|
Obecny czas: 01 Maj 2025, 06:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
szałas |
#421219 Wysłany:
11 Gru 2010, 22:48; Temat postu: osłona termiczna filtra stożkowego - nowa na sprzedaż |
|
|
Mam do sprzedania osłony termiczne filtra stożkowego - 2 sztuki. Osłona ta ogranicza dopływ ciepła pochodzącego m.in. z kolektora wydechowego. Dzięki temu filtr zasysa chłodniejsze powietrze i wzrasta zasilanie mieszanki paliwowej w tlen. Przy dobrze wyregulowanym silniku powoduje to wzrost momentu obrotowego i przyspieszenia.
Osłona chroni także filtr przed zachlapaniem i zapyleniem poprzez prześwity podwozia. Błoto i kurz są szczególnie uciążliwe podczas jazdy po drogach nieutwardzonych i już przy stosunkowo niedużych przebiegach mogą prowadzić do zatkania porów filtra.
Osłony te wykonane są w calości ze stali nierdzewnej. Pasuje do wszystkich filtrow stożkowych do max srednicy 135mm i dlugosci do max 140mm.
wystarczy ze podasz mi srednice rury dolotowej to w ciągu kilku dni (w wolnym czasie) wykonam taka osłone. cena 30zł łącznie z kosztami przesyłki (najtańsza na allegro z jaka sie spotkałem kosztuje 43zł)
jesli jestes zainteresowany - pisz na PW
|
|
Góra |
|
 |
|
|
DeviLL |
#421239 Wysłany:
11 Gru 2010, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Ile mocy to daje ? 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
pilot |
#421296 Wysłany:
12 Gru 2010, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mazowieckie Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 1025 Pomógł: 2
|
DeviLL napisał(a): Ile mocy to daje ?
ale co oslona czy filtr stozkowy
tyle co i nic moze cos tam minimalnie tylko buczenie pod maska.
szałas do dzialu gielda dawaj z tym tematem.
_________________ Było HGT topic14728.html Obecnie Grande Punto AirRide STANCE Megane Coupe I PHII topic32579-25.html
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421301 Wysłany:
12 Gru 2010, 12:15; Temat postu: |
|
|
nie chodzi tutaj o zyskanie mocy tylko o to zeby tej mocy nie stracic
pilot z całym szacunkiem ale na giełde nikt nie zagląda 
|
|
Góra |
|
 |
pilot |
#421307 Wysłany:
12 Gru 2010, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mazowieckie Rejestracja: 01 Paź 2008, Posty: 1025 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#421339 Wysłany:
12 Gru 2010, 14:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
Kiedys na dynodej znajomy testowal ori puche oraz stozek , na stozku stracil okolo 5km i sie lekko zdenerwowal mowiac lagodnie ,ze tyle kasy na zrobienie mega dolotu wydal 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421341 Wysłany:
12 Gru 2010, 14:06; Temat postu: |
|
|
temat filtra stozkowego jest szeroki, sam stożek nic nie da ale to nie jest temat o filtrach tylko o osłonie takiego stożka
|
|
Góra |
|
 |
PrzemyslawOstr |
#421382 Wysłany:
12 Gru 2010, 17:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Przemysław
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski Rejestracja: 25 Paź 2009, Posty: 776 Pomógł: 1
|
szałas - z całym szacunkiem, sporo osób zagląda do działu Giełda. Tyle że tam, nie ma miejsca na dyskusje. Dlatego mało tam postów.
Ostatnio edytowany przez PrzemyslawOstr, 12 Gru 2010, 17:59, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421395 Wysłany:
12 Gru 2010, 17:59; Temat postu: |
|
|
wrocmy do tematu 
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#421401 Wysłany:
12 Gru 2010, 18:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
szałas napisał(a): temat filtra stozkowego jest szeroki, sam stożek nic nie da ale to nie jest temat o filtrach tylko o osłonie takiego stożka
No w sumie ziomek nie mial takiej oslony , wiec moglabyc kupa ,chociaz nie na hamowni z otwarta maska 
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421402 Wysłany:
12 Gru 2010, 18:19; Temat postu: |
|
|
DeviLL poczytaj wiecej na temat filtrow stożkowych to dowiesz sie wiecej o "spadkach" mocy o ktorych pisałes  zamknijmy wreszcie temat stożkow bo to jest post o osłonie termicznej a nie o filtrach
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#421434 Wysłany:
12 Gru 2010, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
No dobra , ile wyszlo na hamowni z oslona oraz bez niej ?
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421436 Wysłany:
12 Gru 2010, 20:00; Temat postu: |
|
|
gosciu, przeczytaj gdziekolwiek w jakim celu sluzy taka oslona zanim cos wiecej glupiego napiszesz...
nie musze chyba pisac ze filtr stożkowy sam w sobie nic poza delikatnym "pomrukiem" nie daje. pojedyncze konie mechaniczne mozna uzyskac dopiero m.in. wtedy kiedy filtr stożkowy jest polączony z odpowiednio zrobionym calym układem wydechowym. ponadto powszechnie wiadomo ze taki stożek nie lubi ciepłego/gorącego powietrza (zimne powietrze jest podstawą spełnienia funkcji stożka) dlatego stosuje sie doloty o odpowiedniej srednicy. i wreszcie temat osłony termicznej filtra stożkowego... jezeli stożek z dolotem jest umieszczony blisko silnika (np ze względu na małą przestrzen w komorze silnika) stosuje sie wlasnie oslony termiczne dlatego zeby filtr ten nie "zasysał" gorącego powietrza idącego od rozgrzanego silnika...
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#421457 Wysłany:
12 Gru 2010, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
szałas pytanie bylo jak najbardziej na miejscu 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421459 Wysłany:
12 Gru 2010, 22:01; Temat postu: |
|
|
greg505 pytanie nie bylo na miejscu bo tak jak wczesniej pisałem osłona nie dodaje mocy tylko "pomaga" stożkowi pracowac w odpowiednich dla niego warunkach a zasade działania stożka chyba kazdy kto sie tym interesuje zna 
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#421462 Wysłany:
12 Gru 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zgadza sie, ale skoro dzieki niej temperatura bedzie mniejsza, przyszly nabywca chcialby znac roznice przed/po (wyzsza/nizsza temperatura)
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
szałas |
#421464 Wysłany:
12 Gru 2010, 22:09; Temat postu: |
|
|
na hamowni nie sprawdzisz czy uzyskałes jakas dodatkową moc z filtra stożkowego gdyz stożek ten potrzebuje "zassac" zimne powietrze zeby działał tak jak nalezy a zeby mogł takie powietrze "zassac" to samochod musi byc w ruchu... samochod znajdujący sie w pomieszczeniu hamowni zasysa jedynie powietrze o temteraturze znajdującej sie w tym pomieszczeniu... to chyba logiczne ze nie uzyskamy w ten sposob dokladnego pomiaru
|
|
Góra |
|
 |
DeviLL |
#421495 Wysłany:
12 Gru 2010, 23:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Sie 2008, Posty: 1336 Pomógł: 7
|
szałas a czy potrzebna jest taka oslona jak mam duzy intercooler ?
I jak wyglada sprawa : stoisz w korku oslona sie nagrzewa ,emitujac cieplem na stozek . Ta emisja trwa nawet podczas jazdy gdyz jak wiemy metal nie ostyga tak odrazu ,szczegolnie chlodzony powietrzem , nie mowiac o tym ,ze jest tak schowany w komorze ,ze tam powietrze pewnie go nie muska
I jak to jest ,ze ori pucha znajdujaca sie nad silnikiem (jak wiemy cieple powietrze idzie w gore) dziala lepiej niz stozek umiejscowiony np w zderzaku , czy ogolnie na dole (tzw CAI) ?
_________________ K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5" 310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic
209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#421497 Wysłany:
12 Gru 2010, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
DeviLL ale sie znecasz 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#421507 Wysłany:
12 Gru 2010, 23:22; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
DeviLL napisał(a): ze tam powietrze pewnie go nie muska
jak nie muska a konwekcja naturalna?  Można z zewnętrznej strony pomalować go na czarny mat  jakieś 30% więcej ciepła odda przez promieniowanie
A inna bajka ze stożki i tego typu gadżety se można do źici wsadzić 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|