|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 17:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jak |
#410227 Wysłany:
07 Lis 2010, 11:25; Temat postu: Jak to naprawić? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Ktoś powie bardzo prosto, wystarczy pospawać i będzie git, ale jak na razie nie mam możliwości a chciałbym to naprawić inaczej.
Powoli mówi papa połączenie wydechu (spaw) przy kołnierzu(flanszy) od strony katalizatora, który to łączy się z identycznym kołnierzem od elementu elastycznego. Chyba wiadomo, o co chodzi? Zauważyłem tam ostatnio małe dziurki i co się z tym wiąże głośniejszą pracę. Tak sobie myślę, że zamiast jechać do spawacza a dużego wyboru w mojej okolicy nie mam to kupię klej „spawanie na zimno” i potraktuje to tym klejem. Będzie to trzymać, ma ktoś doświadczenie z tymi klejami.
A może ktoś ma inny pomysł, czym to naprawić?
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#410247 Wysłany:
07 Lis 2010, 12:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Są kleje które po zastygnięciu mają twardość i wytrzymałość jak metal (trzeba je w razie czego szlifować etc, nie da się ich skruszyć i nie są podatne na temperaturę) ale nie wiem czy coś takiego jest ogólnodostępne. Generalnie myślę, że na takim elemencie jak wydech jakiekolwiek kleje ogólnodostępne w sklepach zwyczajnie się wykruszą.
Koszt całego nowego wydechu do 1.2 8v jest na tyle niski (~150zł - złącze elastyczne rura i puszka końcowa), że zastanowiłbym się czy opłaca się to spawać i łatać.
Jak wymienisz tłumik polecam też wymienić gumowe wieszaki (3,5zł/szt) pomimo, że stare będą prawdopodobnie całe.
Cały wydech wymienisz spokojnie sam, wystarczy jakiś podjazd i jeden klucz, aby przykręcić wydech do katalizatora.
Jeśli chciałbyś wymianiać samo złacze elastyczne, to jest to dość nieciekawy element jeśli chodzi o spawanie, bo końcówki złącza elastycznego są z nierdzewki, a spawanie nierdzewki z czarną blachą z jakiej zrobiona jest pozostała część wydechu jest ciężkie (cięzko zespawać i dość szybko zgnije).
Jak kupisz nowy wydech to jeśli nie będzie on aluminiowany to polecam wymalować go przed założeniem srebrzanką wysokotemperaturową. Jeśli będzie aluminiowany to wymaluj spawy i połączenia srebrzanką, to na pewno przedłuży żywot wydechu.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#410251 Wysłany:
07 Lis 2010, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
nie do końca się zrozumieliśmy to nie chodzi o kołnierz od strony tłumika, tylko od strony katalizatora, czyli do wymiany byłby katalizator a on do tanich nie należy. chciałbym to naprawić tym
http://allegro.pl/klej-do-metalu-cx-80- ... 52174.html
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#410253 Wysłany:
07 Lis 2010, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#410255 Wysłany:
07 Lis 2010, 12:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
ja też bym wolał, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma 
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#410271 Wysłany:
07 Lis 2010, 13:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#410287 Wysłany:
07 Lis 2010, 14:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
jak Aaa, rozumiem, czyli zgniło przed złączką katalizatora i wydechu, tak?
Co do kleju to przynajmniej w zamierzeniu jest to coś podobnego do tego co opisywałem wyżej, czy to złapie? Ciężko ocenić, na pewno musisz dobrze oczyścić i odtłuścić klejoną powierzchnię i dobrze było by ją zmatowić czymś.
PS: Ile to autko ma nalatane, że korozja zjadła dość grubą i dobrze wygrzaną blachę katalizatora?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
jak |
#410303 Wysłany:
07 Lis 2010, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Przelatane ma 140 tyś. Czy ta rura jest zrobiona z tej samej blachy to nie wiem, ale może zostalo to miejsce przegrzane podczas spawania tego kołnierza. Miejsce roblemu zaznaczone na zdjęciu czerwonym kolorem

_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|