|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
krzysiek_pere |
#300577 Wysłany:
20 Paź 2009, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
W zasadzie wszystko zostało powiedziane, dodam tylko jeszcze że zmienne fazy służą w tym konkretnym przypadku do poprawy elastyczniści ale również razem z odpowiednim ukształtowanie kolektora, komory spalania oraz przestawieniem fazy "zawirowywuje"spaliny tworząc efekt recyrkulacji spalin. Wszystko zależy od warunków (obciążenie).
Cytuj: No właśnie, bo to silnik już prehistoryczny. Jakby nie mogli zostawić 1.2 16V...
To tak jak powiedzieć że silnik spalinowy jest prehistoryczny. W tym silniku ostał się tak naprawdę kadłub, większość elementów została zmodernizowana. Na bazową jednostkę wystarczy przy zachowaniu "cena-jakość"
|
|
Góra |
|
 |
|
|
kazaa |
#300596 Wysłany:
20 Paź 2009, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
lakikwap napisał(a): to jak Panowie z tym 1.2 16  ma czyteż niema 
p2 1,2 16v nie ma zmiennych faz rozrządu , masz głowicę po 4 zawory na cylinder , ot , jedynie hgt mial cos na podobe zmiennych faz rozrzadu - wariator
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Noel |
#302397 Wysłany:
27 Paź 2009, 13:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Sty 2007, Posty: 14
|
Jako że rozpocząłem ten wątek postanowiłem powiadomić was że rozrząd wymieniłem przy przebiegu 83 tyś. w ASO koszt 500zł bez pompy wody przekonano mnie że nie jest to koniecznie a że jeszcze spłacam swojego kropka plus niedługo ubezpieczenie....
Dodam tylko że po wymianie silnik jest odrobinę cichszy szczególnie słychać różnice na luzie na zewnątrz.... zawsze miło jak po wymianie słychać poprawę 
|
|
Góra |
|
 |
kubeusz77 |
#302495 Wysłany:
27 Paź 2009, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Nie ma gorszej naprawy jeśli jej nie widać nie słychać nie czuć.
A za to jest dziura w kieszeni. 
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
 |
Pepcio |
#320725 Wysłany:
27 Gru 2009, 09:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Piekary Śląskie Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 52
|
Temat pewnie stary, ale mimo to cena 830 uwzględniając nawet pompę cieczy to zdzierstwo! W 1.2 8v wymiana na zamiennikach to maksymalnie 300 zł z robocizną (poza aso) w ASO 460 to też przesada, ale to ASO tam zawsze trochę wiecej się płaci.
Co do samej wymiany w 1.2 8v spokojnie przy normalnej eksploatacji jeździł bym do 100 tys, silnik jest niekolizyjny więc nawet w przypadku zerwania paska nic złego z nim się nie dzieje.
Noel napisał(a): Kilka informacji co udało mi się ustalić Zarówno ASO i Bosch serwis zalecają wymianę przy 80tyś. Koszt w ASO Partner w Katowicach 460zł bez pompy wody gdyż jej wymianę zalecają tylko wtedy gdy jest z nią coś nie tak. Koszt w Bosch serwis w Bytomiu 830zł z pompą wody i płynem chłodzącym gdyż tu zalecają wymienić komplet... Teraz mam jeszcze większy dylemat komu powierzyć mojego Kropka. [ Dodano: 27 Gru 2009 08:04 ]Ten ,,element'' jak go nazwałeś to czujnik faz rozrządu, a nie wariator faz. Według mnie 1.4 77 KM nie posiada zmiennych faz rozrządu, to normalna konstrukcja FIRE i nic więcej. Upewnie się w zaprzyjaźnionym ASO, ale na 99% to Ty wprowadzasz innych w błąd. Nie pamietam abym widział silniki 8 zaworowe ze zmiennymi fazami. Czujnik faz rozrządu montuje się w wielu konstrukcjach pod kontem lepszego określania parametrów pracy i lepszego sterowania. Pozdrawiam. € Yacek napisał(a): Cytuj: OK. A jakies wiarygodne zrodlo? Patrząc od przodu auta ( po otworzeniu maski ) po lewej stonie obok wlewu oleju znajduje się element do którego dochodzą kable elektryczne. Jest on wkręcany w obudowe zaworów. To włąsnie on odpowiedzialny jest za zmienne fazy rozrządu. Elementu tego nie ma w silnikach 1,2 8V. Po tym elemencie na szybko można poznać jaki jest zainstalowany silnik. http://fiatpunto.com.pl/post269583.html
_________________ GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!
|
|
Góra |
|
 |
jurekl |
#321205 Wysłany:
28 Gru 2009, 18:29; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 26 Lis 2008, Posty: 80
|
Pepcio napisał(a): Nie pamietam abym widział silniki 8 zaworowe ze zmiennymi fazami. Czujnik faz rozrządu montuje się w wielu konstrukcjach pod kontem lepszego określania parametrów pracy i lepszego sterowania.
Chyba jednak posiada. Wystarczy przetłumaczyć z włoskiego manuala:

_________________ GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#321291 Wysłany:
28 Gru 2009, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
Pepcio napisał(a): Upewnie się w zaprzyjaźnionym ASO
witam,
właśnie w Twoim przypadku najpierw do zaprzyjaźnionego ASO a dopiero potem udowadniać swoje racje. 
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#332051 Wysłany:
03 Lut 2010, 01:09; Temat postu: Re: Rozrząd [ wymiana, rodzaj, koszty] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Noel napisał(a): Witam Mój kropek 1.2 od stycznia 2007 przejechał już 76tyś km w instrukcji pisze że wymiana rozrządu ma być wykonana przy 120 tyś km przy 4 przeglądzie. Zastanawiam się czy nie zmienić wcześniej i o ile wcześniej. W prasie i tv specjaliści zalecają wcześniejszą wymianę. Stąd moje pytanie kiedy Wy zamierzacie wymienić rozrząd w swoich GP i jeszcze jeden dylemat  ASO czy Bosch serwis a może gdzie indziej....
odpusc , silnik bezkolizyjny , moj 1.2 8v nalatal 100kkm na pasku w tym 2 razy byl demontowany i zyje
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
autofan |
#345658 Wysłany:
16 Mar 2010, 21:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Czy ktoś na forum wie może jaki typ rozrządu ma silnik 1.4 77KM tzn czy jest kolizyjny? Ostatnio słyszałem, że podobno nie, macie w tym temacie jakąś wiedze lub doświadczenie?
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
 |
Yacek |
#345667 Wysłany:
16 Mar 2010, 22:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
autofan napisał(a): Czy ktoś na forum wie może jaki typ rozrządu ma silnik 1.4 77KM tzn czy jest kolizyjny?
witam,
na 100% kolizyjny. 
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
Bahama70 |
#360649 Wysłany:
29 Kwi 2010, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin Rejestracja: 06 Lis 2008, Posty: 586 Pomógł: 1
|
Moje Grande 1.4 8V z października 2006 r i przejechane 65000. Kiedy robicie rozrząd ? Ja mam zamiar na 4 przegląd przy 75 tys.
_________________ Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#378018 Wysłany:
01 Lip 2010, 21:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
Właśnie odebrałem auto z serwisu wymiana rozrządu,pompy wody i paska micro z robocizną 760zł [ Dodano: 01 Lip 2010 21:30 ]wg cennika intercars`u części użyte u mnie kosztowały 700zł 
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#378054 Wysłany:
01 Lip 2010, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
cena intercarsu * 2/3 = normalna cena
[ Dodano: 01 Lip 2010 21:44 ]
swoja drogą rwałbym sobie włosy z głowy jakby tajle do mojego były takie drogie  W ogóle rwałbym sobie włosy z głowy jakbym miał auto u mechanika zostawiać
[ Dodano: 01 Lip 2010 21:46 ]
strach pomyśleć ile Ci zaśpiewają za sprzęgło
220zł i spokój na następne 140tys.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#378120 Wysłany:
02 Lip 2010, 00:11; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
W sobotę jade do "Mietków" wymieniać rozrząd - 102 tys km ....nie wymieniam pompy wody ....za duze koszta poza tym....poza tym chyba dość juz dobrego z GP 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#378133 Wysłany:
02 Lip 2010, 04:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
ipIV napisał(a): cena intercarsu * 2/3 = normalna cena wiem dlatego taka mine wkleiłem  ipIV napisał(a): swoja drogą rwałbym sobie włosy z głowy jakby tajle do mojego były takie drogie
pasek rozrządu,pasek wielorowkowy, rolka napinająca,rolka prowadząca i pompa wody więc chyba nie jest to az tak mega wielki koszty z robocizną.
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#378134 Wysłany:
02 Lip 2010, 05:02; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
kox napisał(a): pasek rozrządu,pasek wielorowkowy, rolka napinająca,rolka prowadząca i pompa wody więc chyba nie jest to az tak mega wielki koszty z robocizną.
nie, ale na mój budżet hmm pozostanę przy 1.2 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
kox |
#378266 Wysłany:
02 Lip 2010, 22:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4866 Pomógł: 39
|
dlatego panie Michale każdy ma to co może ogarnąć,wiadomo że bardziej mój pysk by się uśmiechał gdybym za części zapłacił 400zł a ojciec opanowałby mi rozrząd. Jako że on mierzy siły na zamiary poradził żeby rozrząd powierzyć "fachowcom" a łozysko sam mi opanuje
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
 |
LeszekR |
#395936 Wysłany:
15 Wrz 2010, 10:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 23 Lut 2007, Posty: 234
|
Panowie czy wiecie moze jaki zestaw(chodzi mi o nazwe producenta) fiat wkłada na pierwszy montaz do silnika 1,4 16V?
_________________ -Grande Punto Estiva Blue&me
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#395952 Wysłany:
15 Wrz 2010, 12:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
LeszekR napisał(a): Panowie czy wiecie moze jaki zestaw(chodzi mi o nazwe producenta) fiat wkłada na pierwszy montaz do silnika 1,4 16V? Kup sobie zestaw SKFa i zapomnij o temacie. [ Dodano: 15 Wrz 2010 12:10 ]Yoka napisał(a): W sobotę jade do "Mietków" wymieniać rozrząd - 102 tys km ....nie wymieniam pompy wody ....za duze koszta poza tym....poza tym chyba dość juz dobrego z GP 
Oby ci nie walnęła po 2000km od wymiany rozrządu. Pamiętaj że chytry 2 razy traci.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#397109 Wysłany:
19 Wrz 2010, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
Tak tylko dopowiem, że Mitkowie pobrali opłatę za wymianę paska rozrządu z napinaczem 300 zł.  (robocizna + części fiatowskie)
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
Aggie |
#457552 Wysłany:
29 Mar 2011, 21:07; Temat postu: Grande Punto 1.4 16V - kiedy wymiana rozrządu |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 29 Mar 2011, Posty: 1
|
Witam,
od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczką GP 1.4 16V Starjet, pod koniec kwietnia samochód będzie już miał 4 lata, a na liczniku póki co niecałe 30 tys. km (autko było kupione z niewielkim przebiegiem, ja przejechałam od tego czasu ok. 6 tys. km).
Ostatnio przeglądając instrukcję obsługi natknęłam się na informację, że rozrząd niezależnie od przebiegu powinien być wymieniany co 4 lub 5 lat. Skonfrontowałam tę informację z dwoma różnymi serwisami ASO Fiata i w obu miejscach powiedzieli, że spokojnie można poczekać z wymianą jeszcze rok.
Ja jednak mam sporo obaw (wolałabym nie uszkodzić silnika poprzez swoje niedbalstwo) i dlatego też bardzo proszę o Waszą opinię w tej sprawie, gdyż sytuacja jest nietypowa. Próbowałam odnaleźć podobny topic na forum, ale niestety nie ma nikogo z podobnym problemem.
dzięki za wyrozumiałość i czekam na komentarze.
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#457567 Wysłany:
29 Mar 2011, 21:24; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Witam!
Ja ostatnio miałem podobny dylemat. Tak jak napisałaś - zaleca się wymianę po 4/5 latach. Moim zdaniem nie musisz wymieniać  i śmiało możesz sobie teraz odpuścić tą "przyjemność" .
Jednak wcześniej musisz sobie odpowiedzieć na pytanie jak będziesz eksploatować autko przez najbliższy rok
Dziwi mnie przebieg autka po 4 latach tylko 30tyś....ale to już inny temat 
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
Ostatnio edytowany przez Dzióbel, 29 Mar 2011, 21:28, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
bbanditoss |
#457569 Wysłany:
29 Mar 2011, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Nigdzie nie jadę |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11772 Pomógł: 13
|
Dzióbel napisał(a): Dziwi mnie przebieg autka po 4 latach tylko 30tyś....ale to już inny temat
mój w czerwcu będzie miał 4 lata i aktualnie 39kkm
też póki co nie biorę się za rozrząd 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#457571 Wysłany:
29 Mar 2011, 21:29; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
Mój miał prawie 5 lat i przebieg 98 tysi....samo się prosiło.
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#457605 Wysłany:
29 Mar 2011, 22:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Aggie
rozrząd jest napędzany paskiem gumowym.
A guma się starzeje.
Dlatego jest zalecenie wymiany paska rozrządu co 4-5 lat, nawet jeśli jest mały przebieg.
Koszt paska, wraz z napinaczem, rolką prowadzącą i robocizną najpewniej zamknie się w 300-500 zł.
I masz spokój na kolejne 4-5 lat.
Po co jeździć pod stresem i się zastanawiać: strzeli - nie strzeli?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|