You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #379086 Wysłany: 06 Lip 2010, 23:13; 
 Temat postu: Mycie silnika benzynowego GP
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Kwi 2008,
Posty: 62
Witam. Czy ktoś bawił się już w mycie silnika w swoim GP? Ja mam wersję 1.4 8V. Na co zwrócić uwagę przy takim myciu? Napewno żeby nie zalać elektryki ale praktycznie wszędzie jest coś elektrycznego a jednak jakoś chyba myją takie silniki?

_________________
Punto 75 ELX
Punto II 1.2 SX
Punto II FL 1.2 Active
Grande Punto 1.4 8V Dynamic


Góra
 Profil  
 

 
 Post #379088 Wysłany: 06 Lip 2010, 23:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew
Rejestracja: 24 Lut 2008,
Posty: 1248
Pomógł: 2
pytanie tylko po co chcesz to robić????

_________________
LOST YOU SOMEWHERE
było:
fiat 126p ( razy dwa )
fiat Seicento
fiat Grande Punto
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport
jest Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379099 Wysłany: 07 Lip 2010, 06:28; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11772
Pomógł: 13
ja już kiedyś przemywałem silnik kracherem troche ;) normalnie na żywioł :E

Chicane napisał(a):
pytanie tylko po co chcesz to robić????

mnie wkurza ten syf co leci z tych dziur w nadkolach :( pewnie kolege też i chce sie tego pozbyć ;)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379113 Wysłany: 07 Lip 2010, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
Chicane napisał(a):
pytanie tylko po co chcesz to robić????

niektorzy lubia miec czysto pod maska. ja kiedys przejechalem taka nieutwardzona lesna drogą po deszczu to pod maska nie bylo widac silnika tak bylo zachlapane blotem.

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #379115 Wysłany: 07 Lip 2010, 09:30; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
bbanditoss napisał(a):
mnie wkurza ten syf co leci z tych dziur w nadkolach Sad

nie możesz ich jakoś zakryć,zakleić ?

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379116 Wysłany: 07 Lip 2010, 09:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 Gru 2009,
Posty: 72
Przy myciu silnika więcej można stracić niż zyskać. Raczej lepiej wyczyścić wszystko po kolei szmatą niż lać wodę na całość.

_________________
Fiat Punto Evo 1.4 MA Turbo
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Busso


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379148 Wysłany: 07 Lip 2010, 14:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
Spinacz napisał(a):
Przy myciu silnika więcej można stracić niż zyskać

robiles to kiedyś ze tak twierdzisz?? ja jakos mylem silnik wiele razy i nic sie nie stalo tylko trzeba to robic z glową

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #379187 Wysłany: 07 Lip 2010, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Lis 2008,
Posty: 458
Szczerze to nie odwazylbym sie myc myjka cisnieniowa silnika. Jesli juz to szmatka w lape i do roboty, a raczej duzo szmatek i to polecam do tego jakies stare koszulki, bo szkoda mikrofibry. Zaraz poleci tekst ze myjesz woz po to zeby go sprzedac :E

_________________
www.g-force.pl

Valeting, Detailing, czyszczenie srodka samochodu. ZAPRASZAMY Warszawa, Bydgoszcz i okolice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #379202 Wysłany: 07 Lip 2010, 21:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice
Rejestracja: 12 Paź 2008,
Posty: 3002
Pomógł: 1
Mycie silnika do łatwej nie należy ;D Najlepiej kupić środek do czyszczenia silnika taki co się go pędzlem smaruje. Do tego trzeba dużo cierpliwości i dużo szmatek :D

_________________
Fiat Grande Punto 1.4 8v - Fake Sport :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382498 Wysłany: 22 Lip 2010, 18:43; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13083
Pomógł: 54
gąbka + płyn + środek do czyszczenia silników + woda w małym spryskiwaczu ciśnieniowym, 3h i jest w miarę ok pod maską.

Można kupić środek do mycia silników w szpraju (w sumie nie myje brudu tylko zmywa olej i tłuste ślady) ale uwaga żrący jest i ręce zaraz umyć bo będzie efekt jakby się taplać w płynie hamulcowym :E

Należy go obficie spłukać wodą :> I z daleka od elementów lakierowanych.


Tylko uważać żeby nie zalać tyłu głowicy gdzie siedzą świece bo może być tak, że któreś gary palić nie będą....

Najlepiej wymontować przewody WN i cewki zabezpieczyć przed zalaniem.

Wtedy to można po myciu nawet delikatnie z daleka opłukać karcherem, tylko żeby któryś mądry wody do przepustnicy nie nalał.... też najlepiej zabezpieczyć przed zalaniem.

Jak chcemy karcherem to aku lepiej wymontować.

Oczywiście wszystko ze zdjętą obudową filtra, żeby był dostęp :P

Odstawić niech wyschnie dobrze przez kilka h, przed zamontowaniem przewodów oczyścić benzyną itp. świece - styk oraz ceramiczny izolator, wysuszyć dobrze i będzie ok :)

[ Dodano: 22 Lip 2010 18:43 ]
Upewnić się jeszcze czy bagnet jest dobrze wsadzony i korek oleju dokręcony.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO