|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:47
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
voytech |
#393783 Wysłany:
06 Wrz 2010, 18:24; Temat postu: uszczelka pod głowicą? |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
W marcu wymieniałem termostat. Ciągle był otwarty i silnik był niedogrzany.
Od jakichś 3 miesięcy rano nie odpala na 4 cylindry, ale wystarczy przejechać ok. 0,5 km, by wszystko było OK.
3 dni temu stałem w korku, zerknąłem na wskaźnik temperatury i zamarłem. Piął się szybko w górę, gdy doszedł do czerwonego pola zgasiłem silnik. Wypchałem auto z korka, włączyłem ogrzewanie i wróciłem do domu, temperatura w czasie jazdy spadła trochę poniżej polowy.
Sprawdziłem bezpiecznik - OK.
Spiąłem piny wentylatora - OK.
Czyli czujnik, wynikało.
Dzisiaj mechanik wymienił mi czujnik i się okazało, że w niczym to nie pomogło. Temperatura podskoczyła pół centymetra poza czerwone pole, na środku litery H była wskazówka, a wentylator się nie załączył i woda nie zagotowała.
W czasie godziny prób wyszło:
- wentylator 2 razy się załączył (wskazówka była poniżej czerwonego), przypadkowo można by rzec, bo nawet gdy wskazówka była wyżej to się potem nie załączał
- woda ani razu się nie zagotowała
- ogrzewanie jest do bani
- mechanik dmuchał we wlew płynu chłodzącego, ale z tyłu silnika nie wypłynęła ani jedna kropla płynu
- wyczuł spaliny w płynie
- dolny wąż raz był ciepły, raz zimny
Werdykt: uszczelka pod głowicą. Przemawia za tym między innymi to, że rano nie pali na 4, dopiero jak się materiał nagrzeje i rozszerzy to dociska uszczelkę i zaczyna działać + to co powyżej napisałem. Ewentualnie można jeszcze wymienić termostat.
Umówiliśmy się na jutro.
Co o tym sądzicie? UPG? Termostat? Coś innego?
Jeszcze coś sprawdzić?
_________________ Fiat Punto 176BQ55P 1995 http://fiatpunto.com.pl/topic21124.html
FIAT - Fix it again, Tony
---
Mitsubishi Galant EA3W 1999 http://fiatpunto.com.pl/post343728.html#343728
|
|
Góra |
|
|
|
|
Thomas |
#393787 Wysłany:
06 Wrz 2010, 18:34; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#393795 Wysłany:
06 Wrz 2010, 18:49; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#393843 Wysłany:
06 Wrz 2010, 19:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
nie kopci? nie ma białego nalotu pod korkiem wlewu oleju? a gdzie sie załacza wentylator? powyzej połowy? mi temp wyskoczyła ponad połowe 1x - od razu wymienilem termostat i płyn. i od tego czasu nie wychodzi do połowy ponizej połowy. moze spróbuj termostat jeszcze raz wymienić? a jak z dynamiką silnika? muł czy zrywny raczej? oleju nie ubywa?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#393850 Wysłany:
06 Wrz 2010, 20:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Uzupełnij płyn i odpowietrz , jak to niepomoże to UPG
voytech napisał(a): W marcu wymieniałem termostat.
Bo termostat raczej dobry:)
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#393866 Wysłany:
06 Wrz 2010, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
Oleju to mu cały czas ubywa. Szczegóły w temacie o nim.
Przerabiałem kiedyś UPG w Uno, ale tam to były książkowe objawy - w lusterku nic nie widać bo chmura białego dymu, auto ledwo szło i żarło 10 l/100.
A tu: nie kopci, nie ma majonezu, odpycha się tak, jak zwykle.
Wentylator jak powiedziałem - włącza się CHGW kiedy. Nie mogę ufać wskazaniom wskaźników (jeszcze tydzień temu mogłem), bo szaleją. W korku wskazówka doszła do czerwonego i nic.
Dziś na, powiedzmy, sześć rozgrzań że wskazówka wyszła poza czerwone pole wentylator załączył się 2 razy, i to wcale nie w najwyższym punkcie wędrówki wskazówki.
_________________ Fiat Punto 176BQ55P 1995 http://fiatpunto.com.pl/topic21124.html
FIAT - Fix it again, Tony
---
Mitsubishi Galant EA3W 1999 http://fiatpunto.com.pl/post343728.html#343728
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#393870 Wysłany:
06 Wrz 2010, 20:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
skoro woda sie nie gotuje.. to moze czujnik walnięty? i źle pokazuje? moim zdaniem jesli bylaby upg to by ubywalo plynu kopcił.. i słabiutki był.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#393872 Wysłany:
06 Wrz 2010, 20:46; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#393876 Wysłany:
06 Wrz 2010, 20:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
zmierz opór na czujniku. ja bym obstawiał czujnik. nie zapłacisz za to a bedziesz miał pewnosc.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#393983 Wysłany:
07 Wrz 2010, 08:08; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
Dziś rano, po nocy, sprawdziłem poziom płynu chłodniczego. Ubyło go może z pół szklanki, tyle co wczoraj uciekło podczas zmieniania czujnika wentylatora chłodnicy. Dolałem te pół szklanki.
Zajechałem do pracy:
- temperatura urosła do 3/4 skali
- wentylator się nie włączył
- ogrzewania brak
- górny i dolny wąż gorące
_________________ Fiat Punto 176BQ55P 1995 http://fiatpunto.com.pl/topic21124.html
FIAT - Fix it again, Tony
---
Mitsubishi Galant EA3W 1999 http://fiatpunto.com.pl/post343728.html#343728
|
|
Góra |
|
|
piotrq |
#393990 Wysłany:
07 Wrz 2010, 08:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 27 Sty 2009, Posty: 306
|
"Do podstawowych oznak uszkodzenia uszczelki pod głowicą należą:
-spadek mocy silnika
-utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy
-kopcenie auta na biało ( proszę nie mylić, kiedy jest chłodno i auto kopci na biało gdyż to normalna oznaka)
-swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)
-znaczny ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym, co może doprowadzić do przegrzania się silnika !
-podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu"
_________________ Grafitowy Fiat Punto 2 `01 http://fiatpunto.com.pl/topic18236-25.html?sid=ace088abe993b9ede215ab679126fcc8
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#394015 Wysłany:
07 Wrz 2010, 10:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
voytech napisał(a): - wentylator się nie włączył
Może by tak sprawdzić czy w ogóle działa? Bo raczej to jego wina. Potem szukaj innych winnych jak zacznie wentylator chodzić. UPG na razie sobie odpuść.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#394016 Wysłany:
07 Wrz 2010, 10:52; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#394017 Wysłany:
07 Wrz 2010, 11:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Jeśli chłodnica jest gorąca, a wentylator się nie włącza a wskazówka jest wysoko to jedynie problem z wentylatorem. Na krótko zepnij go, pojedź normalnie do pracy i wtedy zobacz.
Kolegę olej. Chłodnica gorąca i termostat masz sprawdzić?...
Odpowietrzyć nie zaszkodzi. Nawet zalecane skoro grzebałeś w instalacji wodnej i od tego zacznij, potem zapal auto i patrz kiedy się włączy wentylator, jak powyżej połowy nie będzie chodził to masz winowajce. Zasugerowałeś UPG i każdy kto zmieniał UPG też odrazu ciągnął temat...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#394030 Wysłany:
07 Wrz 2010, 12:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
dzikidaniel napisał(a): Jeśli chłodnica jest gorąca, a wentylator się nie włącza a wskazówka jest wysoko to jedynie problem z wentylatorem. Na krótko zepnij go, pojedź normalnie do pracy i wtedy zobacz. Kolegę olej. Chłodnica gorąca i termostat masz sprawdzić?... Odpowietrzyć nie zaszkodzi. Nawet zalecane skoro grzebałeś w instalacji wodnej i od tego zacznij, potem zapal auto i patrz kiedy się włączy wentylator, jak powyżej połowy nie będzie chodził to masz winowajce. Zasugerowałeś UPG i każdy kto zmieniał UPG też odrazu ciągnął temat...
Jak się tego szybko nie ogarnie to faktycznie zaraz będzie problem z UPG i krzywą głowicą....
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#394097 Wysłany:
07 Wrz 2010, 19:03; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
Kupiłem termostat.
Mechanik spuścił płyn, wymienił termostat, zalał płyn, odpowietrzył.
Wentylator zaczął załączać się regularnie, jednak dopiero w 3/4-7/8 skali.
Gdy odkręcił korek od płynu - zaczął się załączać wcześniej.
Jednak ani razu nie był w stanie schłodzić silnika do normalnej temperatury.
Wniosek: uszczelka.
No to do dzieła:
Na powyższych zdjęciach widać tłoki wymyte parą z płynu chłodniczego.
I na deser sama uszczelka:
Jutro mechanik odda głowicę do planowania i mam nadzieję, że to już będzie koniec problemów z chłodzeniem.
_________________ Fiat Punto 176BQ55P 1995 http://fiatpunto.com.pl/topic21124.html
FIAT - Fix it again, Tony
---
Mitsubishi Galant EA3W 1999 http://fiatpunto.com.pl/post343728.html#343728
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#394099 Wysłany:
07 Wrz 2010, 19:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Bedzie koniec problemów ,:) Tez w sobote skonczylem wymiane UPG i wszystko ok:)
_________________ Jeżeli Ci pomogłem kliknij "pomógł"
|
|
Góra |
|
|
Caesar |
#394127 Wysłany:
07 Wrz 2010, 20:37; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 05 Sie 2009, Posty: 69
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#394129 Wysłany:
07 Wrz 2010, 20:46; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
dariuszs860 |
#394133 Wysłany:
07 Wrz 2010, 20:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Dariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 09 Lip 2009, Posty: 897 Pomógł: 15
|
Thomas napisał(a): ja też dzisiaj zdjąłem głowice,ale nie wyciągałem ssącego Wink po co ? odkręciłem go i odłożyłem do tyłu ...
Pewnie że tak Ja też tak samo zrobiłem Thomas napisał(a): teraz czyszczę denka tłoków,jutro planowanie głowicy i składanie Wink mi przeciekało na 1 tłoku ...
A mi pociekł z 1, 3 i 4
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#394386 Wysłany:
08 Wrz 2010, 18:44; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
Gotowe!
Głowica splanowana <0,2mm. Wymienione uszczelki głowicy i kolektorów, wszystkie Corteco.
Auto od razu odpaliło i to od razu na 4 cylindry, wentylator się załącza w ok. 1/2 skali. Wszystko pięknie. Dziękuję wszystkim za pomoc, życzliwość i dobre chęci.
_________________ Fiat Punto 176BQ55P 1995 http://fiatpunto.com.pl/topic21124.html
FIAT - Fix it again, Tony
---
Mitsubishi Galant EA3W 1999 http://fiatpunto.com.pl/post343728.html#343728
|
|
Góra |
|
|
piter123321 |
#394786 Wysłany:
10 Wrz 2010, 18:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
a tak z ciekawości. bardzo duzo?czy duzo?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
|
voytech |
#394835 Wysłany:
10 Wrz 2010, 21:25; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: SO Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 73
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|