You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 11 Maj 2025, 06:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #383032 Wysłany: 25 Lip 2010, 10:54; 
 Temat postu: 1.2.16V HLX samodzielna wymiana rozrządu,pytanie
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 25 Lip 2010,
Posty: 3
Witam.
Z opcją "szukaj" przejrzałem forum ale nie znalazłem potrzebnych informacji dla silnika 1.2 16V


Przymierzam się do wymiany paska,rolki napinacza i pompy wodnej.
Auto jest za granicą,operację przeprowadzi kolega "Pan Stasiu"

Mam pytanie.Wiem o tym że stosuje się przyrządy,nie posiadam
-czy można po prostu wymienić w ten sposób?

1 po zdjęciu pokrywy zaznaczyć np.rysikiem polożenie kół zębatych
2 zdemontować rolkę,pasek,pompę wodną
3 założyć nowe,dokładnie wg zaznaczeń

Proszę o poradę czy te blokady są niezbędne,czy zaznaczenie wystarczy.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie:
na co uważać,
jaka kolejność montażu
jak sprawdzić prawidłowe ustawienie przed odpaleniem auta
itp

Z góry dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #383045 Wysłany: 25 Lip 2010, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
dokładnie mi mechanik przymnie tak wymieniał, ozanczył sobie farbą położenie paska przed jak by sie koło przesuneło i załzył tak samo. Czuli nietrzeba mieć blokad.
Dokłądnie jednak co robił krok po kroku Ci niepowiem bo niepamiętam :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383060 Wysłany: 25 Lip 2010, 12:38; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 25 Lip 2010,
Posty: 3
Dzięki Ci bardzo.Czyli nie ma się co bać tylko po prostu wymieniać.
Może ktoś doda jeszcze jakieś uwagi...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383065 Wysłany: 25 Lip 2010, 12:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
Powiem Ci tak że jak sie przyglądałem to prosta sprawa, ale łatwo sie mówi.. W każdym razie rzycze Ci powodzenia :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383159 Wysłany: 25 Lip 2010, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 28 Lut 2010,
Posty: 37
Ja wymieniałem sam, z dwoma kolegami, fakt, że jesteśmy po technikum samochodowym, ale żadnych specjalnych umiejętności mieć nie trzeba. Wałków niczym nie blokowaliśmy, dobrze oznaczylismy położenia wszystkich kół, potem dla pewności przeliczyliśmy zęby na pasku i założyliśmy tak jak stary :) kolejności dokładnej nie pamiętam, zdejmowaliśmy wszystko po kolei co blokowało dostęp. Najdłużej namęczyliśmy się z odkręceniem jednej śruby od łapy silnika... jest ich jeśli dobrze pamiętam 5 z czego 4 na krawędziach a jedna w środku i jest do niej masakryczny dotęp... dobrze mieć duuużo narzędzi, my dysponowaliśmy tylko podstawowymi, więc męczylliśny się z nią jakąś godzine. Do wymiany pompy trzeba pamiętać a sylikonie termoodpornym i dobrze mieć opaskę zaciskową, bo lubi pękać ta na przedowdzie do chłodnicy. powodzenia! :) moja kropka jeździ po wymianie już 10 tysiąc km i jest dobrze :)

[ Dodano: 25 Lip 2010 21:55 ]
Aha, sposobem na sprawdzenie może być przekręcenie kołem na wale korbowym pełnego cyklu silnika, jeśli nie zablokuje, czyli zawory nie spotkają się z tłokiem powinno być dobrze.

_________________
Fiat Punto II 1.2 16V HLX 2003r.
topic23141.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383173 Wysłany: 25 Lip 2010, 23:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
hymm ciekawe jak by silnik zareagował na minimalne nawet przestawienie któregoś z kół nawet o 1-2 zęby.? jak myślicie?

umne mechanik pneunomatem odkręcął śruby łapy


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383196 Wysłany: 26 Lip 2010, 00:43; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
lakikwap napisał(a):
hymm ciekawe jak by silnik zareagował na minimalne nawet przestawienie któregoś z kół nawet o 1-2 zęby.? jak myślicie?

ponoć żeby był dzwon tłoka z zaworami trzeba przestawić pasek o 3 zęby.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383198 Wysłany: 26 Lip 2010, 00:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
hymm czyli o te 2 nic sie nistanie? wydaje mi sie że itak silnik by był nie do jazdy..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383202 Wysłany: 26 Lip 2010, 01:11; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
lakikwap napisał(a):
wydaje mi sie że itak silnik by był nie do jazdy..

to na pewno 1 ząbek w 8V wystarczy żeby było 50KM :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383244 Wysłany: 26 Lip 2010, 10:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
dzięks ip


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383292 Wysłany: 26 Lip 2010, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Rejestracja: 28 Lut 2010,
Posty: 37
Wolałem nie sprawdzać jak silnik będzie reagował na przesunięcia paska ;) a łapę pneumatem... tam trochę miejsc nie ma, śruba jet bardzo głęboko, ledwo ją palcem można "wymacać", no ale może praktyka robi swoje :)

_________________
Fiat Punto II 1.2 16V HLX 2003r.
topic23141.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #383298 Wysłany: 26 Lip 2010, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 25 Lip 2010,
Posty: 3
tomekkndm bardzo Ci dziękuję za szczegóły !
o silikonie wiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385414 Wysłany: 04 Sie 2010, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 295
Co do przestawienia to mojemu tacie w Sienie praktykanci u mechanika założyli pasek o 2 ząbki źle. :) Samochód słaby kichał prychał gasł na 5 biegu !!!! Po prawidłowym ułożeniu igiełka .

_________________
Przygarnij KROPKA :P
topic8320.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO