|
Obecny czas: 17 Maj 2025, 08:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pawelll |
#391492 Wysłany:
28 Sie 2010, 22:35; Temat postu: Temperatura silnika - za niska?? Wolne obroty za wysokie. |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Przy normalnej jeździe wskazówka wskaźnika temperatury jest 1-2 kreski poniżej położenia środkowego (środek to 95 st?). Na postoju dochodzi do środka i włącza się wentylator (98 st?).
Byłoby to zrozumiałe gdyby były dwa czujniki temperatury ale zdaje się że w 16V jest jeden czujnik włączony do kompa, który steruje także wentylatorem.
Jednocześnie wolne obroty nie schodzą poniżej 900.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#391496 Wysłany:
28 Sie 2010, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
pawelll napisał(a): Przy normalnej jeździe wskazówka wskaźnika temperatury jest 1-2 kreski poniżej położenia środkowego (środek to 95 st?). Na postoju dochodzi do środka i włącza się wentylator (98 st?). objaw otwartego termostatu non stop pawelll napisał(a): Jednocześnie wolne obroty nie schodzą poniżej 900.
tak ma być... wolne obroty zagrzanego silnika to niecałe 900rpm
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#391497 Wysłany:
28 Sie 2010, 22:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
przy 87 stopniach otwiera się termostat
przy 98 stopniach włącza się pierwsza prędkość wentylatora
przy 101 druga prędkość wentylatora
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#391499 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
wojtass18 napisał(a): przy 98 stopniach włącza się pierwsza prędkość wentylatora przy 101 druga prędkość wentylatora
w wersji bez klimy wiatrak włącza sie przy 97 i wyłącza jak zejdzie do 93
Taka mała pętla histerezy
[ Dodano: 28 Sie 2010 23:01 ]
II prędkości ni ma
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#391500 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
według sam naprawiam jest 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#391501 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:07; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
wojtass18 napisał(a): według sam naprawiam jest
według sam naprawiam korkiem spustowym jest śrubka przez którą schodzi 200ml oleju przekładniowego ze skrzyni  a w skrzyni jest 1,7l
[ Dodano: 28 Sie 2010 23:07 ]
nawet odpalając lapkiem wentylator II bieg nie działa, tylko w wersji z klimą jest  A ten 2 bieg to taka wichura ze wsysa przez zderzak wszystko co się znajdzie w promieniu metra 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#391503 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ipIV napisał(a): nawet odpalając lapkiem wentylator II bieg nie działa
racja, fakt nie włącza się w tych testach
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#391505 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Co do obrotów.
http://fiatpunto.com.pl/topic17157.html
"Prędkość obrotowa biegu jałowego 700 ± 50 obr/min"
Sprawdzę jutro temat termostatu, ale nie tłumaczy to dlaczego wentylator włącza się w położeniu środkowym (na postoju).
Mam wersję z klimą.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#391507 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
przy 700rpm to już szarpać by silnikiem zaczynało
pawelll napisał(a): ale nie tłumaczy to dlaczego wentylator włącza się w położeniu środkowym (na postoju).
a czemu ma się nie włączać położenie srodkowe to normalna temp pracy w tej grubej kresce mieści się zakres temp 93-97 na wskazówce praktycznie różnicy nie ma. Czy wentylator chodzi czy jedziesz 150km/h jest skwar czy zima i -20 to zagrzany silnik trzyma temp w obrębie tej grubej środkowej kreski jak termostat jest sprawny i jest płyn
A jak jest klima włączona to włączenie wentylatora jest uzależnione od klimatyzacji jak np czynnik za chłodnicą czynnika bedzie za ciepły. Nawet może być taki numer, że silnik bedzie niedogrzany a wentylator przy włączonej klimie się włączy 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#391510 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
umnie (16v) 600 +-50 tak w instrukcji pisze i tak jest  dziwne że prawie 900 ma 8v
[ Dodano: 28 Sie 2010 23:43 ]
sorki chyba w instrukcji tak jak pisze pawelll jest 700 i tyle mam
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#391513 Wysłany:
28 Sie 2010, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Czyli obroty są OK. Albo i nie  (dopisek po wpisie lukikwap).
Tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1604928.html
analizowano podobny problem jeśli chodzi o temperaturę.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#391518 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
ipIV napisał(a): przy 700rpm to już szarpać by silnikiem zaczynało
ja mam ~700 i nic nie szarpie
Zresztą tak jest w instrukcji
--> http://www.youtube.com/watch?v=6ZnnWh687Bg 0:44
Ostatnio edytowany przez Cartman 29 Sie 2010, 00:06, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#391519 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Mowa jest o silniku 1.2 16V. Czy ktoś definitywnie potwierdzi jakie powinny być obroty? 900 czy 700??
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#391523 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
pawelll jestem pewien że umnie w instrukcji jest napisane jakiś 600-700, teraz niemam możliwości sprawdzenia, ale jestem pewien bo też sie zastanawiałem czy nie mam zamało ale wyczytałem że jest ok.
|
|
Góra |
|
 |
Cartman |
#391526 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 113
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#391528 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
OK, jutro sprawdzę czy przypadkiem to 900 nie pojawia się przy włączonej klimie, choć jestem prawie pewny, że bez klimy tak jest.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#391529 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
no i odp. jest
8v: 700-800 obr/min
16v: 650-750 obr/min [ Dodano: 29 Sie 2010 00:29 ]pawelll może ci gdzieś łapać lewe powietrze przez jakąś nieszczelność i przez to obroty troche za duże [ Dodano: 29 Sie 2010 00:31 ]albo czujnik temp. coś walnięty i trzyma wyższe obroty, może to też powodować dziwne wskazania temp.
alboo odwrotnie problemy z temp. sprawiają że czujnik temp. wariuje i daje wyższe obroty
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#391534 Wysłany:
29 Sie 2010, 00:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
"Lewe powietrze" za przepustnicą jak rozumiem?
Co do temperatury to stawiam na czujnik.
PS. Obroty mam 900 bez względu na stan klimatyzacji.
PS2. Słuchajcie. A może to jest tak, że serwisantom fiata wydaje się, że powinno być 900 i przy przeglądach tak ustawiają na kompie??
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#391554 Wysłany:
29 Sie 2010, 09:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
tego na kompie sie chyba nieda ustawić..
jeszcze jedno, jak ty masz klime to może powinneś mieć większe obroty? w instr. tego nie zawarli bo większość p2 niema klimy
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#391557 Wysłany:
29 Sie 2010, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Gdzieś musi się ustawiać, a w 16V nie ma regulacji "ręcznej". Co do klimy to większe obroty mogą być gdy jest włączona klima (tak jest w Focusie) ale przy wyłączonej powinny być standardowe.
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#391560 Wysłany:
29 Sie 2010, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kurcze no niewiem jak z ustawieniami tych obrotów alee 1 raz jak byłem czyścić przepustnice to powiedzieli w warsztacie że trzeba wgrać koniecznie nowe oprogramowanie, i tak też zrobili i pytałem sie wtedy czy oni ustawiają obory a oni powiedzieli że niema takiej opcji ona sie sama ustawia. 2 sprawa to że to jest bzdura że trzeba wgrywać obroty po odłączaniu przepustnicy, bo ostatnio znów czyściłem i włożyłem ją z powrotem i oborty same sie ustawiły na te 600-700.
Wiesz no nie powiem na 100% ale wydaje mi sie że tych obotów sie nie ustawia. hej
|
|
Góra |
|
 |
pawelll |
#394927 Wysłany:
11 Wrz 2010, 12:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 05 Maj 2009, Posty: 186 Pomógł: 1
|
Zrobiłem "emulator" czujnika temperatury. Wygląda na to że komp poprawnie czyta wartości temperatury, wentylator włącza się przy właściwych wartościach rezystancji. Na czujniku w silniku jest podobnie. Natomiast wskaźnik pokazuje o 1-2 kreski za mało. Położenie środkowe przekracza dopiero dla rezystancji odpowiadającej ok 100 st. Czy ten wskaźnik jakoś się skaluje ("osiowanie liczników" które gdzieś padało)?
_________________ P2012 1.4 2014 -właściwie żony Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG
|
|
Góra |
|
 |
hoolio |
#670227 Wysłany:
26 Maj 2013, 22:40; Temat postu: Re: Temperatura silnika - za niska?? Wolne obroty za wysokie |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 14 Maj 2013, Posty: 12
|
Dopnę sie do tematu: Gdzie powinna znajdowac sie wskazówka temperatury silnika przy rozgrzanym silniku? U mnie znajduje sie na pierwszej grubej kresce czyli chyba 1/4 wskaznika. Nie jest na srodku! Czy to normalne. W sumie nie jezdze tym autkiem dłuzej niz 30 minut ale to powinno byc wystarczające aby go rozgrzac do 90 stopni. Wydaje mi sie ze 90 powinno byc w polowie. U mnie stoi idealnie w połowie połowy  Co moze byc powodem? A moze tak ma byc?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#670239 Wysłany:
26 Maj 2013, 23:09; Temat postu: Re: Temperatura silnika - za niska?? Wolne obroty za wysokie |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|