You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 04 Maj 2025, 08:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #392832 Wysłany: 02 Wrz 2010, 21:58; 
 Temat postu: Jaki będzie błąd po odpięciu TPS i czy można tak jeździć -P2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
musze mieć pewność czy zawieszanie obrotów powoduje tps czy krokowiec , najgorsze jest to , że dzieje się to bardzo sporadycznie i często w trasie , pacjent punto 2 z 2000r

więc co się stanie jak odepne tps - check engine się zapali ? Czy można z tym jeździć ? Rozumiem , że dostanie dane zastępcze i będę mógł wytypować jego jak usterka się nie powtórzy

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 

 
 Post #392835 Wysłany: 02 Wrz 2010, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
8 czy 16V?
16 ma przepustnice elektroniczna wiec moga byc wieksze problemy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392845 Wysłany: 02 Wrz 2010, 22:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
a może przepustnica ubrudzona i sie zacina.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392848 Wysłany: 02 Wrz 2010, 22:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
greg505 napisał(a):
8 czy 16V?
16 ma przepustnice elektroniczna wiec moga byc wieksze problemy



8v bez lpg , na linke gaz

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Ostatnio edytowany przez kazaa, 02 Wrz 2010, 22:39, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #392850 Wysłany: 02 Wrz 2010, 22:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
kazaa czyściłeś przepustnice?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392851 Wysłany: 02 Wrz 2010, 22:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
lakikwap napisał(a):
a może przepustnica ubrudzona i sie zacina.



przerabiałem temat 100 razy w swoim punciaku , zmieniałem 3 razy przepustnice , zacinania obrotów pozbyłem się zawsze na jakiś czas po czyszczeniu tpsa , czyszczenie krokowca nie pomagało w tym przypadku , jedynie zwalczało falowanie obrotów

u teście wyczyściłem przepustnice , krokowca nie ruszałem bo czułem kłopoty , jednak po zlozeniu pojawily się , lewego powietrza nie łapie bo dzieje się to po długim czasie i nieregularnie , jak się grzeje to potencjometr może źle działać , tylko teścia nie przekonam jak nie udowodnie , że to tps dlatego chciałbym odlaczyc go i jak się nie pojawi problem to będzie pewniak , tylko kwestia czy bedzie mozna normalnie jezdzic z odpietym czujnikiem tps , jezeli wywali check engine to sobie spokojnie wywale go pozniej w fesie

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392857 Wysłany: 02 Wrz 2010, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
a to kurcze Ci nie pomoge, nie słyszałem nigdy o żadnych kombinacjach s tps, a gdzie on wogóle jest..? bo to jest czujnik poleżenia przepustnicy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392885 Wysłany: 03 Wrz 2010, 09:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
lakikwap napisał(a):
a to kurcze Ci nie pomoge, nie słyszałem nigdy o żadnych kombinacjach s tps, a gdzie on wogóle jest..? bo to jest czujnik poleżenia przepustnicy?


tps - czujnik / potencjometr położenia przepustnicy , jest przy ośce talerzyka przepustnicy , ogólnie nie wyciągalny dla Fiata bez destrukcji , ale jak się chce to można (obok krokowca jest wtyczka )

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392905 Wysłany: 03 Wrz 2010, 10:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
aaa to wiem która wtyczka, taki dość cięki kabelek z wtyczką?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392913 Wysłany: 03 Wrz 2010, 11:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Po odpięciu komputer myśli, że gaz jest wciśnięty do oporu i daje maksymalną dawkę paliwa.

Przynajmniej takie miałem wrażenie, bo od razu po odpaleniu silnik rozpędzał się na tyle, że przełączało na lpg i gasł, bo nie była złożona puszka powietrza.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392919 Wysłany: 03 Wrz 2010, 11:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
mariuz napisał(a):
Po odpięciu komputer myśli, że gaz jest wciśnięty do oporu i daje maksymalną dawkę paliwa.

Przynajmniej takie miałem wrażenie, bo od razu po odpaleniu silnik rozpędzał się na tyle, że przełączało na lpg i gasł, bo nie była złożona puszka powietrza.


hmm czyli nie pomoże mi w diagnozie odpięcie tego :/

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #392920 Wysłany: 03 Wrz 2010, 12:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Podpięcie przez ELM327 pod lapka z programem fiatecuscan Będziesz mógł na żywo śledzić zarówno odczytywaną wartość pozycji przpustnicy jak i działania na silniku krokowym.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393071 Wysłany: 03 Wrz 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
mariuz napisał(a):
Podpięcie przez ELM327 pod lapka z programem fiatecuscan Będziesz mógł na żywo śledzić zarówno odczytywaną wartość pozycji przpustnicy jak i działania na silniku krokowym.


mam vaga i fesa , w tylko co mi to da jak przesledze odczyty na zywo , beda sie zmieniac samoczynnie i nie bede mial nadal pewnosci ktory element zawodzi , najgorsza jednak sprawa ze ta usterka wystepuje jak chce i wlasciciel nie ma fesa przy sobie non stop :/

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393104 Wysłany: 04 Wrz 2010, 10:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Jeśli krokowiec, to chyba są 2 pozycje - aktualny stan i stan pożądany. Ale tu głowy nie dam bo nie pamiętam.

A sygnał odczytywany z TPS zależy tylko od wciśnięcia pedału i samoczynnie się nie zmieni.

No jeśli Ty nie możesz mieć fejsa podpiętego, to na mnie tym bardziej nie licz. Próbujesz stosować jakieś barbażyńśkie metody a nie możesz podpiąć interfejsu, wziąć lapka na kolana jako pasażer i spróbować wywołać usterkę...


lpg jest? Czyszczona przepustnica? Filtr powietrza wymieniony? Puszka nie odstaje?
Czy wydech jest cały i niedziurawy? Czy sondy lambda pracują prawidłowo?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393121 Wysłany: 04 Wrz 2010, 13:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
mariuz napisał(a):
Jeśli krokowiec, to chyba są 2 pozycje - aktualny stan i stan pożądany. Ale tu głowy nie dam bo nie pamiętam.

A sygnał odczytywany z TPS zależy tylko od wciśnięcia pedału i samoczynnie się nie zmieni.

No jeśli Ty nie możesz mieć fejsa podpiętego, to na mnie tym bardziej nie licz. Próbujesz stosować jakieś barbażyńśkie metody a nie możesz podpiąć interfejsu, wziąć lapka na kolana jako pasażer i spróbować wywołać usterkę...


lpg jest? Czyszczona przepustnica? Filtr powietrza wymieniony? Puszka nie odstaje?
Czy wydech jest cały i niedziurawy? Czy sondy lambda pracują prawidłowo?


kolego odpięcie czujnika to nie barbarzyńska metoda , fesa moge podpiac , ale auto nie moje i nie jezdze nim , usterke probowalem wywolac , jezdizlem godzine i nic....

bez lpg , pisalem wyzej , filtr powietrza nowy , sonda ok , pucha nie odstaje , pisalem ze wykluczam nieszczelność dolotu

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393123 Wysłany: 04 Wrz 2010, 13:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
mariuz napisał(a):
Czy wydech jest cały i niedziurawy?

można na boku zapytać, co to by miało za znaczenie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393355 Wysłany: 05 Wrz 2010, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Umknęło mi, że nie ma lpg, to znaczenie praktycznie żadne. Ale w moim przypadku dziurawy wydech wydaje się być sprawcą wielu odpałów mojego punciaczka. Między innymi przestał niemiłosiernie długo schodzić z obrotów po wymianie wydechu. Teraz mi zostało tylko to, że nie mam mocy poniżej pewnych obrotów na NoPb i to, że mi strzela do filtra na lpg (pewnie za bogata mieszanka bo ustawiana na dziurawym wydechu).

Naprawdę długo mi schodził z obrotów. Kilka razy dłużej niż zmiana biegu. Obroty musiałem zduszać sprzęgłewm :?

Moim skromnym zdaniem jeśli TPS by przerywał, to trącenie pedału gazu by likwidowało usterkę, jeśli na co dzień da się jeździć :mysli:

Z kolei krokowiec raczej nie powinien się otwierać przy większym otwarciu przepustnicy.. sam już nie wiem... Może linka od gazu sie zaciera? Ale w sumei to wątpliwe :?

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393550 Wysłany: 05 Wrz 2010, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2125
Pomógł: 10
mariuz napisał(a):
Moim skromnym zdaniem jeśli TPS by przerywał, to trącenie pedału gazu by likwidowało usterkę, jeśli na co dzień da się jeździć :mysli:

Z kolei krokowiec raczej nie powinien się otwierać przy większym otwarciu przepustnicy.. sam już nie wiem... Może linka od gazu sie zaciera? Ale w sumei to wątpliwe :?


z autopsji wiem ze tps byl winny zacinania obrotow ,ale tesciowi nie przegadam i lazi i wymysla , krokowy odpowiada za obroty jalowe , chociaz nie mozna go wykluczyc , bo jak bylby otwarty całkowicie to też utryzmywałby wysokie obroty

jesli chodzi o wydech to jezdzilem 2 punto 2 jak urwal sie tlumik przed srodkowym i oprocz efektow dzwiekowych nic sie nie dzialo , jednak w tym p2 wydech jest nowy i cichy

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393649 Wysłany: 06 Wrz 2010, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
a ja wczoraj odpiąłem znowu tą wtyczkę, założyłem puszkę, odpaliłem i ... Chodził normalnie :shock: Nie wyjeżdżałem nim, ale normalnie reagował na gazowanie... Już totalnie głupi jestem :wall:

A to trzymanie obrotów miałem przy lpg. Przy NoPb rzeczywiście wpływ wydechu znikomy.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO