|
Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:59
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bobikpl |
#383032 Wysłany:
25 Lip 2010, 10:54; Temat postu: 1.2.16V HLX samodzielna wymiana rozrządu,pytanie |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Lip 2010, Posty: 3
|
Witam.
Z opcją "szukaj" przejrzałem forum ale nie znalazłem potrzebnych informacji dla silnika 1.2 16V
Przymierzam się do wymiany paska,rolki napinacza i pompy wodnej.
Auto jest za granicą,operację przeprowadzi kolega "Pan Stasiu"
Mam pytanie.Wiem o tym że stosuje się przyrządy,nie posiadam
-czy można po prostu wymienić w ten sposób?
1 po zdjęciu pokrywy zaznaczyć np.rysikiem polożenie kół zębatych
2 zdemontować rolkę,pasek,pompę wodną
3 założyć nowe,dokładnie wg zaznaczeń
Proszę o poradę czy te blokady są niezbędne,czy zaznaczenie wystarczy.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie:
na co uważać,
jaka kolejność montażu
jak sprawdzić prawidłowe ustawienie przed odpaleniem auta
itp
Z góry dziękuję i pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
|
lakikwap |
#383045 Wysłany:
25 Lip 2010, 12:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
dokładnie mi mechanik przymnie tak wymieniał, ozanczył sobie farbą położenie paska przed jak by sie koło przesuneło i załzył tak samo. Czuli nietrzeba mieć blokad.
Dokłądnie jednak co robił krok po kroku Ci niepowiem bo niepamiętam 
|
|
Góra |
|
 |
bobikpl |
#383060 Wysłany:
25 Lip 2010, 12:38; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Lip 2010, Posty: 3
|
Dzięki Ci bardzo.Czyli nie ma się co bać tylko po prostu wymieniać.
Może ktoś doda jeszcze jakieś uwagi...
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#383065 Wysłany:
25 Lip 2010, 12:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Powiem Ci tak że jak sie przyglądałem to prosta sprawa, ale łatwo sie mówi.. W każdym razie rzycze Ci powodzenia 
|
|
Góra |
|
 |
tomekkndm |
#383159 Wysłany:
25 Lip 2010, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 28 Lut 2010, Posty: 37
|
Ja wymieniałem sam, z dwoma kolegami, fakt, że jesteśmy po technikum samochodowym, ale żadnych specjalnych umiejętności mieć nie trzeba. Wałków niczym nie blokowaliśmy, dobrze oznaczylismy położenia wszystkich kół, potem dla pewności przeliczyliśmy zęby na pasku i założyliśmy tak jak stary  kolejności dokładnej nie pamiętam, zdejmowaliśmy wszystko po kolei co blokowało dostęp. Najdłużej namęczyliśmy się z odkręceniem jednej śruby od łapy silnika... jest ich jeśli dobrze pamiętam 5 z czego 4 na krawędziach a jedna w środku i jest do niej masakryczny dotęp... dobrze mieć duuużo narzędzi, my dysponowaliśmy tylko podstawowymi, więc męczylliśny się z nią jakąś godzine. Do wymiany pompy trzeba pamiętać a sylikonie termoodpornym i dobrze mieć opaskę zaciskową, bo lubi pękać ta na przedowdzie do chłodnicy. powodzenia!  moja kropka jeździ po wymianie już 10 tysiąc km i jest dobrze [ Dodano: 25 Lip 2010 21:55 ]Aha, sposobem na sprawdzenie może być przekręcenie kołem na wale korbowym pełnego cyklu silnika, jeśli nie zablokuje, czyli zawory nie spotkają się z tłokiem powinno być dobrze.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V HLX 2003r. topic23141.html
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#383173 Wysłany:
25 Lip 2010, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hymm ciekawe jak by silnik zareagował na minimalne nawet przestawienie któregoś z kół nawet o 1-2 zęby.? jak myślicie?
umne mechanik pneunomatem odkręcął śruby łapy
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#383196 Wysłany:
26 Lip 2010, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): hymm ciekawe jak by silnik zareagował na minimalne nawet przestawienie któregoś z kół nawet o 1-2 zęby.? jak myślicie?
ponoć żeby był dzwon tłoka z zaworami trzeba przestawić pasek o 3 zęby.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#383198 Wysłany:
26 Lip 2010, 00:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
hymm czyli o te 2 nic sie nistanie? wydaje mi sie że itak silnik by był nie do jazdy..
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#383202 Wysłany:
26 Lip 2010, 01:11; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
lakikwap napisał(a): wydaje mi sie że itak silnik by był nie do jazdy..
to na pewno 1 ząbek w 8V wystarczy żeby było 50KM 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#383244 Wysłany:
26 Lip 2010, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
tomekkndm |
#383292 Wysłany:
26 Lip 2010, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 28 Lut 2010, Posty: 37
|
Wolałem nie sprawdzać jak silnik będzie reagował na przesunięcia paska  a łapę pneumatem... tam trochę miejsc nie ma, śruba jet bardzo głęboko, ledwo ją palcem można "wymacać", no ale może praktyka robi swoje 
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V HLX 2003r. topic23141.html
|
|
Góra |
|
 |
bobikpl |
#383298 Wysłany:
26 Lip 2010, 16:29; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Lip 2010, Posty: 3
|
tomekkndm bardzo Ci dziękuję za szczegóły !
o silikonie wiem
|
|
Góra |
|
 |
Manfred |
#385414 Wysłany:
04 Sie 2010, 22:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008, Posty: 295
|
Co do przestawienia to mojemu tacie w Sienie praktykanci u mechanika założyli pasek o 2 ząbki źle.  Samochód słaby kichał prychał gasł na 5 biegu !!!! Po prawidłowym ułożeniu igiełka .
_________________ Przygarnij KROPKA  topic8320.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|