|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 00:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pawelg244 |
#289832 Wysłany:
19 Wrz 2009, 14:47; Temat postu: "Przepalanie silnika" |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 1
|
Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem nowym użytkownikiem i z góry przepraszam, jeśli podobny temat był już założony, ale szukałem i nie udało mi się znaleźć.
Mam do was pytanie! Posiadam Punto II 1.2 8V. Co myślicie o "przepalaniu silnika" ??
Słyszałem opinie, że raz na jakiś czas trzeba auto przycisnąć tak pod czerwone pole, gdyż wtedy przepalamy trochę cylindry i rzekomo ma to poprawić pracę silnika..
Spróbowałem sam tego na swoim samochodzie, i muszę przyznać że w tej teorii kryje się ziarnko prawdy. Kręciłem go prawie do odcięcia na każdym biegu (oprócz 5-tki) i to chyba rzeczywiście coś dało.. Mam wrażenie jakby autko trochę lepiej przyspieszało i było nieco elastyczniejsze...
Ile w tym prawdy? Czy może to moje złudzenie? Macie jakieś własne doświadczenia w tej kwestii ?
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!
|
|
Góra |
|
|
|
|
Melon |
#289837 Wysłany:
19 Wrz 2009, 14:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: WARSZAWA/NADARZYN Rejestracja: 11 Paź 2008, Posty: 221
|
Ja mam takie same odczucia jak Ty. dlatego zawsze jeżdżę pod odcięcie jak silnik ma odpowiednią temp
_________________ I <3 my H
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#289840 Wysłany:
19 Wrz 2009, 15:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
dla mnie ściema na maxa. oczywiście to tylko moja opinia!
|
|
Góra |
|
|
WLBN |
#289850 Wysłany:
19 Wrz 2009, 15:39; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Maksymalny moment obrotowy- 2500 obr/min, moc 5000 obr/min. I w tym zakresie się jeździ. Faktem jest, że autka po zbyt spokojnych kierowcach bywają zamulone. Moje musiało się po poprzedniej właścicielce do mnie przyzwyczaić:) Normalna jazda w moim przypadku to zmiana biegu na wyższy w okolicach 3500-4000 obr/min, w zależności od warunków, potrzeb i biegu, czasem spod świateł trzeba jedynkę do 5500 rozkręcić:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#289856 Wysłany:
19 Wrz 2009, 16:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Od czasu do czasu warto należycie rozgrzany motor zakręcić pod czerwone pole, na pewno mu nie zaszkodzi. Jest nawet na to jakaś teoria ale nie wnikam.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#289861 Wysłany:
19 Wrz 2009, 16:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
2rotor hehe u ciebie w GTeku to nic dziwnego czerwone pole
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#289929 Wysłany:
19 Wrz 2009, 20:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
u mnnie czerwonego nie ma ;P
ale czesto krece wysoko zeby to jakos jezdzilo
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#382403 Wysłany:
22 Lip 2010, 11:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
wlbn
chyba nie masz obrotomierza, zmieniam biegi w zakresie 2-2,5k przy 3k silnik jak dla mnie za glosno protestuje, a zmiana biegow przy 4 k to dla mnie masakra.
Pomijam oczywiscie zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc, ale to wyjatek od reguly. Zeby nie bylo ze wolno jezdze, bo na odcinkach testowych to idzie ile fabryka dala
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
Zbychu |
#382518 Wysłany:
22 Lip 2010, 20:18; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Niemce LUB Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 93
|
pieta napisał(a): zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc
Oj chyba z 5 na 4 a moim zdaniem to w miarę dobrze to kropek zbiera się tylko do 3-ki
_________________ Fiat Punto 1,2 8V 2001r.
|
|
Góra |
|
|
pieta |
#382566 Wysłany:
22 Lip 2010, 22:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
Zbychu napisał(a): pieta napisał(a): zmiane z 4 na 5 gdy trzeba szybko przyspieszyc Oj chyba z 5 na 4 a moim zdaniem to w miarę dobrze to kropek zbiera się tylko do 3-ki
zbychu
racja, do 140 na IV a pozniej V zeby silnik odpoczal. W skrajnym przypadku do 100 km na III i 5000 obrotow ale jak trzeba bardzo szybko sie do ruchu wlaczyc, ale to ekstremum jak dla mnie
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy topic18886.html
|
|
Góra |
|
|
Banka666 |
#467719 Wysłany:
28 Kwi 2011, 01:15; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 97
|
Ja mojego kropka I tez regularnie przepalalem i w mk2 tak samo robie i nic zlego sie nie dzieje
PS kiedys przepalilem uno z 2 na 1 haha ale cos sie posypało
|
|
Góra |
|
|
erbete |
#467722 Wysłany:
28 Kwi 2011, 01:52; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 100KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: HLX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: podkarpacie Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 61 Pomógł: 1
|
Cytuj: PS kiedys przepalilem uno z 2 na 1 haha ale cos sie posypało
to chyba kolego pomyliło ci się przepalanie silnika z hamowaniem silnikiem
_________________
|
|
Góra |
|
|
Banka666 |
#467772 Wysłany:
28 Kwi 2011, 11:00; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 97
|
Nic mi sie nie pomyliło jak wrzucisz z 5 na 3 i dodasz gazu to przepalisz zaje**** a ja dalem mu z 2 na 1 i gazu
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#467819 Wysłany:
28 Kwi 2011, 14:24; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Ja zamulam ale bardzo sporadycznie się przyciśnie. Czy jest coś prawdy w przegazowaniu? Ciężko obiektywnie stwierdzić, na pewno katalizator osiąga większą temp
Banka666 napisał(a): a ja dalem mu z 2 na 1 i gazu Wink
Zazgrzytało?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
przemas107 |
#467843 Wysłany:
28 Kwi 2011, 15:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 27 Gru 2010, Posty: 206 Pomógł: 1
|
Czasem trzeba pająki z wydechu wygonić
|
|
Góra |
|
|
Banka666 |
#467848 Wysłany:
28 Kwi 2011, 15:13; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 97
|
No troche i jakas blacha odpadla ale to byla firmowka wiec wiesz pelen luz haha w swoim mk1 1.2 z 5 na 2 pod tunelem w katowicach to pasek klinowy zapiszczal i do odciecia wtedy sie troche zesralem:D
|
|
Góra |
|
|
STax |
#467856 Wysłany:
28 Kwi 2011, 15:23; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Banka666 napisał(a): w swoim mk1 1.2 z 5 na 2 pod tunelem w katowicach to pasek klinowy zapiszczal i do odciecia
Ciesz się, że ci rozrząd nie przeskoczył...
Słyszałeś wogóle o czymś takim jak międzygaz?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
lechu83 |
#472226 Wysłany:
10 Maj 2011, 07:31; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Konin Rejestracja: 10 Kwi 2011, Posty: 20
|
Osobiście uważam, że od czasu do czasu można trochę depnąc, ale mi się wydaję, że skuteczniej będzie jeśli przez jakiś okres np tydzień będziemy kręcić wyższe obroty. Trzerba się liczyc z większym spalaniem, ale wydaje się, że slinik chodzi ciut żwawiej.
_________________ szanuję Fiata jak brata...
|
|
Góra |
|
|
lioton |
#502161 Wysłany:
01 Wrz 2011, 16:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
Ja tam nie wierzę w takie teorie
U mnie chodzi idealnie a rzadko przekraczam 3tys, najwięcej jeżdżę w zakresie 1,7 - 2 tys ( mam wrażenie że u mnie moment obrotowy osiąga właśnie przy ok. 2-2,1 tys a nie katalogowo przy 2,5 ).
No i spalanie średnie przeważnie 19 - 19,5 km/l
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|