|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 15:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slimaq |
#378436 Wysłany:
03 Lip 2010, 20:59; Temat postu: Wymiana oleju po pęknięciu uszczelki pod głowicą |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
Witam
czy w każdym przypadku pęknięcia uszczelki pod głowicą obowiązkowa jest wymiana oleju? Zdziwiło mnie bo ASO nie wymieniło oleju, uzasadniając, że płyn chłodzący ciekł do kolektora wydechowego a nie oleju.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#378437 Wysłany:
03 Lip 2010, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zmien olej, plyn chodniczy i co najwazniejsze... ASO
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#378441 Wysłany:
03 Lip 2010, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#378448 Wysłany:
03 Lip 2010, 21:45; Temat postu: Re: Wymiana oleju po pęknięciu uszczelki pod głowicą |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
slimaq napisał(a): Witam czy w każdym przypadku pęknięcia uszczelki pod głowicą obowiązkowa jest wymiana oleju? Zdziwiło mnie bo ASO nie wymieniło oleju, uzasadniając, że płyn chłodzący ciekł do kolektora wydechowego a nie oleju.
Zapewne olej silnikowy zaczął się mieszać z płynem chłodzącym. Resztę sobie sam dopisz 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#378457 Wysłany:
03 Lip 2010, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak przedmuch był pomiędzy cylindrem a kanałem chłodzenia to co ma olej do tego?  Nie trzeba zmieniać ale ja bym zmienił 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
slimaq |
#378513 Wysłany:
04 Lip 2010, 09:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#378627 Wysłany:
04 Lip 2010, 19:10; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
żeby na twoje życzenie zmienił  Wiesz jak samemu sie uszczelki nie widziało to miałbym ograniczone zaufanie  Powiedz że mają zmienić i koniec. Albo lepiej sam zmień [ Dodano: 04 Lip 2010 19:10 ]slimaq napisał(a): 600 sobie policzyli
jak z częściami to znośnie natomiast inne pytanie  Szpilki głowicy zmienili? 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
woncki |
#378675 Wysłany:
04 Lip 2010, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 250 Pomógł: 10
|
Ja bym zmienił. Chodzi mi o opiłki metalu które mogły zostać po planowaniu głowicy.
|
|
Góra |
|
 |
slimaq |
#378694 Wysłany:
04 Lip 2010, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
czym są szpilki głowicy i dlaczego się je zmienia?
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#378723 Wysłany:
05 Lip 2010, 01:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
woncki napisał(a): Ja bym zmienił. Chodzi mi o opiłki metalu które mogły zostać po planowaniu głowicy. Jeśli jakieś zostały to już po ptokach i leżą w filtrze oleju  slimaq napisał(a): czym są szpilki głowicy i dlaczego się je zmienia?
to są śruby za pomocą których głowicę sie przykręca do bloku. Stare będą rozciągnięte  Nowu gadanie, że nie trzeba ale większe prawdopodobieństwo, że stara peknie i znowu powtórka z rozrywki będzie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Zbychu |
#378791 Wysłany:
05 Lip 2010, 14:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
ipIV napisał(a): Stare będą rozciągnięte Szczerbol Nowu gadanie, że nie trzeba ale większe prawdopodobieństwo, że stara peknie i znowu powtórka z rozrywki będzie.
Pierwsze słyszę żeby utwardzane śruby się rozciągały  Nie wiem skąd macie taką wiedzę ale ja kilkadziesiąt razy w różnych samochodach odkręcałem głowice i jeśli nie było widocznych uszkodzeń np. gwintu, to nie zmieniałem śrub i nigdy nie miałem reklamacji. Chyba, że kropek to szczególny egzemplarz, choć u mnie już 20kkm po wymianie UPG i jak na razie wszystko OK (na starych śrubach) 
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#378800 Wysłany:
05 Lip 2010, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Paclawek |
#378801 Wysłany:
05 Lip 2010, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: się biorą dzieci Rejestracja: 26 Maj 2008, Posty: 289
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#378802 Wysłany:
05 Lip 2010, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Zbychu napisał(a): Pierwsze słyszę żeby utwardzane śruby się rozciągały
Widziałem gdzieś tu na forum lub na innym foto nowe vs. stare  Stare były jakimś cudem wyraźnie dłuższe  Nie wiem ale 50zł na nowe oryginalne śruby to chyba nie dużo przy takiej robocie?  Biorąc pod uwagę fakt, ze ja bym zrobił remont głowicy, wsadził nowe zawory, uszczelniacze a kanały dopasował do uszczelki i wypolerował na lustro
Inna bajka jest taka, ze bodajże Des-owi po 13kkm od wymiany upg jedna śruba jakimś cudem poleciała...  Z tym, ze on ściął głowicę troche... ale imo większe naprężenia powoduje sam fakt, że połowa masy silnika wisi na tych szpilkach - łapa od strony rozrządu przykręcona jest do głowicy.
[ Dodano: 05 Lip 2010 16:15 ]
A z tymi szpilkami to gadka taka sama jak ten olej... są rzeczy które przy okazji wypada zrobić po prostu  Tak samo wypadałoby zmienić przy okazji pasek rozrządu, chociaż w 8V nie jest to konieczne jak zrobi bum to założyć nowy i jechać  Jakbym komuś robił to bym zrobił wszystko co się da... a sobie jak umie zrobić to po co  Pasek obecny zmieniony przy 91kkm zrzucałem z jakiegoś powodu już ze 2 razy i sie trzyma a jest 140kkm  Ale upg to nie chciałbym robic 2-gi raz  szpilki + planowanie + remoncik na bank bym zrobił.
Jakby płyn był w oleju to bym dodatkowo wypłukał silnik jakimś tańszym olejem.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|