You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 10 Maj 2025, 06:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #284273 Wysłany: 01 Wrz 2009, 01:12; 
 Temat postu: Jak wymienić alternator w Punto II JTD ?
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 01 Wrz 2009,
Posty: 1
Witam serdecznie,
Mój problem polega na tym, iż staram sie zdemontowac alternator w Punto II 1.9 jtd (wersja bez klimy) i napotkał mnie mały problem.. Do rzeczy: alternator odkrecony, mowiac wprost luźno lata miedzy silnikiem a ścianą grodziową, tylko nie mam pomysłu która strona go wyciagnąć ?
Czy górą ?
Czy dołem ?
Czy może nadkolem ?
Jakie rzeczy powinienem jeszcze zdemontować by zdołac go wyciagnac na "zewnatrz" ??

Pozdrawiam wszystkim i z gory dziekuję za pomoc !!


Góra
 Profil  
 

 
 Post #284523 Wysłany: 01 Wrz 2009, 20:14; 
 Temat postu: altek
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: kraków
Rejestracja: 05 Lip 2007,
Posty: 27
musi pan odkręcić drążek reakcyjny od ramy u dołu silnika (tzw lizak) i mocno przechylić silnik w stronę przodu i wyjdzie

odp na priv też napisałem

pozdrawiam

_________________
hlx


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284589 Wysłany: 01 Wrz 2009, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
Wyciagalem niedawno alternator w JTD wiec tak.

Jesli masz juz odkrecony to najlepiej wyciagnac go gora, potrzeba dwoch podnosnikow, jednym podnosisz zeby sciagnac kolo dla dostepu do alternatora i zeby lekko podniesc auto, pozniej podkladasz drugi podnosnik pod miske olejowa i odkrecasz silnik od strony zbiornika plynu chlodniczego nastepnie opuszczasz silnik na podnosniku i przez powstala luke da sie wyciagnac alternator.

Jezeli beda problemy mozna tez odkrecic przewody ktore przeszkadzaja:)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284637 Wysłany: 02 Wrz 2009, 01:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
w 1.8 wychodzi tak, jak napisał maciek!

makkak coś straszna kombinacja! :(

_________________
Tomaszowe, żółte Punto!

Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385077 Wysłany: 06 Sie 2010, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
Przyszedł czas i na mnie. Alterntor się wysrał i również mam problem z jego wydobyciem. Pisaliście Panowie jak go wyjąć, gdy już jest luźny, a ja mam problem z wyjęciem tej dolnej śruby. Wychodzi prawie cała, ale jednak kawałek zostaje i zapiera o blachę od ramy. Czy jeśli opuszczę silnik tak, jak pisał makkak, to pójdzie on na tyle w dół, aby spokojnie wyjąć tą śrubę? Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 06 Sie 2010 14:47 ]
Alternator wyjęty i juz naprawiony. Wymienione zostało sprzęgiełko. Zrobiłem tak, jak pisał makkak i tu chciałem mu podziękować za radę :E Ściągnałem koło, nadkole i osłonę paska wieloklinowego, odkręciłem alternator, nastepnie odkręciłem poduszkę silnika od strony rozrządu uprzednio podpierająć silnik pod miską olejową lewarkiem(na całą miskę dałem kawałek deski , aby cieżar równo się rozchodził). Silnik poszedł w dól-wyjąłem śrubę nadkolem, a alternator wyszedł górą. Wieczorkiem zaczynam montaż w odwrotnej kolejności.

[ Dodano: 06 Sie 2010 14:53 ]
Jeszcze taka ciekawostka. Dzwoniłem do znajomego z ASO Fiata, aby się dowiedzieć jak oni to robią. Powiedział, że oni wymontowują całą półośkę(włącznie z jej środkowym uchwytem), oczywiście po uwczesnym spuszczeniu oleju ze skrzyni. Następnie odkręcają ten lizak, o którym pisaliście i dopiero wyciagają altka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385698 Wysłany: 06 Sie 2010, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 06 Cze 2008,
Posty: 230
E.T.: jak widać w serwisie jeszcze bardziej kombinują, ale pewnie nie widziałeś JTD jak tam jest ciasno pod maską :)

_________________
Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja

Punto II 1.9 JTD 2001


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO