|
Obecny czas: 05 Maj 2025, 06:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
MOTOMYSZOR |
#376943 Wysłany:
27 Cze 2010, 14:54; Temat postu: Odma- olej w kolektorze |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
Nie mogłem znaleźć nigdzie informacji o budowie odmy w kropku.
Jedna- ta grubsza- rurka odmy połączona jest z puszką filtra powietrza.
Druga- cienka- bezpośrednio do kolektora. Po co jest ta cienka rureczka?
Bo niestety mój kropek pluje olejem przez odmę. Ale z oględzin wynika że nie tą grubą rurką idzie olej tylko przez tą cienką. Przepustnica jest sucha, niezaolejona ale pod nią w dolocie widać małe jeziorko oleju
Czy można (tą małą rurkę) ją zatkać?
Dodam tylko że silnik chodzi super, nie ma kaprysów, dobrze idzie. W odmie nie ma nawet grama żadnej mazi ani pod korkiem oleju.
Stan oleju na 50% na bagnecie. Dymów z wydechu nie puszcza.
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lioton |
#377297 Wysłany:
28 Cze 2010, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#377610 Wysłany:
29 Cze 2010, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
A ja mam takie pytanie co może być przyczyna że mam trochę paliwa przy przepustnicy albo coś olejo podobnego? Dosyć mokro jest:( i w co za tym idzie nie wiem dlaczego właśnie na 2 i 3 biegu przy dodaniu mu gazu zaczyna szarpać autem i objawia się brakiem przyspieszenia 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377622 Wysłany:
29 Cze 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
odma służy do odpowietrzenia skrzyni korbowej, z czego wiem czasem znajdują się osoby które ściągają ten wężyk ale to szkodzi środowisku i silnikowi, zatkanie tym bardziej, nie polecam, w tej cienkiej rurce powinien znajdować się tłumik płomienia, nazwa dziwna ale to takiego cudo co wygląda jak ułamana szczotka do butelek i jego
zadaniem zatrzymywanie oleju który może się przedostać dalej, sprawdź jak to u Ciebie wygląda warto też przeczyścić cała odme [ Dodano: 29 Cze 2010 22:32 ]tłumik płomienia wygląda tak
http://www.allegro.pl/item1062567477_tl ... ginal.html
|
|
Góra |
|
 |
MOTOMYSZOR |
#377736 Wysłany:
30 Cze 2010, 16:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 07 Lut 2010, Posty: 48
|
No i po dogłębnej analizie doczytałem co i jak:
Odma niweluje skoki ciśnienia w skrzyni korbowej oraz służy do odprowadzenia par benzynowo-olejowo-dymnych.
Ta duża rurka tak naprawdę służy też do zasysania świeżego powietrza z obudowy filtra tak by przez ta cienką rurkę opary z silnika pomieszane ze świeżym powietrzem zostały zassane do kolektora dolotowego i spalone.
Jak pluje olejem to już każdy wie znaczy że silnik się kończy albo za dużo oleju albo za bardzo piłowany.....
No ja swojemu ostatnio nie oszczędzałem.......
Czas zaopatrzyć się w jakiś łapacz oleju żeby się zatrzymywał przed ujściem na ten wąski wężyk....
_________________ Nigdy w żadnych okolicznościach nie bierz na raz środka nasennego i na przeczyszczenie
Punto II 2001
1,2 8V - golas
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#377810 Wysłany:
30 Cze 2010, 21:38; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
wojtass18 napisał(a): w tej cienkiej rurce powinien znajdować się tłumik płomienia, nazwa dziwna ale to takiego cudo co wygląda jak ułamana szczotka do butelek i jego
w moim nie ma czegoś takiego 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#377817 Wysłany:
30 Cze 2010, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
u mnie tez nie ma. w srodku w tej grubszej jest tylko coś w stylu metalowej "obrączki" i tyle.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377820 Wysłany:
30 Cze 2010, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ipIV u siebie nie sprawdzałem możliwe że w Kropach nie montowali ale z czego wiem to w wielu modelach aut takie cudo jest, znajomy w seju miał takie cudo i się głowiliśmy co to za cudo jest, wiec wydaje mi się że powinno być choć mogę się mylić bo do teraz to byłem przekonany że jest
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#377830 Wysłany:
30 Cze 2010, 22:18; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mi sie wydaje ze to kwestia wtrysku  w spi jest wtrysk nad przepustnicą i może czasem dmuchnąć ogniem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377832 Wysłany:
30 Cze 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ale to ma łapać olej a nie ogień 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#377850 Wysłany:
30 Cze 2010, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
przecież z odmy nie rzyga olejem aż tak, żeby coś takiego to zatrzymywało [ Dodano: 30 Cze 2010 22:55 ]a jak nazwa wskazuje chodzi o co innego ... 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#377853 Wysłany:
30 Cze 2010, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
a czym może skończyć się jak narazie objaw mokrego gaźnika, czyli maź w postaci oleju albo paliwa?
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377870 Wysłany:
30 Cze 2010, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ipIV napisał(a): a jak nazwa wskazuje chodzi o co innego .
może ma podwójne zastosowanie  może i jakiś płomień leci jak piszesz, olejem najbardziej wali jak silnik dojechany
muszę bardziej ten temat zgłębić 
|
|
Góra |
|
 |
maciej85 |
#377938 Wysłany:
01 Lip 2010, 12:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Syreny Gród Rejestracja: 01 Cze 2007, Posty: 1038
|
fajnie że jest jakie kolwiek zainteresowanie  dzięki 
_________________ było moje ukochane Punto II kolor - Czerwony Tiziano 199 album_personal.php?user_id=831
jest VW Passat B5
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#377941 Wysłany:
01 Lip 2010, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#377945 Wysłany:
01 Lip 2010, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
maciej85 napisał(a): A ja mam takie pytanie co może być przyczyna że mam trochę paliwa przy przepustnicy albo coś olejo podobnego? Dosyć mokro jest:( i w co za tym idzie nie wiem dlaczego właśnie na 2 i 3 biegu przy dodaniu mu gazu zaczyna szarpać autem i objawia się brakiem przyspieszenia
Niewielka ilość oleju w tym miejscu jest normalna (oczywiście jeśli jest tam lekki zaciek, a nie cała kałuża  ). Natomiast co do szarpania, to sprawdź podstawę, czyli kable i świece.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377946 Wysłany:
01 Lip 2010, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#377947 Wysłany:
01 Lip 2010, 13:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
wojtass18 napisał(a): odma służy do odpowietrzenia skrzyni korbowej, z czego wiem czasem znajdują się osoby które ściągają ten wężyk ale to szkodzi środowisku i silnikowi, zatkanie tym bardziej, nie polecam, w tej cienkiej rurce powinien znajdować się tłumik płomienia, nazwa dziwna ale to takiego cudo co wygląda jak ułamana szczotka do butelek i jego zadaniem zatrzymywanie oleju który może się przedostać dalej, sprawdź jak to u Ciebie wygląda warto też przeczyścić cała odme [ Dodano: 29 Cze 2010 22:32 ]tłumik płomienia wygląda tak http://www.allegro.pl/item1062567477_tl ... ginal.html
Nie widzę nic dziwnego w tym, że tłumik płomienia nazywa się tłumik płomienia
Ta "ułamana szczotka do butelek" właśnie temu ma służyć, a konkretnie ma zapobiegać przedostaniu się płomienia z cylindrów do kolektora ssącego przy nieszczelności zaworu i prowadnicy zaworu.
Olej na tłumiku płomieni wykrapla się tylko przy okazji.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377948 Wysłany:
01 Lip 2010, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
AF napisał(a): Olej na tłumiku płomieni wykrapla się tylko przy okazji. tylko że szperając po różnych forach uważane to jest za filterek i to co powstrzymuje olej AF napisał(a): a konkretnie ma zapobiegać przedostaniu się płomienia z cylindrów
wąż odmy jest z gumy i jak by taki płomień miał skoczyć raczej by uszkodził odmę czy się mylę 
|
|
Góra |
|
 |
AF |
#377951 Wysłany:
01 Lip 2010, 13:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 26 Lut 2009, Posty: 613 Pomógł: 20
|
Wiesz, ludzie piszą byle co, wolno im
Wyobraź sobie, że zawór ssący jest nieszczelny i w momencie zapłonu w cylindrze, płomień przedostaje się do kolektora ssącego, gdzie jest rozpylona benzyna. No i mamy bum w kolektorze. W wielu samochodach kolektory ssące są plastikowe i nie lubią bum.
Na tłumiku płomienia wykrapla się niewielka ilość oleju, jeśli silnik jest bez kompresji, to nic ta spiralka nie poradzi.
Zatkanie odmy też nic nie pomoże, bo olej wyleci przez uszczelniacze na wale korbowym.
Btw - analogicznie jak tłumiki płomienia działają "sitka" na kuchenkach gazowych, płomień ma palić się na zewnątrz, a nie wewnątrz palnika.
_________________ GP1.2
65 leniwych kucyków.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#377954 Wysłany:
01 Lip 2010, 14:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
AF dzięki 
|
|
Góra |
|
 |
JAREK_GP |
#490522 Wysłany:
27 Lip 2011, 12:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Miechowice Rejestracja: 18 Mar 2010, Posty: 8
|
Cześć chłopaki
Ja już wymianę odmy mam za sobą ale chciałbym wymienić ten drugi wężyk odprowadzania par oleju do kolektora dolotowego.Stąd moje pytanie,czy ktoś to już robił?
Jeśli tak to może jakiś manual? [ Dodano: 27 Lip 2011 11:57 ]No dzięki za odpowiedź
Już wymieniłem ten wężyk. Okazało się to niczym trudnym, a myślałem że jest on zamocowany przy pomocy jakiejś opaski(spinki) zaciskowej na kolektorze dolotowym a tu niespodzianka - po prostu wciskany na kruciec w kolektorze dolotowym .
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|