|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 01:11
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
lilijka |
#318258 Wysłany:
18 Gru 2009, 12:14; Temat postu: czerwona kontrolka silnika!!?? w punto 2 1,9 jtd |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Paź 2008, Posty: 30
|
mam taki problem, że po nocy wywaliło mi po jakiś 5 min jazdy czerwoną kontrolke silnika, przeważnie garażuję auto, ale tym razem stało na dworzu, a był mróz ostry, temeperatura nie rosła, tzn wskażnik tak na 1,4 skali(moge mieć problem z termostatem bo zima zawsze to auto jakies niedogrzane jest)
silnik chodził równo bez zadnych zmian takze z mocą, tyle ze ta kontrolka wyskoczyła, i tak po poł godziny jazdy sama się wyłaczyła
w tamtym roku miałam taką akcje ze 2 razy przy duzych mrozach i tez się sama wyłaczała, ale teraz zaczynam sie bac, czy ktos wie co to moze byc??
dzieki za ewentualna pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
superges |
#318300 Wysłany:
18 Gru 2009, 15:31; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2009, Posty: 67
|
mój dizlak też ma problemy z nagrzaniem się w taką temperature.
A czy wzrosło Ci spalanie? Dymi Ci auto z rury wydechowej? tzn czy dymi po przejechaniu 5-10 km? bo na zimnym na pewno dymi.
_________________ Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r
|
|
Góra |
|
 |
lilijka |
#318317 Wysłany:
18 Gru 2009, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Paź 2008, Posty: 30
|
raczej nie, spalanie podobnie, a czy bardziej dymi to nie zauważyłam, chyba nie bardzo 
|
|
Góra |
|
 |
jackyl |
#318506 Wysłany:
19 Gru 2009, 11:52; Temat postu: |
|
|
identyczny problem dotyczy również mnie :
1. mój diesel 1.9JTD również powoli się nagrzewa - w szczególności gdy załączam ogrzewanie co z powodu zimy jest normalne - wymiana termostatu niewiele pomoże bo przerabiałem to w zeszłym roku - po wymianie termostatu nagrzewa się szybciej ale poprawa nie jest duża
2. wczoraj przy -15 st też wyskoczyła mi po 5 minutach jazdy ta kontrolka tylko że wskazówka temperatury była na najniższym poziomie - awaryjnie zatrzymałem auto, 2 razy odpaliłem bo myslałem że coś się zwiesiło ale kontrolka nadal świeciła - więc ruszyłem i w momencie gdy wskazówka temp zaczeła piać sie do góry to kontrolka zniknęła
Moim zdaniem winna jest niska temperatura bo być może w tej temperaturze jakieś osady mogą się wytrącać z paliwa (mimo iż leje ulepszony ON) i dawać taki efekt który po rozgrzaniu zanika - musze przestudiować temat dodania do paliwa jakiegoś ulepszacza co dolewa się do baku, może to pomoże
Na pocieszenie notatka z książki obsługi:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4b2ca1f20d24c8369.jpg
Sporadyczne zapalenie lampki nie jest sygnalem do niepokoju
|
|
Góra |
|
 |
Ryszard_M |
#318637 Wysłany:
19 Gru 2009, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tarnobrzeg Rejestracja: 01 Sty 2009, Posty: 22
|
Ja dziś też miałem podobnie w swoim 1.9 JTD. Odpaliłem, podjechałem 2 km, zgasiłem i po ponownym uruchomieniu zaświeciła się czerwona kontrolka silnika. Zgasiłem, odczekałem i znowu to samo. Nic się nie działo, silnik pracował normalnie więc pojechałem dalej. Po kilku minutach zgasła, ale dopiero jak silnik nieco się rozgrzał. Myślę, że jest to spowodowane niską temperaturą, u nas było rano -15*C.
|
|
Góra |
|
 |
Filip_eM |
#319034 Wysłany:
21 Gru 2009, 01:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 27 Wrz 2009, Posty: 8
|
Coraz częściej spotykamy układy, w ktorych komputer rejestruje temperaturę i szybkosć nagrzewania silnika. Jeżeli w pewnym okresie czasu nie nastąpi wzrost temperatury, jednostka sterująca odbiera to jako błąd/awarię.
|
|
Góra |
|
 |
Punciara |
#319046 Wysłany:
21 Gru 2009, 09:32; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 26 Kwi 2009, Posty: 30
|
Hej. Miałam identyczną sytuację w zeszło roczne mrozy. Jadąc rano do pracy mi się zapaliła kontrolka i świeciła sie dość długo. Po pracy podjechałam do mechanika-powiedział, że to od mrozów i że jak się trochę nagrzeje to puści. I faktycznie. Nastepnego dnia miałam to samo.
Dziś rano miałam powtórkę z rozrywiki, z tym że tu już nie zdążyła kontrolka zgasnąć bo jade do pracy aż 3km a nie jak kiedyś 25.
Trochę się uspokoiłam czytając, żę w innych dieslach jest tak samo. (ostatni raz latem jak widziałam tą kontrolkę to nie było tak wesoło)
Pozdro
_________________ Fiat Punto 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#319048 Wysłany:
21 Gru 2009, 09:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Proponuję żeby ktoś odczytał błędy w kompie i wszystko się wyjaśni. Gdybać można co się stało.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#319412 Wysłany:
21 Gru 2009, 23:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
mam to samo, błędów oprócz P000A nie znajduje. Czytając tego posta myślałem, że to ja go zamieściłem identyczna sytuacja 
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
_twardy_ |
#319530 Wysłany:
22 Gru 2009, 13:53; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: EPA Rejestracja: 12 Kwi 2008, Posty: 87
|
Znany mi temat...
Kontrolka zapala się bo "zamarza" paliwo
Jak się zapali to trzeba go troszkę potrzymać na równych obrotach, silniczek się troszkę nagrzeje i kontrolka zgaśnie:)
Nie ma powodów do paniki:)
_________________ 1.9 JTD 2000r. Miliony ludzi marzą o nieśmiertelności: to ci sami ludzie, którzy nie wiedzą co ze sobą zrobić w deszczowe niedzielne popołudnie.
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek82 |
#319538 Wysłany:
17 Sty 2010, 10:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzyś
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: łódź i okolice Rejestracja: 20 Sty 2009, Posty: 282
|
niestety już też doszedłem do tych samych wniosków. Próbka z baku została pobrana do badań dowiem się czy palio ze stacji w Łowiczu jest prawidłowe.
[ Dodano: 17 Sty 2010 09:40 ]
Okazało się, że palio nie jest może rewelacją ale nie jest także winowajcą.
Problem okazał się z czujnikiem (mapsensor) wystarczyło go wyjąć przeczyścić i po problemie.
_________________ Instalacje gazowe LPG - profesjonalnie, strojenie AFR GSM: 600-827-446
|
|
Góra |
|
 |
karol871k |
#407913 Wysłany:
28 Paź 2010, 21:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tomaszów Maz. Rejestracja: 22 Maj 2010, Posty: 12
|
widze ze toczy sie rozmowa o Jtd tez takiego mam i nie powiem bo same z nim problemY:( mam pytanko na jakim poziomie powinna byc wskazowka od temperatury bo u mnie jest na 1/4... i troche mnie to niepokoi...
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#408319 Wysłany:
30 Paź 2010, 14:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
karol871k termostat wymieniany? ta wskazówka tak stoi czy sie buja?
|
|
Góra |
|
 |
karol871k |
#408356 Wysłany:
30 Paź 2010, 15:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tomaszów Maz. Rejestracja: 22 Maj 2010, Posty: 12
|
wskazowka dochodzi do 1/4 i stoi czasem tylko opadnie o jedna kreske... nie termostatu jeszcze nie wymienialem...
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#408368 Wysłany:
30 Paź 2010, 16:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
no to spróbuj wymienić termostat.
|
|
Góra |
|
 |
karol871k |
#408376 Wysłany:
30 Paź 2010, 17:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Tomaszów Maz. Rejestracja: 22 Maj 2010, Posty: 12
|
planowalem to ale nie bylem pewny czy zle wskazuje temperature... wymienie i napisze co i jak.. pozdro
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#408383 Wysłany:
30 Paź 2010, 17:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
karol871k noo wiesz może też być walnięty czujnik temp. ale i kilka innych poważniejszych spraw. Ale wymień najpierw sobie ten termostat
|
|
Góra |
|
 |
jaculek |
#409213 Wysłany:
02 Lis 2010, 23:01; Temat postu: KONTROLKA |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kuj-pom Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 28
|
karol871k TERMOSTAT TO JEDNO ALE TO ZE WZGLĘDU NA WSKAZÓWKĘ NIESTETY TEŻ MAM PROBLEM Z Ą KONTROLKĄ BYŁEM SPRAWDZIĆ U KUMPLA NA KOMPIE W WARSZTACIE I MOŻE TO BYĆ BŁĄD W KOMPUTERZE USZKODZONY LUB COŚ JESZCZE NIE PAMIĘTAM W KAŻDYM BĄDŹ RAZIE AUTO MI JUŻ 2 RAZY ZGASŁO W CZASIE JAZDY KONTROLKA NIERAZ WCALE NIE GAŚNIE A NIERAZ WCALE SIĘ NIE ZAPALA I MYŚLĘ NAD WYMIANĄ KOMPA W AUCIE ALE JESZCZE NIE PODJĄŁEM DECYZJI 
|
|
Góra |
|
 |
kamil86wodzik |
#415775 Wysłany:
25 Lis 2010, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 25 Lis 2010, Posty: 4
|
Mam podobny problem to jest po przejechaniu 20 km wskazówka dochodzi ledwo do pierwszej kreski i to w przypadku jesli nawiem jest ustawiony na zamknietym. Jesli przestawie na to by ciagnoł temp z silnika wskazówka zaraz opada. CZy to termostat czy może zapowietrzona nagrzewnica??
|
|
Góra |
|
 |
jaculek |
#416097 Wysłany:
26 Lis 2010, 17:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kuj-pom Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 28
|
Kamil termostat to na 100% a przy wymianie to i tak musisz odpowietrzyć ja wymieniłem termostat i jest wszystko ok . 
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#416102 Wysłany:
26 Lis 2010, 17:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
|
Góra |
|
 |
jaculek |
#421168 Wysłany:
11 Gru 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: kuj-pom Rejestracja: 11 Lip 2009, Posty: 28
|
panowie coś wam powiem miałem i mam ten sam problem
-po pierwsze jeśli chodzi o mrozy to była awaria podgrzewania paliwa która została usunięta
-po drugie nie łączyła kostka przy regulatorze podciśnienia paliwa a teraz nie wiem czy nie będę musiał go wymienić 
|
|
Góra |
|
 |
pawelci |
#429666 Wysłany:
11 Sty 2011, 09:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 22 Gru 2010, Posty: 44
|
może późno odpisuje aleeee.... wymiana termostatu to niestety spore koszty bo: koszt termostatu (oryginału) to ok. 200 PLN do tego płyn chłodniczy.
Wskazówka może i jest nisko ale auto działa sprawnie, przyspiesza i nie pali więcej niż powinien (ja się mieszczę w 5 l/100 km) a wskazówka jest najczęściej 2 małe kreseczki nad 1/4. Więc kto ma za dużo PLNów to śmiało może sobie wymienić  a nawet dać auto do zakładu aby jeszcze zarobili na wymianie.
_________________ Pozdro
pawelci
|
|
Góra |
|
 |
koller |
#429776 Wysłany:
11 Sty 2011, 17:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009, Posty: 280 Pomógł: 6
|
Ja u siebie dla podgrzania swojego dizla zalozylem folie z przodu na grillu zaslonilem chlodnice czesciowo i super sprawdza sie w chlodne dni podgrzewanie w przedziale 1/4 a 1/2 skali
_________________ Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)
|
|
Góra |
|
 |
superges |
#429832 Wysłany:
11 Sty 2011, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2009, Posty: 67
|
pawelci napisał(a): może późno odpisuje aleeee.... wymiana termostatu to niestety spore koszty bo: koszt termostatu (oryginału) to ok. 200 PLN do tego płyn chłodniczy. Wskazówka może i jest nisko ale auto działa sprawnie, przyspiesza i nie pali więcej niż powinien (ja się mieszczę w 5 l/100 km) a wskazówka jest najczęściej 2 małe kreseczki nad 1/4. Więc kto ma za dużo PLNów to śmiało może sobie wymienić  a nawet dać auto do zakładu aby jeszcze zarobili na wymianie.
Zgadzam się - termostat do jtd to spory wydatek niestety.
To dobrze, że autko sprawnie przyśpiesza ale może się mylę lecz jednym z głównych powodów dla, których ja rok temu zmieniłem termostat (również grzał mi na 1/4) było to, że auto z turbo nie lubi przyśpieszania jak silnik jest niedogrzany. Nie chciałem sobie zepsuć tego drogiego podzespołu.
Wiem, że są osoby, które średnią dbają o turbinę w swoim aucie ale ja nigdy ostro nie przyśpieszam na zimnym silniku i nie gaszę od razu po jeździe.
_________________ Błękitna kropka 1.9 JTD 85 kucyków z 2002r
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|