|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
staH |
#415526 Wysłany:
24 Lis 2010, 22:13; Temat postu: alternator czy aku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Zbliża się zima więc trzeba się tym jak najszybciej zająć.
Problem jest taki
Mogę naładować aku (zawsze sporo godzin ale jak najmniejszym prądem) ale po ok 2-3tygodniach mam na nim tylko ok 12V
dość szybko przestaje świecić zielona kontrolka (bezobsługowa centra 44Ah)
ładowanie bez świateł na biegu jałowym (+ssanie bo jednak był chłodny czyli ok 1500k obrotów) wynosiło ok 13,5 po włączeniu świateł spadło jeszcze o 0,1V
Trasy robię głównie krótkie
tzn 3razy w tygodniu po ok 4km (2rano, 2 po południu)
do tego 2razy po 30km (15rano, 15 później)
Czasem się zdarzy, że gdzieś jeszcze pojadę.
Także czy to dlatego, że za mało jeżdżę to aku jest nie doładowany?
Jeszcze niedawno miałem 13,8-13,9V (po wymianie regulatora napięcia) i wtedy jakoś było lepiej. Czasem świeciła, czasem nie ale zawsze coś.
Jakieś styki? Klemy? Inne rzeczy?
Czytałem, że często obudowa alternatora pęka, wtedy ładowania brak czy jest po prostu słabe?
Co polecacie zrobić? (poza tym, że kupić kable rozruchowe  )
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#415545 Wysłany:
24 Lis 2010, 22:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415562 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Szczotki są w regulatorze tak? (sorry ale budowa auta dla mnie jest zbyt trudna - wolę komputer  )
Klemy faktycznie przeczyszczę.
Jak sprawdzić ładowanie na altku?
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#415567 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415574 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
chodzi o mierzenie na altku, żeby wykluczyć połączenia które są pomiędzy aku, a altkiem
napięcie sprawdzałem miernikiem, w pierwszym poście opisałem co i jak, ale wtedy dotykałem klem...
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#415577 Wysłany:
24 Lis 2010, 23:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415589 Wysłany:
25 Lis 2010, 16:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
robiłem już ten trik http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/7
ale niestety... wtedy to nie dało żadnych efektów
być może teraz to jest przyczyną, jednak nie dałem tam żadnego smaru etc. [ Dodano: 25 Lis 2010 16:43 ]na alternatorze ładowanie powyżej 14 także jest sprawny
(teraz nie wiem 14,2 albo 14,12, w każdym bądź razie jest ok)
do aku dochodzi ok 13,8 (okazało się, że mój miernik miał już słabą baterię dlatego pokazywał nieprawidłowe V)
mimo wszystko jednak aku nie jest doładowywany na tyle żeby było dobrze albo coś go bardzo wciąga...
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#415720 Wysłany:
25 Lis 2010, 17:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jak stary jest akumulator  Starego nie można porządnie naładować i szybciej z niego uchodzi prąd. Poza tym ile używasz odbiorników w czasie jazdy  Może na tak krótkich trasach nie jest w stanie naładować. Do tego alarm ,centralny zamek, wszystkie odbiorniki '' doją'' akumulator.
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415723 Wysłany:
25 Lis 2010, 17:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Aku jest z marca tego roku...
Co do odbiorników to różnie. Czasem tylko światła, czasami radio i wzmacniacz (jednak staram się tego unikać na tych krótkich trasach)
Tzn jest też centralny (ale nie z pilota) chociaż działa tylko w drzwiach pasażera...
Tak tu coś czytam... panel radia należy zdejmować bo z założonym jest większy pobór?
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#415724 Wysłany:
25 Lis 2010, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415725 Wysłany:
25 Lis 2010, 17:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
pioneer deh-p7400mp, znany "delfinek"
a wzmacniacz RTO ale podpięty pod "remote" w radiu także raczej nie bierze prądu co?
Swoją drogą jak gruby musi być kabel, żeby połączyć alternator bezpośrednio do klemy dodatniej? Może by to tak zrobić? Zapytam też w sklepach o nowy kabel (czy tam przewód, zawsze mylę) alternator-rozrusznik. A później wazelina gdzie się da.
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#415735 Wysłany:
25 Lis 2010, 18:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Proponuje zmierzyć ile ucieka prądu na postoju, tzn przy wyłączonych odbiornikach. Jeżeli to wyjdzie dobrze, to radzę doładować akumulator w razie konieczności i nic z tym nie robić. W końcu ładowanie masz dobre.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#415753 Wysłany:
25 Lis 2010, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
staH, jakiego używasz prostownika i jak przebiega proces ładowania? Wiesz, ostatnio ktoś dał mi akumulator, który był ładowany, po sprawdzeniu okazało się, że jest po prostu niedoładowany. Prostownik a raczej elektroniczna ładowarka samoistnie przerywała proces ładowania i nie dopuszczała do jego naładowania.
Do pokrycia ( zabezpieczenia) klem i złącz elektrycznych można użyć wazelinę techniczną. Koszt małej tubki to ok. 4 zł.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415778 Wysłany:
25 Lis 2010, 20:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
no średnio dobre, 13.8 bez świateł i reszty to nie jest jakieś super elo
wazelinę już kupiłem 2,5zł kosztowała
proces ładowania? mały "prąd", sporo godzin...
prostownik jest sprawny, używamy go nie raz i jest ok, ładował już nasze aku w domu jak i u rodziny co nieco
ile mi ucieka na postoju zmierzę jutro zanim pojadę do szkoły
tylko co z tymi kablami? połączyć bezpośrednio? a może wymienić ten główny?
jaka musi być średnica rdzenia kabla?
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#415784 Wysłany:
25 Lis 2010, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
staH najpierw zmierz ubytek pradu, a jak wyjdzie dobrze, to nic nie zmieniaj. Masz dobre napiecie ładowania, latem nie ma problemu, to po co kombinować. Ja również jak mało jeżdżę, musze akumulator doładować.Tylko ładuj akumulator co najmniej 15 godzin. Najlepiej kup sobie areometr i sprawdzaj gęstość elektrolitu.
I tak 1.28 w pelni naładowany, 1.24-1.20 75-50 % naładowany,
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#415796 Wysłany:
25 Lis 2010, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
A pomiary wykonywałeś miernikiem, który wskazywał symbol baterii?
Wiesz, pasuje mieć punkt odniesienia. Jeśli tak, zmień sobie baterię, sprawdź przewody pomiarowe ( miernika) i zrób pomiar. Z doświadczenia wiem, że przyrząd w takim momencie, lubi sporo oszukiwać. Może nawet o te 0,5V lub więcej.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415825 Wysłany:
25 Lis 2010, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
pisałem już o mierniuku
najpierw mój, który to pokazywał za mało V
później u elektryka samochodowego już czymś konkretniejszym sprawdzał
mimo wszystko 12V na aku to mało jest
sprawdzę czy coś bierze
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
PoldasSs |
#415837 Wysłany:
25 Lis 2010, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: 6-Speed
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kętrzyno / Lębork Rejestracja: 07 Sty 2010, Posty: 410
|
U mnie na aku pokazywało po postoju około 2 dni 12,15 V i aku był ciągle nie doładowany okazało się że radio brało prąd nawet jak było wyłączone teraz jak radio podłączyłem pod stacyjkę to napięcie sie zmieniło na aku po postoju auta na 12,80 i aku jest doładowany jak podłacze prostownik to pokazuje że jest minimalnie rozładowany w skali od 1-6 to przed 1 ( gdzies tak 0,5 ) jest a tak jak radio było podłaczone bezpośrednio to prostownik pokazywał na 2 po jeździe a po postoju dwu dniowym nawet na 4 , ale teraz wszystko gra
ładowanie też mam z alternatora 13,90 bez świateł.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#415840 Wysłany:
25 Lis 2010, 21:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
staH Spróbuj zmierzyć pobór prądu. Czasem dobrze jest odłączyć na jakiś czas radio, czy też inne odbiorniki i poobserwować, co dzieje się z aku. Czy nadal będzie Ci się rozładowywał.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415931 Wysłany:
25 Lis 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
u mnie też winne radio
w cholerę bierze papu (o ile dobrze zmierzyłem)
dobrze zrobiłem?
ustawiłem na DCA, podpiąłem jeden przewód do innego gniazda - niby było wymagane
i wpiąłem w obwód, znaczy między - na aku a kleme
pokazywało 0,20-0,25, nawet były skoki do 0,50
otwarłem panel (znaczy tak, żeby się odchyliło) to nic nie zmieniło
kiedy zdjąłem go całkiem to spadło do 0,02...
ktoś kiedyś na pewnym forum (czytaj elektroda) powiedział, żeby się nie dziwić, że tak jest jeśli radio ma 4x50na mosfetach... no cóż, może wszystko byłoby ok gdyby nie to, że mam podpięte pod stałe 12V a nie stacyjkę
tylko jeśli podepnę pod stacyjkę to wtedy pamięć radia nie będzie się zapisywać? czy trzeba bardziej kombinować i "power" dać na stacyjkę a baterię na stałe? tylko czy to zmieni pobór?
[ Dodano: 25 Lis 2010 23:33 ] a prostownik firmy "Romstan" z regulacją 3-15A
podłączyłem aku na noc, ok 9 go odłączę - będzie niecałe 12h, na najniższym stopniu ładowania
zobaczymy czy później będzie dobrze
poczytam jak podłączyć radio pod stacyjkę, były takie tematy
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#415940 Wysłany:
25 Lis 2010, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Tak z ciekawości, przed wyłączeniem zmierz napięcie na klemach aku pod pracującym prostownikiem na zakresie 20V DC. Można też sprawdzić gęstość elektrolitu, jak piszą wyżej. Chciałem zobaczyć czy się naładował.
[ Dodano: 25 Lis 2010 22:52 ]
Ostatnio mierzyłem pobór prądu w Puncie 1, chyba bez alarmu i z seryjnym radiem kasetowym, było na poziomie 0,22 do 0,27 mA.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415950 Wysłany:
26 Lis 2010, 00:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
czyli tak jak u mnie bez panelu
oby mi się udało, z tym podłączeniem pod stacyjkę
jeśli nie zapomnę to zmierzę V na aku
jednak mimo wszystko chciałbym poprawić to ładowanie, jeśli na alternatorze mam trochę ponad 14 to, żeby chociaż 14V było na aku, tylko co zrobić...
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#415956 Wysłany:
26 Lis 2010, 00:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Pisałeś, że poprawiałeś połączenie alternator- rozrusznik. Tylko nie zabezpieczyłeś sobie wazeliną końcówek. Spadek napięcia występuje właśnie często w tym miejscu. Korozja i śniedź często atakuje wewnątrz izolacji tego kabla i stawia dodatkowy opór na drodze prądu. Można spróbować go wymienić ( pod warunkiem, że wszystkie połączenia na klemach i alternatorze są oczyszczone, a klemy solidnie dokręcone i sprawdzisz sobie napięcie ładowania i nic się nie zmieni).
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#415959 Wysłany:
26 Lis 2010, 00:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
Z tym, że kiedy poprawiałem to połączenie to nie było żadnych efektów. Czytałem tu na forum, że kabel już w środku (znaczy pod izolacją) mógł dostać w dupę. Także pewnie jest tak jak mówisz i trzeba go wymienić. Tylko czy kupuje się gotowce czy dwie końcówki i przewód?
Klemę "+" muszę wymienić, dzisiaj jeszcze przeczyściłem obie i w ogóle ale ta jest taka miękka, że już się średnio trzyma i nie dało rady jej dokręcić.
Także to jutro, z radiem też postaram się uporać, bo średnio to widzę, żeby ciągle tak panel zdejmować..
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#415962 Wysłany:
26 Lis 2010, 00:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Gdy ściąga się izolację z takiego przewodu najczęściej jest on pokryty czarnym nalotem i śniedzią. Oglądając pojedyncze miedziane żyłki widać wyraźnie, że przewodność takiego kabla jest dużo mniejsza. Jak dojdą skorodowane końcówki i połączenia śrubowe, to spadek napięcia ładowania jest pewny. U mnie po obciążeniu światłami mijania, ładowanie jest na poziomie 14,21V. Poprzedni właściciel wymienił alternator na nowy. W Kropku jest też chyba dwuletni Aku Centra Standard 45Ah.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|