulacji może doprowadzić do przerwania jazdy), czy można sobie ją na razie darować, dopóki wszystko gra?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
xONx |
#375663 Wysłany:
21 Cze 2010, 17:27; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
FragMasterBf2 napisał(a): mechanik wsadził używkę od punta I a nie mogłeś poszukać skrzyni od Punto 2  sprawdź wszystkie płyny, weź na zapas płyn do spryskiwaczy, na wszelki wypadek można wziąć olej silnikowy, płyn do chłodnicy/hamulców FragMasterBf2 napisał(a): Z listy rzeczy, które muszę wymienić, to amortyzator przód
amortyzatory zawsze wymienia się parami, sprawdź też tarcze, klocki, bębny --> ogólnie całe hamulce i zawias
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#375689 Wysłany:
21 Cze 2010, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
A propo tej skrzyni, to mk I ma inne przełożenia niż mkII, więc sprawdź nawigacją wskazania prędkościomierza, bo mogą teraz (jeszcze bardziej niż seryjnie) odbiegać od rzeczywistości.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#375717 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:30; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
czujnik sczytuje prędkość z wałka głównego skrzyni także szukałbym jego przełożenia czy jest takie samo, a jak masz abs to nie ma czym się martwić bo sczytuje z czujników abs. [ Dodano: 21 Cze 2010 20:30 ]Sprzęgło w PII wytrzymuje od 80 do 150tys km. Zalezy jak kto jeździ. Są tacy co zmieniają razem z olejem 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
FragMasterBf2 |
#375771 Wysłany:
21 Cze 2010, 22:46; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 21 Cze 2010, Posty: 2
|
Skrzynie mechanik dał jaką miał, bo trzeba było szybko robić. Wiem, że ma inne przełożenia, wcześniej przy 1500obr na piątce miałem 70, teraz jest 60. W sumie racja, że jakoś zaczął max lecieć 150, a kiedyś tylko 140 licznikowe  Bo ABSu brak. Z płynami ok, wezmę. Hamulce z przodu jedno koło hamuje 30% słabiej, ale nie ściąga przy hamowaniu, więc się chyba nie ma czym przejmować. Zawieszenie sprawdzane, oprócz amorów, wszystko ok. Hamulce piszczą przy delikatnym hamowaniu, ale to chyba detal. Ale oczywiście sprawdziłbym stan klocków przed wyjazdem. No właśnie z tym sprzęgłem to nie wiadomo. Bo kupiony został jak miał 120tys, więc sprzęgło pewnie było zmieniane, bo przecież 170 by nie wytrzymało, tym bardziej, że te ostatnie 50 tys to po mieście. Ale nie wiadomo kiedy. Sam nie wiem. Tarcza się nie ślizga, robiłem test z krawężnikiem i z przyspieszaniem na wysokim biegu. Wątpliwości mam odnośnie docisku. Czasami jak ruszam to jak by szarpało, tak jak by koła buksowały, ale pisku nie słychać, więc to raczej nie koła. Też przy wciśnięciu sprzęgła na luzie słychać zmianę dźwięku silnika, to chyba też jakiś objaw. Nie ma planów sprzedaży, więc w jak zrobię to sprzęgło trochę na zapas, to i tak będzie spokój na parę lat. Najbardziej się boję właśnie jakiejś awarii silnika. Tym bardziej, że skrzynia rozleciała się zupełnie z nienacka. Jakiś element mechanizmu różnicowego odleciał i zrobił dziurę w obudowie skrzyni. I skrzynia do wymiany.
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#375918 Wysłany:
22 Cze 2010, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
FragMasterBf2 napisał(a): Hamulce z przodu jedno koło hamuje 30% słabiej, ale nie ściąga przy hamowaniu, więc się chyba nie ma czym przejmować
ja bym się przejął, lepiej to zrobić przed wyjazdem, co do skrzyni to poszukaj jakiejś na allegro
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#375938 Wysłany:
22 Cze 2010, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm
silnik powinien wytrzymac bez dwoch zdan, bardziej martwie sie o osprzet czyli wszelaki paski, itp.
Sprzeglo to bym zostawil, zreszta mechaniow wykrecal skrzynie wiec powinien ci powiedziec w jakim jest stanie. Jak nie ma dramatu to mozna jezdzic.
Jak silnik nie byl regulowany to mozna to zrobic, musi niby nie ma ale skoro i tak zamierzasz robic uszczelke pod pokrywa zaworow to mozna, bo po regulacji luzow i tak ja trzeba wymienic
Amory zawsze sie 2 wymienia, inaczej starszy szybko dobije ten nowszy.
Poza tym mozna by zmienic rozrzad z pompa wody tym razem razem przy tym przebiegu.
Poza tym regulacja instalacji gazowej plus wymiana klockow i mozna ryzykowac jazde 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|