|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Msahn |
#429126 Wysłany:
09 Sty 2011, 17:33; Temat postu: zimowe problemy |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Słupsk Rejestracja: 09 Sty 2011, Posty: 3
|
Witam, od kwietnia jestem właścicielem punciaka II SX, autko do tej pory sprawowało się bez problemów, niestety od kiedy zaczęła się poważna zima mam takie oto 2 problemy
bardzo często zdarza się ze po włożeniu kluczyka do stacyjki i odpaleniu silnika, komputer resetuje się, wszystkie kontrolki znikają, w tym także predkosciomierz, obrotomierz i wskaźniki temperatury i paliwa. Po paru minutach jak silnik pracuje, systematycznie zaczynają kontrolki, najpierw na chwile, potem na parę sekund pojawiać się, przy czym migoczą i komputer dalej resetuje się, aż gdy po 4-5 minutach wszystko wraca do normy. (spodziewam się ze gdzieś wilgoć się zbiera, czy miał ktoś podobny problem?)
2 sprawa dotyczy wspomagania, raz na jakiś czas przy skręcie czy to w lewo czy w prawo wysiadało wspomaganie, po ponownym odpaleniu wszystko jest ok. Dzisiaj podczas parkowania wydarzyło się to z 6 razy co mnie dosyć mocno poirytowało, dopiero po włączeniu funkcji city bez problemu zaparkowałem.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#429129 Wysłany:
09 Sty 2011, 17:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
oba te objawy wskazuja na slabo naladowany akumulator
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#429136 Wysłany:
09 Sty 2011, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
ale silnik odpala, co prawa wspomaganie może sie wyłączać bo ciągnie prąd jak pracuje.
|
|
Góra |
|
 |
Msahn |
#429137 Wysłany:
09 Sty 2011, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Słupsk Rejestracja: 09 Sty 2011, Posty: 3
|
Dziwne panowie bo właśnie akumulator sobie chwale. Odpala bez problemu w każdych warunkach, ale sprawdzę to i w razie czego podepnę pod prostownik.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#429156 Wysłany:
09 Sty 2011, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
może być nie doładowany, sprawdziłbym też jakie jest ładowanie
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#429164 Wysłany:
09 Sty 2011, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ja obstawiam kostkę stacyjki.
ze słabym aku po pierwsze nie odpalimy auta, a tutaj odpala bez problemu tylko budziki świrują.
Ze słabym aku budziki świruja podczas odpalania, a auto nie kręci.
-> http://www.youtube.com/watch?v=ZBRYm_IuZ58
Natomiast jak kostka pada to.... różne dziwne rzeczy się z budzikami dzieją  Zdarza się nawet że auto pracuje bez problemu a tu nagle wszystko gaśnie, silnik też a jakaś kontrolka np. swiateł sie świeci na budzikach.
[ Dodano: 09 Sty 2011 18:48 ]
A jak mamy problemy ze wspomaganiem przez nie ładujacy alternator to w momencie kiedy zaczynają się problemy aku jest rozładowany na tyle, że auta po zgaszeniu nie odpalimy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Msahn |
#430052 Wysłany:
12 Sty 2011, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Słupsk Rejestracja: 09 Sty 2011, Posty: 3
|
mały update problemu, zauważyłem że wspomaganie pada tylko gdy obroty są poniżej tysiąca, i nie wiem jak u was ale jak jadę na długich światłach, to zdarza się że przez chwile świecą słabiej, nie wiem czy sprawy te się łączą.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#430054 Wysłany:
12 Sty 2011, 09:55; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Obejrzyj alternator czy nie jest peknięty od spodu
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#430055 Wysłany:
12 Sty 2011, 10:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
Msahn napisał(a): zauważyłem że wspomaganie pada tylko gdy obroty są poniżej tysiąca, i nie wiem jak u was ale jak jadę na długich światłach, to zdarza się że przez chwile świecą słabiej, nie wiem czy sprawy te Mi to wygląda na problemy z ładowaniem, światła mogą przygasać (słabiej świecić) jak obroty spadną poniżej 500 jak czasem na parkingu przydusi się silnik podczas parkowania, ale nie poniżej 1000. Sprawdź napięcie na akumulatorze np. godzinę po zgaszeniu silnika jak będzie poniżej 12V to szybko akumulator do domu i pod prostownik. Inna sprawa to jeszcze klemy - mogą być utlenione i wtedy wspomaganie świruje - przerabiałem temat u kumpla. Co do zegarów to nie wiem może jak ipIV pisze: ipIV napisał(a): Natomiast jak kostka pada to.... różne dziwne rzeczy się z budzikami dzieją
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|