|
Obecny czas: 16 Maj 2025, 08:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
OLO_PW |
#353793 Wysłany:
08 Kwi 2010, 21:04; Temat postu: montaz gazu w punto 1.2 16V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Pszów Rejestracja: 07 Kwi 2010, Posty: 5
|
Mam do Was pytanie na temat tego jak moze sie ten silnik sprawowac z dobra sekwencyjna instalacja? Sporo jezdze i jakby na to nie spojrzec po 6 mce instalacja jest u mnie zaplacona. pozdro dzieki za rady!
|
|
Góra |
|
 |
|
|
brzozas |
#354064 Wysłany:
09 Kwi 2010, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Mar 2008, Posty: 29
|
Jeżeli instalacja jest dobrze wyregulowana i jest zamontowana odpowiednio szybka listwa wtryskowa nie ma żadnych problemów. Pierwszy punkt jest obowiązkowy by komputer nie sygnalizował błędów. Montaż zbyt wolnej listwy wtryskowej będzie objawiał się szarpaniem przy szybkim operowaniu gazem kiedy silnik nie ma temperatury w okolicy 90 stopni.
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#384458 Wysłany:
31 Lip 2010, 15:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
Jaki jest mniej więcej koszt dobrej instalacji gazowej do tego silnika?
Jeżeli ktoś przejechał trochę więcej km zagazowanym 16V to proszę o opinie.
_________________ PII 1.2 16v 3D ELX 2001r.
http://fiatpunto.com.pl/topic18394.html
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#384461 Wysłany:
31 Lip 2010, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
Endrju |
#384466 Wysłany:
31 Lip 2010, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Osiek/Oświęcim Rejestracja: 17 Wrz 2009, Posty: 147
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#384474 Wysłany:
31 Lip 2010, 16:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
|
Góra |
|
 |
tomPB1920 |
#408005 Wysłany:
29 Paź 2010, 09:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 07 Maj 2008, Posty: 227
|
Podłacze sie do tematu i mam pytanko do Danko8790,widze ze swojego posta wystawiłes w lipcu,naisz mi jak do tej pory sie sprawuje autko na gazie,ile bierze gazu i ogolnie czy jest ok,ja tez mam silnik 1,2 8V i robie przymiarke do załozenia gazu ale potrzebuje opinii za ile i gdzie mozna dobrze załozyc ( jaka jest dobra firma instalacji gazowej) bo wiadomo magikow jest teraz w cholere a co najwazniejsze jak sie sprawuje autko po takiej operacji,czy jest zwiekszona awaryjnosc itd.Prosze o opinie posiadaczy autek na gaz z silnikami 1,2 8V.
Dzieki
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#408128 Wysłany:
29 Paź 2010, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Generalnie koniecznie przed podjęciem decyzji o montażu instalacji gazowej trzeba sobie koniecznie zakodować w główce że 90% zakładów montujących wykazuje się 0 kulturą techniczną, montują najtańsze zestawy do 90% aut, byle szybko i byle przyciąć. Niestety z takim podejściem gaz dla klienta staje się nowym hobby bo auto nie działa jak na noPb i tak dalej.
Sekwencja sekwencji nierówna.
Osobiście polecam taki zestaw do Punto 1,2 8V i 16V:
wtryski Matrix HD344 lub tańsze Valtek 34
reduktor Zavoli Zeta albo Tomasetto Alaska
sterownik Stag 300-4 Plus
filtr Czaja FL 02 lub 03
Oprócz tego ktoś musi to umieć porządnie poskładać a nie nadrutować.
Warto zapytać czy ściągają kolektor do wiercenia otworów pod dysze, czy butla będzie zamontowana wielozaworem do tyłu czy przodu, czy stroją instalację podczas jazdy.
Taki zestaw ok 2800PLN powinno się zmieścić. Instalacje za 2000 od razu można sobie odpuścić.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#408153 Wysłany:
29 Paź 2010, 20:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
rotor a co powiesz o sekwencji tartarini?
tylko taka moge zamonowac nie tracac gwary na auto
i tu jest mały niuans z którym nie moge sie pogodzic.
otóz magik od lpg (posiada autoryzacje fiata) powiedział mi dzis przez tel ze bedzie wiercił w podłodze by przytwierdzic przewody gazowe biegnące od butli do komory silnika i ze nie widzi innej opcji.
jak to jest u Was rozwiązane? wiercili Wam?
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#408161 Wysłany:
29 Paź 2010, 21:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
A ja sietak zastanawiam czy auto ktore pali 5-7l paliwa jest sens wstawiania LPG.
Mimo ze nie jestem tego zwolinnikiem i mam od 2 tyg 1.2 16v moj pali mi 5.3l na 100km w przeliczeniu na benz jest to jakies 23zl.
Wchodzac na temat gazu pociagnie go wiecej, czyli 8-12 zalezy jeszcze od nogi przeliczajac cene srednio czyli 10l Lpg wyjdzie 23zl.
napisze tak w prost auto palilo mi ok 9l jak go zakupilem zainwestoalem 380zl w swieczki i przewody firmy NGK teraz spalanie jest 5.3. sprawdzalem dwokrotnie tankujac auto do pelna -jazda po Warszawie - korki, nie przekraczajac 3tys obrotow
Zastanowcie sie zanim wbijecie gaz.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#408164 Wysłany:
29 Paź 2010, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
5.3 hmmm pozazdroscic takiego spalania benzyny w cyklu 100% miejskim
mój pali 7 a w trasie 6 dlatego chce lpg
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#408167 Wysłany:
29 Paź 2010, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
nie to ze chce Cie zniechecic, ale wez pod uwage ze przejscie na LPG wiaze sie juz ze zmiana swieczek i przewodow opowiadajacym lpg.. to nielepiej po prostu kupic normalnie swieczki i przewody ewentualnie wymienic filtry..
nie wiem jak duzo jezdzisz, ja w 2 tyg juz zrobilem 2 tys  i szczerze wczesniej mialem auto na gaz 100km mnie wychodzilo ok 35-38zl tyle ze ponizej 160 na trasie nie schodzilem  kropkiem jezdze 130 czyli 3tys obrotow..
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#408193 Wysłany:
29 Paź 2010, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
Danko8790 |
#408194 Wysłany:
29 Paź 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie Rejestracja: 17 Lis 2009, Posty: 1132
|
reduktor-tomasetto zawór gazow-tomasetto zbiornik-bormech wielozawór- tomasetto obudowa wielozaworowa-bormech zawór tankowania-tomasetto uklad elektroniczy-stag 4.Mojemu koledzie w punto zaproponowali takie sobie części co o nich sądzicie?
_________________ 2001 r 1.2 8v LpG+PB:) topic22136.html
Kropek GP - Włoszczyzna post432985.html#432985
Croma topic36517.html
Fiat Freemont topic42831.html
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#408195 Wysłany:
29 Paź 2010, 22:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
639 napisał(a): u mnie przy 3000obr jest 110
bo masz 8v a nie 16 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#408409 Wysłany:
30 Paź 2010, 19:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
sebus1981 napisał(a): A ja sietak zastanawiam czy auto ktore pali 5-7l paliwa jest sens wstawiania LPG. Mimo ze nie jestem tego zwolinnikiem i mam od 2 tyg 1.2 16v moj pali mi 5.3l na 100km w przeliczeniu na benz jest to jakies 23zl. Wchodzac na temat gazu pociagnie go wiecej, czyli 8-12 zalezy jeszcze od nogi przeliczajac cene srednio czyli 10l Lpg wyjdzie 23zl. napisze tak w prost auto palilo mi ok 9l jak go zakupilem zainwestoalem 380zl w swieczki i przewody firmy NGK teraz spalanie jest 5.3. sprawdzalem dwokrotnie tankujac auto do pelna -jazda po Warszawie - korki, nie przekraczajac 3tys obrotow  Zastanowcie sie zanim wbijecie gaz. Pozdrawiam Po pierwsze spalanie 5.3 to dla mnie bajka ale dobra, niech ci będzie że jest 5,3. Dodaj to tego sobie max 20% gazu więcej czyli 6,36 no do równego 6,5 litra i wtedy sobie policz ile co kosztuje. Jeśli spala gazu więcej niż 20% w stosunku do benzyny to znaczy ze graty są źle dobrane, instalka niewyregulowana itd. [ Dodano: 30 Paź 2010 19:37 ]639 napisał(a): rotor a co powiesz o sekwencji tartarini? tylko taka moge zamonowac nie tracac gwary na auto i tu jest mały niuans z którym nie moge sie pogodzic. otóz magik od lpg (posiada autoryzacje fiata) powiedział mi dzis przez tel ze bedzie wiercił w podłodze by przytwierdzic przewody gazowe biegnące od butli do komory silnika i ze nie widzi innej opcji. jak to jest u Was rozwiązane? wiercili Wam? Nie pomogę ci w temacie Tartarini, generalnie hi-end to Landi Renzo, najpopularniejsze sa instalki na STAGu ale tez największe ryzyko że skompletują ci to na gratach masakra, średnia półka to zestawy BRC. Tartarini ma mój znajomy w Punto EVO i mówi że jest ok. STAG ma najlepsza elektronikę i prosty interfejs, jak do tego dodać porządne graty to może być lepszy niż zachodnie instalki ale to trzeba kumatego gaziarza mieć. [ Dodano: 30 Paź 2010 19:42 ]Danko8790 napisał(a): reduktor-tomasetto zawór gazow-tomasetto zbiornik-bormech wielozawór- tomasetto obudowa wielozaworowa-bormech zawór tankowania-tomasetto uklad elektroniczy-stag 4.Mojemu koledzie w punto zaproponowali takie sobie części co o nich sądzicie?
Nie podałeś najważniejszej sprawy czyli wtryskiwaczy - jeśli sa to Valtek 3 Ohm już wiesz że masz zmieniać gaziarza.Mam STAG 4 i generalnie komp jest ok, opanowałem jego strojenie w tydzień. Polecam jednak STAG 300-4 Plus bo będziesz miał możliwość robienia korekty po obrotach co się często przydaje o ile chcesz żeby auto jeździło jak na noPb.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#408415 Wysłany:
30 Paź 2010, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#408693 Wysłany:
31 Paź 2010, 20:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
639 napisał(a): rotor a jak to jest, czy zawsze dziurawią podłogę mocując przewody gazowe do podłogi?
Generalnie pod podłogą to można przyczepić do oryginalnych benzynowych a z tyłu pod miejscem na zapas ze 2 dziurki na wkręty raczej będą ale to chyba nie problem, wystarczy tam maznąć smarem i gnić nie będzie.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#408760 Wysłany:
01 Lis 2010, 00:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Co do zapasu to chyba zależy juz jaka butla, u mnie np. wycięli mocowanie zapasówki (co prawda nie w Punto ale taka sama zasada czyli wystający cycek z gwintem na środku) i w sumie nawet jakby butla miała inne rozwiązanie w środku to to mocowanie zapasówki i tak by musiało wylecieć przez zawór.
Co do przewodów to dokładnie jak napisał 2rotor i wczesniej ja w innym temacie. Bez sensu jest dziurawienie podłogi moim zdaniem, zupełnie niepotrzebne narażanie na późniejsze problemu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 01 Lis 2010, 00:41, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
oko21 |
#408765 Wysłany:
01 Lis 2010, 00:40; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 5496 Pomógł: 26
|
sebus1981 napisał(a): auto na gaz 100km mnie wychodzilo ok 35-38zl A mnie wychodzi ok 17zł. 639 napisał(a): czy zawsze dziurawią podłogę mocując przewody gazowe do podłogi?
Jak już napisałem w innym temacie, ja mam spięte tzw. trytkami do przewodów paliwowych.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#409069 Wysłany:
02 Lis 2010, 15:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
buladag napisał(a): Co do zapasu to chyba zależy juz jaka butla, u mnie np. wycięli mocowanie zapasówki (co prawda nie w Punto ale taka sama zasada czyli wystający cycek z gwintem na środku) i w sumie nawet jakby butla miała inne rozwiązanie w środku to to mocowanie zapasówki i tak by musiało wylecieć przez zawór.  Co do przewodów to dokładnie jak napisał 2rotor i wczesniej ja w innym temacie. Bez sensu jest dziurawienie podłogi moim zdaniem, zupełnie niepotrzebne narażanie na późniejsze problemu.
O widzę że masz butlę ustawioną "do driftu", i tak lepiej niż ja bo mam do jazdy na wstecznym 
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#409074 Wysłany:
02 Lis 2010, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
2rotor napisał(a): O widzę że masz butlę ustawioną "do driftu", i tak lepiej niż ja bo mam do jazdy na wstecznym 
moze tylko aparat przekrecil przy robieniu foto 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#409100 Wysłany:
02 Lis 2010, 19:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cytuj: moze tylko aparat przekrecil przy robieniu foto Wink
Tak dokładnie, zawór jest w tylnej części butli. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|