You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #188426 Wysłany: 11 Lis 2008, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Trochę namieszałeś. Jeszcze raz napiszę: korek wlewu , imbus prawdopodobnie 12, od strony chłodnicy[jak na moim zdjeciu]. Korek spustowy, imbus 8 , po przeciwnej stronie, w najniższym połozeniu skrzynki. Nie można pomylić, chociażby na inny rozmiar śrub.Jeszcze jedno, do wymiany potrzebny kanał.Jeżeli wlałeś dodatkowo 2 l. oleju i to gęstego, to biegi nie miały prawa wchodzić.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #188429 Wysłany: 11 Lis 2008, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 37
ok teraz juz wszystko wiem a tego oleju sie leje przez korek wlewu dopuki wylatywac nie bedzie?

[ Dodano: 11 Lis 2008 12:53 ]
bo to on jest rowniz kontrolnym korkiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188430 Wysłany: 11 Lis 2008, 12:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Więc proponowałem, żeby jechać do punktu wymiany. Wymienią w ciągu 15 min. i nie ma problemu. Można samemu wlać tak jak Ty wlewałeś, lub za pomocą lejka i przewodu gumowego, ale po co tak kombinowac.Tylko wlać do poziomu korka.


Ostatnio edytowany przez czech22, 11 Lis 2008, 12:56, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #188431 Wysłany: 11 Lis 2008, 13:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 37
i jak go wlac jak ten korek jest w poziomie po takim katem?

[ Dodano: 11 Lis 2008 12:57 ]
dobra wiekie dzieki czech22 spuszcze caly olej kupie tutela i powinno byc ok

[ Dodano: 11 Lis 2008 13:02 ]
a jescze jedno czech teraz jakbym odkrecil ten korek wlewu jednoczesnie kontrolny to tyle ile oleju wyleci to tyle ile bylo za duzo wlane?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188433 Wysłany: 11 Lis 2008, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Właśnie to proponowałem. Będziesz wtedy wiedział ile oleju bylo wcześniej. Poza tym jeszcze raz , musi być korek na imbus, nie na zwykly klucz. NIE POMYL. Upuść oleju do poziomu prawidłowego, a wymień obowiązkowo po rozgrzaniu skrzynki.Na fotce to korek spustowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188725 Wysłany: 12 Lis 2008, 09:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 37
powiem waz ze spuscilem z tego kontrolnego i mi 1,5 litra wylecialo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188842 Wysłany: 12 Lis 2008, 17:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
To teraz jak wrócisz z trasy i będziesz miał olej, to wylej resztę i wlej nowy. Poza tym jak teraz wchodzą biegi :?:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189462 Wysłany: 14 Lis 2008, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 28 Paź 2008,
Posty: 37
troche lepiej to napewno


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195956 Wysłany: 02 Gru 2008, 18:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: opole
Rejestracja: 14 Paź 2008,
Posty: 41
Mam podobnie z tym, ale robie jedna rzecz przed wyjazdem. Włączam silnik i zanim rusze to pare razy w miejscu zmieniam z 1 n2 i itp. wydaje mi się ,ze to moze troche pomoc.

_________________
k


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196337 Wysłany: 03 Gru 2008, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 Lis 2008,
Posty: 6
witam jestem szczesliwym posiadaczem puncika od okolo 3 miesiecy i od chwili kupna rowniez mam problem z redukcja z 3 na 2 oraz z 2 na 1 a i ze nie wspamne o np. dojezdzaniu do skrzyzowania gdzie nagle trzeba urzyc 2 biegu i tu sie zaczyna walka ze skrzynia, ktora zwykle wygrywa i muze sie przawie zatrzymac i wtedy dopiero wepne 2 bieg! czy jesli wymienie sam olej w skrzyni to wystarczy czy raczej jechac do mechanika i zadbac o synchronizatory ?????? :? Z gooy dzikij za pomoc pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196772 Wysłany: 05 Gru 2008, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
FAN-atic na takie pytanie trudno odpowiedzieć, tym bardziej że nie wiadomo jaki przebieg, jaki olej w skrzynce i czy w ogóle jest poziom, co się dzieje po rozgrzaniu, czyli przejechaniu przynajmniej 20 km. Może wiec być wina oleju, jak również zużycia synchronizatorów. Poczytaj powyższe posty, a dużo się dowiesz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #214217 Wysłany: 31 Sty 2009, 16:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 04 Paź 2008,
Posty: 49
Witam, u mnie jedynke moge wrzucic po prawie calkowiym zatrzymaniu, 2 przy okolo 18km/h, 3 przy ok38km/h ,4 przy 58km/h, 5 kolo 78km/h. No chyba ze jest gorka to obroty utrzymuje kolo 2800-2900/min. Mysle ze po prostu obroty sa za wysokie przy wbijaniu nizszego biego jesli nie wchodzi ( jest blokada na biegach) , jesli juz musze wbic nizszy bieg w korku np. i nie wchodzi to wole zrobic przygazowke i wbic wyzszy ( przewaznie jesli chodzi o biegi 2-3, 3-2)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #231242 Wysłany: 22 Mar 2009, 11:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 19 Cze 2008,
Posty: 26
WYMIANA OLEJU ZWYKLE NIE POMAGA. POWODEM ZACINANIA SIE BIEGU 2 SA NAJCZĘŚCIEJ SYNCHRONIZATORY !

Mówię to Wam, bo mam identyczne problemy jak przez Was opisywane, mimo iż wymieniłem olej w skrzyni na Tutela ZC 75 - ten lepszy i droższy. Nie zmieniło się nic, dalej dwójka nie wchodzi jak samochód jest zimny. Muszę przejechać całe miasto, żeby skrzynia rozgrzała się na tyle, aby dwójka zaczęła wchodzić bez problemu. Dlatego jak jadę na zakupy to mnie szlag trafia, bo muszę przed redukcją z trójki na dwójkę prawie się zatrzymać. NAJLEPSZY OLEJ NIE POMOŻE !

_________________
punto 1.1 sx 97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #416217 Wysłany: 26 Lis 2010, 22:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Brzeszcze
Rejestracja: 28 Sie 2008,
Posty: 186
ja też mam problem z wrzuceniem 1...głównie po zimnej nocy...

z 2 sytuacja jest taka, że czasem wchodzi z delikatnym zgrzytem, ale nie tym charakterystycznym dla nie wciśniętego sprzęgła...oprócz tego lewarek porusza się przy powolnej jeździe na drugim biegu....

o co chodzi? czy to może być wina synchronizatora?

oleju jeszcze nie zmieniałem a przebiegu jest 116 tysięcy (licznikowo)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO