|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 20:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
mati.91 |
#411362 Wysłany:
10 Lis 2010, 08:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tiyo |
#411408 Wysłany:
10 Lis 2010, 13:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grybów Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 200
|
Widzę ostrą dyskusję i podzielone zdania [ Dodano: 10 Lis 2010 13:19 ]Mam jeszcze jedno pytanie myślę że niewiele odbiegające od tematu, a nie chcę zakładać nowego. Czy dieselek po przestanej całej nocy czyli po odpaleniu go na zimnym silniku zawsze z początku jest taki zamulony z wyraźnym spadkiem mocy gdzie dopiero po kilku kilometrach przychodzi do siebie? Czy może z moim jest coś nie tego?
_________________ PUNTO 1,7 TD 98’
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411536 Wysłany:
10 Lis 2010, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
Raczej powinien od razu śmigać. Z tym, że po odpaleniu też lepiej żeby z minutkę pochodził na wolnych obrotach i dopiero jechać. W sumie z każdym silnikiem tak jest, ale w dizlach powinno się tego bardziej przestrzegać.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411553 Wysłany:
10 Lis 2010, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Niby dlaczego miałby minutkę pochodzić na wolnych obrotach? Szkoda silnika. Na jałowym biegu jest najniższe ciśnienie oleju więc ja nie widzę absolutnie żadnego sensu takiego działania. Należy tylko nie pałować silnika przed nagrzaniem się płynów.
tiyo, podobnie dzieje mi się w Cklasie i z dołu jest strasznie zmulony. Po chwili wraca do siebie tzn wraz z tym jak płyny i ogólnie silnik się nagrzewa. Nie wiem czego to wina ale ja nie widzę problemu w tej kwestii.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#411567 Wysłany:
10 Lis 2010, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
daniel zgadza się ciśnienie spada powoli ale jednak nie ma krążenia oleju także moim zdaniem lepiej jeśli będzie odpalony chociaż głupie 30s.
Wystarczy po dojechaniu do celu powoli odpiąć pasy wyłączyć światła muzykę i dopiero zgasić.
Może to niekonieczne ale napewno nie zaszkodzi...
A co do jazdy zaraz po odpaleniu.
zimą gdy olej jest zimny ma gorsze właściwości i gorzej smaruje bo jest bardziej lepki i nie porusza się tak jak powinien.
a jak wynika z wykresów lepkościowych wzrost temperatury nawet o parenaście stopni powoduje zwiększenie "jakości"
i mimo że poma jest mało wydajna na niskich obrotach to i tak przesmaruje turbinę bo w końcu ona nie chodzi więc się nie zatrze..
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411574 Wysłany:
10 Lis 2010, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
Pietro |
#411592 Wysłany:
10 Lis 2010, 22:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
zimny silnik gorsze smarowanie większe opory toczenia łożysk
nie bez przypadku rajdowcy cały czas mają odpalonewydajność się zwiększa...
stere diesle bez turbin były "idiotoodporne" i dlatego robiły niezłe kilometry bez awarii te dzisiejsze wymagają większego szacunku i wtedy też będą się trzymały
_________________ Punto Selecta, swap manual

|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411595 Wysłany:
10 Lis 2010, 23:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
tiyo |
#411610 Wysłany:
10 Lis 2010, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grybów Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 200
|
Czyli to początkowe zamulenie raczej nie jest niczym groźnym czy jednak to zbadać i od czego zacząć?
_________________ PUNTO 1,7 TD 98’
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411614 Wysłany:
10 Lis 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
tiyo |
#411619 Wysłany:
10 Lis 2010, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Grybów Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 200
|
Cytuj: Wiesz co na początek sprawdź może sobie to co piszę, czyli po odpaleniu niech sobie trochę pochodzi na wolnych obrotach, smarowanie lepsze będzie miał i się ciutke rozgrzeje. Zobaczysz czy cokolwiek to dało.
Uwierz że sprawdzałem coś daje ale rewelacji nie ma a poza tym słyszałem że właśnie nie trzyma się go na luzie tylko najlepiej po odpaleniu spokojnie ruszać i wtedy autko szybciej się nagrzewa niż na postoju ale to tylko moja opinia usłyszana od podobno fachowca.
_________________ PUNTO 1,7 TD 98’
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411625 Wysłany:
10 Lis 2010, 23:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
no ja właśnie słyszałem co innego. A to w sumie nie po to, żeby się auto rozgrzało, chociaż na postoju szybciej złapie temp bo nie wieje mu na silnik  , tylko żeby miał lepsze smarowanie. Ale skoro u Ciebie to nie zdaje egzaminu to szczerze nie wiem co może mu się dziać.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#411640 Wysłany:
11 Lis 2010, 00:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mati.91 napisał(a): chociaż na postoju szybciej złapie temp bo nie wieje mu na silnik
ale wymysliles 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411657 Wysłany:
11 Lis 2010, 00:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mati.91, czy Ty zastanawiasz się nad tym co piszesz? Jeśli na postoju auto szybciej się nagrzewa niż przy jeździe to nie wiem. Termostat musi mieć uszkodzony... Normalne sprawne auto najszybciej nagrzewa się jadąc.
Smarowanie: kto podaje takie bzdury że auto na postoju ma lepsze smarowanie? Smarowanie zależy od temperatury oleju i ciśnienia (pominę takie czynniki jak rodzaj oleju itd bo nie mają związku z moim wywodem). Ciśnienie jest tym wyższe im wyższe są obroty. Trzymając auto na niskich obrotach celem nagrzania jest może nie bardziej szkodliwa (nie zaryzykuję tego stwierdzenia) niż spokojna jazda ale na pewno nie warta czasu i zachodu no i spalonego paliwa. Jak myślisz czemu osoby które znają się na remontach silników zalecają zaraz po pierwszym odpaleniu silnika na dotarciu nie trzymania go na niskich obrotach a od razu na 2+krpm? Właśnie z tego samego powodu.
Co do mojego "problemu" jak to określiłeś to ja nie widzę żadnego. Silniki są takie a nie inne i tego nie da się przeskoczyć...
Pietro, a może rajdowcy mają silniki zawsze włączone po to by płyny (razem z silnikiem) były w optymalnej temperaturze i gotowe w każdej chwili do jazdy?...
Powiedz mi jeszcze jeśli nie ma potrzeby schładzać turbiny (bo nie jechaliśmy ostro i jeśli tak to zdążyliśmy turbo już schłodzić) to po kiego grzyba trzymać włączony silnik przez te 30s? Tylko racjonalne odpowiedzi a nie w stylu "nie ma dowodu na to ze to nie działa więc pewnie działa"...
No i kwestia zimnego oleju. Zimny olej nie jest bardziej lepki, jest tylko gęstszy. Lepkość jest swego rodzaju "wyznacznikiem" smarowania. W ogóle nie rozumne jaki miała cel Twoja wypowiedź odnośnie zimnego oleju a zatarcia się wirnika... Im szybciej ruszysz tym szybciej silnik nabierze temperatury i tym szybciej będzie odpowiednie smarowanie. Ja widzę sens odpalenia silnika by sobie pochodził tylko w momencie gdy mamy zaparowane/zaszronione szyby by jak najszybciej można było ruszać w trasę.
I powtarzam raz jeszcze: opinie typu "słyszałem" to można o kant d... potłuc. Przeważnie takie "słyszenie" pochodzi od jakiegoś "fachowca" pana Mietka co w życiu złożył wiele silników ale nigdy nie miał pojęcia czemu tak się składa a nie inaczej.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411780 Wysłany:
11 Lis 2010, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
nie mówię tego, bo słyszałem od pana Mietka, tylko mam brata mechanika i nie składa silników bo tak ma być, ale ma o tym pojęcie. Na postoju olej nie krąży po silniku, zresztą to pewnie dobrze wiesz. I po to zostawia się autko przez jakąś chwilę na wolnych obrotach, żeby ten olej zaczął sobie krążyć po silniku i zapewnił lepsze smarowanie, niż wsiąść i od razu jechać. Pewnie, że w ciągu roku nic się nie stanie o ile nie będzie od razu po odpaleniu pałowany. Ale na dłuższą metę może się coś wysrać.
_________________ Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#411781 Wysłany:
11 Lis 2010, 13:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mati.91, nie chrzań głupot. Każdy ogarniający samochody powie że nie masz racji. Ale widocznie brat wie najlepiej...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#411783 Wysłany:
11 Lis 2010, 13:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#411797 Wysłany:
11 Lis 2010, 14:34; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
mati.91 najlepiej napisz do Zoltara albo 2rotora, oni najlepiej odpowiedzą na wszystkie pytania tego tematu i wszelkie wątpliwości.
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#411827 Wysłany:
11 Lis 2010, 17:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
Ja mam benzynkę ale obojętnie czy po długiej jeździe czy po normalnej z pracy zawsze zostawiam silnik włączony na czas wejścia do domu i wypuszczenia psa  , Oczywiście mam domek więc wjeżdżam na działkę do siebie, więc nie ma mowy o pożyczeniu sobie samochodu  .
Teraz te silniki są tak wyśrubowane, że elementy potrzebują czasu na dojście do siebie po jeździe. Tak uważam ja. Mój brat miał cytrynę 2.0 HDI i też obojętnie czy z trasy, czy z normalnej jazdy też zostawiał go na kilka chwil.
Pozdrawiam serdecznie
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#411829 Wysłany:
11 Lis 2010, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
wojtek1967 w silnikach turbo to rozumie, ale po co w w n/a?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|