You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 01:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #385665 Wysłany: 06 Sie 2010, 12:18; 
 Temat postu: Niskie napięcie ładowania
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Paź 2007,
Posty: 25
Witam!
Mam problem z Punto 2FL/2003 1.2 8V. Od pewnego czasu mam wrażenie, że mam zbyt niskie napięcie na akumulatorze podczas pracy ok.13.7V. Wg mojej wiedzy powinno być nawet ok. 14,5-14,8V. Kontrolki na tablicy nie sygnalizują uszkodzenia. I to napięcie sie utrzymuje niezaleznie od obrotów lub obciązenia elektrycznego. Takie samo napięcie jest bezpośrednio na zaciskach alternatora. Alternator nie jest pęknięty, przejechane 140tys. głównie w trasach. Takie napięcie powoduje, że akumulator jest niedoładowany (co powoduje zmniejszenie żywotności, a wzimie moga byc problemy z odpalaniem), na postoju wykazuje poniżej 12V (11.8-11.9V). Aku ma dopiero rok, posiada kontrolkę stanu naładowania i ta kontrolka zamiast zielona jest czarna, co oznacza niedoładowanie. Czy to oznacza, że padł regulator napięcia, może mostek? I czy to można samemu naprawić?
Jest jeden plus tego mankamentu-nie pala się żarówki.... Ale później moga byc problemy z odpalaniem. Co robić? Czy może wszystko jest dobrze?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #385668 Wysłany: 06 Sie 2010, 13:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
efka170 napisał(a):
14,5-14,8V

Dodaj gazu to podskoczy ciut wyżej :P

i powyzej 14,5 aku kwasowy zaczyna się gotować także tego 14,8 nie byłbym taki pewien. 14V+/- 0,5 ;)

Gdyby padł regulator to by skakało napięcie nawet do 19V.

Można przy okazji jak się już martwisz sprawdzić czy pęknięty od spodu nie jest.

efka170 napisał(a):
na postoju wykazuje poniżej 12V (11.8-11.9V)

Powinno być przynajmniej 12... a nawet 12,5 dla aku w 100% naładowanego ale przyczyna może byc też taka, że aku jest stary. A takiego aku nie doładujesz i pobiera więcej prądu przez co alternator na wolnych obrotach nie jest w stanie podać wyższego napięcia. Jak na wolnych obrotach włączysz światła, radio dmuchawę na 2 i ogrzewanie tylnej szyby to wątpię, ze w ogóle aku będzie się ładować :E

Dodaj gazu, myślę, że będzie około 14 ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385670 Wysłany: 06 Sie 2010, 13:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
ipIV napisał(a):
przyczyna może byc też taka, że aku jest stary.


efka170 napisał(a):
Aku ma dopiero rok

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #385675 Wysłany: 06 Sie 2010, 14:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
Zależy czym mierzysz napięcie ładowania, bo miernik może źle pokazywać jeżeli to jakaś chińska tandeta. U mnie akumulator nie był wyjmowany od 9m-cy jak kupiłem samochód, napięcie na akumulatorze przy włączonych światłach na biegu jałowym 13,8V, a ile po wyłączeniu silnika nie wiem, ale nawet przy -20*C minionej zimy nie było problemów z odpaleniem więc pewnie i u Ciebie nie będzie. Więc nie szukaj dziury w całym, jeżeli auto odpala na codzień bez problemu to nie ma się czym przejmować. Ta kontrolka stanu naładowania akumulatora z biegiem czasu jak się zużywa akumulator przestaje pokazywać cokolwiek poza czarnym kolorem.

efka170 napisał(a):
Wg mojej wiedzy powinno być nawet ok. 14,5-14,8V

No na moje to 14,4V to jest górna granica napięcia instalacji 12V w samochodach osobowych.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385689 Wysłany: 06 Sie 2010, 16:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Zobacz szczotki bo moze sie wytarly 14 powinno byc i nigdy ponizej 12.5

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385947 Wysłany: 07 Sie 2010, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Paź 2007,
Posty: 25
Dzięki za sugestie. Czyli nie powinienem się martwić. Pisałem, że akumulator ma może niecały rok. Napięcie raczej umiem mierzyć, bo jestem elektronikiem i serwisowałem sprzęt. Obudowa nie jest pęknięta. Boję się tylko, że w zimie kiedyś po postoju nie zapalę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385953 Wysłany: 07 Sie 2010, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
efka170 napisał(a):
Aku ma dopiero rok, posiada kontrolkę stanu naładowania i ta kontrolka zamiast zielona jest czarna

Centra?

[ Dodano: 07 Sie 2010 19:58 ]
Zacytuję siebie z innego tematu:
Cytuj:
Nowy (wczoraj założony - 20 Lip 2010) alternator Magneti Marelli 65A (fabrycznie Denso 60A, ale na nim takie same wyniki) bez urządzeń ma ładowanie ~14,39V, po włączeniu świateł mijania ma o 0,05V mniej, po przegazowaniu ładowanie wzrasta o 0.01V więc jest to w zasadzie granica błędu multimetra. Po włączeniu praktycznie wszystkich urządzeń napięcie to ~12,35V.


Napięcie akumulatora w spoczynku: ~12,5V


Żeby nie było wątpliwości, multimetr to urządzenie za przeszło 150zł, wypożyczone z firmy, więc corocznie sprawdzane pod względem dokładności pomiaru.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO