|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 08:00
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kazaa |
#392832 Wysłany:
02 Wrz 2010, 21:58; Temat postu: Jaki będzie błąd po odpięciu TPS i czy można tak jeździć -P2 |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
musze mieć pewność czy zawieszanie obrotów powoduje tps czy krokowiec , najgorsze jest to , że dzieje się to bardzo sporadycznie i często w trasie , pacjent punto 2 z 2000r
więc co się stanie jak odepne tps - check engine się zapali ? Czy można z tym jeździć ? Rozumiem , że dostanie dane zastępcze i będę mógł wytypować jego jak usterka się nie powtórzy
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#392835 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
8 czy 16V?
16 ma przepustnice elektroniczna wiec moga byc wieksze problemy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#392845 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
a może przepustnica ubrudzona i sie zacina.
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#392848 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
greg505 napisał(a): 8 czy 16V? 16 ma przepustnice elektroniczna wiec moga byc wieksze problemy
8v bez lpg , na linke gaz
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
Ostatnio edytowany przez kazaa, 02 Wrz 2010, 22:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#392850 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
kazaa czyściłeś przepustnice?
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#392851 Wysłany:
02 Wrz 2010, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
lakikwap napisał(a): a może przepustnica ubrudzona i sie zacina.
przerabiałem temat 100 razy w swoim punciaku , zmieniałem 3 razy przepustnice , zacinania obrotów pozbyłem się zawsze na jakiś czas po czyszczeniu tpsa , czyszczenie krokowca nie pomagało w tym przypadku , jedynie zwalczało falowanie obrotów
u teście wyczyściłem przepustnice , krokowca nie ruszałem bo czułem kłopoty , jednak po zlozeniu pojawily się , lewego powietrza nie łapie bo dzieje się to po długim czasie i nieregularnie , jak się grzeje to potencjometr może źle działać , tylko teścia nie przekonam jak nie udowodnie , że to tps dlatego chciałbym odlaczyc go i jak się nie pojawi problem to będzie pewniak , tylko kwestia czy bedzie mozna normalnie jezdzic z odpietym czujnikiem tps , jezeli wywali check engine to sobie spokojnie wywale go pozniej w fesie
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#392857 Wysłany:
02 Wrz 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
a to kurcze Ci nie pomoge, nie słyszałem nigdy o żadnych kombinacjach s tps, a gdzie on wogóle jest..? bo to jest czujnik poleżenia przepustnicy?
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#392885 Wysłany:
03 Wrz 2010, 09:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
lakikwap napisał(a): a to kurcze Ci nie pomoge, nie słyszałem nigdy o żadnych kombinacjach s tps, a gdzie on wogóle jest..? bo to jest czujnik poleżenia przepustnicy?
tps - czujnik / potencjometr położenia przepustnicy , jest przy ośce talerzyka przepustnicy , ogólnie nie wyciągalny dla Fiata bez destrukcji , ale jak się chce to można (obok krokowca jest wtyczka )
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#392905 Wysłany:
03 Wrz 2010, 10:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
aaa to wiem która wtyczka, taki dość cięki kabelek z wtyczką?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#392913 Wysłany:
03 Wrz 2010, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#392919 Wysłany:
03 Wrz 2010, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
mariuz napisał(a): Po odpięciu komputer myśli, że gaz jest wciśnięty do oporu i daje maksymalną dawkę paliwa.
Przynajmniej takie miałem wrażenie, bo od razu po odpaleniu silnik rozpędzał się na tyle, że przełączało na lpg i gasł, bo nie była złożona puszka powietrza.
hmm czyli nie pomoże mi w diagnozie odpięcie tego 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#392920 Wysłany:
03 Wrz 2010, 12:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#393071 Wysłany:
03 Wrz 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
mariuz napisał(a): Podpięcie przez ELM327 pod lapka z programem fiatecuscan Będziesz mógł na żywo śledzić zarówno odczytywaną wartość pozycji przpustnicy jak i działania na silniku krokowym.
mam vaga i fesa , w tylko co mi to da jak przesledze odczyty na zywo , beda sie zmieniac samoczynnie i nie bede mial nadal pewnosci ktory element zawodzi , najgorsza jednak sprawa ze ta usterka wystepuje jak chce i wlasciciel nie ma fesa przy sobie non stop 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#393104 Wysłany:
04 Wrz 2010, 10:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Jeśli krokowiec, to chyba są 2 pozycje - aktualny stan i stan pożądany. Ale tu głowy nie dam bo nie pamiętam.
A sygnał odczytywany z TPS zależy tylko od wciśnięcia pedału i samoczynnie się nie zmieni.
No jeśli Ty nie możesz mieć fejsa podpiętego, to na mnie tym bardziej nie licz. Próbujesz stosować jakieś barbażyńśkie metody a nie możesz podpiąć interfejsu, wziąć lapka na kolana jako pasażer i spróbować wywołać usterkę...
lpg jest? Czyszczona przepustnica? Filtr powietrza wymieniony? Puszka nie odstaje?
Czy wydech jest cały i niedziurawy? Czy sondy lambda pracują prawidłowo?
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#393121 Wysłany:
04 Wrz 2010, 13:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
mariuz napisał(a): Jeśli krokowiec, to chyba są 2 pozycje - aktualny stan i stan pożądany. Ale tu głowy nie dam bo nie pamiętam.
A sygnał odczytywany z TPS zależy tylko od wciśnięcia pedału i samoczynnie się nie zmieni.
No jeśli Ty nie możesz mieć fejsa podpiętego, to na mnie tym bardziej nie licz. Próbujesz stosować jakieś barbażyńśkie metody a nie możesz podpiąć interfejsu, wziąć lapka na kolana jako pasażer i spróbować wywołać usterkę...
lpg jest? Czyszczona przepustnica? Filtr powietrza wymieniony? Puszka nie odstaje? Czy wydech jest cały i niedziurawy? Czy sondy lambda pracują prawidłowo?
kolego odpięcie czujnika to nie barbarzyńska metoda , fesa moge podpiac , ale auto nie moje i nie jezdze nim , usterke probowalem wywolac , jezdizlem godzine i nic....
bez lpg , pisalem wyzej , filtr powietrza nowy , sonda ok , pucha nie odstaje , pisalem ze wykluczam nieszczelność dolotu
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#393123 Wysłany:
04 Wrz 2010, 13:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
mariuz napisał(a): Czy wydech jest cały i niedziurawy?
można na boku zapytać, co to by miało za znaczenie?
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#393355 Wysłany:
05 Wrz 2010, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
Umknęło mi, że nie ma lpg, to znaczenie praktycznie żadne. Ale w moim przypadku dziurawy wydech wydaje się być sprawcą wielu odpałów mojego punciaczka. Między innymi przestał niemiłosiernie długo schodzić z obrotów po wymianie wydechu. Teraz mi zostało tylko to, że nie mam mocy poniżej pewnych obrotów na NoPb i to, że mi strzela do filtra na lpg (pewnie za bogata mieszanka bo ustawiana na dziurawym wydechu).
Naprawdę długo mi schodził z obrotów. Kilka razy dłużej niż zmiana biegu. Obroty musiałem zduszać sprzęgłewm
Moim skromnym zdaniem jeśli TPS by przerywał, to trącenie pedału gazu by likwidowało usterkę, jeśli na co dzień da się jeździć
Z kolei krokowiec raczej nie powinien się otwierać przy większym otwarciu przepustnicy.. sam już nie wiem... Może linka od gazu sie zaciera? Ale w sumei to wątpliwe 
_________________ 210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013 A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#393550 Wysłany:
05 Wrz 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
mariuz napisał(a): Moim skromnym zdaniem jeśli TPS by przerywał, to trącenie pedału gazu by likwidowało usterkę, jeśli na co dzień da się jeździć  Z kolei krokowiec raczej nie powinien się otwierać przy większym otwarciu przepustnicy.. sam już nie wiem... Może linka od gazu sie zaciera? Ale w sumei to wątpliwe 
z autopsji wiem ze tps byl winny zacinania obrotow ,ale tesciowi nie przegadam i lazi i wymysla , krokowy odpowiada za obroty jalowe , chociaz nie mozna go wykluczyc , bo jak bylby otwarty całkowicie to też utryzmywałby wysokie obroty
jesli chodzi o wydech to jezdzilem 2 punto 2 jak urwal sie tlumik przed srodkowym i oprocz efektow dzwiekowych nic sie nie dzialo , jednak w tym p2 wydech jest nowy i cichy
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#393649 Wysłany:
06 Wrz 2010, 10:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|