|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
smuk |
#420652 Wysłany:
09 Gru 2010, 20:43; Temat postu: Akumulator - dolewka wodu |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Witam. Posiadam w kropie akumulator Centra 43Ah, pisze na nim typ Ca-Ca bezobsługowy, jednak są korki. Ostatnio po większych mrozach pierwszy raz mi się zdarzyło, że autko nie chciało odpalić bo aku był za słaby [nie wiem ile on ma lat bo jak kupiłem Punto już w nim siedział]. Po 20 minutach ładowania autko już odpalało bez problemu. Dzisiaj z ciekawości odkręciłem korki i sprawdziłem poziom elektrolitu. W jednej celi jest go mniej niż w pozostałych[troszkę poniżej wymaganego poziomu. I teraz mam pytanie, czy mogę dolać do tej celi wody destylowanej ??
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AndyPol |
#420655 Wysłany:
09 Gru 2010, 20:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Było go mniej w jednej ze skrajnych cel przy biegunie + lub -? Należy uzupełnić poziom, wodą destylowaną. Staraj się nie przekraczać 15mm nad górną krawędź płytek.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#420657 Wysłany:
09 Gru 2010, 20:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Zgadza się, mniej jest przy skrajnej celi przy biegunie +., a skąd takie przypuszczenie ? Z czym to ma związek ?
Czy taka plastikowa "łapka" to jest wskaźnik odpowiedniego poziomu elektrolitu ? Bo we wszystkich celach mniej więcej do tej łapki jest, w tej jednej trochę poniżej tego.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#420661 Wysłany:
09 Gru 2010, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli dostałeś się do „ korków” można zakupić areometr ( kosztuje 10-15 zł) i zbadać ciężar właściwy elektrolitu, by poznać w ten sposób stan naładowania akumulatora. Ja stosuję go, by dolać sobie wody destylowanej do celi ( można podać tak jak strzykawką, potrzebną w danej chwili ilość).
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#420663 Wysłany:
09 Gru 2010, 21:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Na chwilę obecną samochód pali bez problemu. Mam nadzieję, że to był jednorazowy wybryk. Czy mógłbyś napisać, skąd przypuszczenie, że mniej elektrolitu było w skrajnej celi ?
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#420664 Wysłany:
09 Gru 2010, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Mniej więcej do tej „łapki” będzie niecałe 15mm, wiec nie ma potrzeby uzupełniać go do wyższego poziomu ( to taki poziom max). Przed ładowaniem przetrzyj aku z kurzu na obudowie. Powierzchnia aku winna być czysta
[ Dodano: 09 Gru 2010 20:08 ] Z praktyki. Woda z elektrolitu właśnie najczęściej ubywa na tych zewnętrznych celach ( + i -).
[ Dodano: 09 Gru 2010 20:17 ] Jak sam widzisz, ten typ aku nie jest całkowicie bezobsługowy i dobrze, że producent zostawił furtkę, by można było uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną. Mała rada. Po zdemontowaniu klapki z korkami postaw ją w takiej pozycji jak była zamontowana na aku ( korkami do dołu) na czystym podłożu. Jak klapka leży odwrotnie ( korkami do góry) to później część elektrolitu jest wyrzucana przez dwa otworki po obydwu stronach klapki.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
smuk |
#420726 Wysłany:
09 Gru 2010, 23:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Sty 2010, Posty: 280 Pomógł: 5
|
Ja nie posiadam żadnej klapki. Mam normalne korki, 6 sztuk.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#420733 Wysłany:
09 Gru 2010, 23:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Plastikowa klapka z korkami, czy wkręcane korki są zależne od typu korpusu aku. W nowszych modelach częściej stosowane jest to pierwsze rozwiązanie.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#420819 Wysłany:
10 Gru 2010, 12:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Nie nalezy tez zapominac, aby podczas ladowania nie docisnkac korkow, tylko zeby byly ono luzne, bo gdy za duzo bedzie elektrolitu, to on sobie wyplynie z aku, a tak to mogloby sie cos popierdzielic jakby byly korki docisniete
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|