|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Bahama70 |
#375718 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:27; Temat postu: Mruknięcie mojego GP |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Pozdrawiam, mam pytanko do innych posiadaczy 1.4 8V. Jeżdżę z takim objawem już od zakupu auta, prawie 2 lata i zrobiłem 36 tys.
No więc moje GP sobie tak ładnie głośno mruknie najczęściej przy ruszaniu, jak np. za małe obroty miałbym na wrzucenie dwójki czy trójki... Zauważam to najczęściej jak żona jeździ i nie depnie mu sporo obrotów przy zmianie biegu. Takie mruknięcie jak zły kotek gdzieś z okolic podsilnikowych. Macie coś podobnego ? Rurę mam jeszcze całą plecionka trochę utargana, ale niby trzyma, może to ? A może TEN TYP TAK MA ? Wasze mruczą ?
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
|
|
Yacek |
#375729 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
witam,
też tak mam i wg mnie związane jest to ze spalaniem stukowym. W niektórych sytuacjach dochodzi do tego, że ciśnienie ładunku w momencie jego sprężania wraz z temperaturą i wydłużonym czasem samego sprężania sprawiają, iż zaczyna dochodzić do lokalnych szmozapłonów ładunku zanim nadejdzie moment zapłonu od świecy zapłonowej. Dzieje się to wszystko w fazie suwu sprężania i te lokalne samozapłony powodują uderzenia ciśnienia na tłok w kierunku "do dołu" (a tłok idzie w tym suwie ku górze). Te powstające fale ciśnienia dają charakterystyczny dźwięk w postaci stukania, mruczenia. Potem zaczyna korygować zapłon(opóźniać) czujnik tzw. przeciwstukowy i wszystko znika.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#375763 Wysłany:
21 Cze 2010, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Spora wiedza na ten temat, gratulacje.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#375816 Wysłany:
22 Cze 2010, 07:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Bahama70 napisał(a): Spora wiedza na ten temat, gratulacje.
Yacek to jest gość ,zawsze mi szczęka opada jak coś wytłumaczy
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#375818 Wysłany:
22 Cze 2010, 07:53; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
Hehe to prawda..
Co do tematu to faktycznie takie zjawisko zauważam w korku..
Od kiedy mam ten filtr i wskazówka sama leci to gdzieś tak przy 4 tys następuje zmiana biegu i wtedy jest mruczenie ale trochę inne..
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#375827 Wysłany:
22 Cze 2010, 08:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Sebooo napisał(a): Od kiedy mam ten filtr i wskazówka sama leci to gdzieś tak przy 4 tys
popatrz jak to nowy filtr powoduje wzlatywanie wskazówek szkoda że ta od stanu paliwa nie chce samoistnie lecieć do góry
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
kmarcin76 |
#375829 Wysłany:
22 Cze 2010, 09:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009, Posty: 306
|
A moj nie chce mruczec. Warczec, owszem tak po przekroczeniu 4 tys. obr.
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#375830 Wysłany:
22 Cze 2010, 09:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
|
Góra |
|
|
Pepcio |
#375849 Wysłany:
22 Cze 2010, 11:24; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
Jestem prawie pewien iż przyczyna jest znacznie bardziej prozaiczna. Mam takie objawy u siebie w GP, gdy ruszam z niskich obrotów lub kulam się przed skrzyżowaniem na np: 2 biegu i wdepnę , często coś ,,zabuczy'' od strony komory silnika. Na 99% to wina luźnej i źle zamocowanej rury wlotu powietrza do filtra powietrza (potwierdzone przypadki w zaprzyjaźnionym ASO).
Proponuję wziąć trochę taśmy klejącej i na próbę okleić łączenie rury z puszką filtra powietrza, jak przestanie to mamy rozwiązanie zagadki.
Co do spalania stukowego, gdyby to tak miało działać było by bardzo źle, układy przy normalnej jakości paliwa działają w sposób płynny praktycznie nie dopuszczając do tego zjawiska.
Yacek napisał(a): witam, też tak mam i wg mnie związane jest to ze spalaniem stukowym. W niektórych sytuacjach dochodzi do tego, że ciśnienie ładunku w momencie jego sprężania wraz z temperaturą i wydłużonym czasem samego sprężania sprawiają, iż zaczyna dochodzić do lokalnych szmozapłonów ładunku zanim nadejdzie moment zapłonu od świecy zapłonowej. Dzieje się to wszystko w fazie suwu sprężania i te lokalne samozapłony powodują uderzenia ciśnienia na tłok w kierunku "do dołu" (a tłok idzie w tym suwie ku górze). Te powstające fale ciśnienia dają charakterystyczny dźwięk w postaci stukania, mruczenia. Potem zaczyna korygować zapłon(opóźniać) czujnik tzw. przeciwstukowy i wszystko znika.
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
|
Sebooo |
#375852 Wysłany:
22 Cze 2010, 11:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2010, Posty: 2570 Pomógł: 12
|
Pepcio napisał(a): Na 99% to wina luźnej i źle zamocowanej rury wlotu powietrza do filtra powietrza
Ostatnio modyfikowałem dolot, wywaliłem starą rurę i pociągnąłem od grilla do obudowy filtra nową przegubową i jest mocno zamocowana.. Więc to nie ona powoduje ten hałas..
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#375869 Wysłany:
22 Cze 2010, 12:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
W ASO mi też poprawiali dolot bo zbyt luźny był ,ale kiedy był luźny nie powodował żadnych odgłosów więc to moim zdaniem nie to ,nawet jeśliby luźny dolot generował jakiś odgłos byłby on za cichy aby mógł być słyszalny w kabinie przy pracy silnika tym bardziej przy wciśniętym gazie.
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
Bahama70 |
#375880 Wysłany:
22 Cze 2010, 12:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Mam tę rurę przypasaną na stałe samozaciskowymi od 2 lat , zmieniam przy wymianie filtra, jednak mruknie czasem nadal
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|